Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Ilu graczy opuści World of Warcraft na rzecz Star Wars: The Old Republic?

39 postów w tym temacie

Dnia 25.11.2011 o 12:05, Verbatim napisał:

A beta nie zaczyna się jutro 10??? Czy dzisiaj o 17 jak ktoś wspominał z was???


Im wcześniej się zapisałeś tym wcześniej wejdziesz. Najwcześniej wpuszczają od 17.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.11.2011 o 11:59, KaPe napisał:

> Word of Warcraft już w sumie nie jest liderem bo cały czas straci klientów na koszt
F2P
> gier lub inny gier abonamentowych.
Sprecyzuj zatem, która gra abonamentowa jest liderem.


LoL :D Lol (League of Legends) jest liderem obecnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie zarówno jedna jak i druga gra jest przestarzała. Dziwię się twórcą SW:TOR że stawiają na mechanikę z WoW''a która ma już swoje lata. Jeżeli mmo to tylko GW2 :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gram w beter tora od dluzszego czasu i powiem jedno, gra swiata nie zwojuje. Tor jest przeznaczony dla niedzielniakow ktorzy szukaja mmo bez potrzeby gry z innymi ludzmi.WoW duzo lepiej wypada i z WoWem zostaje. A z torem bedzie tak ja i z Aionem, Warharmmerem czyli duzo szumu ludzie pograja miesiac i wroca do WoWa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.11.2011 o 12:29, Pile napisał:

Dla mnie zarówno jedna jak i druga gra jest przestarzała. Dziwię się twórcą SW:TOR że
stawiają na mechanikę z WoW''a która ma już swoje lata.


Podobnie sytuacja ma się z innymi tytułami - trudniej wprowadzić gracza w zupełnie nową mechanikę, system rozwoju czy inny styl gry.

Tutaj każdy gracz mimo różnic poczuje się tak jakby grał od dłuższego czasu. Co wynika z chłodnej kalkulacji twórców - gra sprzeda się lepiej - bo nie ukrywając gry MMO opierają się na wszystkim poza innowacyjnością, w końcu ileż można robić to samo, czekając aż pojawi się coś nowego.

Inna sprawa, że dla niektórych zrobienie po raz 38123 tego samego rajdu czy instancji to szczyt marzeń ;)

Dnia 25.11.2011 o 12:29, Pile napisał:

Jeżeli mmo to tylko GW2 :-)


Zobaczymy. Ale tak jak ominę ToR''a jako tytuł wtórny, tak GW2 dam szansę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.11.2011 o 12:49, slipcio napisał:

Gram w beter tora od dluzszego czasu i powiem jedno, gra swiata nie zwojuje. Tor jest
przeznaczony dla niedzielniakow ktorzy szukaja mmo bez potrzeby gry z innymi ludzmi.WoW
duzo lepiej wypada i z WoWem zostaje.


Da się zrobić lepszą grę dla niedzielniaków niż aktualny WoW?

@Thanathos
Od kiedy LoL to gra abonamentowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie stawiam na 1 milion w pierwszym miesiacu. Potem ta liczba bedzie stopniowo wzrastac. SW:TOR to WoW w kosmosie i wszyscy raczej dobrze o tym wiedza. Contentu jest masa, wiec mysle ze jak juz sie gracze przerzuca, to wsiakna. Voiceacting i fabula mnie osobiscie tak nie kreca i po jakim czasie bede pewnie przewijal wszystkie dialogi jak leci, sa one po prostu za dlugie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.11.2011 o 14:10, gothicsheep napisał:

Osobiscie stawiam na 1 milion w pierwszym miesiacu. Potem ta liczba bedzie stopniowo
wzrastac.


O, a ja właśnie uważam odwrotnie. Jedynymi "dużymi" tytułami jakie w momencie utrzymują się z abonamentu są WoW, Rift, WAR, Aion i Eve Online. TOR już debiutując będzie miał silną konkurencję, za którą nie trzeba płacić, Conana, gry Turbine, wszystkie gry z bohaterami, Fallen Earth, Lineage 2. TOR dobrze się sprzeda, pewnie nawet lepiej niż milion, ale już po pierwszym miesiącu będzie bardzo duży odpływ. Jednym szkoda będzie kasy, drudzy "przejdą" grę (wada robienia single player mmo, gracz może zwyczajnie wyczerpać storyline i się znudzić), innych odrzuci fabuła Bioware, brak outdoor pvp (mass pvp jest praktycznie niewykonalne, każda planeta to instancja z limitem obecnych graczy) czy gameplay będący kalką WoW''a. Poza tym niedługo po premierze Star Wars ukażą się Guild Wars 2 i Diablo 3.

Nadal obstawiam, że Bioware się na tej grze przejedzie (albo i rozjedzie). Kwestia tego jak szybko i jak bardzo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ilu.. dowiemy się na pewno w po premierze, ale zapewne będzie tego sporo...Ja jestem również ciekaw ilu graczy opuści World of Warcraft na rzecz Guild Wars ][ :)
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problemem WoWa jest to, że po prostu się już przez te 7 (dobrze mówię?) lat znudził. Nawet gdy ktoś zaczyna grać, to i tak doskonale wie, co go w grze spotka, element zaskoczenia jest zerowy, oryginalność jest zerowa. Ludzie najzwyczajniej w świecie są już tą grą znudzeni, więc żeby na nowo przyciągnąć rzesze graczy, trzeba by wypuścić jakiś naprawdę rewolucyjny dodatek wprowadzający jakieś naprawdę ZNACZNE zmiany (wiem, że to niebezpieczne, ale skoro WoW traci graczy w dość szybkim tempie, to chyba trzeba będzie niedługo ryzykować). Kolejny dodatek ma wprowadzić jakieś Chińskie klimaty, ale to bez sensu, ponieważ jest to zbyt odmienne uniwersum w moim odczuciu i po prostu zapewne wprowadzi za mało zmian. Przez jakiś okres czasu zapewne liczba graczy na nowo podskoczy, ale za jakiś czas zacznie ona maleć jeszcze szybciej niż obecnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heh, no cóż, niech WoW przejdzie na F2P to będę jednym z pierwszych w kolejce wśród nowych graczy.

Co do TOR-a: jestem neutralny, jeśli chodzi o uniwersum SW, więc gra mnie nie interere.
Ale rynku to ona nie zawojuje. Tym samym szkoda będzie tych 300 mln $ wydanych w produkcję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.11.2011 o 16:35, Cygi napisał:

Tym samym szkoda będzie tych 300 mln $ wydanych w produkcję.


Zwróci się o to się nie bój.

Oby po dwóch tygodniach ludzie nie wyrywali sobie włosów z głowy jak w przypadku RIFTa gdzie CE kosztowała 30 PLN a oni zapłacili po 180 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.11.2011 o 14:18, Crask napisał:

Nadal obstawiam, że Bioware się na tej grze przejedzie (albo i rozjedzie). Kwestia tego
jak szybko i jak bardzo.

Z ta konkurencja roznie teraz bywa. WoW jest oslabiony, a pozostale tytuly poza tym, ze egzystuja i maja sie w miare dobrze, nie wstrzasnely rynkiem. SW:TOR mimo tego, ze nie oferuje nic nadzwyczajnego, ma jeden ogromny plus - nieograniczony budzet, co w przypadku MMO jest sprawa kluczowa. Teraz bez minimum 30 milionow dolcow nie masz nawet co myslec o tworzeniu gry w tym gatunku. A tutaj EA wpomowalo w produkcje BioWare 10x tyle. Dodatkowo data premiery, to strzal w dziesiatke. WoW jak wspomnialem jest teraz w naprawde slabej kondycji, a RIFT, IMO najlepsze obecnie MMO, dzielnie sie co prawda trzyma, ale z miesiaca na miesiac graczy jest coraz mniej. Sam jestem jednym z tych, ktorzy odeszli. A szkoda, bo RIFT okazal sie naprawde zajebista gra i byl okres, w ktorym nolajfilem konkretnie. Gdyby nie to, ze rozpadla mi sie gildia, w ktorej czulem sie naprawde swietnie, pewnie gralbym dalej. Ale plus jest taki, ze ci sami ludzie przejda ze mna to TORa i tam sie reaktywujemy. :D I to jest w zasadzie powod dla ktorego nie moge sie juz doczekac premiery.

Osobiscie licze na to, ze end-game bedzie przynajmniej tak dobry, jak w rifcie. To mi w zupelnosci wystaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niesty z braku kablowego internetu gra mi sie jeszcze zciąga od środy :P
A czy zabierze SW:TOR playerów WoW''a tak ale tylko do momentu wydania Diablo 3 wwdy większość powróci w ręce blizzarda :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem SW:TOR będzie kolejnym LOTREM, Conanem i Warhammerem. Czyli grą, która z początku przyciągnie mnóstwo ciekawskich i żądnych nowych wrażeń MMO-holików, a po paru miesiącach będą już w to grać tylko sami hardkorowi fani danego klimatu/uniwersum. Na prawdę ciężko się jakiemukolwiek MMO przebić przez WoW, który od tylu lat przecież jest ciągle udoskonalany, zmienia formułę, a zamiast surowej grafiki i licznych ograniczeń z dotychczasowych "WoW killerów" mamy bajecznie piękne krajobrazy i pełną swobodę ruchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moje odczucia względem SW:TOR:

- piatek przed godziną 17.00 (start weekendowej bety):
"Od miesięcy nie grałem w żadne mmorpg, pograłbym sobie w coś dobrego już teraz, ale za miesiąc wychodzi The Old Republic na którego tyle czekałem, więc jakoś wytrzymam do premiery, nie rozdrabniając swojej uwagi na inne tytuły z tego gatunku :]"

- piątek po godzinie 21.00:
"Trzeba będzie jednak kupić tego pre-paida do WoW i może jakoś się dotrwa do jednej z wielkich premier (D3, GW2) :/"

Kilka godzin gry w betę to oczywiście za mało, by wyrobić sobie zdanie, ale już niestety widzę, że tą grą nie zaspokoję swego mumorpugowego głodu :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować