Zaloguj się, aby obserwować  
Mikex

Dark Souls - temat ogólny

2209 postów w tym temacie

Dnia 23.09.2012 o 14:16, KrzychW napisał:

Jaka jest na padzie kombinacja do ciosu od tyłu? Kombinuję i coś mi nie wychodzi.

Ale chodzi Ci o ten cios w plecy?

Dnia 23.09.2012 o 14:16, KrzychW napisał:

A Zweihander gdzie jest do zdobycia? Mam już jakiś miecz 2ręczny z cmentarza (tłumaczenie
jakby się zgadzało) ale obrażenia ma mniejsze od Smoczego Miecza.

To to. Zweihander można tanio i szybko rozwinąć tytanitami u kowala. Smoczy miecz rozwijasz bardzo trudnymi do zdobycia luskami smoka, a każde ulepszenie to koszt ok 10000 dusz. Nieoplacalne. Zweihander ma tez większy zasieg oraz potrafi ogluszyć lub powalić wroga. No i najważniejsze. Zweihanderowi do obrazeż wlicza się sila i (w mniejszym stopniu) zręczność. Smoczemu mieczowi nic sie dodatkowo nie wlicza do obrażeń.

Dnia 23.09.2012 o 14:16, KrzychW napisał:

No i na jakich przeciwnikach przed gargulcami, zdobędę punkty humanity? Miałem aż 13,
ale poległem w walce z gargulcami (chociaż ogon zdobyłem :-)) i gdy po kolejnym odwróceniu
pustki za pomocą przedmiotu z plecaka wracałem do bossów, miałem inwazję i nie dotarłem.
No i nie mogę przywołać żadnej pomocy, chociaż przydałaby się, a już od 2-3 godzin nie
zdobyłem ani jednego punktu.

Oj to różnie. Dostajesz je za walkę z bossami i zabijanie innych graczy, którzy atakują Twój świat. Czasami możesz je wydropić z innych stworków. Znajdujesz je przy niektorych zwlokach. W Twojej okolicy to najlatwiej chyba jest dropic humanity na szczurach (tych pod mostem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2012 o 14:16, KrzychW napisał:

Jaka jest na padzie kombinacja do ciosu od tyłu? Kombinuję i coś mi nie wychodzi.

Ale chodzi Ci o ten cios w plecy?

Dnia 23.09.2012 o 14:16, KrzychW napisał:

A Zweihander gdzie jest do zdobycia? Mam już jakiś miecz 2ręczny z cmentarza (tłumaczenie
jakby się zgadzało) ale obrażenia ma mniejsze od Smoczego Miecza.

To to. Zweihander można tanio i szybko rozwinąć tytanitami u kowala. Smoczy miecz rozwijasz bardzo trudnymi do zdobycia luskami smoka, a każde ulepszenie to koszt ok 10000 dusz. Nieoplacalne. Zweihander ma tez większy zasieg oraz potrafi ogluszyć lub powalić wroga. No i najważniejsze. Zweihanderowi do obrazeż wlicza się sila i (w mniejszym stopniu) zręczność. Smoczemu mieczowi nic sie dodatkowo nie wlicza do obrażeń.

Dnia 23.09.2012 o 14:16, KrzychW napisał:

No i na jakich przeciwnikach przed gargulcami, zdobędę punkty humanity? Miałem aż 13,
ale poległem w walce z gargulcami (chociaż ogon zdobyłem :-)) i gdy po kolejnym odwróceniu
pustki za pomocą przedmiotu z plecaka wracałem do bossów, miałem inwazję i nie dotarłem.
No i nie mogę przywołać żadnej pomocy, chociaż przydałaby się, a już od 2-3 godzin nie
zdobyłem ani jednego punktu.

Oj to różnie. Dostajesz je za walkę z bossami i zabijanie innych graczy, którzy atakują Twój świat. Czasami możesz je wydropić z innych stworków. Znajdujesz je przy niektorych zwlokach. W Twojej okolicy to najlatwiej chyba jest dropic humanity na szczurach (tych pod mostem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2012 o 14:58, zermithon napisał:

Ale chodzi Ci o ten cios w plecy?


Tak, chodzi o cios w plecy.

Dnia 23.09.2012 o 14:58, zermithon napisał:

W Twojej okolicy to najlatwiej chyba jest dropic humanity na szczurach (tych
pod mostem).


No to ulepszam miecz i pobiegam na szczurki. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.

Mam jeszcze jedno pytanie.
W jakim momencie gry można zdobyć łuk lepszy od Krótkiego Łuku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2012 o 14:58, zermithon napisał:

Ale chodzi Ci o ten cios w plecy?


Tak, chodzi o cios w plecy.

Dnia 23.09.2012 o 14:58, zermithon napisał:

W Twojej okolicy to najlatwiej chyba jest dropic humanity na szczurach (tych
pod mostem).


No to ulepszam miecz i pobiegam na szczurki. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.

Mam jeszcze jedno pytanie.
W jakim momencie gry można zdobyć łuk lepszy od Krótkiego Łuku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2012 o 16:47, KrzychW napisał:

Tak, chodzi o cios w plecy.

Jake jesteś za plecami przeciwnika (musi być centralnie a nie jakoś z boku) to opuszczasz blok/tarczę i normalnie atakujesz zwykłym atakiem (R1).

Dnia 23.09.2012 o 16:47, KrzychW napisał:

W jakim momencie gry można zdobyć łuk lepszy od Krótkiego Łuku?

http://darksoulswiki.wikispaces.com/Weapons#Bows

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2012 o 20:06, Llordus napisał:

A ja mam takie pytanko - dlaczego warto kupić Dark Souls? Co jest słabą a co silną stroną
gry?
Jak rozgrywka wygląda od strony fabularnej?

Fabuły prawie nie ma, a przynajmniej jest bardzo nieoczywista i te szczątki, które twórcy przygotowali, i tak można przegapić. Słabe strony? Jak dla mnie jedynie właśnie brak fabuły oraz okazjonalne tyrady kamery przy skakaniu między celami podczas namierzania. Plusy? Genialny model walki, wymagająca, satysfakcjonująca rozgrywka, fajnie rozwiązany tryb sieciowy, świetne walki z bossami...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2012 o 19:38, zermithon napisał:

Jake jesteś za plecami przeciwnika


Zupełnie przypadkiem to mi się udało i już wiem co i jak. Na szczęście wyświetliły się znacznie większe obrażenia i załapałem, ale i tak dzięki.
A co oznacza napis: po pokonaniu Sługi Gravlorda, klęski znikają. Pojawiło mi się coś takiego z 3 razy na ekranie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Grając zostalem zainfekowany przez szczury, co spowodowało że do czasu dotarcia do ogniska traciłem PŻ, ale po dotarciu zorientowałem się, iż przy statystykach obrony postaci w nawiasach podane są zaniżone liczby co mam wrażenie że wpływa na skuteczność obrony mojej postaci. I tu moje pytanie: czy da się to jakoś zniwelować, a jeśli tak, to w jaki sposób i u kogo?
Z góry dziękuję za odpowiedź i życzę miłego umierania :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2012 o 20:06, Llordus napisał:

Jak rozgrywka wygląda od strony fabularnej?

Trudno mówić o fabule, ponieważ jest sporo rzeczy niepowiedzianych/niedopowiedzianych. Najwięcej przedstawia samo intro.

W czasach kiedy świat był nieuformowany, spowity mgłą jedyną władzę sprawowały smoki. Aż tu nagle :o zrodził się ogień niosąc światło i ciemność, życie i śmierć. Z ciemności narodziły się 4 dusze. Pierwsza należała do Gwyna, którego pioruny niszczyły łuski smoków, druga należała do Nito pierwszego który umarł, trzecia do wiedźmy Izalith matki ognia, a o czwartej zapomniano. I tak trójca wraz ze smoczym zdrajcą Seath''em the Scaleless wprowadziła erę ognia.
Sam gracz to takzwany nieumarły, istota potrafiąca pochłaniać duszę, oraz pozyskiwać człowieczeństwo (dark souls). Cała opowieść zaczyna się w więzieniu (Northern Undead Asylum), gdzie pewien nieznajomy niesie nam wolność, ale i pewne brzemie...

Najciekawcze w grze są spotkania z NPC, których de facto jest niewiele, ale voice acting jest poprostu genialny. Sama gra trudna, ale istnieje tyle porad, filmików, tekstów, że wcale nie okazuje się taka straszna.

@Tieru
Ja też nie wiem czemu tak jest, ale to napewno nie od tego zarażenia. To zapewne jest jakiś przelicznik, może ile masz odporności po uwzględnieniu twoich statystyk/pancerza/pierścieni czy coś takiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogę jeszcze dodać, że gra ma dwa zakończenia, tak zwane dobre i złe, choć kiedy zagłębimy się w świat gry wcale nie jest takie oczywiste, które jest to dobre, a które złe. Nie mniej, kiedy grę przejdziemy nie bacząc na całą intrygę to mogą się one okazać dziwaczne, lub niesatysfakcjonujące.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2012 o 23:02, Tieru napisał:

Witam wszystkich. Grając zostalem zainfekowany przez szczury, co spowodowało że do czasu
dotarcia do ogniska traciłem PŻ, ale po dotarciu zorientowałem się, iż przy statystykach
obrony postaci w nawiasach podane są zaniżone liczby co mam wrażenie że wpływa na skuteczność
obrony mojej postaci. I tu moje pytanie: czy da się to jakoś zniwelować, a jeśli tak,
to w jaki sposób i u kogo?
Z góry dziękuję za odpowiedź i życzę miłego umierania :D


Truciznę można zdjąć jedząc taką fioletową roślinkę. Wypada ona w lesie z mobów lub w blingtown. A także u handlarzy nieumarłych bodajże. Bonefire też ściąga negatywne skutki trucizn. Co do statystyk, to nie zauważyłem u mnie czegoś takiego.. Może u handlarzy są uda się na to kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie masz przypadkiem zniszczonej zbroi? Infekcja od szczurow nie wplywa na zanizenie statystyk.

Co innego ''prezent'' od bazyliszkow, czyli klatwa, ale to inna historia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam takie pytanko - dlaczego warto kupić Dark Souls? Co jest słabą a co silną stroną

Dnia 23.09.2012 o 20:06, Llordus napisał:

gry?


Słabe strony to konwersja (framerate jest u mnie gorsze niż w wersji konsolowej), GFWL i sterowanie w kombie K+M (jeśli masz pada, to problemu nie ma) - tutaj jedna uwaga: jeśli ktoś w to gra za pomocą klawy i mychy, to jest masochistą, ale jeśli skonczył na tych kontrolerach grę to pełen RESPEKT - dobry jest w te klocki i tyle :)

Mocne strony, to cała reszta - postaram Ci się nakreślić w skrócie :) Przede wszystkim gra ma "to coś" - cholernie ciężko się od niej oderwać, daje niesamowitą wprost satysfakcję. Jest to drugi tytuł po RDR przez, który lekko zaniedbuje swoje obowiązki służbowe ;-) Po prostu siedzę w pracy i myślę o tym jak wieczorem położę dziecko spać i zasiąde do Dark Souls i gdzie (po ciężkich bojach) uda mi się dojść :) Wierz (lub nie), ale po zabiciu kolejnego bossa lub subbosa, odkryciu jakiejś nowej miejscówki czy znalezieniu mocarnej broni człowiek ma ochotę otwierać butelkę szampana ;-)

DS ma absolutnie "the best" system walki - IMHO najlepszy jaki do tej pory powstał. Dopiero przy tym widać jak inni deweloperzy idą na łatwiznę. Każda broń jest wyważona tak jak powinna być - czuć jej ciężar, siłe uderzenia, etc. Wszystko tutaj zależy w największej mierze od umiejętności gracza (współczynniki pełnią rolę drugorzędną) - pokonać możesz i największego bydlaka stosunkowo słabą bronią, o ile będziesz uważał żeby nie dać się trafić ;-). Z drugiej strony nawet mając wysoki level możesz przegrać z byle leszczem jeśli nie będziesz uważał. To jedyna znana mi gra gdzie tarcza się przydaje, jest wręcz niezbędna i nie pełni jedynie roli ładnie wyglądającej dekoracji.

Druga sprawa to szeroko pojęty design - od miejscówek po wygląd niektórych bossów :) Powiem tak - pod względem strony technicznej jest średnio, a nawet bardzo średnio, ale design to inna sprawa. Miejscówki zapierają dech w piersiach (Anor Londo), stwory to samo (czuć japońską szkołę !) - kiedy natknąłem się na ziewającego smoka, zwyczajnie mnie zatkało: płynie na Ciebie coś co wygląda jak sporej wielkości "krokodyl"... po czym wynurza się z wody i okazuje się, że to coś co wziałem za krokodyla, to zaledwie łeb tego stwora :). Człowiek od razu zaciska w rękach pada wiedząc, że łatwo nie będzie ;-)

Jeszcze co do miejscówek - nie ma tutaj loadingów (gra ładuje całość po odpaleniu, ewentualnie jak zginiesz), więc jeśli widzisz coś na horyzoncie to bądź pewien, że prędzej czy później będziesz musiał tam dojść ;-). Zresztą dojść i wskoczyć (wbrew temu co napisał Lucas w swojej recenzji) można tutaj nawet do miejsc z pozoru niedostępnych. Fajnie zaprojektowane są też skróty do Firelink Shrine (powiedzmy że to takie główne miejsce wypadowe) - kiedy już się odblokują, to człowiek kłania się w pas przed level desingerem, takie są oczywiste :)

Gra nie prowadzi za rączkę - ale o tym pewnie już słyszałeś. Zero tutaj strzałek i podpowiedzi, wszystko musisz odkryć sam (lub z pomocą wiki - osobiście z niektórych podpowiedzi korzystam, choć staram się to ograniczyć do minimum).

DS w idealny sposób wprowadza zasadę "każdy kij ma dwa końce" ewentualnie "coś za coś" - przykład pierwszy z brzegu: możesz grać w dwóch stanach, że tak to ujmę - jako człowiek lub nieumarły. Grając człowiekiem masz lepszy i bardziej częsty "loot" - ponadto przy walkach z bossami mozesz wezwać do pomocy innego gracza lub NPC, ale... Twój świat mogą wtedy najeżdżać inni gracze (i cziterzy - niestety :/) - co może skończyć się śmiercią i zabraniem zebranych przez Ciebie dusz ;-). Grając nieumarłym nikt nie będzie Ciebie niepokoił. Nikt Ci też nie pomoże. I przedmiotów będzie spadać zawsze mniej...

Długość rozgrywki - tutaj weź poprawkę, że gry jeszcze nie skończyłem. Patrząc na to gdzie już byłem, to po 45 godzinach mam za sobą około 1/4 gry. Czyli krótko nie jest i nie będzie.

To tak w skrócie :) Na koniec zostawiłem sobie PARADOKS - miałem ten tytuł kupić rok temu w wersji konsolowej, jakoś tak wyszło że nie kupiłem. I jakoś tak wyszło, że teraz ten średni technicznie port z konsoli, sprawił, że konsola w domu mi się kurzy, a PC wrócił do łask ;-)

> Jak rozgrywka wygląda od strony fabularnej?

Nic nie jest podane na tacy. Fabuła jest ledwie nakreślona (jak pisał ktoś wyżej - najwięcej dowiadujesz się z intra), pozostawia szerokie pole do interpretacji :). Na początku wiesz tyle, że masz iść uderzyć w jakiś dzwon. Nie musisz wiedzieć nic więcej, ale jeśli chcesz to się dowiesz - choćby z samych tylko opisów przedmiotów. Mnie się taki zabieg podoba, powiem szczerze.

ps. Jeśli masz jakieś bardziej szczegółowe pytania, to wal jak w dym :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za obszerny opis ;) Ciekawa zima sie zapowiada - czekam na Dishonored, ale to Dark Souls tez mnie kusi troche;) Pewnie sie w koncu skusze - tym bardziej ze ponoc sa juz mody na poprawe grafy, sterowania czy wywalenie idiotycznego gfwl. A ze padem nie dysponuje (pecetowy beton to ja;) ), to challenge accepted ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy w Głębinie, ratując Laurentiusa (to NPC zamknięty w beczce za siedzibą rzeźnika), mam tą beczkę po prostu rowalić z łuku lub w inny sposób, czy też uwolnić go jakoś inaczej? Zawahałem się, bo jak gościa w jakiś sposób trafię, zapewne skończy się na walce i nie będę wiedział, czy Laurentius miał odegrać jakąś rolę w dalszej grze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Włączam Steam, loguje się na koncie kolegi, sprawdzam co nowego. Wow! Dark Souls! Sobie pogram chwilkę. Ściągam, włączam. Pierwsza myśl: CO ZA DEBILE ROBILI PORT!
Jak można wyciągać na wierzch menu za pomocą End i zmieniać Pg Up i Pg Down? Jak można nawet nie zmienić wszystkich znaczków LB, RT, A, B, Y...
Miałem zamiar sobie zrecenzować, podyskutować, a tu, że tak powiem dupa. Rozumiem, że z padem w łapce i na Xboksie bardzo fajnie by się grało, ale na PC z takim sterowaniem? Czyżby cała trudność gry polegała na ogarnięciu tego elementu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować