Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

GPU Kepler od Nvidii dopiero w 2012 roku

44 postów w tym temacie

No ba, moja z moim 260 [i to w technologii 65nm który ciągle na max mojego monitora 1440/900 daje radę ze wszystkim :).. no chyba, ze coś jest wyjątkowo ciulowo zoptymalizowane, ale jak W2 poszedł.. to kurde co nie pójdzie =)] postanowiłem się najmniej do przyszłego roku nie rozstawać, bo kurcze w jakim celu ?
Siedzę sobie na tym przestarzałym XPku, fakt faktem jestem ograniczony do renderingu dx9... ale czy to naprawdę warto się spinać o te 3-4 dodatkowe wodotryski ?

Mi starcza, że co nie wyjdzie, to i tak wygląda lepiej jak konsolowy odpowiednik, a ja sobie hulam na max ustawieniach płynnie na już prawie 4 letnim sprzęcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie trochę martwi wykorzystanie Rambusów w nowych kartach AMD (przynajmniej tak wynika ze slajdów które widziałem ostatnio), no ale zobaczymy. Kepler może być interesującą ewolucją Fermi i bardzo wszechstronnym chipem - o ile przełoży się to na wydajność w grach (bo w tym segmencie rynku to się głównie liczy) to może być ciekawe starcie z AMD. Póki co wystarcza mi w zasadzie nowiutki Radeon 6870. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 09.09.2011 o 20:27, Pietro87 napisał:

dx9... ale czy to naprawdę warto się spinać o te 3-4 dodatkowe wodotryski ?


Chyba do dx10 ;) bo jednak różnica między 9 a 11 jest zauważalna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

popracowaliby nad zapotrzebowaniem na moc układów, bo już dochodzi do sytuacji gdzie karta graficzne potrzebuje więcej watów niż cała reszta komputera z monitorem razem wzięta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 09.09.2011 o 20:47, Cafel napisał:

Chyba do dx10 ;) bo jednak różnica między 9 a 11 jest zauważalna.


Nie na tyle, przynajmniej dla mnie, żeby pompować w sprzęt nowe 5 kafli, podczas gdy dopiero za najmniej rok-dwa wyjdą nowe konsole które z tego naprawdę skorzystają [w sensie stricte - nowe konsole, nowy standard technologiczny grafiki w grach dla PC] a co za tym idzie dopiero wtedy będzie sens coś zmieniać. A do tego czasu sporo nowego HW na rynek wypłynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę doczekam się nowe generacja i zobaczę jak będzie super wydajnie i obniżony się pobiera prąd, zobaczyłem Radeon HD 7000 więc czekam. Bo miałem zamiar kupić GTX 560 Ti a patrzę jeszcze coraz lepszy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.09.2011 o 23:52, Nitro2050 napisał:

Nie mogę doczekam się nowe generacja i zobaczę jak będzie super wydajnie i obniżony się
pobiera prąd, zobaczyłem Radeon HD 7000 więc czekam. Bo miałem zamiar kupić GTX 560 Ti
a patrzę jeszcze coraz lepszy :)

Aha...

Zobaczymy co nvidia zaoferuje nam w zamian za XDR2 w HD7000.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.09.2011 o 20:47, Cafel napisał:


> dx9... ale czy to naprawdę warto się spinać o te 3-4 dodatkowe wodotryski ?

Chyba do dx10 ;) bo jednak różnica między 9 a 11 jest zauważalna.


Na obrazkach z demo-prezentacjami owszem. W grach w praktyce - zerowa. :) [Mam Win7 i 460GTX żeby nie było, że bronię "swojego"].

---

Eh, mało brakowało a czytając te wszystkie mega zapowiedzi bym się nie wciągnął w "Aa, mega, kupię nową kartę". Chwilę później odpalając dowolną grę na najwyższych (1680x1050, specjalnie kupiłem monitor z taką natywą) dochodzę do wniosku, że wtf, bieg za kartami zmieniając je co pół roku/rok to bezsens....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2011 o 13:02, Choinix napisał:

Na obrazkach z demo-prezentacjami owszem. W grach w praktyce - zerowa. :) [Mam Win7 i
460GTX żeby nie było, że bronię "swojego"].


Gra jeszcze musi mieć tryb DX11, chyba mi nie powiesz, że Crysis 2 w DX11 sie kompletnie, nie rozni od DX9?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2011 o 13:06, Zgreed66 napisał:

> Na obrazkach z demo-prezentacjami owszem. W grach w praktyce - zerowa. :) [Mam Win7
i
> 460GTX żeby nie było, że bronię "swojego"].

Gra jeszcze musi mieć tryb DX11, chyba mi nie powiesz, że Crysis 2 w DX11 sie kompletnie,
nie rozni od DX9?


Oczywiście, że się różni, ale czysto marketingowo. Wierz mi lub nie, ale spora część kodu nie była pisana na zasadzie "O, DX11 oferuje nam łatwe zrobienie x ładnego efektu, wykorzystajmy to", a raczej "Ej, X sponsoruje nam produkt, DX9 wygląda prawie jak DX11, obetnijmy jakieś efekty z 9".

Co nie zmienia faktu, że dla nas - dla klientów - ważny jest końcowy efekt, czyli to co uzyskamy w praktyce. No i tak na prawdę DX11 nie wprowadza (nawet patrząc na screeny z Crysisa DX9 i DX11) nic super rewelacyjnego. Mało tego - czasami musiałem (przy obrazkach bez podpisu) dłuższą chwilę posiedzieć nad screenami porównującymi, żeby ogarnąć które to które i do dzisiaj nie jestem pewny. ;D

Pzdr!

//

Czytnij sobie to - http://www.benchmark.pl/mini-recenzje/Crysis_2_DX9_vs_DX11_-_roznica_w_grafice_oraz_w_wydajnosci-4014.html :) pzdr!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2011 o 13:14, Pietro87 napisał:

Jak widzisz tu taką różnice,


Ja widzę i dziwię się, że Ty tej różnicy nie dostrzegasz :)

Framerate.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.09.2011 o 13:21, Henrar napisał:

Ja widzę i dziwię się, że Ty tej różnicy nie dostrzegasz :)

Framerate.


Owned :)

Ale tak poważnie - żeby nie było, że ja z zaścianka jestem i grałem tylko na dx9 a dx11 porównuję sobie tylko na youtube, grałem [bo mam dostęp do nowiutkiego kompa mojego brajdaka który mieszka raptem w sąsiednim bloku na tym samym osiedlu] w kilka gier obsługujących wodotryski DX 11 w tym i wspominanego Crysisa 2 i ok różnice są jak chodzi o zastosowanie teselacji, tylko podczas normalnego gameplayu tego nie da się dostrzec na tyle, żeby było to jakoś bardziej znaczące.

Póki nie stanę jak debil np przy jakiejś ścianie i nie zacznę "zachwycać się" bardziej wypukłymi cegłami, to praktycznie wrażenia wizualne są jednakowe.

Dlatego jeśli miał bym wydać na dziś dzień tak na oko 4-6 kafli na sam komputer, bo tu przecież trzeba kupić maszynę z górnej półki na najwydajniejszych podzespołach, co by się już cieszyć tymi efektami idącymi w parze z wydajnością [nie sztuka kupić sobie kompa za 1800zł który obsłużyć to może i obsłuży dx11 ale jak mówisz framerate będzie iście żałosny] to mówię zdecydowanie - dziękuję postoję.
Nie zmieniam mojego grata póki nie pojawi się coś co go totalnie zdeklasuje sprzętowo i nie odpalę tego na full w mojej natywnej rozdzielczości :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż, odkąd mam Xbox360 nie patrzę już na karty graficzne, ani nic z tych rzeczy, kupiłem sobie GTX 460, ale myślę, że to będzie mój ostatni upgrade PC, powoli przerzucam się całkowicie na konsolę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i7 2600k, EVGA GeForce GTX580 , Corsair 8GB (2x4GB) DDR3 1600MHz CL8 Vengeance, Asus P8P67 PRO Rev. 3.0, OCZ Vertex2 E 60GB SSD, Samsung 500GB 7200rpm 16MB F3, Xigmatek Gaia SD1283

Na tym zestawie grałem w C2 na full w dx11 w 1080p.

Na tym na full w dx9 tylko w 1440/900 bo taka jest natywna mojego monitora.

C2D E8400, GTX 260 65nm EVGA Superclocked, ASUS P5K-E, Kingston DDR2 800 4GB [2x2GB], WD 500GB Caviar SE16 7200rpm 16MB SATA, Scythe Mugen


I mimo powyższego filmiku, jak i własnych doświadczeń dalej jestem zdania, że podczas rozgrywki te różnice nie rzucają się w oczy na tyle, żebym swój sprzęt [E8400+GTX 260] zmieniał na nowy warty 5 kafli lekką ręką.
Kilka bardziej wypukłych cegieł, gruzów, i kilka lepiej prezentujących się odbić powierzchni nie jest dla mnie rewolucją na tyle dużą, żeby zmieniać dobry działający sprzęt.
Pewnie jak ktoś lubi dostawać orgazmu stojąc nad woda która jest nieznacznie bardziej realistyczna niż ta z mniej wodotryskowego renderingu - droga wolna. Do mnie to nie trafia [trafi do mnie rewolucja która będę mógł porównać do dnia ukazania się pierwszego Crysisa, bo ten gdy wyszedł faktycznie podchodził pod termin "rewolucja graficzna"]
Może dlatego, że do dziś dnia bawią mnie takie produkcje jak np Torment, BG, ID, Revenant czy inne archaiczne produkcje, grafikę zawsze stawiałem na drugim miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2011 o 15:18, Pietro87 napisał:

I mimo powyższego filmiku, jak i własnych doświadczeń dalej jestem zdania, że podczas
rozgrywki te różnice nie rzucają się w oczy na tyle, żebym swój sprzęt [E8400+GTX 260]
zmieniał na nowy warty 5 kafli lekką ręką.

http://www.guru3d.com/article/crysis-2-dx11-vga-and-cpu-performance-benchmarks/8
Taaa Moze jeszcze 10k? Jak ktos nie gra w full hd, tak jak Ty?
To praktycznie "zwyczajny" na dzis komp...

Dnia 10.09.2011 o 15:18, Pietro87 napisał:

Kilka bardziej wypukłych cegieł, gruzów, i kilka lepiej prezentujących się odbić powierzchni
nie jest dla mnie rewolucją na tyle dużą, żeby zmieniać dobry działający sprzęt.

Kwestia co to znaczy "dobry", dla mnie to sprawny :<

Dnia 10.09.2011 o 15:18, Pietro87 napisał:

Pewnie jak ktoś lubi dostawać orgazmu stojąc nad woda która jest nieznacznie bardziej
realistyczna niż ta z mniej wodotryskowego renderingu - droga wolna.

Jakby tak wszystko było znieznacznie ładniejsze, to dalej siedzielibysmy w epoce morrowinda:
http://www.bethsoft.com/images/games/gamescrn_morrowind_03-B.jpg

albo FarCry''a
http://s1.blomedia.pl/niezlekino.pl/images/2009/03/farcry2.jpg
Taak, bo teraz to pare powierzchni. A jak przygotować wiecej modeli, wiecej powierzchni, wiecej skal itd?

Dnia 10.09.2011 o 15:18, Pietro87 napisał:

Do mnie to nie trafia [trafi do mnie rewolucja która będę mógł porównać do dnia ukazania się pierwszego
Crysisa, bo ten gdy wyszedł faktycznie podchodził pod termin "rewolucja graficzna"]

Taa? Odpalałeś to iles tam lat temu na 7600GT, a potem na czyms w rodzaju 8800? Własnie taka jest mniej wiecej róznica, pomiedzy DX9 a 11 w Crysis 2.

Dnia 10.09.2011 o 15:18, Pietro87 napisał:

Może dlatego, że do dziś dnia bawią mnie takie produkcje jak np Torment, BG, ID, Revenant
czy inne archaiczne produkcje, grafikę zawsze stawiałem na drugim miejscu.

To sobie stawiaj, nikt ci ja pierpapierek nie broni.
MI CHODZI O SAM FAKT, ŻE JEST RÓZNICA. Negowanie tego jest wręcz głupie...
Ile trzeba bylo wydac w 2007 na sprzet, aby Crysis jakoś leciał na najwyzszych detalach? :>

Az dziw, ze dalem rade ten tekst ocenzurowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować