Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Bethesda: Produkcja gier na PC to prawdziwe utrapienie

52 postów w tym temacie

Czyli mamy rozumieć, że następna odsłona The Elder Scrolls pojawi się tylko na konsole? :D
Piractwo istnieje na PC jak i na konsolach, tylko jakoś nikt o tym nie wspomina. A jak się produkuje grę to się patrzy na różne konfiguracje sprzętowe a nie idzie po łebkach, a później się tłumaczy że to wina sterowników....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Na PC jest ono oczywiście największe, ale zjawisko to nie jest obce choćby Xboksowi 360"

Tu bym się sprzeczał, bo nie dość że wszystkie tytuły które wychodzą na X''a są piracone, to jeszcze pojawiają się grubo wcześniej niż pirackie wersje pecetowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam przez to rozumieć, że nie przyłożyli się do optymalizacji? Obawiam się kupować w ciemno. Nie śledziłem zbytnio informacji o Skyrim - wydali wersję demonstracyjną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niech nie gadają, że jest trudne tylko się nauczą robić gry na PC. Takich narzekań spodziewałbym się bardziej po mniejszych firmach - jakoś do tej pory nikt nie narzekał, ale trzeba się jakoś wykręcić :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2011 o 11:59, Elkhwind napisał:

Czyli mam przez to rozumieć, że nie przyłożyli się do optymalizacji? Obawiam się kupować
w ciemno. Nie śledziłem zbytnio informacji o Skyrim - wydali wersję demonstracyjną?



Z teco co czytałem to ludzie na optymalizację nie narzekają, więc raczej aż tak źle nie jest :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rage jest bodajże jedyną grą, w której występowały aż takie problemy. jakoś tytuły multiplatformowe a także konwersje np. Fable III jakoś nie maj takich problemów. Ja mam takie pytanie: w jaki sposób testowali Rage na pC skoro sterowniki powodowały takie problemy? O_o
Problemy wersji pecetowej Rage to tylko partactwo ze strony IDTech.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój z tym piractwem. Niektórzy grają na pirackie gier, bo nie mają wystarczające pieniędzy by kupić tyle hity uczciwe i oszczędzają na mocniejsze komputery. Nie mówiąc, że DRM od STEAM czy zabezpieczeń Ubisoft (np. Assassin''s Creed 2) dają mocno we znaki nawet uczciwe klientów.
To że Bethesda narzekał świadczy o to, że nie mają cierpliwości tacy jak ekipa z Starcraft II.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tyle to ja wiem, po co wiec te tlumaczenia? Skoro na tym zarabiaja tzn. ze warto sie przykladac do pracy. A jesli to taki problem to niech zajma sie czyms innym, oczywistym jest ze pc to miliony mniej lub bardziej udanych konfigow, ale przeciez nie ma rozy bez kolcow- zawsze tak bylo i bedzie, uskarzanie sie na takie rzeczy nie dodaje "profesjonalizmu" Betce;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Racja. Komputery PC w końcu drzemie potężny moc i możliwości, ale by skutecznie ujarzmić trzeba dużo wiedzy i doświadczenie. Zupełnie jak mag z skomplikowany, ale bardzo potężny zaklęcie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2011 o 12:24, Sir_Xan napisał:

Daj spokój z tym piractwem. Niektórzy grają na pirackie gier, bo nie mają wystarczające
pieniędzy by kupić tyle hity uczciwe i oszczędzają na mocniejsze komputery.

Co to w ogóle za wytłumaczenie? Zbiórka na nowy komputer nie jest wytłumaczeniem kradzieży. Nic nie jest. Skoro ktoś kupuje komputer/konsolę do gier to musi sobie zdawać sprawę, że ta rozrywka kosztuje. A jak się nie podobają ceny premierówek to wystarczy grać w gry z tanich serii (a większość hitów ląduje do takowych po kilku miesiącach od premiery), kupować gry w promocjach (na steamie) lub wspierać Open-Source.

Dnia 11.11.2011 o 12:24, Sir_Xan napisał:

Nie mówiąc, że DRM od STEAM czy zabezpieczeń Ubisoft (np. Assassin''s Creed 2) dają mocno we znaki
nawet uczciwe klientów.

To też nie usprawiedliwia piractwa. Gorzej - wysokie piractwo tytułu z DRM daje tylko dowody wydawcom, że ich działalność jest słuszna. Nie kupować - to jest odpowiedź na takie tytuły, ale większość graczy na takie coś nie wpadła.

A co do Beth:
Tak, robienie tytułu AAA na PC to jest koszmar. Wystarczą złe sterowniki i coś się sypnąć (choćby stery nVidii 260, które skopywały UE3). Nie wspomnę też o mnogości konfiguracji i przetestowaniu gry na jak największej ilości z nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2011 o 12:29, kodi24 napisał:

Tyle to ja wiem, po co wiec te tlumaczenia? Skoro na tym zarabiaja tzn. ze warto sie
przykladac do pracy. A jesli to taki problem to niech zajma sie czyms innym, oczywistym
jest ze pc to miliony mniej lub bardziej udanych konfigow, ale przeciez nie ma rozy bez
kolcow- zawsze tak bylo i bedzie, uskarzanie sie na takie rzeczy nie dodaje "profesjonalizmu"
Betce;


Oczywiście, masz całkowitą rację. Deweloperzy teraz oszczędzają na czym tylko się da, tylko nie na marketingu. Jednym z przejawów takiego stanu rzeczy są bardzo mocno ograniczone betatesty (lub wręcz ich brak). Teraz znaleźli sobie oni niesamowicie durną wymówkę, mającą na celu usprawiedliwienie tragicznego stanu technicznego ich gier w momencie premiery. Na PC są miliony konfiguracji bla bla bla... Tylko, że tak było od bardzo dawna. Skoro na PC tak trudno robi się gry, to dlaczego wersje PC są w produkcji najtańsze? ;) Niech wyłożą choć trochę kasy na szersze betatesty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm...ciekawe.O ile się nie myle to na x-pudłach pierwsi grali w bf3 na piracie.Kolejny przykład to beta ME3 która nagle pojawiła się na xbox live.To własnie na pc coraz lepiej maja się gry, a na konsolach coraz więcej piracą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2011 o 12:53, Henrar napisał:

A co do Beth:
Tak, robienie tytułu AAA na PC to jest koszmar. Wystarczą złe sterowniki i coś się sypnąć
(choćby stery nVidii 260, które skopywały UE3). Nie wspomnę też o mnogości konfiguracji
i przetestowaniu gry na jak największej ilości z nich.


Jakoś są firmy (i nie mam na myśli Blizzarda akurat) które sobie z tym radzą. Płacze tylko Bugthesda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować