• 0
Zaloguj się, aby obserwować  
Pochi

Powolne renderowanie tekstur.

Pytanie

Witam,

Od pewnego czasu borykam się z problemem, który dotyczy mozolnego wczytywania się tekstur w grach. Problem polega na tym, że tekstury, cienie, roślinność i wszelkie inne renderowane obiekty, pojawiają się z każdym moim ruchem w dowolną stronę w bardzo niewielkiej odległości, tj. z pewnej odległości wybrane miejsce wydaje się puste, natomiast po zbliżeniu się do danego miejsca nagle pojawiają się niewidzialne wcześniej obiekty (trawa, krzaki, kamienie itd.), a te większe, widoczne w każdym momencie, wówczas nabierają szczegółów (drzewa, cienie, budynki itd.) Ruch w przeciwnym kierunku i małe obiekty ponownie znikają, a większe tracą szczegóły. Proceder powtarza się w niemalże każdej grze jaką sprawdzałem, a było ich wiele, więc śmiem twierdzić, że wina leży gdzieś po stronie sprzętu.

Kombinowałem z panelem Nvidii na wszelkie możliwe sposoby - nie pomaga. Zmiana systemu z Win7 32-bit na Win7 64-bit, instalacja starszych oraz nowszych sterowników do karty graficznej i płyty głównej - również bez efektu. Sprzęt sprawdzony w serwisie - wszystkie części sprawne. Temperatura w normie, wszystkie części śmigają na ustawieniach fabrycznych, tzn. nie bawiłem się w żadnego rodzaju podkręcanie, zasliacz OCZ nie ma żadnych problemów z utrzymaniem napięcia na odpowiednim poziomie. Dodam, że na moim wysłużonym PC problem nie występował. Podaję specyfikację obecnego komputera:

Procesor: Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.6GHz
GPU: NVIDIA GeForce GTX 570 TWINFROZR II
Płyta główna: GA-H67M-D2-B3
RAM: 4GB DDR3
System: Windows 7 Ultimate 64-bit
Dysk twardy: Crucial m4 SSD 128GB (Dysk SSD 2.5''''/SATA III/ 175/415 MB/s)

Proszę o pomoc tudzież wskazówkę, pozdrawiam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

20 odpowiedzi na to pytanie

  • 0

Hmmm wygląda to tak, jak by dysk nie wyrabiał z odczytem danych, tudzież pamieć karty szwankowała...
Bardzo dziwna sprawa.
Nie masz może do testu dodatkowego dysku ?
Nic nie muli programów ? Antywirus ? Firewall ?

Możesz sprawdzić tzw LPM tweak :

Wejdź w rejestr systemowy i odszukaj :

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\iaStor\Parameters\Port0]
"LPM"=dword:00000000
"LPMDSTATE"=dword:00000000
"DIPM"=dword:00000000


Ustaw wartości jak powyżej [zapamiętaj lub zrób screena poprzednich wartości, będą to zapewne 00000001, jak tweak nie pomoże przywróć je jak były]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Zaaplikowałem LPM tweak - bez zmian. Wina raczej nie leży po stronie dysku, problem pojawił się na starym hdd, którego obecnie używam jako magazynu danych (1tb), też przyszło mi do głowy, że dysk po prostu nie wyrabia, bo do najszybszych nie należy, dlatego kilka dni temu zakupiłem ssd Cruciala. Da się odczuć ogromne przyśpieszenie w stosunku do starego hdd czy to w ładowaniu gier, czy na Windowsie, ale niestety mojego problemu to nie rozwiązało. Próbowałem z dwoma różnymi antyvirami, a nawet bez antyvira, ale nie ma żadnej różnicy. Myślałem także o dokupieniu kości ramu, ale skoro w wymagających grach sensor wyświetla zużycie na poziomie 80%, to chyba nie ma to sensu.

Istnieje sposób na samodzielne sprawdzenie pamięci karty? Możliwe, że wina leży gdzieś głębiej w BIOSie? (jeśli chodzi o grzebanie w BIOSie, to moja wiedza jest znikoma)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nie no, żaden ram, nic tu nie dokupuj bo to nie jest wina zbyt "słabych" podzespołów.
Bo rozumiem nie grasz w jakiejś nietypowej wielkiej rozdzielczości 2-3k+ ? Ani na wielu monitorach ?
Możesz zrobić testy wszystkich podzespołów w OCCT - procesor, grafika, pamięć, nawet zasilacz.
Testy automatyczne, trwają bodajże godzinę każdy, jeśli jakikolwiek podzespół nie wyrabia lub jest kopnięty, wyszło by to w teście [choć jeśli serwis testował sprzęt... chociaż na niektórych serwisach taki "test" polega na włączeniu i wyłączeniu kompa, byle skasować klienta na kasę, dla świętego spokoju możesz się sam benchmarknąć]

Wątpię też, żeby to było jakieś złe ustawienie w BIOSie.

Możesz jeszcze spróbować zrobić reinstal sterowników do grafiki - pobierz najnowsze, wywal obecne, po ich wywaleniu restart kompa, odpal program driver sweeper [wcześniej oczywiście go pobierz i zainstaluj], wyczyść pozostałości po sterownikach, kolejny restart i nowa czysta instalacja sterów od nvidii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Gram w rozdzielczości 1440x900 na jednym monitorze. Uruchomiłem wszystkie testy w OCCT - przeszło bez problemów, ale szczerze mówiąc wolałbym żeby znalazła się jakaś usterka, wymieniłbym podzespół i byłby spokój.
Jak już wyżej napisałem, kombinowałem ze sterownikami na kilka sposobów, ostatnio nawet zainstalowałem najnowsze stabilne sterowniki na świeżutką instalację Windowsa.

Podobne wątki na innych forach, które wygooglowałem, również pozostają nierozwiązane. Faktem jest, że to problem głównie wizualny i praktycznie nie utrudnia rozgrywki (choć w FPS-ach online takich jak Call of Duty i Battlefield BC2 potrafi zmylić/odwrócić uwagę), jednak wygląda to mało estetycznie i nie jest przyjemne dla oka, a obecnie, po kilku miesiącach kolejnych prób rozwiązania problemu, jest niesamowicie drażniące i irytujące.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Problem fakt, wyjątkowo niestandardowy.
Na odległość powiem ci szczerze trochę mi się pomysły kończą... gdybym miał ten komputer przed sobą, może wtedy by się czegoś doszperał metoda prób i błędów z ustawieniami/trybami itp itd...
Osobiście takie zachowanie widywałem np na moim pc tylko w przypadku spartaczonych gier - np Last Remnant który jest na silniku Unreal Engine i który bez odpowiedniego tweakowania streamingu tekstur w plikach ini ma taką przypadłość, że ładuje koślawo tekstury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Wygląda jakbyś używał jakiś dziwnych sterowników, albo jakiegoś "przyspieszacza".
Sprawdzałeś w grze opcje Draw Distance?
Może jakiś screenik z problemem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ja bym Ci jeszcze doradził abyś spróbował pożyczyć od jakiegoś znajomego kartę graficzną i sprawdził czy coś to da. Tym sposobem przynajmniej wyeliminujesz jeden podzespół z listy "podejrzanych".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

http://www.xfire.com/video/4c55b2/ - krótkie video ukazujące problem na przykładzie COD: Black Ops. O ile w FPS-ach wygląda to tak jak tutaj (choć w Crysisie 2 wyglądało to znacznie gorzej), to już w grach sandboxowych w podobny sposób pojawia się trawa i inne obiekty. Zmiana wartości "draw distance" i/lub "zasięgu pola widzenia" w menu gry w żaden sposób na to nie wpływa, zero reakcji. Mam wrażenie, że mój PC próbuje w ten sposób zwiększyć wydajność w grach wbrew mojej woli, bo przecież wszystko ustawiam tak, by w miarę możliwości sprzętu uzyskać maksymalną jakość.

@Volvox
Używam najnowszych stabilnych sterowników z oficjalnej strony Nvidii, nie bawię się w żadnego typu podkręcanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Filtrowanie anizotropowe: 16x
Filtrowanie tekstur: Wysoka jakość
Filtrowanie tekstur - optymalizacja anizotropowa: Wyłącz
Filtrowanie tekstur - optymalizacja trójliniowa: Włącz
Maks. liczba wstępnie renderowanych klatek: 3
Optymalizacja wątkowa: Automatycznie
Potrójne buforowanie: Wyłącz
(...)
Ujemna kompensacja poziomu szczegółów: Zablokuj
Zamknięcie środowiska: Wyłącz

Pomijając wygładzanie krawędzi i kilka mniej istotnych opcji, w taki sposób przedstawiają się ustawienia w panelu Nvidii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0



Ustaw dla testu :


Filtrowanie anizotropowe: pod kontrolą aplikacji [wygładzanie krawędzi tez daj na pod kontrola aplikacji]
Filtrowanie tekstur: Jakość
Filtrowanie tekstur - optymalizacja anizotropowa: Wyłącz
Filtrowanie tekstur - optymalizacja trójliniowa: Włącz
Maks. liczba wstępnie renderowanych klatek: 3
Optymalizacja wątkowa: Automatycznie
Potrójne buforowanie: Wyłącz
Ujemna kompensacja poziomu szczegółów: Zezwól

Daj znać jak rezultaty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Niestety, bez rezultatu.
Próbowałem już pominąć panel i używać wyłącznie ustawień aplikacji, próbowałem manualnie konfigurować ustawienia, jak i "zastosować preferencje użytkownika podkreślając (max) jakość." Problem nadal występuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Hmmm jeszcze tak się zastanawiam czy tobie się czasem nie wydaje że coś jest nie tak a jednak gry chodzą "normalnie" :)
W wolnej chwili mógł byś nagrać jakiś dodatkowy gameplay np z Mass Effecta 2 abo Dragon Age 2 [jeśli posiadasz którąś] ewentualnie Oblivion, Resident Evil 5, Assain Creed 1 lub 2 [wymieniam to co posiadam aktualnie zainstalowane, bo akurat CODa wcale nie mam, nie mam nawet jak porównać tego przykładu]

Ale to tylko w wolnej chwili jeśli ci się będzie chciało.


A dodatkowo poza przetestowaniem innej grafiki i jeszcze jednego dysku opcjonalnie ramu [bo wątpię, żeby tu procesor grał jakakolwiek rolę] nie mam na chwile obecną pomysłów...
Bodajże na jednym forum na guru3d jak dobrze pamiętam ktoś miał podobny przypadek do twojego, tam była winna płyta główna, ale wątpię, żeby twoje konkretne mobo było winowajca [dopisuję to tylko jako ciekawostkę]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

W Dragon Age 2 jak i w Mass Effect''ie 2 (w ME2 grałem jeszcze na starym kompie) nie miałem raczej podobnych problemów, na pewno nie było to aż tak zauważalne (geniusz BioWare''u objawia się także w optymalizacji? :)), za to ostatni Assassin''s Creed wyglądał u mnie tak paskudnie, że po godzinie dałem sobie spokój. Tam roślinność, obiekty martwe, ludzie - wszystko renderowane było w odległości kilku metrów.

Wiesz, czasami też wydaje mi się, że ogarnia mnie obsesja na punkcie nieskazitelnej grafiki, jednak sięgając pamięcią wstecz - na moim starym sprzęcie, choć grałem w max. 35 klatkach, w Black Ops nie było tej całej szopki z pojawiającymi się cieniami i zmiennokształtnymi przedmiotami. Tracę wiarę... :(


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dnia 19.08.2011 o 22:58, Pochi napisał:

Wiesz, czasami też wydaje mi się, że ogarnia mnie obsesja na punkcie nieskazitelnej grafiki,
jednak sięgając pamięcią wstecz - na moim starym sprzęcie, choć grałem w max. 35 klatkach,
w Black Ops nie było tej całej szopki z pojawiającymi się cieniami i zmiennokształtnymi
przedmiotami. Tracę wiarę...


No tak trochę tu podejrzewałem, żes się pogrążył w lekkiej obsesji [jak ja około 8 lat wstecz grajac w dodatek do NVNa na starym złomie moim, gdzie miałem obsesję na punkcie 60 fps =)]

Własnie AC2 ma taki dosyć brzydki rendering, trawa się doczytuje dosłownie w locie [podobnie jak np w Wiedźminie 2] ot niektóre gry tak zwyczajnie mają.
Z czego Black Ops to chyba w standardzie ma taki kieprawy loading detali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Kilku ekspertów na innych forach stwierdziło, że to nie wina sprzętu, a engine''u gry, bo gdyby wszystkie obiekty w promieniu 50 metrów były renderowane jednocześnie, to żaden komputer nie pociągnąłby nawet średnio wymagającej gry, na pewno jest w tym wiele prawdy, ale z tego co tam wypisywali, to taki mający zwiększyć wydajność rendering nie jest jakoś szczególnie uporczywy/widoczny. Może po prostu mam zbyt dobry wzrok i nic nie umyka mojej uwadze, a czasami powinno. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Jakiegoś testa szybkości dysku robiłeś? np. programem PerformanceTest
Ewentualnie mógłbyś stworzyć dysk ramowy RAMDisk, (ramu na takie zabawy masz trochę mało), stworzyć z 1,5GB bardzo szybką partycje, zainstalować na nim jakieś demo i zrobić testowanie, ale haczyk tkwi w tym, że windows nadal będzie korzystał z SSD, więc test byle jaki (nawet nie wiem czy coś da) :P //edit.. tylko z dyskiem i kartą graficzną kojarzą mi się twoje problemy, choć specem nie jestem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nie no ja na nagranym video z CODa też widzę ten szpetny rendering detali, jedynie mam podejrzenia, że ta gra zwyczajnie już tak ma.
Gdyby ten szajs miał demo, zassał bym i porównał u siebie tak dla 100% pewności, ale niestety dema nie ma :)

Kolega wyżej dał dobry pomysł o którym ja zapomniałem, zassaj jakiś tester dysków, dyski ssd dobrze testuje np HD Tune

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Sorry za odkopywanie starych tematów, ale niedawno kupiłem kartę graficzną HD7870 i mam dokładnie to samo, co kolega Pochi. Nie mam za dużo gier, ale problem występuje na 100% w takich grach jak Call of Duty: Black Ops oraz Call Of Duty: Modern Warfare 3. Małe elementy, jak trawa czy kamienie, po zbliżeniu się do nich na pewną odległość "pojawiają się" (bardziej "w głębi", a nie "przed nosem", jeśli by ktoś pytał). Wkurzające to jest strasznie, ponieważ rzeczywiście można odnieść wrażenie, że się "dogrywają", ale tak nie jest, bowiem po cofnięciu się np. "o krok", detale znikają - znów do przodu (o krok) i się pojawiają, czyli na pewno nie jest to wina "doczytywania". Pamięć na karcie grafiki to 2GB, więc na pewno tekstury się "mieszczą", aby je wyświetlać. Zastanawiam się, co to może być. Może ta gra po prostu tak ma? Czy tylko ja to widzę i mi to przeszkadza (no i jeszcze koledze Pochi ;) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować