Bezi_113

Wiedźmin 3 - temat ogólny

6125 postów w tym temacie

Dnia 20.05.2015 o 23:02, Ecko09 napisał:

Jak ogólnie optymalizacja się prezentuje?


Krótko: jest świetna. Nawet na przeciętnym kompie działa w wysokich/ultra w 30 FPS-ach w FHD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i pojawiły się u mnie pierwsze błędy związane z zadaniami i niestety od razu z dwoma -

Spoiler

w jednym zadaniu kupuję fałszywy glejt od jakiegoś sprzedawcy, ale ponieważ w zadaniu związanym z jego szwagrem ten szwagier ginie, to w tajemniczych okolicznościach glejt po kupnie znika, a zadanie jest jakby nieukończone. Rozumiem gdybym jeszcze wybrał w opcjach dialogowych poinformowanie, że szwagier zginął, ale ja po prostu kupuję glejt, pieniądze znikają, a po chwili glejt także znika :D
W drugim zadaniu mam kogoś uwolnić z klatki, ale klucza nigdzie nie ma. Pewnie ma go przywódca bandytów, ale także tajemniczo zniknął i nie mam go jak zabić.


Szkoda, że gra jest tak niedopracowana technicznie, choć oczywiście rozumiem, że sanboxy są trudniejsze do dopracowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.05.2015 o 23:19, Kraju napisał:

Krótko: jest świetna. Nawet na przeciętnym kompie działa w wysokich/ultra w 30 FPS-ach
w FHD.


Nie wiem czy optymalizacja jest taka świetna, czy raczej Redzi tak zjechali z grafiką :D Dla mnie ultra to powinna być taka grafika jak na E3 - tylko wtedy nawet pojedynczy Titan by sobie nie dawał rady w FHD i 60 kl/s :D W testach by to źle wyglądało, konsolowcy by narzekali na różnice w grafice, a pecetowcy by się pluli, że na GTX970 to oni mogą w 30 kl/s co najwyżej na ustawieniach średnich pograć :D
A tak to jakiś szum co prawda jest o downgrade graficzny, ale większość jest zadowolona, że im ładnie chodzi na średnio-wysokich :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O kurde to witaj w klubie jestem dokładnie w tym samym miejscu z tym samym problemem!:)

Spoiler

Pierwsze to sprawa tego klucza, namęczyłem się by ich pokonać, a pod koniec ten dowódca bandziorów gdzieś znikł i nie mogę kupca wydostać z klatki. I Z tym glejtem mam tak samo.



Gra mi się dobrze i fajnie, ale kurde takie coś strasznie irytuje ;/ Bo boję się co będzie dalej... I na dziś sobie podarowałem ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.05.2015 o 23:07, alexiej napisał:

>

A co takiego zmieniłeś w pliku .ini? Ja na sprzęcie z podpisu gram z co najwyżej zadowalającą wydajnością, gra się w porządku choć daleko do pełnego komfortu na prawie-niskich detalach z 1360x768 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.05.2015 o 23:46, Stfforex napisał:

O kurde to witaj w klubie jestem dokładnie w tym samym miejscu z tym samym problemem!:)

Spoiler

Pierwsze to sprawa tego klucza, namęczyłem się by ich pokonać, a pod koniec ten dowódca
bandziorów gdzieś znikł i nie mogę kupca wydostać z klatki. I Z tym glejtem mam tak samo.



Ja wszystko rozumiem, ale żeby mi tajemniczo przeciwnicy znikali?! W ogóle walka to jest totalna tragedia i parodia, dawno czegoś tak źle zrobionego nie widziałem. AI po prostu nie ma, przeciwnicy potrafią "zasnąć" podczas walki, nie atakuję mnie choć jestem 3 metry od nich. Cały ten element nadaje się jedynie do wymiany. Myślałem, że w W2 walka była dziwnie zrobiona, ale okazuje się, że może być jeszcze gorzej. W pierwszej lokacji jeszcze jakoś to fukcjonowało, ale czym dalej w las, tym gorzej. Czy ta gra na pecetach to jest zupełnie coś innego niż na PS4? Bo w recenzjach i owszem, czepiano się walki, ale to co ja widzę, to jest jakaś tragedia. O tyle jest to bolesne, że świat gry jest naprawdę fajnie zrobiony i zachęca do eksploracji... Tylko niestety co 5 metrów trzeba z jakimiś potworami walczyć. A to już do przyjemności nie należy :D
Swego czasu wyszedł drugi Rome: Total War, wyszedł totalnie niedopracowany. Przede wszystkim AI było tragiczne. Dopiero po kilku miesiącach zaczęło to działać w miarę jak należy. Obawiam się, zę tu będzie podobnie.
W każdym razie nie dziwię się recenzentom, którzy tej grze wystawili 8,5/10 albo nawet mniej - na razie na więcej nie zasługuje. W ostatnim czasie bardziej wciągnęło mnie Pillars of Eternity (choć też niepozbawione wad), a znacznie bardziej dopracowanym technicznie produktem było GTA5, też sandbox.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ano właśnie, czy warto mówić o tym czego nie ma. Optymalizacja jest świetna, a poziom grafiki jest jaki jest, dzięki czemu posiadacze gorszych konfiguracji sprzętowych są zadowoleni. Ci co mają lepsze kompy mogą samemu dostosować grę do poziomu grafiki z 2013 roku. Było dużo narzekania, ale na końcu okazało się, że przy odrobinie samozaparcia można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. RED-zi znowu wygrali! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.05.2015 o 00:03, pawbuk napisał:

Ja wszystko rozumiem, ale żeby mi tajemniczo przeciwnicy znikali?!
W ogóle walka to jest totalna tragedia i parodia, dawno czegoś tak źle zrobionego nie widziałem.
AI po prostu nie ma, przeciwnicy potrafią "zasnąć" podczas walki, nie atakuję mnie choć jestem 3 metry od nich.


Podsumować to można w ten sposób: edycja rozszerzona ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.05.2015 o 00:13, Ichvander napisał:

Dalbys az 8,5? Ja po moich 13 godzinach naciagam na 7/10... straszliwie REDzi zawiedli.


W tej chwili bym tyle nie dał - gdyby uczciwie traktować skale 1-10, to bym pewnie dał to 7. Gra jest po prostu nierówna - momentami wspaniała, momentami wręcz tragiczna. Tutaj patche są wręcz konieczne, i to takie, które sięgają głębiej do mechanizmów rozgrywki. Już nawet nie wspominam o tym, że znów zaczynamy od zera - Geralt jest niby taki wspaniały, że aż

Spoiler

sam Cesarz prosi go o wykonanie zadania

, ale byle redański czy nilfgardzki żołnierz jest 10 razy bardziej wytrzymały i zadaje więcej obrażeń :D
Co jeszcze zostało moim zdaniem skopane? Punkty doświadczenia - dostajemy praktycznie tylko za wykonane zadania, co w ogóle nie zachęca do eksploracji. Co z tego, że od 5 godzin zwiedzam teren i odkrywam różne miejsca, zabijam dziesiątki potworów, skoro nie zwiększyl mi się poziom nawet o 1. Tutaj jest ta przewaga systemu rozwoju postaci z TESów - czym więcej czegoś robisz, tym jesteś w tym lepszy. Potencjał jest, ale wykonanie...

@Kraju
Na całe szczęście są sposoby, żeby tą grafikę podrasować :)

@Shinigami
Po co Redzi przesuwali o tyle premierę, skoro gra nadal jest niedorobiona? Pewnie znów Edycja Rozszerzona będzie ratowała sytuację :D Zastanawiam się czy nie zostawić tej gry na kilka miesięcy i wrocić jak już będzie połatana i zmodowana ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.05.2015 o 00:37, pawbuk napisał:

Zastanawiam się czy nie zostawić tej gry na kilka miesięcy i wrocić jak już będzie połatana i zmodowana ;D


Duży świat, gdzie przy korytarzach znanych z W2 były problemy, tego można się było spodziewać.
Powiem tak, jeszcze nawet pudła nie odpakowałem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I patrzac na Twoja wypowiedz i paru innych forumowiczow (+ paru nielicznych z metacritic) nasuwa mi sie pytanie- skad oceny 10/10, 9/10/ 8/10?! To sie w pale nie miesci. Ocena gram.pl mnie zaskoczyla, ze taka niska, ale po pograniu uwazam, ze jest stanowczo za wysoka. Powiem tak- gdybym mial oceniac tylko i wylacznie glowna fabule i (niektore) watki poboczne (po tych 13h) to ok, 8-8,5 jest adekwatne. A jak dodam do w/w rzeczy, sama gre i jej mechanike wszystko leci na ryj...

Podsumowujac -> ta gra byla by super, gdyby zostala wydana jako ksiazka. Takie moje zdanie. A teraz, musze zagryzc zeby i po cichu cierpiec, by dowiedziec sie, co dalej fabularnie sie stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Eh, jestem lekko rozczarowany Wiedźminem 3 póki co. Sytuacja podobna jak z Dragon Aqe: Inkwizycja. Recenzje i pierwsze opinie świetne zachęciły mnie do zakupu tuż po premierze i w obydwóch przypadkach nie był to dobry wybór.

Na wstęp mały cytat z CDPR:

- W drugim Wiedźminie ludzie mówili, że walka jest nieco zbyt arcade''owa. Jej zasady były zbyt arcade''owe. Zdecydowaliśmy się więc postawić w większym stopniu na taktykę, by gracze mieli poczucie pełnej kontroli nad polem bitwy. To właśnie jest nasz cel - stwierdza. Ważną rolę w starciach z wrogiem odegra także ustawienie kamery.

- Walka zawsze będzie ukazywana pod odpowiednim kątem, z właściwej perspektywy czy dystansu. Dzięki temu będziecie zawsze wiedzieć o otaczających was przeciwnikach. Jeśli komunikują się między sobą i zadecydują by cię okrążyć, będziesz widział także tych za twoimi plecami. Nie pojawią się sytuacje, w których nie wiadomo skąd otrzymujesz cios - zapewnia Platkow-Gilewski.


Co za stek bzdur. System walki w W3 jest gorszy niż w W2. Nawet nie wiedziałem, że da się to jeszcze bardziej skopać. Walka jest niesamowicie chaotyczna, praca kamery jest słaba, nigdy nie wiadomo czy ktoś za naszymi plecami właśnie się na nas nie zamierza, taktyki w tym 0.

W 2011 to było jeszcze do przełknięcia ale po grach takich jak np. Shadow of Mordor naprawdę próg tolerancji poszedł w górę i tak skaszaniony system walki nie ma miejsca bytu IMO. Co to jest? RPG-GotY czy Symulator Fikołków 2015?

Zasady walki są następujące:

Im więcej przeciwników tym więcej turlasz się po ziemi. Kropka. 101% arcade. Innego rozwiązania nie ma.

Reszta gry jest bardzo nierówna i elementy wykonane świetnie przeplata z tymi wykonanymi po partacku. Jak na 10 h zabawy oceniłbym Wieśka 3 na 7/10.

Trzeba było czekać na wersję rozszerzoną :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jej, ale ten W3 duży. 17 godzin za mną, a jestem dopiero w pierwszej z trzech głównych miejscówek i zadań ciągle przybywa. Dziś bogowie bugów byli łaskawi i gra nawet przestała się wieszać przy czytaniu książek. :3

Z drugiej strony wolałbym dostać jednego fabularnego questa zamiast dziesięciu popierdółek pod znakiem zapytania. No i w każdym zdobycznym ubranku Geralt wygląda jak pajac. : /

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.05.2015 o 02:57, Kadaj napisał:

Dziś bogowie bugów byli łaskawi i gra nawet przestała
się wieszać przy czytaniu książek. :3


Ja nie mam tego problemu, ale w gildii mówią, że działa wyłączenie limitu klatek w opcjach.

Dnia 21.05.2015 o 02:57, Kadaj napisał:

No i w każdym zdobycznym ubranku Geralt wygląda jak pajac. : /

Oj tak. Dlatego ja wciąż ulepszam moją zbroję z Kaer Morhen + zbieram schematy na inne wiedźmińskie zbroje. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Planują wydawać kolejnego patcha w wersji na PS4? Ciągle łudzę się, że poprawią te koszmarnie doczytujące się tekstury na PS4, bo na razie większość obiektów tj. mury miasta, albo przechodnie zaczynają się pojawiać jak jestem kilkanaście metrów od nich. Z mniejszymi detalami jest tragedia, bo pojawiają się dopiero kiedy do nich podejdę. Będąc parę metrów dalej nawet nie wiem, że na ścianie wisi np. lista z zadaniami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie małych zmian możesz oczekiwać, nie liczyłbym jednak na sporą poprawę, już teraz mają problemy z ilością klatek i spadkami na konsolach, co dopiero dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.05.2015 o 00:54, Ichvander napisał:

I patrzac na Twoja wypowiedz i paru innych forumowiczow (+ paru nielicznych z metacritic)
nasuwa mi sie pytanie- skad oceny 10/10, 9/10/ 8/10?! To sie w pale nie miesci.

Mnie sie miesci. Jak dla mnie nadal 9/10. Gra podobna do Farcry, Skyrima, troche do mmo

Spoiler

(miejsca mocy, serio?;))

, ale mnie taka rozgrywka sie wlasnie podoba bo lubie zwiedzac. Powtarzalnosc i rutyna wkradaja sie do gry szczegolnie jak sie na dluzej odejdzie od zadan i zacznie tylko zwiedzac, ale trudno sobie wyobrazic by jej rutyny nie bylo w tak duzej grze. Tzn mam nadzieje, ze gra jest spora bo pamietam w Dragon Age myslalam, ze bylo wiele do zwiedzania, a potem jak sie zajelam glownym watkiem to okazalo sie, ze byl krociotki, i ze wszystko juz zwiedzone...

Dnia 21.05.2015 o 00:54, Ichvander napisał:

Powiem tak- gdybym mial oceniac tylko i wylacznie glowna fabule i (niektore)
watki poboczne (po tych 13h) to ok, 8-8,5 jest adekwatne. A jak dodam do w/w rzeczy,
sama gre i jej mechanike wszystko leci na ryj...

To (fabula, glowny watek) jest wlasnie mocny punkt tej gry w porownaniu do innych sandboxow. Glowna fabula i czesc zadan pobocznych, sa naprawde ciekawe, dialogi sie podobaja. Jak dla mnie glowny watek nie jest jedynie pretekstem by zwiedzac swiat jak to bylo w Skyrimie. Napotkalam tez pare wyrazistych postaci co sie chwali. Mechanika gry i grafika nigdy nie byly dla mnie specjalnie wazne wiec moze dlatego oceniam gre tak wysoko. Podoba mi sie, ze jest inaczej niz w innych grach tego typu. Te uniki na boki tez sie przydaja. Mnie sie tam fajnie siecze wrogow;).

Moze nie mam zbyt wysrubowanych wymagan. Gra mi sie wykrzaczala (ale juz nie po aktualizacji sterownikow, a potem windowsa tez), zdazaja sie smieszne kwiatki (Geralt siadajacy tylem na konia;D), co druga wies wyglada tak samo i pewnie grajac nie 20, a 120 godzin zauwaze wiele klonow i podobnych miejsc, ale jak na razie jest super. Jak dla mnie jezeli gra mnie zaciekawi na wiecej niz 50 godzin solidnej gry i jezeli jest na tyle wciagajaca, ze gram 8 godzin pod rzad, to jest ona bardzo dobra.

Malo wychodzi RPG klasy AAA wiec trudno jest porownywac. Moze gdyby jescze w tym roku wyszlo takich z piec to by byl sens. Moze do Dragon Age mozna by porownac, ale tez to nie to, bo tam sie gra druzyna, a tu jedna postacia. Tam mamy wybor uksztaltowania postaci, a tu mamy konkretna. Fabula Wieska jest mniej przewidywalna i ciekawsza niz w DA:I choc na razie jest mniej spektakularnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra doszła wczoraj po 23 ;) wszystko w porządku, żadnych uszkodzeń.

figurka - świetna! - duża i masywna, ładnie wykonana, z dbałością o detale.

artbook - bardzo dobry, spory format - choć część ilustracji powtarza się za " Kompendium O Świecie Gry ", ale to mała część i oba wydawnictwa nawzajem się uzupełniają. Artbook mógłby być tylko trochę grubszy ( niecałe 200 stron ).

medalion - również świetny element EK - masywny i dobrze wykonany.

steelbook - bardzo ładny i, co najważniejsze, inny od tego, który nabyłem z pre orderem z koszulką.

podstawowe wydanie gry - w porównaniu z resztą elementów EK? - Niestety, ale wypada dość biednie, zwłaszcza dołączone doń cienkie, czarno-białe książeczki.

Teraz konkrety: znacie mój sprzęt ( w podpisie ), co mogę zmienić, podbić w ini, aby zauważyć zmiany, a jednocześnie nie zajechać sprzętu? - Liczą się dla mnie tylko te rzeczy, które na prawdę widać gołym okiem, bez dupereli, których i tak się nie zauważy.

SweetFX - jak i gdzie to zainstalować?
Pobrałem coś takiego ( fotka ), mam to wrzucić do głównego folderu z grą? Wszystko? Potrzebny jest jeszcze jakiś preset, czy to już wystarczy?

20150521104153

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spędziłem w grze ponad 30 godzin, a skończyłem jedynie główny wątek oraz większość pobocznych zadań z Velen (a i została cała masa czerwonych zleceń).
Gra jest naprawdę spora, a zadania są ciekawe. Co prawda większość zleceń bazuje na tym samych schemacie "znajdź informacje > wytrop > zabij" to dzięki różnym sytuacjom i wyśmienitymi dialogami nie czuć tej powtarzalności.

Co do bugów. Jak na razie miałem jednego - tak zwany loop w rozmowie z myśliwym który zlecił znalezienie żony.
Spoiler na temat zadania pobocznego:

Spoiler

Okazało się, że jest wilkołakiem, i gdy go pokonałem nastąpiła rozmowa z wyborami co się stanie z nim i jego szwagierką. Wtedy cała rozmowa mi się powtórzyła 2-3 razy zanim gra "załapała" mój wybór

.

Odnośnie walki to po przyzwyczajeniu nie mam problemów. Za to co mi się podoba (i zarówno czasami strasznie wkurza) - jeżeli się zagapimy to łatwo zginąć nawet od mobów o dużo niższym poziomie.

Swoją drogą, radziłbym wam poczytać dokładnie Samouczka, bo można znaleźć ciekawe informacje. Ja właściwie go olałem, a potem przypadkiem "odkryłem", że można dostać dodatkowe premie z mutagenów, gdy się podpasuje kolory z talentów (+40% moc znaków zamiast 10%, wtf!). A okazało się, że to wszystko (i dużo więcej) jest opisane w helpie ;).

Mam pytanie odnośnie eksploracji, bo nie mogłem znaleźć przejść w dwóch miejscach.
1 - w ruinach przy latarni (zadanie na szukanie wiedźmińskiej zbroi gryfa). Wygląda, jakbym miał opuścić most, ale Aard nic nie daje, a na około / pod wodą nic nie ma.
2 - na screenie jest "?" i Krąg Mocy. Wygląda jakby było to pod ziemią, ale przeczesałem spory kawałek ziemi i nie znalazłem żadnego wejścia do jaskini czy innego tunelu.

20150521105400

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się