Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Wyciek: Nieco materiału z bety Diablo 3 - ekran logowania i wybór postaci

53 postów w tym temacie

Co do kwestii kolorystyki ja nie rozumiem - co to jest za problem dołożenia nakładek, jak chociażby zrobili w RE5? A ile by to ludziom nerwów zaoszczędziło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2011 o 08:54, Zubuu napisał:

> > Faktycznie to zbyt WoW-owate, trochę przesadzili.
>
> Mózg masz przesadzony gdzie masz w tym wowa?

Lalusiu spuść z tonu albo odejdź od komputera i idź się przejść. Obraziłem Cię gdzieś?
Czy obraziłem grę poza która świata nie widzisz?


Pisząc głupoty nie spodziewaj się innych komentarzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież "dalej" w grze będzie bardziej mrocznie? Tak naprawdę możemy widzieć wczesne etapy, a później dopiero robi się ciekawiej i mroczniej. Poczekajmy z narzekaniem na efekty końcowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2011 o 09:19, Szczutek napisał:

Poczekajmy z narzekaniem na efekty końcowe.


To może w ogóle poczekajmy z rozmawianiem o Diablo 3 do czasu premiery? To, co piszesz ("dalej w grze będzie bardziej mrocznie") to tylko Twoje przypuszczenia. Natomiast kwestie kolorystyki omawiane są na podstawie tych materiałów, które Blizzard wypuścił (lub które wyciekły). Nikt tutaj nie "gdyba" ani nie zakłada, co może być. Rozmowa jest o tym, że obszary, pokazane do tej pory, wyglądają, jak z kolorowanki dla dzieci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, tak sie zastanawiam, nad czym wy marudzicie? ;d
Zawsze sadzilem i uznawalem Diablo za gre, w ktorej wlasnie chodzi o grywalnosc i te wyczuwalna RPG-owosc (mimo, ze to hack n slash) i dynamike rozgrywki, gdzie niezaprzeczalnym atutem jest ekscytacja tym, jak fajne unikatowe i ciekawe przedmioty moga wypasc z kazdego kolejnego zabijanego przeciwnika. Czyli ogromna wartość kolekcjonerska. A uwielbiam w grze zbierac i przegladac wszelkiego rodzaju itemy. Rowniez system gra posiada obledny. W zwiazku z tym naprawde to, czy przy wychodzeniu z gry bedzie mi sie pokazywala gola baba czy ekran odliczajacy czas, to nie jest dla mnie zadnym powodem, zeby narzekac ;d
Grafiki D3 nie posiada idealnej, ale wg mnie tylko w sferze animacji postaci i ich wykonania ... Jednak np. co do teczy, to uwazam, ze nawet na dnie piekla czy w nawet najbardziej mrocznym gaszczu, gdzie niespodziewanie nastapi polaczenie kropel deszczu czy wody i ewentualnych promieni slonecznych, logicznym jest, ze zawsze powstanie tecza :D a tecza tej grze pojawia sie w jakiejs lokacji na powierzchni ... Takze marudzenie i wydziwianie mija sie z celem ... co do tekstur, to byc moze powstanie ilus tam gigowy pakiet zmieniajacy otoczenie .... ale to co jest, jest dobre i na pewno podtrzymuje klimat diablo. Skonczcie marudzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2011 o 10:29, Dragoon84 napisał:

Skonczcie marudzic


Jeśli nie masz nic przeciwko, to bardzo bym prosił, byś nie mówił mi, co mogę robić, a czego nie mogę. Taka drobna prośba z mojej strony. Chyba nie wymagam za wiele, prawda?

Są pewne... nazwijmy to "konwencje", których wypadałoby się trzymać. Polegają one na tym, że w serialu "My Little Pony" nie pojawiają się ognie piekielne, przerażające demony czy zawodzące zombie. Z kolei w grach aspirujących do miana "mrocznych" nie umieszcza się wizji rodem z umysłu artysty plastyka po LSD. Te dwie rzeczy "trochę" ze sobą kolidują i zwyczajnie do siebie nie pasują.

Porównaj sobie screeny z nowego Diablo i te z podziemi Katedry z D1. Jest różnica, prawda? Na pierwszy rzut oka jest widoczna. Wystarczy nawet kolorystykę porównać. W jedynce wszystko utrzymane jest w odcieniach szarości (poza pomieszczeniem, w którym znajduje się The Butcher, gdzie raczej dominuje czerwień), w trójce - z jakiegoś dziwnego powodu otoczenie jest fioletowe ( http://kingofgng.com/media/20080920_diablo_iii_screenshot_1.jpg), zielone ( http://www.diablo3trainer.com/diablo3screen1.jpg), ale zdecydowanie nie szare. Ciekawe.

Jeśli dla Ciebie taka feeria barw "podtrzymuje klimat diablo", to chyba nie mam nic więcej do dodania...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ring5 - to czy napisze - "idzcie sie powiesic", albo "rozbierzcie sie", czy "idzcie zabic babcie siekiera" nie oznacza, ze jest to nakaz, do wykonania w ciagu najblizszych 10 minut ... wiec po wypowiedzi "skonczcie marudzic" nie oczekuje, ze sie to skonczy, bo i tak wielu ludzi jest nieroformowalnych, ale w moim wlasnym i tylko moim wlasnym poscie moge napisac w granicach regulaminowych, co mi sie tylko zywnie podoba, tak jak kazdy. Wiec podsumowujac - ja bede pisal skonczcie marudzic, a wy bedziecie marudzic ;d i na tym to niestety polega
A co do norm ... jezeli gra opiera sie na zwiedzaniu podziemi, czy dna lochow lub wlasnie piekla, to oczekuje sie zachowania tej konwencji oczywiscie ... przykladu nie ma co szukac daleko - np. Amnesia - Mroczny obłęd - tam byl ciemny zamek - swiatlo pochodni i ... z grubsza to wszystko. Ale w d3, jak widac, biegamy rowniez po rzeczonej powierzchni krainy, ktorej obecnosc determinuje nieco mniej mroczne obiekty, jak ptaszki, kwiatki, czy motylki .. niezaleznie, czy w tej scenerii toczy sie krwawa jatka z potworami przypominajcymi drzewa ... We wladcy pierscieni, czy multum innych swiatow fantasy, byly kolorowe krainy, kontrastujace z mrocznymi, brudnymi lokacjami ... nic nigdy nie jest tylko czarne, albo tylko biale .. Dla przypomnienia w d2 mielismy jasna pustynie z biegajacymi wesolo skorpionami ;d a co do obiektow, jak katedra, cale Tristram, czy miesciny, to po prostu nie sadze, ze w diabelku nr 3 burza oczekiwany klimat.
P.S. A w ogole, czemu tak daleko odbiegamy?? Przeciez postac mnicha Shaolin, pokonujaca za pomoca ciosow kung fu, czy tam innego jin feng, tabuny potworow o ksztaltach zblizonych, do tych z final fantasy 7, czy szaman i jego mordercze zaby, juz "nie pasuja do klimatu diablo" Wiec nakazmy tworcom anulowanie calego projektu i stworzenie go od nowa ... poczekajmy na Diablo 3 jeszcze kolejne 10 lat .... Albo najlepiej niech malkonetenci, czy ogarnieci przerabiacze screenow na bardziej mroczne, niech zbiora grupe programistow i innych "szpecow" i stworza monumentalne Diablo 3, ktore zadowoli kazdego ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2011 o 11:06, Dragoon84 napisał:

po prostu nie sadze, ze w diabelku nr 3 burza oczekiwany klimat.


I tu właśnie się różnimy, bo dla mnie burzą. Tak samo, jak klimat burzyła wspomniana pustynia czy dżungle Kurast. Gdybym chciał pooglądać sobie radosne, kolorowe widoczki z bajkowym zacięciem, zainstalowałbym ponownie Titan Quest czy inny Torchlight. Już dwójka Diablo była dla mnie zbyt cukierkowa (kolorowe papużki, chociażby), natomiast to, co twórcy serwują nam w trójce, jest dla mnie tragiczne. Brakuje tylko jednorożców. I słonika Dumbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapewniam cie Ring5, ze slonikow Pony w grze nie napotkamy :D A jak jakis przebiegnie, to obetnie sie mu glowe toporem ... no i klimat zostanie zachowany ;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak ma ktos problem z kolorystyka to sobie zawsze moze w opcjach gamma itp poklikac pozmieniac mnie osobiscie podoba sie gama kolor6w wazne aby klimat i historia w grze byly mroczne a mysle ze kolory wcale w tym nie przeszkadzaja bo wszytsko jest dobrze wyważone jak ktos chce grac w d3 czarno biale bardzo prosze wystaczy wejsc na panel opcje i ustawic co sie chce kto co lubi...ogolnie gra bedzie wyje.....ana star warsy i inne Gi moga sie schowac za 3 lata dodatek do d3 a przez ten zas farmienie itemkow ze znajommi ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie ;] sciemni sobie monitor i juz ma wiecej cienia ... to wcale nie sarkazm - jeden z przerobionych screenow wlasnie na tym sie opiera ... na zmniejszeniu gammy .. z tego, co widze, do tego to sie sprowadza.

A tak, zeby wyrownac offtopienie - w bete nie zagram, po co sobie psuc efekt posiadania pelnej wersji - poza tym stworze pierwsze konto na b'niecie dopiero, gdy takowa wyjdzie ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do bety SC2 się nie dostałem i nie kojarzę żeby rzeczywiście było tak łatwo, nie wiem. Do tej bym chciał o wiele bardziej się dostać, zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2011 o 08:57, Ring5 napisał:

W jedynce coś takiego, jak tęcza, byłoby nie do pomyślenia.

Co jest złego w najzwyklejszym fizycznym zjawisku? o_O
To że masz jakiś problem ze swoimi skojarzeniami, nie oznacza że inni też takowe mają, tęczy w jedynce nie było bo po pierwsze wtedy uzyskanie takich efektów (efekt transparentnego zjawiska świetlnego) był niemożliwy/bardzo trudny do uzyskania, a po drugie w D1 gra rozgrywała się w lochach, więc intensywne światło słoneczne tam siłą rzeczy nie docierało.

Natomiast w D3 tak jak w D2 gra rozgrywa się także na powierzchni (w D1 ograniczenia techniczne wymuszały ciasne lochy), więc dla mnie bardzo DZIWNYM by było gdyby na wodospadzie w pełnym słońcu tęczy nie byłoby widać.

Zresztą nic lepiej nie podkreśla mroku lochów niż mocny kontrast z powierzchnią. Jak wszystko jest "mhroczne", to tak naprawdę nic nie jest, bo się do tego efektu przyzwyczajasz od początku. A tak masz spokojny świat Sanktuarium, który staje się ofiarą inwazji demonów, w celu powstrzymania której przebijając się coraz głębiej w ich siedliska groza i zniszczenie narastają. Jak dla mnie brzmi to dużo lepiej niż szara gra w odcieniach szarości, szarym mydłem filtrowana.
Fajnie to było widać w Guild Wars gdzie gra rozpoczyna się w sielankowej, wręcz arkadyjskiej scenerii Ascalonu, a następnie wszystko zostaje doszczętnie zrujnowane.

Swoją drogą patrz jak to jest, że twórcy tego twojego mrocznego Diablo 1 stworzyli teraz Torchlight i zabierają się za T2, nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2011 o 13:00, Blasting_Power napisał:

To że masz jakiś problem ze swoimi skojarzeniami


Daruj sobie wycieczki osobiste, dobrze? Na mnie naprawdę nie robią wrażenia, do dyskusji nic nie wnoszą, a świadczą jedynie o poziomie ich autora.

Dnia 03.09.2011 o 13:00, Blasting_Power napisał:

Co jest złego w najzwyklejszym fizycznym zjawisku? o_O


Poza tym, że nijak nie pasuje do klimatu przedstawianego świata - absolutnie nic.

Dnia 03.09.2011 o 13:00, Blasting_Power napisał:

w D1 ograniczenia techniczne wymuszały ciasne lochy


Chyba raczysz żartować. Tristram i okolica jakoś dały się przygotować? Niby w jaki sposób "ograniczenia techniczne" wymuszały ciasne lochy? Poza tym nic nie stało na przeszkodzie, by zrobić "ściany" z teksturami z drzew/krzaków, jak to zrobiono w Kurast. Twórcy w jedynce po prostu nie chcieli robić gry na powierzchni, to wszystko. Doszukiwanie się tu jakichś "ograniczeń technicznych" to naprawdę dziwny pomysł.

Dnia 03.09.2011 o 13:00, Blasting_Power napisał:

Jak wszystko jest "mhroczne", to tak naprawdę nic nie jest


No popatrz. A jednak w jedynce jakoś owa "mhroczność", jak ją nazywasz, się sprawdziła. Zarówno Lochy pod Katedrą, jak i niższe Katakumby były po prostu genialne, idealnie tworząc klimat (szczególnie potępieńcze jęki, dochodzące gdzieś z mroku - to było to!). Nie potrzebny był kontrast, kolorki ani "słitaśne fotki".

Dnia 03.09.2011 o 13:00, Blasting_Power napisał:

groza i zniszczenie narastają


A, ok, już wszystko jasne. Fiolecik symbolizuje grozę, a zieleń - zniszczenie. Poniał. Dzięki za wyjaśnienie zjawiska.

Dnia 03.09.2011 o 13:00, Blasting_Power napisał:

Swoją drogą patrz jak to jest, że twórcy tego twojego mrocznego Diablo 1 stworzyli teraz Torchlight i zabierają się za T2, nie?


A co ma piernik do wiatraka? O_o Równie dobrze możesz powiedzieć "patrz jak to jest, że osoba, która robiła szkice do instrukcji Diablo 1, robiła szkice do instrukcji StarCrafta". I co z tego? Ludzie, którzy pracowali przy Diablo 1, pracowali też przy Hellgate: London i Mythos. Wynika coś z tego? Jakoś nie wydaje mi się...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj bo tu w zupelnie innego charakteru temacie (zajawka bety) przejawiaja sie dyskusje, sprowadzajace sie do usilnego przekonania jednej ze stron, ze w grach o zabijaniu nie powinno byc innych kolorow niz czarny i czerwony, strony, ktora przekonuje (i bardzo slusznie), ze w grach cukierowych z zalozenia, pojawiaja sie tez kolory ciemniejsze i na odwrot, to nie jest naprawde nic zlego :D Uzytkowanik, ktory pisze, ze efekt teczy powstajacej w polaczeniu wody ze sloncem, jest naturalnym zjawiskiem, potwierdza moje slowa. Ja moge jedynie dodac, ze jest mozliwe przejscie terroru i zniszczenia oraz rozgrywanie sie takowego przez krainy mlekiem i miodem plynace, a tym samym wsrod pozytywnych kolorow i radosnych zwierzat. Zalozeniem Diablo bedzie odpierania atakow ciemnosci, plugastwa i zla, niezaleznie czy na zielonej laczce, czy w kazamatach ... Z ostatnim bossem na pewno wsrod kroliczkow nie powalczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te screeny z fioletem i zielenią rzeczywiście WoWa mi przypominają :)
Jednak z narzekaniem poczekam do premiery.
Z dnia na dzień przesiedliśmy się z kumplami z D1 na D2 (prawie dwumiesięczne lan party w wakacje). Narzekania było bez liku. Beznadziejny klimat. Grafika w D2 gorsza niż w 5-letnim D1. Nudne, rozciągnięte obszary na powierzchni. Pamiętam, że byłem za tym by olać tego bubla i wrócić do jedynki. Jednak graliśmy dalej i do D1 już nigdy nie wróciłem.
Grafika i kolorystyka w moim odczuciu przegrywa z grywalnością. Klimat liczy się tylko w pierwszym podejściu, potem jest już tylko rywalizacja z kumplami "kto lepiej klepie" :)
Jednak się nie dziwię, że ludzie oczekujący gry na jedno przejście w single, czują się poszkodowani. Po screenach klimatu Diablo tu nie czuję. Ale trudno po screenach poczuć klimat rywalizacji i pogoni za unikatowymi przedmiotami. Głównie tym jest dla mnie diablo :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować