Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Wideowrażenia z Forza Motorsport 4

22 postów w tym temacie

Czyli tytuł zapowiada się ciekawie, szkoda tylko że pewnie bliżej Arcade będzie. Teraz pewnie mnie zjedzie kilka osób, ale powiem tak. Mam Gran Turismo 5. Jeżeli miałbym kupować X-Boxa to tylko dla tego tytułu. Ale że niestety nie ma wsparcia dla G25 to przykro mi. Na padzie, albo jakiejś kinektowej kierownicy w powietrzu grać nie będę. A szkoda...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Zapewne to co powiem, powinno paść z ust jakiejś przedstawicielki płci pięknej ale co tam
Bez okularów znacznie lepiej się prezentujesz, co chwilę ich nie poprawiasz i nie dłubiesz przy nich.
Nie wyglądasz jak gimnazjalista, który chce przyszpanować nie wiedzieć czym.
Tak więc dobra rada okulary chowamy.

2. Mam trochę wątpliwości czy powinieneś mówić o realizmie w Forzie 4 (jakkolwiek brzmi spolszczenie tego ładnego włoskiego słówka). O ile mnie pamięć nie myli mówiłeś w materiale poświęconym spacerkowi, że nie było Tobie do tej pory zagrać wraz z kierownicą (mogę się mylić).
Jeśli to prawda, to proszę uprzejmie nie mówić i nie wprowadzać słuchaczy w błąd stwierdzeniami, dotyczącymi modelu jazdy. Samochody nie prowadzi się ani padem ani klawiaturą, więc ciężko oceniać bez dobrej kierownicy z 900 stopniami.
Stąd przydałaby się widoczna adnotacja jakimi kontrolerami się posługiwałeś.

3. Dla higieny koszulki zmienia się często, jeszcze częściej jeśli człowiek się poci.

4. Za wyjątkiem tego wysokiego głosiku, który z siebie wypuściłeś na samym początku oraz tym "pfffft" na samym końcu, było nieco lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"W relacji nie zabrakło porównań do poprzedniki<poprzednika?> oraz głównego konkurenta, czyli Gran Turismo 5."
Co do samych wrażeń, to cóż. Mam nadzieję iż taka będzie cała gra a nie tylko wyrywek dla prasy. I fakt, te niekontrolowane poślizgi są na bardzo wielki plus.
Teraz tylko czekać na premierę i przekonanie się na własne oczy czy ta gra naprawdę będzie aż tak dobra...

@Arhaus, tylko tobie to nie pasuje. I ciekawe jak ty byś się sprawował w takiej roli, nagraj coś i wstaw na YT. Następnie wsadź tu link i wtedy ocenimy, jak twoja forma będzie lepsza to wtedy będziesz miał moralne prawo pouczania/krytykowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zadko oceniam czyjes wystepy z racji tego iz sie na tym nie znam.
Niestety nie trafia do mnie forma jak powyzej, taka niby na luzie a tak naprawde niechlujna i jakby nieprzemyslana.
tvgry jednak duuuzo lepiej prowadzi takie sesje, mala rada od kogos kto sie nie zna ;) Najlepiej jak na przeciw Ciebie przy kamerze siedzi ktos na kim mozesz sie skupic jak na odbiorcy i zaczniesz do niego mowic jakbys prowadzil konwersacje a nie sztucznie staral sie przekazac pare rzeczy.

Tak opisujac model jazdy trzeba miec na uwadze czym sie gralo bo realizm na padzie to to nie wiem co to jest.

A to ze gra jest bardziej przystepna to moze tylko martwic.

Chociaz wyglada na to, ze cala seria Forza jest przygotowana z mysla o frajdzie z jazdy jako takiej bo przeciez nie ma sensownej kierownicy na x-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W pełni zgadzam się z Archacusem. Mam te same zastrzeżenia + maleńki gratis w postaci stwierdzenia, że zbyt częste powtarzanie wyrazu Forza niezbyt pozytywnie wpływa na efekt ogólny całej wypowiedzi :)
W dodatku na początku wydaje się, że czytasz z laptopa (a może czytałeś? ;P). Dobrze, że go odłożyłeś, bo już miałem wideo wyłączać, a tak dobrnąłem do końca. Peace&Love :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To elegancko, znowu bedzie okazja na konsole sie z kumplem wymienic ;) Choc pewnie niepredko, ja na jego miejscu nie gral bym w nic innego przez bite kilka miesiecy :p Forza z ulepszonym (na szczescie) modelem jazdy? - zawsze i o kazdej porze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2011 o 18:38, Archacus napisał:

3. Dla higieny koszulki zmienia się często, jeszcze częściej jeśli człowiek się poci.


ten artykuł był nagrywany? w sobotę? niedzielę? w każdym razie nie dzisiaj, więc nie wymyślaj takich rzeczy, o których nie masz pojęcia :)

A i widzę że moja prośba została spełniona, czyli wideowrażenia z Forzy 4 :D Czekam czekam, pre-order się grzeje :D

aa i sprzęgło było w 3 więc nic nie powróciło :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.08.2011 o 20:20, BILL_DVS napisał:

"W Forza 3 nie dało się wyrobić na zakręcie" - ja i 3 miliony innych graczy potrafimy...


Bardzo dużo osób mówi o tym nie wyrabianiu się na zakręcie. Myślę, że im wszystkim tak się wydaje bo po prostu kierownica (ta wirtualna) w Forzie 3 ruszała się w bardzo małym stopniu. I przez to myślą, że samochód nie skręca tak jak powinien. Tak naprawdę gdyby dać im teraz ten kokpit z Forzy 4 i model z trójki powiedzieliby, że już tego nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja się czepnę samego słowa "forza" i tego jak go używasz. Primo-jest to włoskie słowo, więc czytamy/mówimy "forCa". I secundo jego odmiana brzmi "w forzy"(w forcy), nie forzie. Wiem, że nieco dziwnie brzmi ale cóż... ako serwis ogólnokrajowy o niemałej "publiczności" powinniście większą uwagę zwracać na takie rzeczy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.08.2011 o 08:38, Krzysiek_Ogrodnik napisał:

Materiał z Forzy był nagrywany 10 minut po podsumowaniu targów :)


W takim razie moje przeprosiny.
Widać źle i zbyt pochopnie zinterpretowałem słowa "siedzę sobie na łóżku pod moim wspaniałym obrazem [...]". Choć równie dobrze nie wziąłem pod uwagę, iż ww3pl może mieszkać w Köln lub zwyczajnie używać niefortunnych sformułowań.

Choć raz jeszcze proszę o adnotację dotyczącą używanego kontrolera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.08.2011 o 10:29, peter000 napisał:

Bardzo dużo osób mówi o tym nie wyrabianiu się na zakręcie. Myślę, że im wszystkim tak
się wydaje bo po prostu kierownica (ta wirtualna) w Forzie 3 ruszała się w bardzo małym
stopniu. I przez to myślą, że samochód nie skręca tak jak powinien. Tak naprawdę gdyby
dać im teraz ten kokpit z Forzy 4 i model z trójki powiedzieliby, że już tego nie ma.

Zbyt wiele godzin spędziłem przy Forzie (circa 60 - nie jest to ogromna liczba, ale trochę tego jest), by nie zauważyć różnic w modelu jazdy.

Co do ''kierownicy'' - cóż, wydaje mi się, że jeśli obie części serii były przeze mnie ogrywane na padach, większych problemów być nie powinno.

Archacus - o realizmie gry nie będzie mi mówić dużo łatwiej, kiedy będę grał na kierownicy, aniżeli na padzie. Dlaczego?
... Na miłość Boga, prowadziłem co najwyżej Forda Escorta, a o ujarzmianiu Ferrari na prawdziwym torze mogę co najwyżej pomarzyć. Porównywanie wrażeń z jazdy słabym autem w rzeczywistości z próbą opanowania piekielnie silnej maszyny nie ma większego, jeśli nawet żadnego, sensu.

Nawet gdyby przyszłoby mi grać na kierownicy - na jakiej podstawie opisywałbym realizm prowadzenia? Tego, jak ciężko utrzymać mi auto na drodze? Pytanie brzmi, kiedy wiedziałbym, że twórcy przesadzili z odwzorowaniem rzeczywistości, a kiedy zabrakło mi moich umiejętności?
Trzymanie się samochodu na drodze? Sposób, w jaki wchodzi w zakręty? To wszystko mam na padzie.

Co do okularów - myślę, że jednak przy nich zostanę. Powód?
... Bo tak chcę. Tada. Doceniam troskę o moją aparycję, ale okulary nosić zwyczajnie lubię. Nawet jeśli przed chwilą odjechały w pociągu z rozpuszczoną czekoladą Milka, przez co będę musiał biegać do jakiegoś Tesco czy innego Auchana po nowe.

Nie mówię, że niczego nie traciłem korzystając wyłącznie z pada. Wciąż mogłem jedynie domyślać się, że całość jedynie sprawia wrażenie bardziej realistycznej. Sęk w tym, że wiele więcej nie wyciągnąłbym przy pomocy kierownicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.08.2011 o 01:26, ww3pl napisał:

Nawet gdyby przyszłoby mi grać na kierownicy - na jakiej podstawie opisywałbym
realizm prowadzenia? Tego, jak ciężko utrzymać mi auto na drodze? Pytanie brzmi, kiedy
wiedziałbym, że twórcy przesadzili z odwzorowaniem rzeczywistości, a kiedy zabrakło mi
moich umiejętności?


Ale przecież przed chwilą (w filmie) tak swobodnie powiedziałeś, że na zakrętach nie wyrabiałeś bo model jazdy był beznadziejny.

Dnia 24.08.2011 o 01:26, ww3pl napisał:

Trzymanie się samochodu na drodze? Sposób, w jaki wchodzi w zakręty? To wszystko mam
na padzie.


Przyznam, że dawno nie grałem w żadną ścigankę na padzie, ale pozwól mi rozwiać swoje niepewności:
-Czy przypadkowo na padzie wciśnięcie gazu nie oznacza wciśnięcie go do deski?
-Czy przypadkowo na padzie wciśnięcie strzałki kierunku nie oznacza po prostu skręcenia?
-Czy przypadkowo na padzie wciśnięcie hamulca nie oznacza wciśnięcia go do deski?

Jeśli na choć którekolwiek odpowiedź jest twierdząca, to powinieneś raczej opisywać grę jako arkadówkę. Zarówno GT 5 jak i Forza 3-4 bez wsparcia kierownicy nie może być symulatorem wyścigowym.
I nie na padzie nie masz kompletnie nic, nawet nie próbuj zaczynać rozmów o zakrętach bez force feedback.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.08.2011 o 12:01, Archacus napisał:

Przyznam, że dawno nie grałem w żadną ścigankę na padzie, ale pozwól mi rozwiać swoje
niepewności:
-Czy przypadkowo na padzie wciśnięcie gazu nie oznacza wciśnięcie go do deski?

Nie, od gazu masz triggery i zależnie od tego, jak mocno go wciśniesz, tym więcej/mniej gazu.

Dnia 24.08.2011 o 12:01, Archacus napisał:

-Czy przypadkowo na padzie wciśnięcie strzałki kierunku nie oznacza po prostu skręcenia?

Jeździ się na analogach :) Wszystko zależy od tego jak wychylisz gałkę.

Dnia 24.08.2011 o 12:01, Archacus napisał:

-Czy przypadkowo na padzie wciśnięcie hamulca nie oznacza wciśnięcia go do deski?

Hamulec jest podpięty pod drugi spust i styuacja jest podobna do gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie to, że nie mogę wejść w żaden zakręt w Forzy 3, bo wchodzę bez najmniejszych problemów, ale ww3pl ma tutaj rację. W Forzy auta mają raczej tendencję do podsterowności zamiast nadsterowności i może to sprawiać wrażenie słabego modelu jazdy. Faktycznie tam przesadzono trochę z tą podsterownością, bo niewiele aut było nadsterowne. Ja tam wolę podsterowność w grach, bo zawsze zakręt można przejechać wolniej, a z nadsterowności w grze ciężej wyjść (chociaż to dziwne, bo w rzeczywistości jest zupełnie inaczej i łatwiej wyjść mi z nadsterowności i nadsterowność też wolę), chociaż to też nie jest regułą, bo wchodząc w nadsterowność w Forzy, czy F1 2010 wychodzi się ciężko, a na przykład w Dirt 2 wychodzenie z niej to bułka z masłem :).

PS. ww3pl zmartwiłeś mnie trochę, że wnętrze w F4 nadal nie jest cudowne, bo to jeden z najbardziej przeszkadzających mi mankamentów w Forzy (i jeszcze prędkości w milach) i to przez to jeździłem z kamery "na masce". Liczyłem, że zbliży się do tego z GT5 z ładnym oświetleniem deski i takimi "fałdkami" z tapicerki ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem, że mocno poprawią wnętrza. Nie chodzi o to, że były złe, brzydkie i do D4. Super, że były i wyglądały ładnie, ale doskwierało im parę mankamentów, które nie wiem jakim sposobem w ogóle zostawili w finalnej wersji gry. Fajnie gdyby w ogóle zrobili je trochę bardziej "żywe", niech się więcej kręci, wyświetla itd. Takie duperele dają ścigałce zawsze trochę kopa jak się jeździ z kamerką wewnątrz. Tak czy siak, gierka i tak zawita na mojej konsolce, tak jak poprzednie części bo to jedyna taka fajna seria ścigałek obecnie na Xksa IMHO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować