Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

The Elder Scrolls V: Skyrim - pierwsze 20 minut z rozgrywki

59 postów w tym temacie

Wygląda jak podrasowany Oblivion, jest jednak nadzieja, marna bo marna ale jednak jakaś, że fabularnie może będzie ciekawiej. I co za głupek wsadził radar na górze ekranu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2011 o 13:54, L33T napisał:

> Widać że to wersja z konsoli :/
Bo jak każdy gracz i fan gatunku wie grafika to najważniejszy element RPG.

To jest raczej sandbox h''n''s, niż rpg. Jak przeczytasz sobie definicję RPG, to zrozumiesz o co chodzi. Ale w jednym przyznam Ci rację - faktem jest że nie grafika liczy się w grach. czego dowodem jest nieśmiertelne "grywalnością" arcanum, czy Baldursy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Klimat pierwsza klasa, ale z tego co widzę gra zaczyna się tak samo jak Morrowind i Oblivion. :l Mam nadzieję, że reszta fabuły to nie copypasta z poprzednich gier. Poza tym słyszę znajomy głos we voice acting''u, z Fallout 3 bodajże.

Co do narzekania na grafikę - nie wierzę, że wy tak na serio, wy graficzni onaniści. ;P Nie stoi ona może na poziomie Battlefield 3 czy Uncharted 3, ale brzydko też nie jest. Gdyby różnica w grafice między platformami byłaby jak niebo a ziemia wtedy rzeczywiście możnaby ponarzekąc, ale do tej pory w żadnej grze multiplatformowej takich róznic nie było (są jeno minimalne, nie takie jak niegdyś między PS2 a PC). Dlatego też teksty typu "śmierdzi konsolą, na PC będzie dużo lepiej" uważam za śmieszną próbę powiększania sobie e-penisa przez Glorious PC Gaming Master Race. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2011 o 14:12, Headbangerr napisał:

Na początku nawet chwilami Morrowindem zalatuje. Jednak ciągle nie jestem przekonany,
że warto kupić tą grę. Poczekam na recenzje. Jeśli jakimś cudem okaże się, że tym razem
nie dostaniemy powtórki z Obliviona w postaci biednego wątku głównego i setek nudnych
zadań pobocznych, to może się skuszę. W innym wypadku chyba po raz kolejny odpalę Morrowinda,
zamiast niepotrzebnie wyrzucać kasę.


Pardon, za post pod postem.
Gwoździem do trumny Obliviona nie były nudne questy, ale Level scaling, który zniszczył największą zaletę serii - eksplorację i wyzwania. Gdziekolwiek byś w Obku nie poszedł, zawsze czekały na ciebie itemki i przeciwnicy dopasowani do twojego poziomu postaci. A co do morka - to właśnie parę dni temu znów zaczełem grać :P. Tym razem bawię się w uber woja. Nie wyszedłem jeszcze z Balmory, a już nakręciłem 31 lvl, za kasę zdobytą z martwych ciał strażników świątynnych z Viviek (wiadomo - pierw 100 nabite łapówkami, potem zniewaga) - każdy rzuca komplet dość drogiej średniej zbroi + ebonowy buzdygan :d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2011 o 14:47, metronom napisał:

Wygląda jak podrasowany Oblivion


To jednak dawno w niezmodowanego Obliviona nie grałeś, bo poprawa jest ogromna, i nie mówię tu tylko o grafice jako takiej, ale też animacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2011 o 13:54, L33T napisał:

> Widać że to wersja z konsoli :/
Bo jak każdy gracz i fan gatunku wie grafika to najważniejszy element RPG.

Kiedy "elementy RPG" ssą to coś musi być w grze żeby zachęcało do zagrania.

Inventory gorsze niż w W2, wybitne osiągnięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2011 o 14:20, pawbuk napisał:

a i rozpoczyna się klimatycznie, może zaczynanie
jako więzień stanie się znakiem rozpoznawczym serii :D


O ile mi wiadomo to fabuła każdej części polegała na tym że gramy więźniem, więc stwierdzenie, że "stanie się" jest błędne bo to już jest znak rozpoznawczy serii:)

A co do filmiku to bardzo klimatycznie i fajnie to wygląda:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2011 o 16:01, TobiAlex napisał:

W RPG ważna grafika? No to już wiemy czemu gry RPG są takie a nie inne skoro "fanom"
RPG zależy na dobrej grafie (a w dupie z gameplayem).


A nie lepiej, żeby i gameplay i grafika prezentowały równy, wysoki poziom?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2011 o 15:02, Valmar napisał:

Gwoździem do trumny Obliviona nie były nudne questy, ale Level scaling, który zniszczył
największą zaletę serii - eksplorację i wyzwania.


No nie wiem ;). Tu bym dyskutował, czy jest w ogóle sens zwiedzać świat oparty na klonowaniu lokacji, questów i NPC-ów, niezależnie od level scallingu, który rzeczywiście był "gwoździem do trumny", jednym z wielu ;). A co do Twojego kombinowania w Morku, to tak akurat nigdy się nie bawiłem, jednak przyznaję, że jest to jedna z tych gier, które dają spore możliwości... działania nie do końca tak, jak to zaplanowali twórcy ;) To oczywiście zaliczam na plus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2011 o 16:08, lis_23 napisał:

A nie lepiej, żeby i gameplay i grafika prezentowały równy, wysoki poziom?


Życzę powodzenia z gromadzeniem odpowiedniej ilości pieniędzy i ludzi do takiego zadania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2011 o 16:08, lis_23 napisał:

> W RPG ważna grafika? No to już wiemy czemu gry RPG są takie a nie inne skoro "fanom"

> RPG zależy na dobrej grafie (a w dupie z gameplayem).

A nie lepiej, żeby i gameplay i grafika prezentowały równy, wysoki poziom?


No to pomyśl ile trwałby produkcja gry lub jaki byłby jej koszt. Pewnie, mamy np. Wiedźmina 2. Tyle, że W2 okazał się grą bardzo krótką. Chcemy tego?

Co do Obliviona. Do gry ukazało się wiele wiele modów więc nie było tak źle. Piątka też dostanie edytor i to ponoć w dniu premiery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2011 o 15:02, Valmar napisał:

Gwoździem do trumny Obliviona nie były nudne questy, ale Level scaling, który zniszczył
największą zaletę serii - eksplorację i wyzwania.

A mi się generalna idea level scalingu podoba - można w każdej chwili wykonać jakiekolwiek zadanie inie ma żadnych irytujących barier. Gorzej gdy sam gameplay przynudza, a po wejściu do jednych ruin widziało się już wszystkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2011 o 16:14, Henrar napisał:


Życzę powodzenia z gromadzeniem odpowiedniej ilości pieniędzy i ludzi do takiego zadania.


Kilka tytułów pokazuje, że się jednak da, np. Uncharted 3 czy Batman AC - oczywiście, to nie RPG, ale tutaj miałem na mysli gry w ogóle, a nie tylko RPG.

>
>No to pomyśl ile trwałby produkcja gry lub jaki byłby jej koszt. Pewnie, mamy np. Wiedźmina 2. Tyle, że W2 okazał się grą bardzo krótką. Chcemy tego?
>

Może i krótka ale dopracowana, ja tam bawiłem się świetnie i zamierzam grę ukończyć jeszcze raz, wybierając inną drogę przejścia
pierwszy Wiedźmin był o wiele dłuższy a i tak oprawa graficzna, mimo iż to zmieniona Aurora, stała na bardzo wysokim poziomie
a gry z bardziej otwartym światem i ładną grafiką? - Age of Conan?, Red Dead Redemption?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2011 o 16:21, lis_23 napisał:

Kilka tytułów pokazuje, że się jednak da, np. Uncharted 3 czy Batman AC - oczywiście,
to nie RPG, ale tutaj miałem na mysli gry w ogóle, a nie tylko RPG.

Zauważ tylko, że Uncharted to w sumie jeden wielki korytarz. Nie wiem, jak Batman, ale pewnie też podobnie. Najładniejsze gry są liniowe, bo tam graficy i artyści wszelakiej maści mogą się popisać. W grach pokroju Skyrima takie rzeczy wydłużyłyby czas produkcji, zwiększyłyby koszty, wymagania (bo gry z otwartym światem z natury mają większe wymagania od liniowych, nawet jeżeli wyglądają gorzej) i zajmowane miejsce na płycie/dysku.

Dnia 31.10.2011 o 16:21, lis_23 napisał:


Może i krótka ale dopracowana,

Wiedźmin 2 dopracowany? Nie żartuj. Może w wersji 1.03 jest OK, ale przed tym to była technicznie jedna wielka porażka.

Dnia 31.10.2011 o 16:21, lis_23 napisał:

pierwszy Wiedźmin był o wiele dłuższy a i tak oprawa graficzna, mimo iż to zmieniona
Aurora, stała na bardzo wysokim poziomie

Zauważ też, że W1 miał dosyć ograniczoną budowę obszarów. Do gigantów pokroju Gothica/TESów jednak mu brakuje.

Dnia 31.10.2011 o 16:21, lis_23 napisał:

a gry z bardziej otwartym światem i ładną grafiką? - Age of Conan?, Red Dead Redemption?.

RDR akurat korzystał z osiągnięć R*, które zostały wprowadzone przy okazji GTAIV (budżet 96mln$ - Beth takiej kasy na gry nigdy nie przeznaczy) a sama gra była robiona przez twórców silnika. Ale zarówno budżet jak i doświadczenie twórców silnikowi nie pomogły - wersja na PS3 w porównaniu do tej z Xa to jakiś żart.
BTW - RDR ma to do siebie, że otwarte przestrzenie wyglądają ładnie (zwłaszcza na Xboksie - rozdzielczość i AA robią swoje), o tyle z bliska czasem potrafi przerazić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2011 o 16:17, Kadaj napisał:

A mi się generalna idea level scalingu podoba - można w każdej chwili wykonać jakiekolwiek
zadanie inie ma żadnych irytujących barier.


Ciekawe podejście ;) Jednak osobiście wolę czuć, że moja postać się rozwija. Nic nie daje takiej satysfakcji, jak zabicie jednym ciosem stwora, który jeszcze kilka godzin wcześniej połknąłby nas w całości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować