Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Dlaczego sklep gram.pl?

105 postów w tym temacie

Dnia 20.10.2011 o 08:57, Tenebrael napisał:

Na pewno byłoby fajnie, ale chyba nie do zrealizowania w sprzedaży "pudełkowej".
Chodzi o to, że sklep Gram.pl już zapłacił za egzemplarze gry i nie mogą zejść poniżej tej ceny
(+ koszty utrzymania, płace dla pracowników etc etc). Na Steam jest inaczej, bo masz
tu wersję cyfrową - odchodzą więc wszelkie koszty pośrednictwa, a Valve nic nie płaci
za "egzemplarze" gry w swojej ofercie (wiem, w dużym skrócie powiedziałem, ale chyba
wiesz, oco mi idzie :) ).


Rozumiem o co Ci chodzi. Jednakże ludzie z Gram.pl mogliby zrobić takie jednodniowe lub weekendowe obniżki w przypadku starszych tytułów lub takich, które ukazały się co najnmniej 6 miesięcy wcześniej. Takie obniżki mogą być przeprowadzone dwojako: w porozumieniu z wydawcą/dystrybutorem (tak swego czasu obniżały ceny na niektóre tytuły EA Ultima.pl i Gram.pl) lub bez porozumienia z wydawcą/dystrybutorem. Oczywiście takie jednodniowe/weekendowe promocje będą trudne w przypadku nowych tytułów (do 6-ciu miesięcy). Zresztą i tak duże sklepy internetowe jak Gram.pl oraz tradycyjne (Media Markt, Empik) mają preferencyjne ceny w hurcie (obstawiam 50-70% ceny detalicznej), więc jest margines na obniżkę. Nie sądzisz podobnie, Tenebrael? Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Dlatego, że zamówienie można odebrać osobiście"
... płacąc "jedynie" 4 PLN za tą usługę. W wypadku tańszych tytułów, to 4PLN to już kwota, która powoduje, że lepiej kupić u konkurencji na "E", która dostarcza tytuł "za darmo" do salonu.

Jakoś kilka razy przymierzałem się do zakupów w Gram.pl, ale zawsze gdzieś było taniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcami. Jedynie mogę Wam zarzucić zbyt wysokie ceny. Bo obsługa jest na bardzo wysokim poziomie. Przykłady gier, które mogłem kupićtaniej:
Wiedźmin 2 w gram.pl 99 zł + 16 zł kurier za pobraniem - można było kupić za 79 zł
Fifa 12 w gram.pl 129 zł + 16 zł kurier za pobraniem - można było kupić za 99 zł

Fajnie by było, gdyby ceny były niższe albo został wprowadzony jakiś program lojalnościowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po tym topicu ludzie zaczną sobie uzmysławiać, że gram.pl to jeden z droższych sklepów na rynku - ciekawie czy coś z tym ZROBICIE??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś sklep miał jakieś tam punkty za które można było mieć taniej, nie wiem czy faktycznie było taniej ale czułem, ze coś oszczędzam bo coś zbieram, teraz to wygląda jak w niektórych hipermarketach, faktyczna cena czegoś to 100, sklep daje skreślone 150 i pod spodem 120 i ludzie myślą, że to taniej :)

Teraz nawet Empik jest od was tańszy, a wydawał mi się drogi. Proszę o choć jeden powód dla którego nie mam wydać 2x na komunikacje miejską i kupić taniej niż u was po tym dziwnym oszczędzaniu, na dodatek kupić to taniej w najdroższym sklepie w mieście.

Wypowiadam się tylko o sklepie, bo portal jest ciekawy i często zaglądam. Do sklepu zaglądam tylko sprawdzić czy dana gra już wyszła :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja kupuję w gram.pl bo po prostu lubię ten sklep. Z reguły kupuję gry w pre-orderach, tutaj gram.pl wypada świetnie, albo w promocjach, tutaj gram.pl jest na tym poziomie co inni, ani gorzej ani lepiej.
No ale fachowa obsługa Ani i jej pomoc to to co zawsze mnie do gram.pl przyciąga bo wiem, że w razie niemca na Anię i resztę zespołu zawsze można liczyć.

Jedyne co mi nie pasuje w fajnym całkiem obrazie sklepu to to, że jeśli gra jest w pre-orderze i przed premierą jej cena wzrośnie, to gram.pl nie gwarantuje podstawowej ceny tym, którzy zamówili przed podwyżką, tylko wysyła maila z pytaniem, czy nadal chce się kupić po wyższej cenie.

Dla przykładu podam jak zachowują się sklepy w UK. Zamówiłem Batmana AC Robin Edition z gamestation.co.uk.
Cena była 29,90£. Tydzień temu dostałem maila ze sklepu, że aktualnie cena wzrosła i wynosi 39,90£ ale jako, że zamówiłem po starej cenie to zapłacę tyle za ile zamówiłem.
Dlaczego gram.pl nie może tak podejść do klientów? Hmm?

@Tenebrael - możesz dopisać ten punkt do swojej listy :) Chyba, że coś się ostatnio w tym temacie zmieniło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Dnia 20.10.2011 o 11:08, Phobos_s napisał:

Dlaczego gram.pl nie może tak podejść do klientów? Hmm?

Przecież gram.pl też tak robi. Parę razy miałem sytuację, że zamówiłem grę przy starcie pre-orderów, a po podniesieniu ceny nadal obowiązywała mnie ta niższa. Z ostatnich takich przypadków kupiłem kolekcjonerkę Crysisa 2 na PC za jakieś 340 zł, gdy w okolicach premiery gram życzył sobie za to wydanie 420 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.10.2011 o 09:16, Janek_Izdebski napisał:

Zresztą i tak duże
sklepy internetowe jak Gram.pl oraz tradycyjne (Media Markt, Empik) mają preferencyjne
ceny w hurcie (obstawiam 50-70% ceny detalicznej), więc jest margines na obniżkę. Nie
sądzisz podobnie, Tenebrael? Pozdrawiam.


To znaczy tak, uważam, ze jest margines, ale nie sądzę, by tak radykalny, jak np w ofertach Steam. Ja raczej tutaj polemizuję nie z samą ideą, co z ewentualną skalą tej obniżki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sklep jako sklep - w porządku. Wysyłki szybkie, support też ok.
Podoba mi się też, że można otrzymać przy preorderach dodatkowe gadgety - czy to realne, czy cyfrowe.
Choć nie powiem, przy niektórych głośnych tytułach promocja mogłaby być nieco ciekawsza. Nie pamiętam, czy SC2 był sprzedawany na gram.pl czy nie - ale np. w Empiku do każdego preorderu dołączyli gratisowo koszulkę...

Ceny - no, z tym bywa różnie. O ile w dniu premiery są atrakcyjne (gwarantowana dostawa do domu plus zazwyczaj jakiś dodatek... Nawet, jeśli z transportem wyjdzie mi o parę złotych wyżej niż w sklepie to i tak mi się opłaca. Po powrocie z pracy nie bardzo mam ochotę dymać do sklepu po grę ;) ), o tyle potem ich poziom spada baardzo niechętnie. Nieraz na Allegro widywałem oferty sklepów (!) lepsze niż na gram.pl...

Program lojalnościowy - to by się rzeczywiście przydało. A nawet losowanie co pewien czas jakiejś popierdółki typu plakat...

Cena transportu - z jednej strony wydaje się wysoka. Z drugiej jednak - jest to cena brutto. Netto wychodzi trochę ponad 12 PLN. A to już jest bardzo dobra stawka. Może jest na rynku ktoś, kto dałby lepszą cenę (jakiś broker na przykład - ostatnio się pojawili, życzą sobie 11 PLN netto za przesyłkę), ale pozostaje jeszcze kwestia jakości usługi. Weźcie to pod uwagę. W przypadku firm kurierskich taniej zwykle oznacza "gorzej": większy procent uszkodzonych przesyłek, więcej paczek ginie bądź wydłuża się ich droga.

Inna sprawa, że wiele firm nie obciąża klienta przy wysyłce towaru wartego więcej niż np. 500 PLN (to nie jest kwota wzięta z sufitu). Może warto się w ten sposób ukłonić w stronę klientów?

Ogólnie: nie jest źle, przydałoby się tylko nieco więcej elastyczności :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.10.2011 o 11:38, Lex napisał:

Przecież gram.pl też tak robi.


Dlatego napisałem "Chyba, że coś się ostatnio w tym temacie zmieniło."
Z tego co Akne pisała przed premierą Assassin''s Creed: Brotherhood na PC to nie zawsze biorą zmianę ceny na siebie.
http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=35166&pid=5919
Tak było w przypadku AC:B ale wcześniej bywało inaczej.
Uważam, że nie powinno być tak, że czasem zmiana ceny pokrywana jest przez sklep a czasem klient musi zapłacić więcej.
Powinno być coś takiego jak ''gwarancja ceny'', która działa w największych sklepach zachodnich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.10.2011 o 11:51, Moonstorm napisał:

Ceny - no, z tym bywa różnie. O ile w dniu premiery są atrakcyjne (gwarantowana dostawa
do domu plus zazwyczaj jakiś dodatek... Nawet, jeśli z transportem wyjdzie mi o parę
złotych wyżej niż w sklepie to i tak mi się opłaca. Po powrocie z pracy nie bardzo mam
ochotę dymać do sklepu po grę ;) ), o tyle potem ich poziom spada baardzo niechętnie.
Nieraz na Allegro widywałem oferty sklepów (!) lepsze niż na gram.pl...


Na brytyjskim zavvi najnowszy Deus Ex jest już za niecałe 15 Ł (konsolowe wersje za niecałe 17 Ł), a gra ma przecież niecałe 2 m-ce! Można to zrobić? Można, tylko trzeba obciąć marże (dystrybutorzy tez się muszą do tego dołączyć)! Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wpadła mi do głowy jeszcze jedna sugestia. Zaproponowałbym dodatkowy rabat (np. w postaci kodu), dla tych którzy będą pisali rzetelne recenzje pod profilem zakupionej gry/produktu. Jeśli taka osoba napisze bardzo dużo takich recenzji (np. ponad 30) mogłaby być honorowana darmową grą lub gadżetem. W prosty sposób wygenerowany zostanie dodatkowy ruch w sklepie. Co o tym sądzicie? Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Dziękuję za wszystkie opinie, przekażę je osobom decyzyjnym.
Mam nadzieję, że m.in. przyspieszy to wdrożenie programu lojalnościowego.

Pozdrawiam,
Wasza Akne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.10.2011 o 21:11, akne napisał:


Dziękuję za wszystkie opinie, przekażę je osobom decyzyjnym.
Mam nadzieję, że m.in. przyspieszy to wdrożenie programu lojalnościowego.

Pozdrawiam,
Wasza Akne


I tak oto Gram.pl oszczędzi kilka tysięcy pln-oów na zewnętrznej opinii analityków biznesowych z jakiejś firmy konsultingowej sektora e-commerce. ;) Mam nadzieję, że te opinie tylko wywołają zmiany w sklepie Gram.pl. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super ze temat został stworzony aby posłuchać opinii kupujących.

Nie ma to jak wiedzieć czego oczekujemy i to potem wykorzystać.

Czekam na pozytywne zmiany, a najbardziej na to aby stali kupujący byli lepiej traktowany.

Program lojalnościowy przydał by sie bardzo, taki skep powinien mieć. Takie programy są w jakiś sposób zachęta dla kupujących nie raz tu. Kupujesz często wiesz ze coś zyskujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.10.2011 o 18:24, karolekx23x napisał:

Super ze temat został stworzony aby posłuchać opinii kupujących.

Raczej inaczej: ktoś puścił na gramie taki tekst, w ramach urodzin gramu, a komentarze do niego okazały się wielce pouczające.

Dnia 21.10.2011 o 18:24, karolekx23x napisał:

Czekam na pozytywne zmiany, a najbardziej na to aby stali kupujący byli lepiej traktowany.

Ciągle coś ulepszamy, staramy się rozpatrywać reklamacje z jak największą korzyścią dla klienta, ale tego nie widać, bo to indywidualne przypadki i mało kto się chwali, że został dobrze potraktowany itp.

Dnia 21.10.2011 o 18:24, karolekx23x napisał:

Program lojalnościowy przydał by sie bardzo, taki skep powinien mieć. Takie programy
są w jakiś sposób zachęta dla kupujących nie raz tu. Kupujesz często wiesz ze coś zyskujesz.

Wiem, wiem. Wałkuję ten temat od jakiegoś czasu i mam nadzieję, że się doczekamy wkrótce systematycznej i systemowej troski o stałych klientów.

Cenowo nie pobijemy nigdy w całej rozciągłości ani Allegro ani sieci wielkich sklepów stacjonarnych, z wyjątkiem promocji dedykowanych naszemu sklepowi. Ale staramy się, żeby za tę wyższą od allegrowej itp. ceny oferować Wam pewność szybkiej dostawy, bonusy pre-orderowe itp.

Odbiory osobiste kosztują 3,99, bo to obce firmy nam oferują takie usługi. Empik ma lepiej, bo łatwo mu zaoferować odbiór za darmo w swoich własnych placówkach.

Jeśli macie jakieś pytania jeszcze itp., to zadawajcie je w konsulacie:
http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=35166&u=9250
Bo przyznaję, że rzadko na inne wątki zaglądam, jeśli to nie jest odpowiedź na mój post.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bardzo cenie sobie gram.pl

Właśnie odbiór osobisty za 3.99 daje to ze gra nie wychodzi drogi i zamawiając czekam 1-2 dni i grę mogę odebrać.
Wielki plus tego.

Jeszcze jak wejdą kiedyś rabaty dla częstych klientów lub za większe zakupy wtedy będzie lepiej i częściej na gram kupowane.

Ja raczej nie wiem jak wyglądają reklamacje bo w ogóle nie musiałem z tego korzystać, brak jakichkolwiek zastrzeżeń do towaru jak dostawy.

Promocje sa bardzo tu fajne tylko czasami rzadkie ale to także od wydawcy zależy wiec na pewno sklep robi co może.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.10.2011 o 18:55, akne napisał:


Odbiory osobiste kosztują 3,99, bo to obce firmy nam oferują takie usługi. Empik ma lepiej,
bo łatwo mu zaoferować odbiór za darmo w swoich własnych placówkach.


Empik nie oferuje odbiorów tylko w swoich placówkach. Z ponad 180 salonów Empik ponad 60 są to salony partnerskie. Są to salony o małej powierzchni. Powstają przede wszystkim po to aby Klienci mieli jak najwięcej punktów odbioru osobistego.

Tłumaczenie, że 3,99 jest stawką narzuconą przez partnera nie jest satysfakcjonujące. Skoro Empik może otwierać ciągle nowe salony franczyzowe, to nie wierzę aby Gram.pl nie mógł wziąć kosztów dostarczenia przesyłki na siebie...

Rozumiem - maksymalizacja zysków. Jednak satysfakcja Klienta jest istotniejsza - nawet z perspektywy zysku. Pozwala zbudować długotrwałą relację z Klientem, który będzie wracał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.10.2011 o 17:09, Der_Meister napisał:

Tłumaczenie, że 3,99 jest stawką narzuconą przez partnera nie jest satysfakcjonujące.
Skoro Empik może otwierać ciągle nowe salony franczyzowe, to nie wierzę aby Gram.pl nie
mógł wziąć kosztów dostarczenia przesyłki na siebie...

Rozumiem - maksymalizacja zysków. Jednak satysfakcja Klienta jest istotniejsza - nawet
z perspektywy zysku. Pozwala zbudować długotrwałą relację z Klientem, który będzie wracał.


Prawda jest taka, że nie zarabiamy na odbiorach osobistych, a na słabszych punktach (o małej ilości zamówień dziennie, 80% punktów odbioru) wręcz tracimy, bo całą opłatę 3,99 dostaje punkt, który obsługuje dane zamówienie, a my dodatkowo ponosimy koszt dostarczenia zamówień kurierem do punktów oraz odesłania do nas nieodebranych zamówień.
Poza tym Empik prawdopodobnie dostarcza towar pod zamówienia z odbiorem osobistym razem z towarem do normalnej sprzedaży z półki, więc koszty dostawy go mogą nie boleć.
Dlatego odbiór w naszym sklepie w metrze był za darmo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować