Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Artykuł: TERA - wrażenia z prezentacji gamescom 2011

12 postów w tym temacie

Miłosz Białas

W szybko rozwijającym się segmencie gier MMORPG nagle zrobiło się niezwykle emocjonująco. W 2012 roku pojawi się kilka dużych i wartych uwagi produkcji. Sprawdźcie, dlaczego - po tym co zobaczyłem na gamescom '11 - uważam TERA Online za czarnego konia w wyścigu o miano najlepszego MMO.

Przeczytaj cały tekst "Artykuł: TERA - wrażenia z prezentacji gamescom 2011 " na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciut przykrótki ten artykuł i nic nowego nie wnoszący do naszej wiedzy. Liczyłem na coś więcej. Zastanawia mnie na przykład, jak w końcu działa w Tera system leczenia, czy w poprawili celowanie czarami leczącymi, czy może wkońcu zrobili group healing. Zastanawiające także jest całe to celowanie w przypadku lagów, które są w każdej grze, oczywiście zrozumiałe, że na przygotowanych stanowiskach lagów być nie powinno, tak samo jak nie ma pełnego serwera. Czekamy na obszerniejszą relację :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie, ale niestety nie dane mi było tego sprawdzić. Umówiłem się już na zamkniętą betę, a wtedy założę temat na forum, gdzie zarzucicie pytania, jakie najbardziej Was nurtują :)

Mogę zaryzykować stwierdzenie, że group healing jest, bo życie podnosiło się całej drużynie, chociaż był tylko jeden Priest. Lag nie ma wpływu na płynność celowania, natomiast może być problem z detekcją miejsca, w które uderzasz (jeśli mob się przemieszcza).

Nie pisałem nic o systemie politycznym itp., bo to pojawiło się już w innym artykule na gramie. Skupiłem się na opisaniu wrażeń wynikających z obcowania z samą grą.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jako, że grałem w koreańską wersję ponad 2 miesiące mogę co nieco napisać. Gra jest bardzo udanym projektem, system walki wprowadza naprawdę wiele świeżości do gatunku i po pierwszych dniach powiedziałem sobie, że nigdy więcej nie zagram już w targetowane mmo. Jednak jest jeden mankament...

W grę gra się fantastycznie do wbicia 50lvl. Lvluje się szybko, stosunkowo łatwo większością klas(można solować elitarne mobki jak się już trochę opanuje skakanie/unikanie ciosów mobków) instancje są banalne, nawet w pugach z koreańczykami których nie rozumiałem dopóki nie padał Priest/Mystic to można iść przez dungeon jak przecinak(heala na pve są tak potężne, że Priest jednym spellem podnosi 60% hp całej drużyny więc dopóki boss na niego nie skoczy i go nie one hituje to nie ma problemu, Mystic ma troszkę gorzej bo nie posiada tak silnych aoe spelli, ale z utrzymaniem 1-2 meele nie ma problemu).

No i właśnie wbijamy 50lvl i co dalej? Żmudne farmienie tych banalnych instancji? Nuda. No może w końcu pvp! Gdyby tylko połowa klas w tej grze nie one-hitowała byłoby może rozrywkowe. Na 50lvlu na ofensywnych postaciach używa się 1-2 skilli(!) jako, że zazwyczaj nie mają większego cooldownu niż 6-8 sekund wystarczą. Przykładowo Berserker jednym skillem jeśli trafi zabija wszystkie postacie oprócz Lancera(nie ważne czy masz na sobie epixy, może z bonusami do redukcji pvp zabierze ci "tylko" 80%), drugi skill jakiego można jeszcze używać to kręciołek aoe który zabiera jak dobrze się ustawisz 60-70% hp całemu przeciwnemu teamowi. Z takimi klasami jak Archer czy Sorcerer nie jest lepiej, a dodatkowo zabijają na skilla z dystansu. World PvP nie jest lepsze bo od wypowiedzenia PK w ciągu 5 sekund przeciwnik może sobie wskoczyć na mounta i bezproblemowo odjechać, czyli tak naprawdę World PvP po za ustawkami nie istniało.

Według mnie niestety Tera padnie po max. 6 miesiącach na zachodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie brak targetowania nie jest niczym nowym ale fakt że gry które mają nowatorski tryb walki jakoś nie potrafią się utrzymać na rynku ciekawe prawda :) a przecież to taka fajna odmiana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musze przyznać ciekawie to wygląda jednak ja zostałem dawno temu zainfekowany przez WoW''a i nawet kiedy juz w niego nie gram, od wyjścia Cata, jakoś nie moge się do innych MMO przekonać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2011 o 12:33, Anonim_1 napisał:

Musze przyznać ciekawie to wygląda jednak ja zostałem dawno temu zainfekowany przez WoW''a
i nawet kiedy juz w niego nie gram, od wyjścia Cata, jakoś nie moge się do innych MMO
przekonać.


Mam coś podobnego, po rzuceniu WoWa (a grałem od TBC) nie dotykam żadnych MMO już :P no chyba, że kiedyś do WoWa wrócę, ale mam nadzieję, że jednak nie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie umniejszając świetnie zapowiadającej się grze jej rozwiązań trzeba jedna pamiętać, że dokładnie taki sam system walki (pasek skilli i celownik) miało już DC Universe, z tą małą różnica, że tam hitboxy praktycznie nie istniały, tu ten motyw z Bossem bardzo mi się podobał tym bardziej, ze taka rozgrywka jest wiele bardziej emocjonująca niż stare targetowane MMO ale gier z tym rozwiązaniem na rynku jest wciaż strasznie mało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że Tera nie da nam jakiś szczególnych zmian w świecie MMO będzie powtarzał znany nam schemat tylko znacznie łaniej. Jednak aby ocenić trzeba najpierw zagrać co ja na pewno uczynię z przyjemnością osobiście nie wydaje mi się aby gra padła po pół roku. Jeśli chodzi o WoWa to jednak systematycznie traci on swoich graczy i wydaje mi się że Tera odbierze kolejnych. Jak na razie wiem tylko tyle że gra oferuje świetną grafikę a jak będzie wyglądać ostateczna rozgrywka dowiemy się dopiero po premierze gry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować