Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Twórca Just Cause: "Jeśli DRM musi być nieustannie broniony, to coś z nim jest nie tak"

55 postów w tym temacie

Patryk Purczyński

W rozmowie z dziennikarzami Edge'a Christofer Sundberg z Avalanche Studios nie pierwszy już raz krytycznie wypowiedział się o zabezpieczeniach, wymagających nieustannego połączenia z siecią.

Przeczytaj cały tekst "Twórca Just Cause: "Jeśli DRM musi być nieustannie broniony, to coś z nim jest nie tak"" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DRMy są o kant dupy rozbić bo po tygodniu z tego co czytałem był już crack niwelujący je.
Teraz jest pewnie tak z każdą grę :/ Mnie osobiście to nie dotyka bo mam dobre, sile i stabilne połączenie z netem ale jednak DRMy nic a nic nie pomagają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Wróćcie do obsługi Windows XP"

Kiedyś trzeba odejść od tego staruszka. Im szybciej, tym lepiej.

A co DRM to facet ma całkowitą racje. Co to za zabezpieczenie, które jest złamane po tygodniu(ba, często nawet w ten sam dzień)? Po co tak w ogóle wydawać pieniądze na coś, co w konsekwencji i tak padnie ofiarą crackerów? Utrudnianie użytkowania programu użytkownikom, którzy zakupili program, jest dziwne;)
Zamiast usprawniać i pielęgnować produkt (także zmniejszać adekwatnie cene dla regionów) to oni wolą zrobić pierdyliard przeszkód dla normalnego usera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.09.2011 o 20:39, Skomik napisał:

"Wróćcie do obsługi Windows XP"

Kiedyś trzeba odejść od tego staruszka. Im szybciej, tym lepiej.

Staruszek, czy nie, i tak jeszcze wiele może, a DX9.0c pokazuje, że gry na niego mogą być piękne. Wystarczy chcieć. Mowa o naszym Wieśku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Historia wciaz jest taka sama. Nikt juz nie walczy z piractwem bo jest to niemozliwe ( a przynajmniej nie poprzez DRMy) tylko z rynkiem wtornym. Przeciez zaden wydawca nie jest takim debilem zeby nie spostrzec, ze wszystkie zabezpieczenia sa lamana w mgnieniu oka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.09.2011 o 20:30, Growin napisał:

Wróćcie do obsługi Windows XP, a nie o DRM chrzanicie towarzyszu!


Tera to ty za przeproszeniem chrzanisz.Gość ma w 100% rację i myśle że duża większość się z nim zgodzi.Jeśli bedą dalej projektować na XP to nie spodziewaj się niczego nowego.XP już zbyt stary na najnowsze produkcje.Dobra może trochę przesadzam,ale widzisz,taki bf3 z oszałamiającą grafiką już nie pójdzie na XP.Moim zdaniem dobrze że gościu staje po stronie graczy i jest przeciwko temu DRM made in UbiShit.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.09.2011 o 20:42, Kajmal napisał:

Dobra może trochę przesadzam,ale widzisz,taki bf3

>z oszałamiającą grafiką
I niczym innym więcej wybijającym się ponad konkurencję...
>już nie pójdzie na XP
Takie myślenie prowadzi tylko i wyłącznie do tego co mamy dzisiaj - do ogrzewanych kotletów posypanych świeżą panierką. Nie grafika jest najważniejsza. No dobra - nie powinna być najważniejsza, ale skoro gry nic innego sobą nie reprezentują, to niech chociaż w grafę idą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.09.2011 o 20:42, Kajmal napisał:

,ale widzisz,taki bf3 z oszałamiającą grafiką już nie pójdzie na XP.


Bo MS blokuje na nim API. Zrob Battlefielda na OpenGL 4 (odpowiednik DX11) i ciekawe, czy wtedy poleci ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.09.2011 o 20:41, Growin napisał:

> "Wróćcie do obsługi Windows XP"
>
> Kiedyś trzeba odejść od tego staruszka. Im szybciej, tym lepiej.
Staruszek, czy nie, i tak jeszcze wiele może, a DX9.0c pokazuje, że gry na niego mogą
być piękne. Wystarczy chcieć. Mowa o naszym Wieśku.

Z tego co czytałem to głównym plusem nowych DXów nie jest lepsza grafika tylko ułatwienia w programowaniu i używanie DX10 od początku po prostu oszczędza czas programistom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.09.2011 o 20:47, Zgreed66 napisał:

Bo MS blokuje na nim API. Zrob Battlefielda na OpenGL 4 (odpowiednik DX11) i ciekawe,
czy wtedy poleci ;)

Ciekaw jestem, ile to magicznych funkcji ma engine BF3, których nie dało się odpalić na DX9. Alpha już pokazała, obsługa DX11 w BF3 to tylko nakładka i można się bez niej obejść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.09.2011 o 20:56, Henrar napisał:

Ciekaw jestem, ile to magicznych funkcji ma engine BF3, których nie dało się odpalić
na DX9. Alpha już pokazała, obsługa DX11 w BF3 to tylko nakładka i można się bez niej
obejść.


Tez prawda. Teselacji chyba nie wykorzystali, wiec pewnie praktycznie wszystko daloby rade zrobic.
Ciekawe ile ramu wciagnie na 64graczach i max detalach ;)

//Swoja droga bawilem sie jakis czas temu XP 64bit. Świetny, szybszy jak zwykly, ale niestety blizej mu do Servera.
Sporo niezgodnosci :/ szczegolnie z dodatkami do gier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak ale nie ma już pełnego wsparcia a za rok nie będzie już uaktualnień więc gl&hf kiedyś trzeba zmienić system.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze gada, polać mu.

Ubisoft stosuje taktykę :

1.Zróbmy na PC konsolowy port:
2.Dorzućmy upierdliwego DRM''a
3a.Jeśli się sprzeda dobrze to zasługa DRM''a
3b.Jeśli się sprzeda źle to zasługa piratów

Na pohybel im

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.09.2011 o 20:30, Growin napisał:

Wróćcie do obsługi Windows XP, a nie o DRM chrzanicie towarzyszu!


Po co? Może od razu do Windows 2000? Windows XP ma aktualnie według statystyk Steam 18 proc. i wciąż spada. Dlaczego mają wspierać coś, co już dawno powinno przestać być wspierane i umrzeć śmiercią naturalną? Zacofaniu w oprogramowaniu stanowcze stop. XP tylko hamuje rozwój technologii na pecetach (choćby obsługa RAM, DX9, 32 bitowa architektura)

A co do samego newsa - bardzo dobrze gada. Renegade Ops już dawno zakupione na Steam w preorderze, Just Cause 2 skończony na X360 i rozgrzebany :] na PC, robią bardzo fajne gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 06.09.2011 o 21:36, absmak napisał:

Po co? Może od razu do Windows 2000? Windows XP ma aktualnie według statystyk Steam 18
proc. i wciąż spada. Dlaczego mają wspierać coś, co już dawno powinno przestać być wspierane
i umrzeć śmiercią naturalną? Zacofaniu w oprogramowaniu stanowcze stop.

Wszystko umiera. Ale po co przyspieszać ten proces? Brak DRM też już powinien przestać istnieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.09.2011 o 21:36, absmak napisał:

A co do samego newsa - bardzo dobrze gada. Renegade Ops już dawno zakupione na Steam w preorderze, (...)

Zapomniałeś napisać, że koledzy zrobili to samo i będziemy ciąć w niego do upadłego ;-]

Dnia 06.09.2011 o 21:36, absmak napisał:

(...) Just Cause 2 skończony na X360 i rozgrzebany :] na PC, robią bardzo fajne gry.

Ja wciąż go rozgrzebuje ;-]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.09.2011 o 21:40, metronom napisał:

Zapomniałeś napisać, że koledzy zrobili to samo i będziemy ciąć w niego do upadłego ;-]


Owszem, nie ma to jak nasz dream team ;) Premiera podobno 14 września, więc za tydzień się zacznie ;)

Dnia 06.09.2011 o 21:40, metronom napisał:

Ja wciąż go rozgrzebuje ;-]


Ty to jak zawsze wymasterujesz go na 100 proc. :P :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że KAŻDE zabezpieczenie można obejść. Końcowy efekt jest taki, że uczciwi gracze muszą się rejestrować na 3 stronach, w niedługim czasie pewnie jeszcze zatańczyć walca przed kamerką internetową, a na koniec nie pograją bo akurat jest awaria neta i DRM blokuje. A piraci obchodzą zabezpieczenia i cieszą się grą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować