Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Dragon Age 3, czyli trochę "jedynki", trochę "dwójki"

58 postów w tym temacie

z dwójki to wziąłbym niektore elementy prowadzenia fabuły oraz przedstawienie magii. DA2 to jedna z niewielu gier gdzie mag czaruje "z życiem", żadnego stania w kącie z rączkami w górze i mamrotaniem moon speak, tylko szybie zaklęcia, dynamiczne gesty i pół pokoju w ogniu. Nie przepadam za grą ale to jedyny tytuł, gdzie lubiłem grać tą klasą.

A co do tej fabuły no ok była drętwa, dość prosta i do tego przewidywalna jak odcinek "Trudnych Spraw" ale jej dynamiczne prowadzenie, dość dobrze wklejone cut-scenki sprawiają, że całośc nabiera naprawdę przyjemnego wyrazu. Coś jak dobre kino klasy B

A z jedynki to całe uczucie epickości. 3 to zawsze znacząca część dla serii, więc musi być z pompą, epicko i w ogóle tak, że Tolkien by się nie powstydził. Bo klaustrofobiczne Kirkwall i historia pewnej małej rebelii oraz zamachu terrorystycznego na kościół to po prawdzie materiał na jeden rodział gry a nie całość ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bohater z głosem... i to chyba wszystko co w 2 bardziej mi się podobało. No dobra, bardziej dynamiczna walka, tylko bez tych fal przeciwników pojawiających się z powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BioWare powinno przypomnieć sobie jak robi się cRPGi, albo pójść po poradę do CDP RED lub Eidos Montreal.
Z dwójki - drzewko rozwoju, dynamika walki wręcz i założenia przygody (osobiste motywy).

Siberian_Husky
"DA2 to jedna z niewielu gier gdzie mag czaruje "z życiem", żadnego stania w kącie z rączkami w górze i mamrotaniem moon speak, tylko szybie zaklęcia, dynamiczne gesty i pół pokoju w ogniu."
A może o to właśnie chodzi w magii zamiast strzelania kulami ognia jak z ckmu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wywalić głos bohatera, wyrzucić kółko dialogowe, poświęcić więcej czasu na customizcję postaci (i przez to także pozbyć się głosu) i dopracowanie lokacji. A, tak z DA2 zachować drzewka rozwoju postaci i bardziej "osobistą" fabułę. Wtedy mamy przepis na grę co najmniej dobrą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.08.2011 o 10:21, Dragoon1 napisał:

Z dwójki... Hmmm... Drzewko umiejętności! No i brak polskiego dubbingu, jedynie tłumaczenie
kinowe. Może być? :P


Drzewko umięjętności? Według mnie było prymitywne i głupie, stworzone na konsole. Co do dubbingu się zgodzę, pod warunkiem, że łaskawie wypuszczą wszystkie DLC z polskimi napisami, bo inaczej to niech spadają. A co jeszcze z dwójki się nadaje do trójki to nie wiem. Grafika w technologii Stealth... Poprawność polityczna? Jeszcze więcej nachalnych gejów? Dziękuję bardzo. Dwójka to taka ostrzejsza wersja simsów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.08.2011 o 10:50, macman78 napisał:

Drzewko umięjętności? Według mnie było prymitywne i głupie, stworzone na konsole.


Drzewko stworzone na konsole? Nigga, plz, taki schemat istnieje w uber-pro-mega PCtowych MMO i innych RPGach, również PCtowych. Różnica jest taka, że obrócili go o 90 stopni.
Poza tym - to "konsolowe" drzewko DA2 bije na głowę "PCtowe" "drzewko" z DA:O.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ideałem byłoby zrobienie jedynki z systemem walki i drzewkami umiejętności z dwójki. I żeby fabuła była dobra (przynajmniej lepsza niż ta z dwójki)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.08.2011 o 10:53, Henrar napisał:

> Drzewko umięjętności? Według mnie było prymitywne i głupie, stworzone na konsole.


Drzewko stworzone na konsole? Nigga, plz, taki schemat istnieje w uber-pro-mega PCtowych
MMO i innych RPGach, również PCtowych. Różnica jest taka, że obrócili go o 90 stopni.



Może się zagalopowałem, ale mnie nie pasi takie upraszczanie. Podobnie nie do końca podoba mi się drzewko w wieśku 2. Wolę więcej grzebania i bardziej rozbudowany system przydzielania róznych cech i talentów. Mam nadzieję, że taraz to troszkę sprecyzowałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.08.2011 o 10:55, Finger00 napisał:

Jak dla mnie to ideałem byłoby zrobienie jedynki z systemem walki i drzewkami umiejętności
z dwójki. I żeby fabuła była dobra (przynajmniej lepsza niż ta z dwójki)


Nie zgodzę się co do systemu walki. Jedynka miała bardziej RPG, a w dwójce to h''n''s. Wolę jak w rpg się walczy jak w rpg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciężko znaleźć cokolwiek co można by przenieść z DA2 do DA3. Fakt, walka była dynamiczna i fajna, tylko żeby nie było tego skakania na 2m w górę z mieczem dwuręcznym i innym podobnych bzdur.
Głos postaci mi nie przeszkadza tylko niech wywalą to kółko z ikonkami dla "mądrych inaczej" i wrócą do standardowego prezentowania kwestii.
Prowadzenie fabuły z cutscenami i przerywnikami całkiem ok i filmowe, ale jednak wolę powrót do clou świata DA czyli plag itepe :) Granie w "American dream" w realiach fantasy to chybiony pomysł.
Generalnie więcej jest w DA2 rzeczy, których bym nie chciał żeby było w DA3.
Za to chcę więcej RPGa w RPGu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz to DA2 miało jakieś "najlepsze elementy" ? Próbuję znaleźć choć jedną rzecz jaka w DA2 podobała mi się bardziej niż w DA1 i jakoś nie potrafię. Nawet grafika mimo iż pozbawiona DX11 w DA1 wyglądała jak dla mnie realniej i lepiej. DA2 to największa porażka w historii BioWare i jeszcze długo smród za nimi będzie się ciągnął. Lepiej aby nie przywoływali DA2 w swoich wypowiedziach chyba że będą one typu: "Pokornie przepraszamy za wydanie takiego g@$!# jak DA2 od dziś nasi pracownicy będą jeździć po wszystkich osobach którzy zakupili naszą grę i całować ich po tyłku w ramach przeprosin."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co można przenieść ? Raczej nic.
1. Grafika była kiepska ale to mało ważne.
2. Modele postaci były tragiczne. Od zbroi zacząć. Na forum bioware był piękny post jak ktoś wyjaśniał design zbroi. Okazuje się że DA:O miało ten aspekt profesjonalnie zrobiony. Zbroje rzeczywiście służyły temu co miały służyć. Miały masę detali i były zrobione praktycznie. W DA II były zrobione na pokaz. Gejowskie kawałki metalu z futerkiem i tego typu śmieci.
3. Brak możliwości porozmawiania z kompanami inaczej jak u nich w domu. Najgłupsza sytuacja gdy ten chce pogadać a masz go przy sobie. Lecisz do jego domu żeby zamienić 2 słowa.
4. Drzewko umiejętności było prymitywne.
5. Walka była prymitywna. Potwory z powietrza (ninja from the sky jak to określali). Żałosne animacje (2-ręczny miecz jak by był z drewnianym sztyletem).
6. Były tylko 2 klasy. Łotrzyk to był wojownik z 2 broniami.
7. Fatalne animacje zaklęć. Często przesłaniały ekran. Tak jak krew z eksplodujących ciał.
8. No właśnie - eksplodujące ciała. Wbijasz sztylet a ten BUM.
9. Zero jakichkolwiek akcji zakończonych konsekwencjami. Całą grę robiłeś to co Ci kazali żeby gra skończyła się zawsze tak samo.
10. Zerowa różnorodność. Brak możliwości decydowania o rozwoju bohaterów. Ich ubiorze itp. Więc każde przejście gry jest takie samo (pomijam mocno liniową fabułę). Raptem 10 lokacji które poznamy 2 godziny i zaglądamy do nich przez 30 godzin.
11. Mag w DA:O to była potężna postać. Porządny mag fantasy. W DA II to była jakaś popierdółka machająca kijkiem. Zero godności. W DA:O człowiek pilnował by ich ubić najpierw bo są niebezpieczni. W DA II nawet się nimi nie przejmowałem. Ciągle się teleportowali żeby rzucić jakieś małe zaklęcie.
12. Sami sobie zaprzeczali. W DA:O było jasno mówione że magowie nie mogą się teleportować. To niemożliwe. W DA II robili to ciągle. Latałem jako mag krwi mordując ludzi a templariusze stali sobie jak by nigdy nic. Nawet jak obok nich eksplodowało ciało mojej ofiary.

Ogólnie nie ma nic co by mogło zostać przeniesione z DA II do DA III. Mogli by tylko dodać więcej animacji do walk by wydawały się one bardziej dynamiczne. Tyle. Nic więcej mi do głowy nie przychodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować