Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Artykuł: Star Wars: The Old Republic - wrażenia z bety

87 postów w tym temacie

Do niedawna nie grałem w MMO. Podobały mi się kotory dlatego postanowiłem ją sprawdzić. Nie ukrywam, że był to efekt zobaczenia kilku fimików. Okazało się, że to nie jest SP w świecie MMO. Walka jest nuudna. Liczyłem na coś efektownego, dostałem coś sterylnego. Zero radochy z kotora czy jakiejś innej gry od LA. Do tego historia która lekko mówiąc mnie rozczarowała.

Dziękuję Gramowi za klucz od bety. Inaczej pwnie bym wydał kasę na klienta i się mocno rozczarował. Zaoszczędziłem kupę kasy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myszasty? Gram.pl nie dostało dostępu do bety prasowej? ;o Bo wiem, że takowa była i trwała jakoś od września, a NDA dla prasy obowiązywało do połowy października mniej więcej.

Odnośnie długości, to powiem, że do testów kiedyś były postaci 40 poziomowe. Wszedłem z ciekawości i okazało się, że 40 poziom to "chapter 2" historii. Ciężko powiedzieć na ile jest podzielona, ale chapter 1 zaczyna się bodajże w okolicach 20 poziomu i statku.

Co do misji w kosmosie, czyli tych ze statkiem, to w którymś z buildów closed bety były testy przelotów typu "heroic". Akurat wtedy nie wbijałem na serwery (nie chciało mi się pobierać nowego builda, co później i tak musiałem zrobić ;s), ale podobno te właśnie misje dawały możliwość gry kilku osobom jednocześnie w "celowniczku". Druga sprawa, to ulepszenia statków, które są ;) I to nawet dość tanie, więc można było jakoś na początku kupić.

Z uwag własnych dodam, że open beta (bo tak należy ten event traktować) miała baaaaaaaaaaaaaaaardzo obniżony poziom trudności mobów w stosunku do wersji zamkniętej. Jak testowałem wcześniej, to walka z elitką na tym samym poziomie kończyła się moim zgonem be zdjęcia 20% hp przeciwnikowi. Tutaj byłem w stanie wysolować elitarnego moba na tym samym poziomie bez straty połowy HP i użycia med packa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.11.2011 o 11:49, dariuszp napisał:

1. Jak podejrzewałem, zadania w stylu "zabij 10 robotów", "pozbieraj 10 lewych rąk pająków",
"użyj 15 przedmiotów" i ponownie "zabij 30 przeciwników" są obecne i jest ich dużo. Po
prostu dostajemy je głównie przy okazji linii fabularnych więc tak bardzo nie przeszkadzają.
2. Większość questów mimo otoczki fabularnej polega na pójściu do X i zabiciu Y przeciwników
lub bosa na końcu. Całe szczęście zdarzają się ciekawsze rzeczy (jak przesłuchiwanie
więźniów i decydowanie o ich losie).


Pokaż mi grę w której zadania wyglądają inaczej.

Dnia 28.11.2011 o 11:49, dariuszp napisał:

3. Graficznie tragedia. 6 lat temu może by się podobało jeżeli nie WoW-owy styl. Rozdzielczości
tekstur tak kiepskie że aż bolą oczy. Drzewa wyglądają tragicznie. Ogólnie jest słabo.


To była beta, nie dali wszystkich tekstur w maksymalnej rozdzielczości bo by ludzie nie pobrali gry na weekend. Stali testerzy potwierdzą że wcześniejsze testy wyglądały lepiej.

Dnia 28.11.2011 o 11:49, dariuszp napisał:

4. Walka jest POWOOOOOOOOOLNA. Właściwie ciągle polega na waleniu raz za razem w "1"
na klawiaturzy i czasami odpaleniu "2" albo "3". Tyle. A jest to powolne bo między jednym
atakiem a drugim jest strasznie duży czas oczekiwania.


Grałem Sith Warrior''em i Bounty Hunter''em i nie miałem i nie miałem żadnego oczekiwania miedzy atakami.

Dnia 28.11.2011 o 11:49, dariuszp napisał:

5. Bieganie jest ale wolne. Sprintu w ogóle nie ma. Do 10 levelu nie macie co marzyć
o środku transportu. Czeka Was sporo nudnego biegania.


Sprint dochodzi na wyższym lvl, jest nieograniczony i działa tylko poza walką, od 25lvl masz "wierzchowce"
a od 1 lvl możesz korzystać z taksówek

Dnia 28.11.2011 o 11:49, dariuszp napisał:

6. Właściwie oprócz questów i craftingu nie ma tam NIC do roboty.


PvP, rajdy, wszystkie heroiki, grupówki i zadania w kosmosie odnawiają się codziennie.

Dnia 28.11.2011 o 11:49, dariuszp napisał:

8. Zadowolenia nie przysporzyło godzinne oczekiwanie żeby wbić się na serwer. Dopiero
w niedziele otworzyli ich więcej.


Grałem 3 dni, na serwer czekałem tylko 1 raz jak mnie wywaliła za AFK, czekałem 15 minut.

Dnia 28.11.2011 o 11:49, dariuszp napisał:

9. Bardzo kiepskie animacje. Jedyne co tam wypada całkiem fajnie to walka na miecze.
Najgorszy jest trooper. Strzelasz do celu, cel ucieka a... laserowe pociski za nim skręcają.
Hę ? :|


Ponownie, każde MMO tak ma, taka mechanika, jak byś mógł odskakiwać od strzałów to klasy zasięgowe nie miały by żadnych szans w walce.

Dnia 28.11.2011 o 11:49, dariuszp napisał:

10. Kiepski kreator postaci. W porównaniu do innych MMO wręcz tragiczny. Kilka twarzy
+ kilka fryzur + 4 możliwe typy ciała. Jestem można ustawić kolorki. Tyle.


Mogło by być lepiej ale tragedii nie ma, niektórych opcji jest kilkadziesiąt, detale na twarzach u ludzi to ponad 30 pozycji a poza nimi masz jeszcze blizny i tatuaże.

Dnia 28.11.2011 o 11:49, dariuszp napisał:

11. Pancerze wysokiego poziomu WYGLĄDAJĄ TRAGICZNIE


te dla Sith Warrior''a i Bounty Hunter''a mi się podobają.

Dnia 28.11.2011 o 11:49, dariuszp napisał:

12. Biegamy ciągle trzymając prawy przycisk myszy. Tragedia.


Ja biegałem WSAD, a po kliknięciu bocznego przycisku myszki odpala się auto bieganie.

Dnia 28.11.2011 o 11:49, dariuszp napisał:

13. UI jest po prostu słabe. Dodatkowo nie można go ani skonfigurować ani też skalować.


UI jest dobre, czytelne i funkcjonalne, ale rzeczywiste niema za wiele do konfiguracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.11.2011 o 13:05, Miko1985 napisał:

Sprint dochodzi na wyższym lvl, jest nieograniczony i działa tylko poza walką, od 25lvl
masz "wierzchowce"
a od 1 lvl możesz korzystać z taksówek


Sprint jest chyba przy 17-18 levelu, którego praktycznie się nie wyłącza do uzyskania wierzchowców ;) Około 20 jest jeszcze Force Speed, ale trwa tylko 1.5 czy 2.5 sekundy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra oczywiście świetna i z niecierpliwością czekam. Co do niektórych zarzutów od forumowiczów to się nie zgadzam. Przede wszystkim TOR jest nastawiony na grę singleplayer (tak, na grę singleplayer!), ale granie w drużynie to po prostu rewelka - w każdej scence biorą udział osoby, które są w grupie. Jeżeli dana osoba jest zbyt daleko od osoby, która zaczęła rozmowę to może pojawić się w scence w postaci hologramu. Każda osoba z grupy może wybrać swój wariant wypowiedzi, wtedy odbywa się losowanie (tzw. roll) i odpowiedzi udziela osoba, która uzyskała najwyższy roll. Patent po prostu świetny. Oczywiście wszyscy dostają odpowiednie ilości punktów socialu. Interfejs gry jest wręcz taki sam jak w WoW łącznie z bindowaniem klawiszy, do tego ulepszony w pewnych aspektach więc jest idealnie. Walka świetna (grałem Jedi i Trooperem), podoba mi się, że nie ma auto ataku. Grafika jest bardzo dobra, zresztą podobnie jak w WoW, Borderlands czy XIII jest to taki rodzaj grafiki, który NIGDY się nie starzeje. To po prostu taki styl graficzny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale "a u mnie działa, a mi nie przeszkadza" itp mnie mało szczerze powiedziawszy obchodzi. Mówię jak ja odebrałem tą grę.

Dnia 28.11.2011 o 13:05, Miko1985 napisał:

Pokaż mi grę w której zadania wyglądają inaczej.


Tzn co. Jak jest kiepsko ale wszyscy partolą to jest OK ? :| ... Po prostu mogli by dać więcej zadań takich jak właśnie przesłuchiwanie więźniów. Albo jak ze starego KOTOR''a gdzie trzeba było przesłuchać troszkę ludzi i dość do prawdy.

Dnia 28.11.2011 o 13:05, Miko1985 napisał:

To była beta, nie dali wszystkich tekstur w maksymalnej rozdzielczości bo by ludzie nie
pobrali gry na weekend. Stali testerzy potwierdzą że wcześniejsze testy wyglądały lepiej.


Klient ważył mniej i więcej tyle samo co wcześniej więc wydaje mi się że się mylisz. Albo mi coś uciekło. Poza tym np kiepskich modeli drzew "od tak" nie usuną. Tu nie ma co ukrywać. Gra powstawała chyba z 6 lat i to niestety widać.

Dnia 28.11.2011 o 13:05, Miko1985 napisał:

Grałem Sith Warrior''em i Bounty Hunter''em i nie miałem i nie miałem żadnego oczekiwania
miedzy atakami.


Tzn co... że Tobie to nie przeszkadzało to jest OK ? :| Walka jest nudna i powolna. Ot klikasz ze 2x 1 żeby mieć rage i odpalasz jakiś skill.

Dnia 28.11.2011 o 13:05, Miko1985 napisał:

Sprint dochodzi na wyższym lvl, jest nieograniczony i działa tylko poza walką, od 25lvl
masz "wierzchowce"
a od 1 lvl możesz korzystać z taksówek


Taksówka ma tylko 4 punkty na mapie oddalone od siebie A tak to masz naście leveli mozolnego łażenia. Bezsens.

Dnia 28.11.2011 o 13:05, Miko1985 napisał:

> 6. Właściwie oprócz questów i craftingu nie ma tam NIC do roboty.
PvP, rajdy, wszystkie heroiki, grupówki i zadania w kosmosie odnawiają się codziennie.


PVP swoją drogą. Rajdy ? Rajd zaliczę raz, może dwa i koniec. Farmić już ich nie trzeba a osobiście nie znajduję przyjemności grania w nie dziesiątki razy. Zwłaszcza że po poznaniu ich fabuły po co je kontynuować ? Poza tym z rajdami może być problem z uwagi na to że TOR popełnia ten sam grzech co DC UO. Tzn całą grę właściwie promuje grę solo a potem może być ciężko o drużynę.
Heroiki ? Te +2 robiłem solo. Te trudniejsze już rzeczywiście trzeba było kogoś brać. Zadania w kosmosie ? Nie znam ani jednego. Chyba że chodzi Ci o tą animację na szynach. Żadna frajda.

Dnia 28.11.2011 o 13:05, Miko1985 napisał:

> 8. Zadowolenia nie przysporzyło godzinne oczekiwanie żeby wbić się na serwer. Dopiero
> w niedziele otworzyli ich więcej.
Grałem 3 dni, na serwer czekałem tylko 1 raz jak mnie wywaliła za AFK, czekałem 15 minut.


Chyba wtedy co ja, po restarcie serwerów albo jak dołożyli nowe. Tak to cały czas wszystkie serwery miały status FULL i kolejkę.

Dnia 28.11.2011 o 13:05, Miko1985 napisał:

Ponownie, każde MMO tak ma, taka mechanika, jak byś mógł odskakiwać od strzałów to klasy
zasięgowe nie miały by żadnych szans w walce.


No tak. Udaj się do armii. Powiedz im że to idioci bo kule z CKM nie skręcają więc weźmiesz miecz i zaatakujesz wroga. Czy tylko mi się wydaje że to co powiedziałeś brzmi niezmiernie głupio ?

Dnia 28.11.2011 o 13:05, Miko1985 napisał:

> 10. Kiepski kreator postaci. W porównaniu do innych MMO wręcz tragiczny. Kilka twarzy
> + kilka fryzur + 4 możliwe typy ciała. Jestem można ustawić kolorki. Tyle.

Mogło by być lepiej ale tragedii nie ma, niektórych opcji jest kilkadziesiąt, detale
na twarzach u ludzi to ponad 30 pozycji a poza nimi masz jeszcze blizny i tatuaże.


Chyba tylko ta rasa z mackami na głowie miała troszkę ustawień. A tak to kicha.

Dnia 28.11.2011 o 13:05, Miko1985 napisał:


> 11. Pancerze wysokiego poziomu WYGLĄDAJĄ TRAGICZNIE

te dla Sith Warrior''a i Bounty Hunter''a mi się podobają.

> 12. Biegamy ciągle trzymając prawy przycisk myszy. Tragedia.


No to wymieniłeś dwa które pokazali na filmikach. Z kapturem i zbroja BH.

Dnia 28.11.2011 o 13:05, Miko1985 napisał:


Ja biegałem WSAD, a po kliknięciu bocznego przycisku myszki odpala się auto bieganie.


I skręcałeś czym ? Ja lubię się porozglądać a od tego jest myszka. Jakoś nowe MMO nie mają nic przeciw tradycyjnemu sterowaniu. Można by i tu je wprowadzić.

Dnia 28.11.2011 o 13:05, Miko1985 napisał:


> 13. UI jest po prostu słabe. Dodatkowo nie można go ani skonfigurować ani też skalować.


UI jest dobre, czytelne i funkcjonalne, ale rzeczywiste niema za wiele do konfiguracji.


I przez to jest słabe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.11.2011 o 13:52, dariuszp napisał:

Mówię jak ja odebrałem tą grę.

ale innym zabraniasz oceniać wg ich odczuć?

Dnia 28.11.2011 o 13:52, dariuszp napisał:

Tzn co... że Tobie to nie przeszkadzało to jest OK ? :|



Strasznie zaleciało od ciebie malkontenctwem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.11.2011 o 13:05, Miko1985 napisał:

Pokaż mi grę w której zadania wyglądają inaczej.


EVE?

Ale ta gra jest poza zasięgiem, większość wygląda dokładnie tak ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.11.2011 o 13:52, dariuszp napisał:

Wybacz ale "a u mnie działa, a mi nie przeszkadza" itp mnie mało szczerze powiedziawszy
obchodzi. Mówię jak ja odebrałem tą grę.


A ja mówię jak ja to odbieram, każdy może odbierać grę inaczej, kwestia gustu.

Dnia 28.11.2011 o 13:52, dariuszp napisał:

> Pokaż mi grę w której zadania wyglądają inaczej.

Tzn co. Jak jest kiepsko ale wszyscy partolą to jest OK ? :| ... Po prostu mogli by dać
więcej zadań takich jak właśnie przesłuchiwanie więźniów. Albo jak ze starego KOTOR''a
gdzie trzeba było przesłuchać troszkę ludzi i dość do prawdy.


Zadania w każdej grze są takie same i to nie tylko w MMO. To są zwykłe ograniczenia interakcji, możesz tylko pogadać z NPC (czyli wszystkie dialogi, misje z przesłuchaniem czy dostarczeniem przedmiotu), zabić go (czyli zabij X przeciwniku Y) niczego innego nie zrobisz w obrębie NPC. Jedyne co mogli by dodać ta jakieś wyścigi, to by była jakaś nowość.

Dnia 28.11.2011 o 13:52, dariuszp napisał:

> To była beta, nie dali wszystkich tekstur w maksymalnej rozdzielczości bo by ludzie
nie
> pobrali gry na weekend. Stali testerzy potwierdzą że wcześniejsze testy wyglądały
lepiej.

Klient ważył mniej i więcej tyle samo co wcześniej więc wydaje mi się że się mylisz.
Albo mi coś uciekło. Poza tym np kiepskich modeli drzew "od tak" nie usuną. Tu nie ma
co ukrywać. Gra powstawała chyba z 6 lat i to niestety widać.


Nie grałem wcześniej, wiec nie wiem, ale sporo czytałem oficjalne forum i część osób twierdzi że, gra wyglądała lepiej, poza tym nie wszystkie opcje graficzne były jeszcze do ustawienia, np AA.
Co do modeli drzew to nie wiem co w nich kiepskiego:
http://evil-wizards.org/swtor-wiki/images/thumb/a/a4/SWTOR_TythonVillage.jpg/500px-SWTOR_TythonVillage.jpg
Żeby nie było. Mi ten styl graficzny się nie podoba (grafika jak z komiksu) wole fotorealizm, ale od strony technicznej nie mam nic do zarzucenia tej grafice (poza niektórymi teksturami które mam nadzieje będą w wyższej rozdzielczości) a efekty cząsteczkowe są naprawdę świetne, szczególnie eksplozje u Bounty Hunter''a.

Dnia 28.11.2011 o 13:52, dariuszp napisał:

> Grałem Sith Warrior''em i Bounty Hunter''em i nie miałem i nie miałem żadnego oczekiwania

> miedzy atakami.

Tzn co... że Tobie to nie przeszkadzało to jest OK ? :| Walka jest nudna i powolna. Ot
klikasz ze 2x 1 żeby mieć rage i odpalasz jakiś skill.


Im wyższy lvl tym więcej skilli budujących rage, więc nie musisz klikać cały czas 1, poza tym niektóre ciosy się uzupełniają efektami co też zmienia podejście do walki. Rózie klasy mają inny sposób budowy staminy/many wiec gra Sith Warrior''em i Bounty Hunter''em sporo się rożni.

Dnia 28.11.2011 o 13:52, dariuszp napisał:

> Sprint dochodzi na wyższym lvl, jest nieograniczony i działa tylko poza walką, od
25lvl
> masz "wierzchowce"
> a od 1 lvl możesz korzystać z taksówek

Taksówka ma tylko 4 punkty na mapie oddalone od siebie A tak to masz naście leveli mozolnego
łażenia. Bezsens.


Masz jeszcze teleport raz na 30 minut ;)

Dnia 28.11.2011 o 13:52, dariuszp napisał:

> > 6. Właściwie oprócz questów i craftingu nie ma tam NIC do roboty.
> PvP, rajdy, wszystkie heroiki, grupówki i zadania w kosmosie odnawiają się codziennie.


PVP swoją drogą. Rajdy ? Rajd zaliczę raz, może dwa i koniec. Farmić już ich nie trzeba
a osobiście nie znajduję przyjemności grania w nie dziesiątki razy. Zwłaszcza że po poznaniu
ich fabuły po co je kontynuować ? Poza tym z rajdami może być problem z uwagi na to że
TOR popełnia ten sam grzech co DC UO. Tzn całą grę właściwie promuje grę solo a potem
może być ciężko o drużynę.
Heroiki ? Te +2 robiłem solo. Te trudniejsze już rzeczywiście trzeba było kogoś brać.
Zadania w kosmosie ? Nie znam ani jednego. Chyba że chodzi Ci o tą animację na szynach.
Żadna frajda.


Z tego co piszesz to wynika że żadna gra Ci nie dopasuje bo nie lubisz rajdów ani PvP więc nie wiem jaki chciał byś end content. Zakładam że gier wyścigowych też nie lubisz ba tam się tylko jeździ a FPS nie lubisz za ciągłe strzelani, no i RPG za dialogi :P

Dnia 28.11.2011 o 13:52, dariuszp napisał:

> > 8. Zadowolenia nie przysporzyło godzinne oczekiwanie żeby wbić się na serwer.
Dopiero
> > w niedziele otworzyli ich więcej.
> Grałem 3 dni, na serwer czekałem tylko 1 raz jak mnie wywaliła za AFK, czekałem
15 minut.

Chyba wtedy co ja, po restarcie serwerów albo jak dołożyli nowe. Tak to cały czas wszystkie
serwery miały status FULL i kolejkę.


To znaczy tylko że gra miała dużą popularność i dzięki temu EA będzie mogło przygotować odpowiednią ilość serwerów na start gry.

Dnia 28.11.2011 o 13:52, dariuszp napisał:

> Ponownie, każde MMO tak ma, taka mechanika, jak byś mógł odskakiwać od strzałów
to klasy
> zasięgowe nie miały by żadnych szans w walce.

No tak. Udaj się do armii. Powiedz im że to idioci bo kule z CKM nie skręcają więc weźmiesz
miecz i zaatakujesz wroga. Czy tylko mi się wydaje że to co powiedziałeś brzmi niezmiernie
głupio ?


Chcesz realności to idź do wojska. Gry MMO opierają się na mechanice rzutów kostek, jak papierowe RPG, inaczej tego nie zrobisz przy takiej ilości graczy, to nie jest FPS.

Dnia 28.11.2011 o 13:52, dariuszp napisał:

> > 12. Biegamy ciągle trzymając prawy przycisk myszy. Tragedia.
> Ja biegałem WSAD, a po kliknięciu bocznego przycisku myszki odpala się auto bieganie.

I skręcałeś czym ? Ja lubię się porozglądać a od tego jest myszka. Jakoś nowe MMO nie
mają nic przeciw tradycyjnemu sterowaniu. Można by i tu je wprowadzić.


Nie rozumiem tego zarzutu, nie widzę żadnej różnicy w sterowaniu między ta grą a innymi MMO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba czas szukac nowego hobby skoro takie cos mi jako jednemu z nieliczych, nie przypada go gustu i jako w pelni płatne mmo wyglada "smiesznie" ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.11.2011 o 15:05, Miko1985 napisał:

Z tego co piszesz to wynika że żadna gra Ci nie dopasuje bo nie lubisz rajdów ani PvP
więc nie wiem jaki chciał byś end content. Zakładam że gier wyścigowych też nie lubisz
ba tam się tylko jeździ a FPS nie lubisz za ciągłe strzelani, no i RPG za dialogi :P

A mi się wydaje, że dariuszp miał na myśli nie to, że PvP jest niefajne ogólnie a raczej że taka jego forma jaką BioWare proponuje do niego nie przemawia. Ja też nie widzę żadnego sensu w rajdach i arenach, które są po prostu jakimś tam sobie sportem w realiach świata przedstawionego, a wszystko co mogłoby zależeć od graczy jest pozostawione łasce i niełasce programistów skryptujących grę. Nie oszukujmy się - TOR to klasyczny theme-park prowadzący gracza za rączkę nie zmuszający do planowania na wielką skalę na żadnym etapie rozgrywki. To po prostu WoW z teksturami związanymi ze światem Star Wars i dość naciąganą, mocno kiczowatą linią fabularną.

Nie jestem zawiedziony, bo niczego innego się nie spodziewałem. O ile gra pójdzie ścieżką którą do tej pory dla niej obrano to nie skończy się to dobrze. Ludzie przejdą to co ma do zaoferowania w tym dziwacznie zmutowanym single-player i co dalej? Nowy dodatek co 3 miesiące, czy dramatyczny spadek subskrypcji, gdy okaże się że cała para poszła w voice-over i kilka wersji jednej i tej samej kampanii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.11.2011 o 14:30, Shinigami napisał:

EVE?

Ale ta gra jest poza zasięgiem, większość wygląda dokładnie tak ;)

Heh, EVE nie jest z pewnością u szczytu formy obecnie (zobaczymy co da Crucible... fingers-crossed), ale jednak wymienianie jej nawet jako wzorca dla BioWare nie ma większego sensu. Było pewne, że twórcy TOR w tą stronę nie pójdą.

Z trzeciej strony wątpię, czy target-audience TOR''a który jest tu tak licznie reprezentowany zdawał sobie sprawę o czym właściwie piszesz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pograłem i niestety gra w najmniejszym nawet stopniu nie zmieniła mojej opinii. Nie wykluczam faktu, że jako osoba uprzedzona na siłę szukałem minusów, ale wiele rzeczy nawet kiedy starałem się patrzeć obiektywnie była kiepska. Jedi wytrzymałem trzy levele, gadki o tym jaki to jestem wspaniały i jaką mam cudowną łączność z mocą mnie szybko zniechęciły. Dłużej pograłem smugglerem, zarówno gameplay jak i storyline są tu zdecydowanie lepsze. To drugie szokuje dość mocno, biorąc pod uwagę fakt, że autorką questów smugglera jest Jennifer Hepler. Podświadomie oczekiwałem, że w którymś momencie z za krzaków wyskoczy jakiś homoseksualista i coś wysadzi, więc zostałem przyjemnie zaskoczony.

Od strony mechaniki jest to bardzo wyraźny młodszy brat WoW''a. Tyle że łatwiejszy. Mechanika chowania się smugglerem była tak kretyńska, że dałem sobie spokój i grałem nim tak, jak mój kumpel trooperem. Nie zginąłem ani razu, rzucanie granatami i spamowanie podstawowego ataku wystarczyło spokojnie do utrzymania się przy życiu. Z osłon korzystałem parę razy, kiedy trafiał się jakiś wyjątkowo mocny przeciwnik. Pewnie z czasem stało by się to niemożliwe, ale do naprawdę wymagających przeciwników nie dotarłem.

Inszą inszością jest jakość dialogów. Zdarzyło mi się trafić na jakąś pannę, z którą mogłem poflirtować. Z masochistycznej ciekawości spróbowałem. Poczułem się jak samiec alfa, gdy widziana przeze mnie pierwszy raz lalunia stwierdziła że czuje się przy mnie bezpiecznie, bo powiedziałem że ją obronię. Boli też sztuczny patos i nadmierne traktowanie gracza jak cudownego i unikalnego płatka śniegu. Wiem, że koncepcja Bioware jest taka, że każdy gracz musi się czuć super gościem i zbawcą/pogromcą galaktyki, ale w mmo się to imo nie sprawdzi. Fajnie jest wiedzieć, że na końcu swojego storyline zostaje się dajmy na to prawą ręką Imperatora. Szlag jednak może trafić radochę, jeżeli po zakończeniu scenki lub wyjściu z instancji dowiemy się że Imperator ma tyle prawych rąk, że mógł by grać w marynarza z kolonią ośmiornic.

Jeżeli gra w przyszłości przejdzie na formułę f2p, z chęcią zagram, żeby zobaczyć jak się kończy historia szmuglera. Gra ta jednak nie jest warta kupna, nie mówiąc już o abonamencie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> 11. Pancerze wysokiego poziomu WYGLĄDAJĄ TRAGICZNIE

ciekawe do którego lvlu doszedłeś, bo ja jak grałem to dowaliłem do 20 lvl i postać wyglądała świetnie, a lvli jest 50 - to o których pancerzach WYSOKIEGO POZIOMU ty tutaj mówisz??

widzę ogromne przekłamanie niezadowolonego gracza, który oczekiwał FPS-a z dobrą grafiką? polecam BF3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież ta gra to taka uboga wersja Kotorów które teraz można kupić za 20 złoty sztuka. I obiecuje wszystkim którzy kupią że zabawa jest lepsza, a walka bardziej dynamiczna :) Ta gra jest tylko poprawna (na plus crafting i dialogi) a cena to już grabież :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.11.2011 o 17:34, Crask napisał:

Boli też sztuczny patos i nadmierne traktowanie
gracza jak cudownego i unikalnego płatka śniegu. Wiem, że koncepcja Bioware jest taka,
że każdy gracz musi się czuć super gościem i zbawcą/pogromcą galaktyki, ale w mmo się
to imo nie sprawdzi. Fajnie jest wiedzieć, że na końcu swojego storyline zostaje się
dajmy na to prawą ręką Imperatora. Szlag jednak może trafić radochę, jeżeli po zakończeniu
scenki lub wyjściu z instancji dowiemy się że Imperator ma tyle prawych rąk, że mógł
by grać w marynarza z kolonią ośmiornic.

W grach tego studia nie ma miejsca na logikę i to od bardzo dawna. Tym projektem zdają się tego dowodzić powtarzając grzechy serii ME i DA. Wielka szkoda, ale o zaskoczeniu mowy raczej być nie może. Powinni byli zrobić KotOR''a III, a najlepiej powierzyć jego tworzenie Obsidianowi, CDP-Red lub Eidos Montreal. Oh well...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O a ja się na betę tez dostałem o.0
Dziś sprawdziłem drugi e-mail którego używam sporadycznie, głównie do rejestracji na jakiś przelotnych forach, jak się okazało na forum TORa tez się z tamtego maila rejestrowałem i zapisywałem na betę przeszło 1.5-2 lata temu [tak pi razy oko jak dobrze pamiętam], jutro po pracy pobiorę klienta i zobaczę co też to BW spłodziło za potworka =)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.11.2011 o 17:34, Crask napisał:

Pograłem i niestety gra w najmniejszym nawet stopniu nie zmieniła mojej opinii. Nie wykluczam
faktu, że jako osoba uprzedzona na siłę szukałem minusów, ale wiele rzeczy nawet kiedy
starałem się patrzeć obiektywnie była kiepska. Jedi wytrzymałem trzy levele, gadki o
tym jaki to jestem wspaniały i jaką mam cudowną łączność z mocą mnie szybko zniechęciły.

Polecam gre bounty hunterem ^^ Co prawda to dark force, ale jest świetne :)

Dnia 28.11.2011 o 17:34, Crask napisał:

Od strony mechaniki jest to bardzo wyraźny młodszy brat WoW''a. Tyle że łatwiejszy. Mechanika
chowania się smugglerem była tak kretyńska, że dałem sobie spokój i grałem nim tak, jak
mój kumpel trooperem. Nie zginąłem ani razu, rzucanie granatami i spamowanie podstawowego
ataku wystarczyło spokojnie do utrzymania się przy życiu. Z osłon korzystałem parę razy,
kiedy trafiał się jakiś wyjątkowo mocny przeciwnik. Pewnie z czasem stało by się to niemożliwe,
ale do naprawdę wymagających przeciwników nie dotarłem.


Zgadzam się w zupełności i może o ile sam nie doszedłem w rejony dalsze gry, to byłem świadkiem takowych rozgrywek ( 25 lvl +) i no cóż, wydaje mi się troche to niedopracowane ^^

Dnia 28.11.2011 o 17:34, Crask napisał:

Inszą inszością jest jakość dialogów.


Taaak, gram bounty hunterem, a traktują mnie niemal jak jedi...

>Boli też sztuczny patos i nadmierne traktowanie

Dnia 28.11.2011 o 17:34, Crask napisał:

gracza jak cudownego i unikalnego płatka śniegu. Wiem, że koncepcja Bioware jest taka,
że każdy gracz musi się czuć super gościem i zbawcą/pogromcą galaktyki, ale w mmo się
to imo nie sprawdzi. Fajnie jest wiedzieć, że na końcu swojego storyline zostaje się
dajmy na to prawą ręką Imperatora. Szlag jednak może trafić radochę, jeżeli po zakończeniu
scenki lub wyjściu z instancji dowiemy się że Imperator ma tyle prawych rąk, że mógł
by grać w marynarza z kolonią ośmiornic.


Może to taki odpowiednik kanonicznych Rąk Imperatora? xD

Dnia 28.11.2011 o 17:34, Crask napisał:

Jeżeli gra w przyszłości przejdzie na formułę f2p, z chęcią zagram, żeby zobaczyć jak
się kończy historia szmuglera. Gra ta jednak nie jest warta kupna, nie mówiąc już o abonamencie.


Zgadzam się, nie tego po tej burzy się spodziewałem, a euforia fana ( boże, to Star Wars) szybko opadła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmmm akurat Smugglera i Imperial Agenta nie porbowalem bo mnie najmniej interesowali. Na poczatku nie czulem tego fabularnego zachwytu graja inkwizytorem, ani Jedi, dopiero Bounty Hunter mnie przykul do monitora.

Co do F2P to ja mam nadzieje ze nigdy tego nie wprowadza bo to tylko zniszczy gre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wypatrzyłem błąd w artykule. Kawałki Story q można zrobić w party WARUNEK. odpowiednio pogrzebać w ustawieniach gry (jest tam specjalna opcja) i drugi gracz musi być również tej samej klasy nie wiem czy tej samej specki ja ''Race for devils'' robiłem we 2 Gunslingerów bo sam rady nie dawałem. A jeśli już mam mówić o artykule poza błędami, jeny ten Imperial Agent musi być w dechę ja testowałem Smugglera i był GENIALNY (na Jedi Consularze się zawiodłem, ale może dlatego że szybko go rzuciłem przez fakt że moce działają w zasięgu 10m zanim speckę dostanę.

Tyle ode mnie May the Force be with You.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować