Bezi_113

Wiedźmin 3 - temat ogólny

6125 postów w tym temacie

Dnia 27.01.2015 o 22:55, KannX napisał:


Kurcze blade, poczytałem o wymaganiach na PC Labie i widzę, że jest ostra sieka. Wymagania
minimalne pozwolą na płynną grę na minimalnych detalach. Natomiast zalecane podobno na
high w 30fps.


" Czy wymagania rekomendowane to ultra?
- Nie, wymagania rekomendowane mają pozwolić na grę na średnio-wysokich ustawieniach w rozdzielczości 1920×1080 (Full HD).

Czy jest szansa, że wymagania zostaną obniżone?
- Tak, ciągle trwa optymalizacja gry, więc możliwe, że wymagania zostaną obniżone, jednak raczej nie ma sensu wiele się w tej kwestii spodziewać. "

A skoro GTX 980 ciągnie grę na high, nie wiadomo z jakim AA i czy z Vsync to ciekawe, jaki sprzęt będzie potrzebny do ultra? - O ubersamplingu i włosach made in Invidia, nie wspominając.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm, to już nie wiem co kupić w wakacje. Czego bym aktualnie nie kupił będzie za słabe na high. A kupowanie Titana to głupota. No zobaczymy miesiąc-dwa po premierze i wtedy się będę martwił :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja po prośbie o poradę przybywam :)

Specjalnie pod tą grę zacząłem krok po kroku modernizować sprzęt. W tej chwili mam z ważniejszych rzeczy Core i7 2600k, 8gb ram no i najnowszy nabytek AMD R9 290. A w związku z tym, że chcę też zmienić monitor na jakiś większy (myślę o 27") to potrzeba pomocy:

a) kupować monitor 1920x1080?

+ powinien udźwignąć Wieśka na w miarę dużych detalach
- duża będzie już jak na ten rozmiar monitora plamka

b) czy zaryzykować i wziąć ekran z natywną 2560x1440
+ bardziej pasuje do tego formatu ekranu
- ale znowu co będzie z wydajnością w grze?

Bo czytając zalecane wymagania gry to czuję, że będzie bida :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Im więcej materiałów filmowych z W3 oglądam, tym więcej zauważam drobnych czy większych niedoróbek... Nie będę wdawać się w szczegóły, by nie psuć sobie dobrego humoru. ;)

Co do wymagań... Jak zagramy, to się przekonamy i tyle. ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.01.2015 o 11:16, GeoT napisał:

a) kupować monitor 1920x1080?


Sens w 1080p jest tylko do max 24"

Dnia 28.01.2015 o 11:16, GeoT napisał:

b) czy zaryzykować i wziąć ekran z natywną 2560x1440


I to na 27" będzie git, ale obciążenie komputera wzrośnie dość znacznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

" ... Chyba jest się czego obawiać, bo Intel Core i7-4790 i GeForce GTX 980 z 4 GB pamięci niekiedy nie dawały sobie rady nawet w wysokich detalach (a są jeszcze ustawienia „ultra” i Nvidia HairWorks).
...
Teoria teorią, a praktyka praktyką: okazało się, że pecet wyposażony w procesor Intel Core i7-4790, 8 GB RAM-u oraz kartę graficzną GeForce GTX 980 z 4 GB pamięci pozwolił cieszyć się rozgrywką z ustawieniami na poziomie wysokim, wyłączonym SSAO oraz, cytując, „skromnym wygładzaniem krawędzi i filtrowaniem anizotropowym”. Ten komputer nie zapewnił przez cały czas płynnej rozgrywki, zdarzały się spadki wydajności , a do tego liczba klatek na sekundę raczej nie przekraczała 35, chociaż nie było możliwości tego zmierzyć. "

http://pclab.pl/news61640.html

Za różowo to nie wygląda .... mamy kolejną grę, która zajedzie PC ta za 6-8 tys. zł, a ponoć kolejnym takim przykładem jest " Dying Light " Tehlandu .... robi się ciekawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.01.2015 o 13:02, Kakarotto napisał:

Im więcej materiałów filmowych z W3 oglądam, tym więcej zauważam drobnych czy większych
niedoróbek... Nie będę wdawać się w szczegóły, by nie psuć sobie dobrego humoru. ;)


Ej bez kitu podziel się tym z nami :) Ja chętnie posłucham i może coś od siebie dorzucę. Ja na chwilę obecną się jakoś nie doszukałem niczego.

No może ten mega idealny ceglany mur podczas rozmowy z dwoma żołnierzami. Równiutki kąt 90 stopni jak od cyrkla :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.01.2015 o 15:59, KannX napisał:

Ej bez kitu podziel się tym z nami :) Ja chętnie posłucham i może coś od siebie dorzucę.
Ja na chwilę obecną się jakoś nie doszukałem niczego.


Dobra, ale tylko kilka przykładów:
1) Niezależnie na jakiej powierzchni koń śmiga, zawsze kopyta stukają tak samo.
2) Brak śladów na śniegu, czy to Plotki czy Geralta.
3) Ostatni przykład. Rozmowa Geralta z Vesemirem... Nie jadą konno bok w bok, a rozmowa brzmi właśnie jakby jechali.

Więcej nie napiszę. ;P

Dnia 28.01.2015 o 15:59, KannX napisał:

No może ten mega idealny ceglany mur podczas rozmowy z dwoma żołnierzami. Równiutki kąt
90 stopni jak od cyrkla :)


Mur musi być równy. ;)
A akurat w trakcie rozmowy, wygląda to tak, jakby cegły były namalowane na tym murze. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.01.2015 o 17:09, Kakarotto napisał:

Mur musi być równy. ;)
A akurat w trakcie rozmowy, wygląda to tak, jakby cegły były namalowane na tym murze.
:P


W sumie te błędy które wymieniłeś to drobiazgi, które mnie osobiście w niczym przeszkadzać nie będą. Ale faktycznie ślady na śniegu powinni dodać, bo to dosyć spory ''drobiazg''. A ten mur z pomalowanymi cegłami to jawny ukłon w stronę części pierwszej Wiedźmina. Tam było dużo takich murów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.01.2015 o 13:06, KannX napisał:

Ja jakoś tego nie dostrzegłem, ale pewnie masz rację. Wersja na X''a będzie nieco gorzej
wyglądać niż na PSie. Ale z drugiej strony Redzi pisali, że na X''a łatwiej im się pisze
Wieśka, bo strukturalnie jest podobny do PC (m.in. DirectX 11). I tak dalej ;) Będzie
dobrze.


Zobaczymy jak to będzie wyglądało. Po prostu po premerze zapyta się człowieka w Saturnie, czy by nie odpalił na konsoli i będzie wszystko jasne. Jakoś nie mogę uwierzyć, że wersja na konsoli i pc będzie podobna, skoro wymagania są diametralnie różne? Przynajmniej patrząc na ostatnie gameplaye.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.01.2015 o 23:09, maniekk napisał:

Zobaczymy jak to będzie wyglądało. Po prostu po premerze zapyta się człowieka w Saturnie,
czy by nie odpalił na konsoli i będzie wszystko jasne. Jakoś nie mogę uwierzyć, że wersja
na konsoli i pc będzie podobna, skoro wymagania są diametralnie różne? Przynajmniej patrząc
na ostatnie gameplaye.

Na evencie potwierdzone PC gameplaye były na high nie na ultra więc przy okazji premiery zobaczymy jak to w praniu będzie wyglądać. I nawet ekipa gamestar.de zauważyła że wersje różnią się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.01.2015 o 12:33, Numenpl napisał:

Na evencie potwierdzone PC gameplaye były na high nie na ultra więc przy okazji premiery
zobaczymy jak to w praniu będzie wyglądać. I nawet ekipa gamestar.de zauważyła że wersje
różnią się.


Berlin (z CDA) również mówił, że wersje konsolowe wyglądają zauważalnie gorzej od PC. Są ogólnie bardziej rozmazane i widać częste doczytywanie się tekstur. To było do przewidzenia.

A ustawieniami ULTRA nie ma się co jarać, bo to będą poprostu bajery typu uberpróbkowanie (które wg mnie pogarszało jakość grafiki w dwójce), hairworks i jakieś super-mega ambient occlusion ;) Nie lubię w grach efektów, które wprowadzają różne rozmycia, poświaty, HDRy itp.

Dla mnie liczą się ostre tekstury z dobrym cieniowaniem, ładne cienie i oświetlenie. To mi wystarcza to przyjemnej gry :) W drugim Wieśku sobie nawet wyłączałem HDR, bo efekt totalnego rozmycia oddalonych obiektów mi poprostu przeszkadzał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.01.2015 o 12:33, Numenpl napisał:

Na evencie potwierdzone PC gameplaye były na high nie na ultra więc przy okazji premiery
zobaczymy jak to w praniu będzie wyglądać. I nawet ekipa gamestar.de zauważyła że wersje
różnią się.


Tylko, że widząc oba gameplaye z ostatnich dni, wyglądały tak samo?? A wcześniej były różne. Czyżby pompowanie hype''u? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.01.2015 o 12:46, KannX napisał:

[...]
Dla mnie liczą się ostre tekstury z dobrym cieniowaniem, ładne cienie i oświetlenie.
[...]


I to jest coś, co powinni wbić sobie do głów twórcy gier. Ich ultrarealistyczna grafika sprowadza się do setek różnego rodzaju rozmyć, a nie do wyraźnego świata pełnego detali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Dnia 29.01.2015 o 12:46, KannX napisał:


A ustawieniami ULTRA nie ma się co jarać, bo to będą poprostu bajery typu uberpróbkowanie
(które wg mnie pogarszało jakość grafiki w dwójce), hairworks i jakieś super-mega ambient
occlusion ;) Nie lubię w grach efektów, które wprowadzają różne rozmycia, poświaty, HDRy
itp.

Dla mnie liczą się ostre tekstury z dobrym cieniowaniem, ładne cienie i oświetlenie.
To mi wystarcza to przyjemnej gry :) W drugim Wieśku sobie nawet wyłączałem HDR, bo efekt
totalnego rozmycia oddalonych obiektów mi poprostu przeszkadzał.


Ja tam lubię różne poświaty, DoF, itp. ( jak w GTA V na PS4, czy mody do Skyrima ). Mam nadzieję, że na mojej konfiguracji odpalę jakieś lepsze AA ( MSAAx4 ), V-sync i może HBAO+ i PCS? - Na uberpróbkowaniu i włosach mi nie zależy, oby chodziło przynajmniej tak, jak Uity bez ścinek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pietro87, O ile pamiętam, to pod koniec 2013 roku zapewniałeś mnie, ze na I5-2500K i GTX 780 nie powinno być problemu z grą w FHD w W3 ;)
Sporo się jednak od tego czasu zmieniło, wtedy miałem chyba jeszcze GTX 570.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.01.2015 o 14:33, McFlash napisał:

I to jest coś, co powinni wbić sobie do głów twórcy gier. Ich ultrarealistyczna grafika
sprowadza się do setek różnego rodzaju rozmyć, a nie do wyraźnego świata pełnego detali.


Bo wielu twórców żyje jeszcze w świecie starych konsol (PS2, pierwszy X). Tam nagminnie maskowało się biedność grafiki wszelakimi super-hiper efektami i filtrami. Nigdy tego nie lubiłem. Ale jestem również zdania, że brak antyaliasingu w najnowszych grach konsolowych to zbrodnia. Z drugiej strony lepszy brak AA niż denny super-najnowszy-nieobciążający FXAA, który niby wygładza ale też wszystko rozmywa, często nawet czcionkę w grze. Mógłbym tak pisać i pisać, ale dobrze że ktoś podziela moje poglądy co do grafiki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.01.2015 o 15:36, KannX napisał:

Bo wielu twórców żyje jeszcze w świecie starych konsol (PS2, pierwszy X). Tam nagminnie
maskowało się biedność grafiki wszelakimi super-hiper efektami i filtrami. Nigdy tego
nie lubiłem. Ale jestem również zdania, że brak antyaliasingu w najnowszych grach konsolowych
to zbrodnia. Z drugiej strony lepszy brak AA niż denny super-najnowszy-nieobciążający
FXAA, który niby wygładza ale też wszystko rozmywa, często nawet czcionkę w grze. Mógłbym
tak pisać i pisać, ale dobrze że ktoś podziela moje poglądy co do grafiki :)


AA jest przydatny, chociaż nigdy go nie włączałem - nie było dla mnie różnicy, chociaż nie noszę binkoli Stępnia z 13 Posterunku :D Ogólnie rozmycie nie jest złe, kiedy przydaje się do kreowania klimatu gry. Przydaje się w jakiś baśniowych gierkach typu Fable czy inni fantasy cRPG, ale w np. klimatach postapo to jedna z najgorszych rzeczy. W New Vegas nie da się grać z tymi rozmyciami, bo zamiast ponurych widoków ma się dyskotekę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

[ciach]

Ja lubię rozmycia i HDRy w cutscenkach. Dobrze zrobione nadają klimatu i pozwalają się skupić na danym planie. A co do postapo, to np. w Rage''u nie było żadnych tego typu efektów, a gra wyglądała pięknie (szczególnie po patchu dodającym lepsze tekstury).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się