Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Artykuł: Diablo III FAQ, czyli odpowiedzi na Wasze pytania

72 postów w tym temacie

Bardzo dziękuję za odpowiedź. :)
No to pytanie nr 2:
Jak się czujesz z tym nowym systemem rozwoju postaci? Czy nie ma się takiego odczucia, jakby nasz bohater był zbyt zautomatyzowany, jakby nie był nasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.09.2011 o 15:05, Tenebrael napisał:

Czy Mysza jest pełen entuzjazmu tego nie wiem, ale kompletnie nie zgadzam się z tezą,
że daną grę (jakąkolwiek, abstrahuję tu od D3 zupełnie) powinien testować ktoś, kto jest
"pełen entuzjazmu" do tej marki.


Jakiś czas temu na gramie wyszedł artykuł dotyczący Fify 12 (chyba zapowiedź,ale nie dam głowy) i był pisany przez Autora, który na samym wstępie przyznał się, że nie zna się na footballu, nie przepada za takimi grami, a na samą grę wcale nie czeka. I szczerze mówiąc cały tekst był bardzo słaby, widać było,że Autor nie jest obeznany z poprzednimi częściami, jest laikiem piłkarskim, zwyczajnie nie zna się na tym, co pisze. Zabrakło w tym wszystkim jajec. Dlatego czasem entuzjazm do tytułu (nie mylić z bezstronnością) dużo daje i sprawia, że całość fajnie się czyta.
Wiem, że Myszasty lubi RPGi, zna się na tym, niemniej Jego artykuły dotyczące cyber punkowych strzelanek cenię sobie o wiele bardziej i tylko do nich przykładam wagę. To z kolei moje odczucie ; >

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale to, co opisałeś w kontekście Fify to z kolei druga skrajność - czyli pisanie przez kogoś, kto danego tematu nie lubi. I, jak sam widzisz, odchylenie od neutralności (czyli podejścia "ani lubię, ani nie lubię") ma nieciekawe skutki. Stąd też uważam, że najlepiej, gdy autor ma stosunek ambiwalentny do danego tytułu na starcie - ani nie jest nastawiony negatywnie, ani entuzjastycznie.

[EDIT: Np ja w życiu nie podjąłbym się recenzji Baldur's Gate 3 (gdyby powstało), bo jest to moja ukochana seria i wiem, że zachowanie jakiejkolwiek bezstronności czy rzetelności byłoby tu w moim przypadku niewykonalne]

Inna sprawa to kompetencje. Oczywiście autor powinien wiedzieć, w co gra, mieć jakąś tam znajomość poprzedniej części etc. To oczywiste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisanie o grach a bycie dziennikarzem branży gier to dwie różne sprawy. Prywatnie mozna sobie coś tam lubic np.RPG-i lub nie lubić np.sportówki. Ale dziennikarstwo to praca a nie przyjemność, jeżeli coś robisz to musisz robić to profesjonalnie. Tak jakby dziennikarz motoryzacyjny mógł pisać tylko o autach BMW bo takie lubi a innych nie - śmieszne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytając o automatycznym rozmieszczaniu umiejętności i statystyk zastanawiam się czy będąc na X poziomie tej samej klasy dana postać się czymś różni od innej? Oczywiście pomijając wyposażenie. W D2 robiło się postać pod konkretną taktykę i tak się dobierało umiejętności i statystyki. A tu obawiam się, że będzie to walka klonów jak np. w Lineage 2, gdzie widząc postać w takiej samej zbroi i z taką samą bronią jak nasza, można było być pewnym, że jest niemalże identyczna do naszej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2011 o 23:38, Aqwet napisał:

Czytając o automatycznym rozmieszczaniu umiejętności i statystyk zastanawiam się czy
będąc na X poziomie tej samej klasy dana postać się czymś różni od innej? Oczywiście
pomijając wyposażenie. W D2 robiło się postać pod konkretną taktykę i tak się dobierało
umiejętności i statystyki. A tu obawiam się, że będzie to walka klonów jak np. w Lineage
2, gdzie widząc postać w takiej samej zbroi i z taką samą bronią jak nasza, można było
być pewnym, że jest niemalże identyczna do naszej


Nie masz sie co bac bo runy beda potrafily zmienic gruntownie postac.
To troche jak bierne skille.

I na pewno w ekipie bedzie moglo byc 4 monkow i kazdy z nich z innym setem i runami co by na najwyzszym poziomie dac rade przejsc gladko przez hordy wrogow.


Mi osobiscie brakuje w tej serii epickiego ubijania bosow z udzialem otoczenia etc tak jak chociazby w TQ zabijanie tytana. A nie proste walenie ucieczka regen walenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mała poprawka do tekstu, poziomy na powierzchni są również generowane losowo. Co prawda układ np: z początku jest taki sam znaczy ogólna ścieżka, ale na jej drodze już segmenty różnią się od siebie i można trafić na małe "loszki" lub nie. Mnie natomiast strasznie razi aktualny poziom trudności, nie wiem czy to problem Bety czy po prostu taki jest początek... ale granie w 4 osoby przy takim ustawieniu będzie zakrawało na kpinę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zaraz zaraz zaraz
do tej pory nie interesowałem się Diablo III, a tu nagle czytam o modyfikacji sposobu rozwoju postaci na....zautomatyzowany. pojawiają się jakieś runy, ale jeśli dobrze zrozumiałem nie wybieramy skilli na drzewku rozwoju, tylko są one dawane przy awansie jako coś oczywistego. czy te runy mają do tego stopnia modyfikować domyślne statystyki, iż niemożliwe jest spotkanie na serwerze postaci identycznej? jak to w ogóle wychodzi w praniu? nie spodziewałem się, że po systemie z Diablo II w tej mierze coś ulegnie zmianie. w jaki sposób ma się to przekładać na sposób gry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Twoim rozumowaniu bardzo szybko pojawia się luka - wystarczy spojrzeć na sequele i gry - serie. Autor z jednej strony powinien przedstawić tytuł zupełnie nowym osobom, a z drugiej opowiedzieć o grze ludziom, którzy znają jej poprzednie odsłony i chcieliby wiedzieć, jak dana pozycja wypada na ich tle. Niestety bez dobrej znajomości tematu na dłuższą metę ani rusz.

A pisać, oczywiście, nie da się w sposób zupełnie neutralny, bo człowiek to nie robot i siłą rzeczy, mniej lub bardziej świadomie, zawsze sobie jakąś opinię na dany temat wyrobi.

Osobiście preferuję recenzje "entuzjastów" danej tematyki, bo zwykle po prostu lepiej ją znają. Chociaż z drugiej strony trafiają się i tacy, co wad w ogóle dostrzec nie potrafią, choćby nie wiem, jak wyraźne były. Ale takie jednostki w ogóle nie powinny zajmować się recenzowaniem czegokolwiek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2011 o 00:41, GanD napisał:

Osobiście preferuję recenzje "entuzjastów" danej tematyki, bo zwykle po prostu lepiej
ją znają.


Ale, ale, chwila. Co innego entuzjasta danego gatunku, a co innego entuzjasta jednego, konkretnego tytułu. Jasnym jest, że recenzje FPS''ów na przykład powinien pisać ktoś, kto w FPS''ach "siedzi". Natomiast już niekoniecznie dajmy na to Doom''a 3 powinien recenzować ktoś, dla kogo ta konkretnie seria to jakieś bożyszcze, bo wtedy trudniej będzie mu "na chłodno" ocenić ten tytuł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Diablo 2 w wielopoziomowych lochach mogliśmy znaleźć specjalne świecące się skrzynki, które zawierały mnóstwo kasy i z reguły wylatywały z nich magiczne przedmioty, czy znalazłeś takie skrzynki w Diablo 3?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować