Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Ćwierć miliona sztuk Wiedźmina 2 w dystrybucji cyfrowej

31 postów w tym temacie

Wynik niby zadowalający, ale w porównaniu z ostatnimi premierami wypada jednak blado. A szkoda, że tak ambitna gra sprzedaje się dużo gorzej niż czysto komercyjne hiciory. Cóż, takie czasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.11.2011 o 20:47, Darkstar181 napisał:

Call of Duty... Kał of duty.

A nie, bo spal te druty ;)

a co do Wieśka - trochę słabo, a wiadomo ile sztuk się w ogóle sprzedało?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ziw ale co się dziwisz skoro W2 to gra na raz, no max. 2? Miesiąc po premierze ja już o grze zapomniałem. Gdyby ta gra była wielkości Skyrim to rozumiem a tak. I tak nas oszukali, bo gra miała być o wiele dłuższa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ta gra była wielkości Skyrim to rozumiem a tak.

To byśmy się zanudzili na śmierć? ;)
Wiedźmin 2 może i jest krótki i mały ale przez to jest spójnym i intensywnym przeżyciem, jak Uncharted.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.11.2011 o 20:55, lis_23 napisał:

Gdyby ta gra była wielkości Skyrim to rozumiem a tak.

To byśmy się zanudzili na śmierć? ;)
Wiedźmin 2 może i jest krótki i mały ale przez to jest spójnym i intensywnym przeżyciem,
jak Uncharted.



No właśnie.
Fakt, długość była największą wadą Wiedźmina 2, ja jednak wolę spędzić kilkanaście godzin przy genialnie opowiedzianej historii niż przez 100 godzin szwendać po wielkim, ale pustym świecie. Oczywiście nie twierdzę, że Skyrim taki będzie, bo jeszcze w niego nie grałem, ale zarówno Morrowinda jak i Obliviona nigdy nie ukończyłem właśnie z tego powodu. Początkowo była fascynacja ogromem możliwość, chęć poznania każdego zakamarka, a później przychodziło znużenie wtórnością i monotonią. Niemniej jednak obie produkcje uważam za bardzo dobre gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

słabo - to zobacz ile na PC sprzedało sie tych twoich hiciorów - wtedy sobie porównaj. Sam PC ponad milion sztuk - np. Dragon age 2 sztuk 220 tyś. TYLKO NA PC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.11.2011 o 20:52, TobiAlex napisał:

Ziw ale co się dziwisz skoro W2 to gra na raz, no max. 2? Miesiąc po premierze ja już
o grze zapomniałem. Gdyby ta gra była wielkości Skyrim to rozumiem a tak. I tak nas oszukali,
bo gra miała być o wiele dłuższa.


Sam się oszukałeś. Nikt nigdy nie mówił (nawet Tomasz Gop), że W2 jest grą, w której eksploracja pełni kluczową rolę - a więc grą, w której fundamentem jest ogromny świat taki jak choćby w Oblivionie. CDPR zawsze podkreślało, że to fabuła jest podstawą. To jest zupełnie przeciwstawna postawa względem Bethesdy. Miłośnicy bezkresnych przestrzeni i sandboksów nie mają czego szukać w W2.

@ Pepsi

Ostatnie dokładne dane dotyczące sprzedaży Wiedźmina 2 także w tradycyjnej formie pochodzą z końca sierpnia - do tego momentu polski RPG został zakupiony w liczbie niespełna miliona sztuk.


Bardzo nieprecyzyjnie (dwuznacznie) to ująłeś. Sumaryczne dane (940 tys. IIRC) zostały podane do publicznej wiadomości pod koniec sierpnia, owszem, ale dotyczą dwóch okresów: od 17 maja do 30 czerwca, jeśli chodzi o pudełka, a w przypadku dystrybucji cyfrowej od 17 maja do końcówki sierpnia. Ergo obecnie CDPR na bank przekroczyło milion sprzedanych egzemplarzy. Warto też podkreślić, że proporcje sprzedaży pudełkowego W2 do jego wersji cyfrowej są nieco niż w przypadku innych gier pecetowych. Wynika to z faktu, że wydanie tradycyjne W2 na całym świecie było bardzo atrakcyjne, co, niestety, nie jest dzisiaj zbyt częste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż, wypada pogratulować. Aczkolwiek mimo wszystko rzuca się w oczy rażąca dysproporcja między nasza rodzimą produkcją a zachodnimi komercyjnymi hitami. Wiedźmin 2 jest grą świetną. Spędziłem przy niej kilkadziesiąt godzin. Mam nadzieję, że koszty produkcji się już zwróciły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słabiutki wynik w porównaniu z innymi tytułami. Nie ma się z czego cieszyć :) Krótka gra to i na wiele nie może zasłużyć a to rpg, wielka szkoda :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak co niektórzy napisali nic tylko pogratulować CDPR za sukces bo to jest sukces w przeciwieństwie do tego co inni piszą.

Trudno mówić tu o wielkiej dysproporcji gdy W2 to na razie gra wydana jedynie na PC(wersja na x360 w drodze).
Druga sprawa to sama łączna sprzedaż ponad 1 milion na PC. Wiele tak zwanych komercyjnych hiciorów wielu gigantów ma problem z osiągnięciem podobnej sprzedaży mimo wydania gier na 3 platformach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.11.2011 o 22:14, vegost napisał:

Słabiutki wynik w porównaniu z innymi tytułami. Nie ma się z czego cieszyć :) Krótka
gra to i na wiele nie może zasłużyć a to rpg, wielka szkoda :)


Może i wynik "słabiutki", ale CDP będzie mieć prawdopodobnie za 2011 najlepsze wyniki w historii, a inne studia, które stoją za grami z lepszą sprzedażą (nie cyfrową, ale ogólną) muszą zwalniać, albo całkowicie znikają z branży, jak np. Team Bondi.

Po drugie, chętnie poczytałbym te porównanie z innymi tytułami. Ile w sieci sprzedali B3, nowych Codów i innych takich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.11.2011 o 22:36, maciekwitek napisał:

Może i wynik "słabiutki", ale CDP będzie mieć prawdopodobnie za 2011 najlepsze wyniki
w historii, a inne studia, które stoją za grami z lepszą sprzedażą (nie cyfrową, ale
ogólną) muszą zwalniać, albo całkowicie znikają z branży, jak np. Team Bondi.

Team Bondi to akurat zły przykład, bo oni LA Noire robili całymi latami a budżet dążył powoli do 100 milionów $.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.11.2011 o 20:52, TobiAlex napisał:

Ziw ale co się dziwisz skoro W2 to gra na raz, no max. 2? Miesiąc po premierze ja już
o grze zapomniałem. Gdyby ta gra była wielkości Skyrim to rozumiem a tak. I tak nas oszukali,
bo gra miała być o wiele dłuższa.

Skyrima testerze przeszli w dwie godziny więc jakiś za długi to też zapewne nie jest ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.11.2011 o 22:40, Henrar napisał:

> Może i wynik "słabiutki", ale CDP będzie mieć prawdopodobnie za 2011 najlepsze wyniki

> w historii, a inne studia, które stoją za grami z lepszą sprzedażą (nie cyfrową,
ale
> ogólną) muszą zwalniać, albo całkowicie znikają z branży, jak np. Team Bondi.
Team Bondi to akurat zły przykład, bo oni LA Noire robili całymi latami a budżet dążył
powoli do 100 milionów $.


Czemu zły? Właśnie, że bardzo dobry przykład. Na niegospodarność, złe traktowanie pracowników i zaprzedanie się molochowi. CDPR robi co może i za ile może. I dobrze, nie ma sie co kopać z przysłowiowym koniem, skoro inni na samą tylko reklamę mają większe budżety niż wszystkie koszty developingu W2 na PC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować