Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Rage - poradnik przetrwania na pustkowiach

68 postów w tym temacie

Moze by tak jako pierwszy punkt ''poradniku przetrwania'' wpisac: NIE KUPUJ TEGO SYFU BO I TAK NIE DZIALA (ewentualnie czekaj na 100 patchy) ?
Dzieki temu reszte dni tygodni bedzie mozna juz olac ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie działa? Dziwne, bo gram w RAGE już od 3 godzin... Muszę przyznać, że gra wygląda świetnie, do tego te animacje postrzału są bardzo dobrze zrobione. Są problemy (u mnie na szczęście lekkie) z doczytywaniem się tekstur (raz się nie doczytają, raz doczytają, dziwne...) ale myślę, że niedługo wyjdzie na to patch ;) Ogólnie artykuł fajny, czekam na niedzielny artykuł o multi, a co do gry to polecam serdecznie nie zdecydowanym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coz......gdzie podzialy sie czasy Quake 1..włączasz na PC i grasz a tutaj bubel i cisza aby sprzedalo sie jak najwiecej kopii. Walczylem z configiem gry ale nadal mam kiepska ilosc FPSow...oj oj oj ID oj oj oj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra na PC w dniu premiery niestety sprawia wrażenie jakiegoś słabo poskładanego portu z konsoli. Nawet na mocnym kompie (Intel Core 7 3,4 GHz, Radeon 6950, 8 GB RAM) i maksymalnych ustawieniach graficznych tekstury przy szybkim obracaniu kamery doczytują się i wyostrzają z zauważalnym i denerwującym opóźnieniem. Nie da się nazwać tego defektu zwykłym przeoczeniem i nie sposób uwierzyć, aby twórcy nie byli świadomi wzmiankowanych problemów przed wypuszczeniem gry na rynek. W ogóle trudno jednoznacznie ocenić poziom oprawy wizualnej w tej produkcji, ponieważ scenerie z oddali wyglądają urzekająco, obraz jest ostry, szczegółowy, natomiast z bliska mamy do czynienia z jakimś kolażem rozmytych, tandetnych tekstur na niektórych obiektach, przedmiotach z "normalnie" wyglądającymi teksturami w wysokiej rozdzielczości. Nieraz całkowicie mizernie wyglądający element otoczenia sąsiaduje z innym dopracowanym, ostrym i starannie wykonanym. Widać to zwłaszcza, gdy przemierza się wnętrza jakiś budynków, kryjówek czy ruin. Bez skutecznego patcha RAGE może wywołać - nomen omen - furie graczy, którzy sprawili sobie na PC ten długo oczekiwany FPS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.10.2011 o 22:08, leszeq napisał:

Moze by tak jako pierwszy punkt ''poradniku przetrwania'' wpisac: NIE KUPUJ TEGO SYFU
BO I TAK NIE DZIALA (ewentualnie czekaj na 100 patchy) ?
Dzieki temu reszte dni tygodni bedzie mozna juz olac ;]


Leszeq, Ty tak zawsze masz, że się wypowiadasz o czymś o czym nie masz pojęcia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bleh, minął czas na edycję. U mnie niestety grafa niezmienna mimo poprawek w configu. Cały czas max fps - 60. Gierka sama w sobie bardzo grywalna, ma klimacik :) Przerywniki rajdowe są bardzo miodne :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi przeszkadza, to brak możliwości ustawienia synchronizacji pionowej. Nie mam pojęcia, jak trzeba być marudnym, by narzekać na grafę, zwłaszcza przy niemal niezauważalnych czasach ładowania sejwa i - ZERZE opóźnień przy ganianiu po całej mapie. Właśnie, przy cRPG Wiedźmin 2 wszyscy bili za to pokłony, przy FPS Rage nikt tego nie zauważa...A gra to czysty miód, Carmack po raz kolejny pokazał, że potrafi. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Peter_Pl
Na Xboxie grafika wygląda dokładnie tak jak piszesz. Doczyty i wyostrzenia na każdym kroku. Do tego tekstury wcale nie wyglądają dobrze w przybliżeniu. Jedynie z bardzo daleka mamy do czynienia ze wspaniałą grafiką.

Fakt, że wersja PC ma te same mankamenty, świadczy jedynie, że id z Carmackiem na czele umyślnie wypuściło taki niedopracowany produkt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, oprawa z daleka wygląda naprawdę dobrze, ale kiedy zaczniemy się przyglądać z bliska... hmm, czar prysł, tekstury jak w Doom 3, albo i gorzej miejscami (Wnętrza są wręcz odrażająco brzydkie - Radeon 5850) ;) Tak, Carmack potrafi... olać pecetowców i zafundować im port z konsoli bez żadnych opcji konfiguracji i z cudownym "Press Enter" na starcie. W dodatku na Radeonach bez kombinacji nie da się normalnie pograć, tekstury znikają, migają, a na ekranie miewałem artefakty... WTF id, u mad?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2011 o 04:07, Lucas_the_Great napisał:

Jedyne co mi przeszkadza, to brak możliwości ustawienia synchronizacji pionowej. Nie
mam pojęcia, jak trzeba być marudnym, by narzekać na grafę, zwłaszcza przy niemal niezauważalnych
czasach ładowania sejwa i - ZERZE opóźnień przy ganianiu po całej mapie. Właśnie, przy
cRPG Wiedźmin 2 wszyscy bili za to pokłony, przy FPS Rage nikt tego nie zauważa...A gra
to czysty miód, Carmack po raz kolejny pokazał, że potrafi. :)

r_swapinterval 1 w rageconfig.cfg należy wpisać lub wymusić v-sync w CCC lub panelu nvidia
a tekstury standardowo masz tekstury o wielkości 4096 maks moża wymusić 16K i zero kompresji ale do tego trzeba mocnego kompa (ja mam ustawione 8k)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lucas, ale Ty mówisz o wersji PC-towej czy na konsole? Bo z tego, co mi wiadomo, obie wersje się dość znacznie różnią, i wielu problemów z PC na konsolach nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Lucas_the_Great

"Nie mam pojęcia, jak trzeba być marudnym, by narzekać na grafę, zwłaszcza przy niemal niezauważalnych czasach ładowania sejwa i - ZERZE opóźnień przy ganianiu po całej mapie"

Rozumiem, że jako redaktor serwisu o grach i profesjonalista w swoim fachu sprawdziłeś działanie RAGE przynajmniej na kilkunastu różnych konfiguracjach PC (wachlarzu popularnych kart graficznych ze stajni AMD i NVIDIA) i to właśnie daje ci podstawę do stwierdzenia, że tak powszechne w Europie i Ameryce skargi i rozczarowanie graczy są wydumane i wyssane z palca. Jeśli jest to jednak opinia bazująca wyłącznie na grze na 2-3 komputerach w redakcji, lepiej nie bagatelizować problemów innych pecetowców, bo mogą jeszcze posądzić was - redaktorów - o bezczelne szerzenie marketingowej propagandy (akcja promocyjna zlecona przez waszych przełożonych obliczona oczywiście na zwiększenie przychodów ze sprzedaży w sklepie Gram) i uciszanie wszelkich głosów niezadowolenia kosztem rzetelnego i obiektywnego dziennikarstwa. Jako klient płacący 100 % zażądanej należności nie będę usprawiedliwiał czyjegoś niechlujstwa, nieporadności i braku kompetencji do wypuszczenia na rynek produkty dopracowanego i sprawnie działającego komputery PC. Gra chamsko doczytuje tekstury, co bardzo przeszkadza, posiada nierówny poziom graficzny zakrawający na jakąś wersje alpha a nie finalny produkt ID SOFTWARE, na który gracze czekali od wielu lat. Carmack pokazał, że potrafi nadal zarabiać na kultowej niegdyś marce, której nieposzlakowana reputacja została właśnie bardzo nadszarpnięta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie na piecu gra migocze a cześć obiektów/postaci potrafi na moment zniknąć
tekstury dobrej jakości wskakują sobie na miejsce tych rozmytych i badziewnych
jutro oddam grę do empiku, niech odeślą ją Carmackowi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować