Zaloguj się, aby obserwować  
olcia13

Gra Anno 1701- jaka będzie (temat ogólny)

134 postów w tym temacie

Część!
Czytałam w CD Action (nr 4/2006), że ma pojawic się nowa odsłona serii Anno, pt. Anno 1701.
Z tego co się doczytałam ma to być gra wybitna. Gra ma być strategią ekonomiczną na silniczku 3D! Podobno jest to jedno z najwiekszych przedsięwzięc w Europie ( jeśli chodzi o gry). Na twożenie gry przeznaczona podobno ok. 8 mln Euro!!!

Jak myślicie jaka będzie ta gra?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to ze gra ta bedzie tyle kosztowac to nie znaczy jeszcze ze bedzie przebojem. czasem nie trzeba wiele kasy zeby zrobic super gre. przykladem tego jest gothic. a czy gra bedzie dobra to okaże sie po premierze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2006 o 14:25, janusz82 napisał:

to ze gra ta bedzie tyle kosztowac to nie znaczy jeszcze ze bedzie przebojem. czasem nie trzeba
wiele kasy zeby zrobic super gre. przykladem tego jest gothic. a czy gra bedzie dobra to okaże
sie po premierze

Sądząc po recenzji to chyba zlą grą nie będzie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2006 o 14:35, BlackBomb napisał:

Ogólnie to lubię serie Anno. Nowa część zapowiada się wspaniale. Oby tylko nie straciła klimatu
przez to 3D. Wiele gier traci klimat przez to.

Racja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2006 o 14:27, olcia13 napisał:

> to ze gra ta bedzie tyle kosztowac to nie znaczy jeszcze ze bedzie przebojem. czasem nie
trzeba
> wiele kasy zeby zrobic super gre. przykladem tego jest gothic. a czy gra bedzie dobra
to okaże
> sie po premierze
Sądząc po recenzji to chyba zlą grą nie będzie..



zobaczymy...wiele gier przed premierą miało dobre recenzje a potem okazały sie klapą. mam nadzieje jednak ze akurat ta gra bedzie dobra :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten temat nie dotyczy tylko tego jaka będzie. To temat ogólny o tej grze, więc tu bedą też dyskusje na temat tej gry kiedy się pojawi ( wiecie pytania, przemyślenia, dyskusje, itd)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W drugą część grałem (Anno 1602) i powiem wam że opłacało się wydać te 19,90. Gra normalnie tak mnie wciągneła że zapomniałem iść do szkoły nsatępnego dnia.(ale się działo wtedy w domu fju fju)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2006 o 14:19, olcia13 napisał:

Część!
Czytałam w CD Action (nr 4/2006), że ma pojawic się nowa odsłona serii Anno, pt. Anno 1701.
Z tego co się doczytałam ma to być gra wybitna. Gra ma być strategią ekonomiczną na silniczku
3D! Podobno jest to jedno z najwiekszych przedsięwzięc w Europie ( jeśli chodzi o gry).


Ja powiem tylko, że o Anno 1701 nie wiadomo jeszcze prawie nic i zapowiedź z CDA została napisana mocno na wyrost :].
Twórcy Anno 1503, prequelu, mocno dbali o marketing i otworzyli stronę internetową na której co tydzień serwowali nowego screen''a oraz wstawiali fajne opowiadanie o podróżniku mające wprowadzić nas w fabułę gry. A wszystko to na długo przed premierą.
Tymczasem o Anno 1701 cisza, strona od roku ma te same materaiły (dodam, że Sunflowers zmieniło ekipę robiącą grę z Max Design na Related Design).

Dnia 26.04.2006 o 14:19, olcia13 napisał:

Na twożenie gry przeznaczona podobno ok. 8 mln Euro!!!


To akurat taki chwyt przy pisaniu :]. Dla nas 8 mln to dużo - ale czy ktokolwiek z nas wie ile wynosi budżet przeciętnej gry? Może to bardzo przeciętnie, może poniżej normy - jak producent nie ma się czym chwalić to pisze takie rzeczy :].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na twożenie GTA przeznaczona chyba cos koło 15 mln...
A co gry, podobno ma miec premiere ( na świecie) jeśli dobrze pujdze w IV kwartale 2006 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.04.2006 o 19:51, okon napisał:

W drugą część grałem (Anno 1602) i powiem wam że opłacało się wydać te 19,90. Gra normalnie
tak mnie wciągneła że zapomniałem iść do szkoły nsatępnego dnia.(ale się działo wtedy w domu
fju fuj


Anno 1602 to była pierwsza czesć :-)
Ale masz racje gra była tak wciągająca, ze czasem siedzialam po kilka godzin bez przerwy prxy kompie, rozbudowując Imperium :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.04.2006 o 10:53, olcia13 napisał:

Na twożenie GTA przeznaczona chyba cos koło 15 mln...
A co gry, podobno ma miec premiere ( na świecie) jeśli dobrze pujdze w IV kwartale 2006
roku.


O lol - a jeszcze rok tem uzapowiadali, że połowa 2006...

A poza tym średnio warto wierzyć producentowi. Firma Related Desing dotychczas była odpowiedzialna za dosyć mierne (choć fajne) produkcje jak Castle Strike czy No Man''s Land. Czy więc Anno to "największe przedsięwzięcie"? - "piniondze to nie wszystko".

Choć screeny ładne, to niestety spartolić można wszystko (zwłaszcza, ze te screeny nie pochodzą bezpośrednio z gry tylko są renderami).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.04.2006 o 13:46, Backside napisał:


Choć screeny ładne, to niestety spartolić można wszystko (zwłaszcza, ze te screeny nie pochodzą
bezpośrednio z gry tylko są renderami).

I tu się z toba zgodze. Nigdy nie ufaj producentom, zwłaszcza jeśli chodzi o premierę gry!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No, mamy nowe screeny.
Co prawda ich miodność wskazuje, że to raczej rendery niż in-game''y, ale kto wie ;).
http://www.gamershell.com/pc/anno_1701/screenshots.html

Prezentują się całkiem nieźle - zwłaszcza te miejskie. Zobaczymy na nich Magazyny, Targowiska, domy, pomniki, farmy i młyny, chaty rybackie i drwali czy wielorybników (sama Wieloryby komentarzem pominę - jak zobaczycie zgadniecie dlaczego :]).

Niestety, to prawdopodobnie cały dorobek z E3 :/...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i jest trailer także w języku angielskim :).
Do pobrania w wersji Low (57 MB) i High (146 MB), ale w sumie niewiele różnia się jakością:
http://www.sunflowers.de/english/news.php?id=121

Niestety lektor nie zdradza zbyt wiele - fani Anno będą trochę zawiedzeni, ale "nowi" raczej zadowoleni :).

Zobaczymy osiedle piratów, Irokezów i w końcu nasze, które jest powoli rozbudowywane.
Do ciekowstek należy też obecność takich zdarzeń jak ... wybuch wulkanu (powoduje pożary lub lokalne zniszczenia) oraz trąby powietrznej, która jest bezlitosna i rwie ze swojej drogi zarówno drzewa jak i domy.
Obejrzymy także trochę miejskiego, "simsowego" życia - autorzy konsekwentnie rozwijają realizm zachować społecznych, więc spotkamy wracających z libacji pijaków, bijących się ludzi (jak niewiadomo o co to o pieniądze :]) czy protestującą grupkę z transparentami.


A teraz trochę konkretnych nowinek z innego źródła:

- Liczba stref klimatycznych zostaje zredukowana z mnogiej ilośc AD 1503 do dwóch, znanych z 1602 - północnej i południowej. Różnią się przede wszystkimi występującymi tam plemionami i możliwością uprawiania różnych roślin. Z jednej strony trochę szkoda, że znika takie urozmaicenie, ale z drugiej nie musimy się bawić w poszukiwania wyspy od tego, tamtego i owego

- Znikają sztywne podziały potrzeb naszych obywateli. Dotychczas trzeba było dostarczyś określonych porduktów, by nasze społeczeństwo awansowało na wyższym poziom. Teraz wymagane produkty będą różne, wybierane losowo.
Oczywiście mowa o tym, że zamiast "złota" będą chcieli "srebro", a nie "luksosowe obuwie" zamiast "jedzenia" :).

- Z nowych produktów pojawią się ... słodycze :). W końcu bogaci Kupcy i Arystokraci nie będą wcinać surowego kakao, a w postaci połączonej z miodem. Znika z kolei różnordoność broni - to już też do oceny fanów pozostawiam. Czy potrzebne były i łuki i kusze i muszkiety czy wystarczy ostatni typ broni, dobry system sterowania armia i jej ulepszania.
Z kolei pojawia się produktu niedostępne - luksusowe dobra, które dostaniemy tylko od Wolnych Kupców. Brzmii ciekawie, ale niestety z Anno 1602 pozostały mi złe doświadczenia, bo Kupcy przypływali rzadko i często mieli bardzo ograniczoną ilość dóbr, a w dodatku system popytu/podaży i konkurencji chyba nie był do końca dorobiony :).

- Będzie mgła wojny. Nie wiadomo jakiego obszaru dotyczy - czy, tradycyjnie, tego na którym akurat nas nie ma czy po prostu nieodkrytego.

- Usunięty został Zwiadowca, który wraz z osiołkiem sprawdzał urodzajność wyspy oraz podchodził do każdej góry w poszukiwaniu zasobó mineralnych.
Może to i mnie realistyczne, ale z pewnoscią bardziej praktyczne :) - no a mi pozostał sentyment do tego "oczka" z Anno 1602.

- Autorzy w kolejnym aspekcie zmienili zdanie i powrócili do systemu zarabiani przez zbierania podatków jak w pierwszej części "sagi", zamiast opcji budowania Stoisk z produktami, gdzie mieszkańcy je kupowali (a podatków nie płacili jako, że wyspa była "rajem podatkowym").


To na razie tyle - jeśli są tu fani Anno i wyrażą zapotrzebowanie na kolejne info to za jakiś czas dodam coś więcej :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To źle stawiacie :).
Premiera w krajach niemieckojęzycznych (Niemcy, Austria, Szwajcaria) odbędzie się w październiku, a zdaje mi się, że w innych dużych państwach już pod koniec jesieni.

Pytanie tylko kiedy zostanie wydana w Polsce. O ile pamiętam Cenega wspominała jakiś czas temu w newsie na swojej stronie, że będzie wydawała Anno. Może jeszcze przed świętami ją zobaczymy. Zapewne zależne to będzie od ilości wydawanych gier w tym okresie i wyboru wersji kinowej lub w pełni po polsku (imho druga opcja spolszczenia jest znacznie lepsza).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować