Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Max Payne 3 bardzo drogi, ale z dużo lepszymi perspektywami od poprzedników?

27 postów w tym temacie

Patryk Purczyński

Arvind Bhatia szacuje, że koszty produkcji gry Max Payne 3 wyniosły ponad 100 milionów dolarów. Potencjał sprzedażowy tej produkcji jest jednak według niego większy niż dwóch poprzednich części.

Przeczytaj cały tekst "Max Payne 3 bardzo drogi, ale z dużo lepszymi perspektywami od poprzedników?" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie sprzeda to Rockstar pójdzie z torbami :) Powinni wymaksować grę na maksa, skoro ma być najlepsza, że wszystkich części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2011 o 20:36, Zgreed66 napisał:

GTA IV tyz kosztowało +100mln ;d Choc szkoda, ze to tylko domysly.


No i Red Dead Redemption kosztowało 100 milionów.
Może to taki chwyt Rockstar? Sprawia, że gry się lepiej sprzedają? Ludzie kojarzą $ z jakością? :)
Bo chociaż RDR i GTA IV mogę zrozumieć; tak wydanie 100 milionów dolarów na liniową grę - do której mieli już potrzebne technologie - jest trochę naciągane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2011 o 20:36, Zgreed66 napisał:

GTA IV tyz kosztowało +100mln


A z każdego zainwestowanego dolara zwróciło się siedem, więc chyba się opłacało :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wątpię żeby osiągnęła jakiś spektakularny sukces. Ci co grali w poprzednie części i uwielbiają klimat Noir raczej tej części nie kupią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2011 o 20:42, zermithon napisał:

105 milionów?! Panu Bhatii już podziękujemy.


Nie byłbym tego taki pewien. Na dobrą sprawę o grze wiemy dość mało. Ale nawet jeśli gość się rąbnął o 30 mln $, to 75 baniek wciąż pozostaje niebagatelną sumą. Na jego korzyść przemawia fakt, że 2 ostatnie gry Rockstara (GTA IV, RDR) miały ogromne budżety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2011 o 21:15, Vojtas napisał:

Nie byłbym tego taki pewien. Na dobrą sprawę o grze wiemy dość mało. Ale nawet jeśli
gość się rąbnął o 30 mln $, to 75 baniek wciąż pozostaje niebagatelną sumą. Na jego korzyść
przemawia fakt, że 2 ostatnie gry Rockstara (GTA IV, RDR) miały ogromne budżety.

Ale 105 mln? Wiemy już, że MP3 nie będzie sandboksem. Najdroższą grą Rockstara pozostaje GTA IV, które kosztowało 96 baniek. Ale tam kasa poszła też na stworzenie silnika i licencje (muzyka w stacjach radiowych). A tu mamy do czynienia z gotowym silnikiem, nie-sandboksem i raczej na pewno nie będziemy mieli tylu utworów muzycznych w grze co w GTA IV (bo po co?). Także w te 75 mln byłbym w stanie uwierzyć, ale nie w 105 mln. Bo to nie tylko więcej kasy niż w przypadku GTA IV. Toż nawet WoW tyle nie kosztował (wg Blizza nieco ponad 100mln).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2011 o 21:35, zermithon napisał:

Także w te 75 mln byłbym w stanie uwierzyć, ale nie w 105 mln. Bo to nie tylko
więcej kasy niż w przypadku GTA IV. Toż nawet WoW tyle nie kosztował


105 mln wydaje mi się również mało prawdopodobne, ale czas dewelopingu jednak robi swoje - a jakoś żyć trzeba. ;) Pewnie dowiemy się za jakiś czas, jak to naprawdę jest z tym budżetem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2011 o 21:40, Vojtas napisał:

105 mln wydaje mi się również mało prawdopodobne, ale czas dewelopingu jednak robi swoje
- a jakoś żyć trzeba. ;) Pewnie dowiemy się za jakiś czas, jak to naprawdę jest z tym
budżetem.

No w sumie fakt. Ciekaw jestem całkowitego budżetu Duke Nukem Forever... ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na co idzie ten hajs, ale tak serio?
Nie chcę już wycierać gęby Wiedźminem, bo zbyt wiele słów już o tym wystukano, no ale cóż. Dwójka kosztowała ile, 8 baniek? Zrobiono ładną, dobrą grę na autorskim silniku.
Za 100 baniek gra powinna robić graczom kawę i serwować drinki, nie wyobrażam sobie, na co idą takie pieniądze. Chyba, że większe studio = większe koszty (przy czym niekoniecznie = lepsza gra*)


* Nie żeby Rockstar robił złe gry, wręcz przeciwnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje, że gra może tyle kosztować, bo była kasowana i robiona od początku. Wątpię, żeby cały czas pracowano nad jedną wizją gry. Pamiętamy przecież pierwsze pogłoski o powstawaniu gry. Fani byli rozwścieczeni i Rockstar musiał przebudować swoją wizję. Przy kolejnych pogłoskach było lepiej. Pojawiły się głosy, że wrócimy na kilka misji do Nowego Jorku. Jestem ciekaw co z tego będzie. Sam pewnie będę stał w kolejce po grę, od razu za Pepsim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2011 o 21:59, Daelor napisał:

Za 100 baniek gra powinna robić graczom kawę i serwować drinki, nie wyobrażam sobie,
na co idą takie pieniądze. Chyba, że większe studio = większe koszty (przy czym niekoniecznie
= lepsza gra*)


W Polsce koszty są niższe. Ci sami deweloperzy na Zachodzie Europy zaśpiewaliby dużo więcej, to samo tyczy się również aktorów, muzyków itd. Mam skrytą nadzieję, że W3 będzie miał budżet większy przynajmniej o 1/3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2011 o 22:06, Vojtas napisał:

Mam skrytą nadzieję, że W3 będzie miał budżet większy przynajmniej o 1/3.


Na bank! Budżet jedynki to ok. 22 mln złotych a dwójki to ok. 30 mln zł. A przecież dwójka już teraz (przy ok. 1 mln sprzedanych kopii) zarobiła znacznie więcej niż jedynka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ale 105 mln? Wiemy już, że MP3 nie będzie sandboksem. Najdroższą grą Rockstara pozostaje

Dnia 12.09.2011 o 21:35, zermithon napisał:

GTA IV, które kosztowało 96 baniek. Ale tam kasa poszła też na stworzenie silnika i licencje
(muzyka w stacjach radiowych). A tu mamy do czynienia z gotowym silnikiem, nie-sandboksem
i raczej na pewno nie będziemy mieli tylu utworów muzycznych w grze co w GTA IV (bo po
co?).


I pozamiatałeś ;-) Naprawdę nic dodać nic ująć - sama licencjonowana muzyka z GTA IV to materiał na kilka soundtracków, do tego gwiazdy pierwszego formatu w rolach "radiowców" (Iggy Pop chociażby) też wzięly swoja dolę. Reszta też się zgadza. Do tego każda kolejna gra Rockstara kosztowała mniej, choćby ze względu na gotowy silnik (nigdzie nie znalazłem też oficjalnego potwierdzenia, że RDR kosztował 100 baniek). Nawet LAN pomimo długiego czasu produkcji kosztował 50 baniek (info było kiedyś na gramie).

IMO Bahtia zdrowo przeszacował koszty Max Payne 3. Choć prawdy pewnie nie dowiemy się nigdy - a potencjalne milczenie Rockstara w tej sprawie będzie tylko nakręcało plotki i spekulacje. Za to pan Bahtia ma swoje pięć minut sławy ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia z nowym Maxem. Jeśli nie będzie klimatu noir jak u poprzedniczek (a zanosi się na to, że nie będzie), to nie kupuję. Kolejny shooter akcji, który ma na siebie zarobić poprzez chwytliwy tytuł to mogą sobie wciskać, ale emerytom na podwórku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koszty produkcji za bardzo mnie nie interesują liczy się ostateczne dzieło a to póki co nie zachęca mnie (jako fana przygód nowojorskiego policjanta) do zainwestowania w nie. ja nie jestem aż tak przekonany o sukcesie MP3 jak pan Bhatia. z drugiej strony wiem że dzisiejsi gracze (szczególnie nie znający serii) mogą rzucić się na grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować