Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Artykuł: Borderlands 2 - dziesięc rzeczy, które sequel powinien poprawić

27 postów w tym temacie

Dnia 05.08.2011 o 15:23, barth89 napisał:

A ja się nadal zastanawiam na jaką serię się zdecydować... Rage, Metro, czy Borderlands.

borderlands zaczyna się robić naprawdę fajne dopiero gdy masz z kim w to grać. metro to takie ubogie call of duty. czytałem książkę, zaraz potem przeszedłem grę i nie potrafię powiedzieć, co mnie bardziej nudziło ;/ z tego wszystkiego, dla singla, najlepiej się właśnie rage zapowiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie zgadzam się z 1,2,4,5,8,9. Multi i spleeta mam chyba w nosie. Crafting w sumie mógłby być. Za to zupełnie nie rozumiem 10 Z tym DlC Moxxi''s to trochę czepianie sie jest - owszem nie jest super hiper, ale widziałem wciskanie znacznie większego shitu za znacznie większą kase. Niech świadczy o tym, ze DLC do Borderlands są uważane za jedne z lepszych (nie mi wnikać czy dlatego, ze poziom jest tak niski czy te DLC takie genialne) ale fakt faktem, z którym się zgadzam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie, zanim do samego tekstu chciałbym się odnieść do stron - ktoś z ekipy (Myszasty?) po wrzuceniu - o ile dobrze pamiętam, przypadkowo - artykułu bez podziału na strony i pozytywnych komentarzach co do tej kwestii postanowił już to tak zostawić. I faktycznie, zdecydowanie lepiej się czyta, na stronie nie mieści się za dużo tekstu, szczególnie dodając obrazki w takim rozmiarze (nie żebym miał coś przeciwko, nr 5 jest miły dla oka w każdej rozdzielczości ;P).

To tyle, teraz czas na artykuł.
1. Borderlands to taki h''n''s w sumie, więc na fabułę i questy nie zwraca się aż tak dużej uwagi. Chociaż to pierwsze można faktycznie usprawnić, dorzucić jakieś info o świecie itp. Po pierwszej części pytań jest sporo, więc miło by było, gdyby ktoś coś z tym zrobił.
2. Czemu nie. Zawsze większa różnorodność jest mile widziana. Chociaż Pandora zaprezentowała się jako jedno wielkie pustkowie - cóż, taki klimat. ;) Ale zakładam, że drugi raz tego samego nie zrobią.
3. Hm, tak właściwie to czy nie miał on być już w pierwszej części? Może wrócą do tego pomysłu.
4. Nie obraziłbym się za większe możliwości rozwoju specjalizacji, chociaż przecież sam wybór postaci w sporej części określa styl gry.
5. Nie dziwi mnie jakoś, że nieliczni mieszkańcy pustkowia nie są pełni życia. ;) A z wymienionych postaci akurat Dr Ned (który wcale nie jest doktorem Zedem z poprzedniej opowieści) był w porządku. :>
6. Nie dotyczy mnie, ale jeśli sprawiało problemy, to warto byłoby to poprawić.
7. Przenosiny Single - Multi (co-op) są, rozbudowane pvp? Opcjonalnie, mi do szczęścia nic poza coopem nie jest potrzebne.
8. Bez przesady, pojazdy były do transportu i to imo wystarcza. (szczególnie gdy w coopie jedna osoba musi gonić z buta dwie w maszynie, to było całkiem śmieszne :P)
9. Kwestia gustu, mi pasował podział.
10. Akurat DLC były jak najbardziej ok, szczególnie porównując to z tym, co oferują inne gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie popieram więcej ciekawych lokacji i bardziej interesujących wrogów, rzecz która może być bardzo upierdliwa, zwłaszcza w takich grach typu Hack''n''Slash ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ Knicz

> 1. Lepsza fabuła i questy

Fabuła? Przecież BL to Role Playing Shooter - z naciskiem na shooter. Historyjka to tylko pretekst do eksploracji, zabijania i zbierania lootu. Różnorodność questów się przyda oczywiście.

> 2. Bardziej urozmaicony świat, przeciwnicy, broń

> Skoro generator broni jest w stanie "wymyślić" tyle różnych modeli
> broni, dlaczego nie zatrudnić go do pracy nad przeciwnikami?

Bo ciężko jest zrobić coś, co generuje się losowo, a wygląda i porusza się sensownie?

> tworzenie giwer to dla mnie ulubiony element wszystkich gier,
> w których mogę to robić. Wyobraźcie to sobie: pozyskujecie świetne
> komponenty z zadań i poległych przeciwników, a później składacie
> perfekcyjną giwerę, z jednym albo i nawet dwoma dodatkowymi efektami

To wtedy praktycznie nie byłoby zabawy bronią, tylko nudną zabawą z częściami - a dopasowanie każdego elementu trwałoby za długo w co-opie.

> 4. Więcej umiejętności, możliwość modyfikowania wyglądu bohaterów

Dwójka powinna mieć nie tyle więcej, ile nowe umiejętności. Wygląd bohaterów? No przecież możesz kolorować ubranka postaci. Chyba za dużo Simsów. :))

> 5. Bardziej wyraziste postacie

Bardziej wyraziste? Nie, ale zdecydowanie więcej.

> 6. Lepszy split screen i loottrap

A nie, nie, nie. Trzeba w BL na PC grać, wtedy nie masz żadnych split screenów. No i ze znajomymi grać, a nie przypadkowymi ludkami.

> Do pierwszego Borderlands powstały cztery i pomimo tego,
> że wszystkie rozbudowywały tytuł w dość znacznym stopniu
> tylko jeden można uznać za naprawdę udany
> - mowa o The Secret Armory of General Knoxx.

Bzdura. Zombie Island - bardzo fajny, przepełniony czarnym humorem. Dodatki trzymają poziom podstawki - podobnie jak ona po pewnym czasie robią się cholernie nudne.

Wiesz co, Krzysiu? Ja myślę, że Ty mylisz BL z jakimś RPG-iem - może zapodaj klockowi jaką gierkę tego typu (domyślam się, że na PC nie grywasz). Część Twoich punktów jest wysoce naciągana - brakuje tylko na końcu oceny: 5,5 (co najwyżej). No ale domyślam się, że "Pięć rzeczy, które sequel powinien naprawić" brzmiałoby gorzej. :) Poza tym Sequel powinien naprawić bardzo ubogie multiplayerowe opcje społecznościowe i komunikacyjne (na PC).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie ze wszystkim oprocz teleportacji i przyzywania pojazdow - chcialbym tylko przypomniec, ze bohaterowie borderlands to nie sa czarodzieje (swoja droga juz sama teleportacja przy slupach byla dosc dziwna, ale ze to nie Ziemia a Pandora to jakos to przelknalem)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cytat: pamiętajcie, że przedmioty, które dla Was są śmieciami ktoś inny może uznać za największy skarb

Święta prawda ! Mój kolega ma pełno broni typu: SMG 65 naboi w magazynku, podpala przeciwników, zadając im 55 - 75 dmg.
Dał mi jedną a ja byłem posikany a dla niego nie było to zbytnio dużo warte ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować