Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Znamy szczegóły dotyczące programu PS Vita UMD Passport - zobacz w jakie gry z PSP zagrasz na nowej konsoli Sony

17 postów w tym temacie

Michał Ostasz

UMD Passport to propozycja dla osób, które nie chcą się rozstawać z kolekcją gier na PSP po zakupieniu PS Vita. Jakie gry zostaną objęte programem? Ile będzie kosztować ta przyjemność?

Przeczytaj cały tekst "Znamy szczegóły dotyczące programu PS Vita UMD Passport - zobacz w jakie gry z PSP zagrasz na nowej konsoli Sony" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osobiście zapłacić byłbym w stanie max 20zł za grę, nie więcej. Choć akurat bardziej traktuję swoje PSP jako kombajn multimedialny aniżeli konsolę, dlatego wiele tych gier to nie mam.

Zresztą trochę lipa, bo nie ma Final Fantasy Crisis Core a jest za to pierdyliard gier dla otaku typu Kana imouto...nie powiem, dobre są tego typu gry żeby sobie japoński podszlifować nie mając żalu, że się jakąś super fabułę traci, ale ileż można...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> płacić za coś jakąkolwiek cenę nawet 1zł kiedy już za to raz zapłaciliśmy??

Dnia 01.12.2011 o 11:01, pocketrocker napisał:

to są chyba jakieś żarty i straszna nieprawda!?


Cóż... ja zawsze myślałem, że japońskie korporacje mają jednak ciut wyższe standardy jeśli idzie o etykę biznesu. Jak widać myliłem się (z tego powodu bije się w piersi), przynajmniej jeśli idzie o firmę Sony - widać oni nie mają już żadnych standardów... Szczerze też wątpie, żeby znalazł się jakikolwiek obrońca tej decyzji - nawet fani (jak to fani) zacisną pasa i dopłacą do czegoś, za co już raz zapłacili... ale niesmak na pewno pozostanie :/

Natomiast zwykły szary user pewnie zostawi sobie PSP i tyle, a o firmie będzie mieć jak najgorsze zdanie. Ja takie mam od czasu, kiedy paliłem się dwa lata temu podczas świąt ze wstydu przed teściami, bo firma $ony (proponuję taką pisownie - jest dość adekwatna wobec tego newsa) zaoszczędziła na głupim kablu za 5 zł (o czym nie raczyli nawet poinformować na pudełku) i gwiazdkowego DVD nie było czym podłączyć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.12.2011 o 11:01, pocketrocker napisał:

płacić za coś jakąkolwiek cenę nawet 1zł kiedy już za to raz zapłaciliśmy??
to są chyba jakieś żarty i straszna nieprawda!? po prostu bez sensu :/ ja podziękuje...

Lol, to tak jak narzekać, że moje filmy na VHS nie działają na DVD... Kupiłeś grę na PSP i nikt nigdy Ci nie gwarantował, że pójdą na PSV.

Gdyby te UMD Passport było oferowane za darmo, to znalazłyby się takie pijawki jak wczęśniej przy okazji zakupów grupowych na PSS - na Allegro kupić tanio gierki, ściągnąć na Vitę i odsprzedać płytki. Sony broni swoich interesów i całkiem słusznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Następny sposób na wyciąganie kasy
Najpierw pozbycie się wstecznej kompatybilności z PS3
Teraz PSV aby zagrać w gry z psp zapłać kasę ...
Choć już raz płaciłeś za grę ^^

No cóż GG Sony ...

Weź pod uwagę to że mogliby łaskawie wydać urządzenie warte jakieś 200zł do zgrywania gier z PSP na PSV
Tak jak to zrobił MS z transferem danych ze starego dysku na nowy ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


> Lol, to tak jak narzekać, że moje filmy na VHS nie działają na DVD... Kupiłeś grę na

Dnia 01.12.2011 o 11:32, Henrar napisał:

PSP i nikt nigdy Ci nie gwarantował, że pójdą na PSV.


Kompletnie się nie zgodzę. VHS a płyta DVD to jednak inny nośnik. Gdyby gry z PSP w ogóle nie działały na Vicie, to też pretensje byłyby mniejsze - ot ludzie by ponarzekali, że nie ma "backward compatibility", trudno widać się nie dało, bo za duże różnice w architekturze.

Jednak tutaj się da - problem jest w tym, że Sony chce za to doić kasę. Piszesz o oszustwach, naciągactwie - point taken, ale znowuż temu się da łatwo zapobiec. Z tego co czytałem - "podpinasz" grę na UMD pod swój nick na PSN, dostajesz wygenerowany elektroniczny cd-key (coś jak na STEAM) i... problem jest TU... pobiersz grę, tyle że za kasę. Sorry, ale to powinno być za friko - tym bardziej, że a) za tą grę już wcześniej zapłaciłeś, b) ten kod jest identyko jak na steam - podpięty pod Twój nick na PSN, jeden kod= jedna kopia, nikt więcej na tym nie skorzysta.

Wobec tego to co zrobiło Sony to jest zwykłe świństwo - tym bardziej hardkorowe, że doją swoich wiernych klientów. Mnie się to w głowie nie mieści jak tak można ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skorzysta, skorzysta - nie ma bowiem jak sprawdzić, czy płyta została wykorzystana, czy nie (płyty nie są cyfrowo numerowane). Stąd nawet jeżeli podepniesz grę pod Vitę i tak będziesz ją mógł komuś opylić za grosze.
Płyta nie zostanie też zabklokowana, bo jak?
Poza tym, przy okazji ceny - w Japonii ceny gier są znacznie wyższe (któryś Final na PSP kosztował tam jakieś 100dolców).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ano można, poza tym przecież nikt Ci nie każe kupować jeszcze raz na PSV jak masz PSP, przecież gra przez to nie nabierze jakiś cudownych właściwości.

Jak dla mnie to jak będę chciał zagrać w gry na PSP to od tego mam PSP, Vita to do nówek i tyle.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Skorzysta, skorzysta - nie ma bowiem jak sprawdzić, czy płyta została wykorzystana, czy

Dnia 01.12.2011 o 11:47, Henrar napisał:

nie (płyty nie są cyfrowo numerowane). Stąd nawet jeżeli podepniesz grę pod Vitę i tak
będziesz ją mógł komuś opylić za grosze.
Płyta nie zostanie też zabklokowana, bo jak?


Ok, rozumiem :). Nadal jednak upieram się, że przy odrobinie dobrej woli Sony mogło to rozwiązać inaczej :) Rozwiązanie najprostsze z możliwych - odsyłasz/zanosisz swoją płytę UMD do lokalnego oddziału Sony (niech sobie nawet ją zutylizują czy co tam chcą), niech nawet będzie, że na swój koszt, podajesz adres mailowy, wysyłają/generują na miejscu Ci CD-KEY - sprawa załatwiona: wilk syty i owca cała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że liczba gier, które potencjalny użytkownik chciałby przenieść na PSV nie jest zbyt duża - jasne, kolekcję można mieć obszerną, ale w ile tak naprawdę będziemy chcieli grać na nowej platformie - 3? 5? Koszt na zachodzie będzie pewnie, patrząc na japońskie ceny, ~$5-7.

Ciekawi też, czy uniemożliwi to odsprzedaż gry na PSP - być może będziemy mogli odpalić wersję na PSV i wyzbyć się tej na PSP, nawet z informacją, że jest to wersja PSP Only z już aktywowaną kopią na PSV, przypuszczam że chętni się znajdą. Póki co trzeba czekać na konkrety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.12.2011 o 12:03, Lordpilot napisał:

Odsyłasz/zanosisz swoją
płytę UMD do lokalnego oddziału Sony (niech sobie nawet ją zutylizują czy co tam chcą),
niech nawet będzie, że na swój koszt, podajesz adres mailowy, wysyłają/generują na miejscu
Ci CD-KEY - sprawa załatwiona: wilk syty i owca cała.

Bez urazy, ale takie rozwiązanie jest tak głupie, że brakuje mi słów. Sam fakt fizycznego obrotu dobrem już sprawia, że w sumie koszty dla wszystkich będą wyższe.
Wymagało by to pewnie specyficznej formy przesyłki - polecony + koperta ~10pln.Ktoś musiał by to u Sony odbierać, potem odsyłać do jakiejś siedziby SCEE zapewne, bo lokalne oddziały u Sony mało mogą, tam znowu odbierać, sprawdzać...
W sumie - cena dla usera była by podobna, dla Sony pewnie lekko 10x wyższa i narastająca z czasem, nie miał byś swojego UMD, a na klucz czekało by się, znając korporacyjne procedury, 7-14 dni roboczych, może więcej. Gdzie tu sens?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.12.2011 o 12:20, akodo_ryu napisał:

Ciekawi też, czy uniemożliwi to odsprzedaż gry na PSP - być może będziemy mogli odpalić
wersję na PSV i wyzbyć się tej na PSP, nawet z informacją, że jest to wersja PSP Only
z już aktywowaną kopią na PSV, przypuszczam że chętni się znajdą. Póki co trzeba czekać
na konkrety.

Sony nie jak sprawdzić, czy ta płytka została już wykorzystana (bo jak? Nie nagrają tej infromacji na płytce ani nie prześlą unikalnego kodu płytki - którego i tak nie ma - na serwery. A nawet gdyby to wystarczyłoby grać na konsolce nie podłączonej do sieci). Po przejściu przez UMD Pass będzie można grę z PSP bez problemu odsprzedać a kupujący będą nadal mogli zrobić transfer na Vitę.

No, chyba że Sony znalazło magiczny sposób na to, by płytka ulegała samodestrukcji :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bronienie tego rozwiązanie ze względu na problemy z realizacją całkowitej kompatybilności i potencjalnym sprzedawaniem na Allegro jest po prostu niedorzeczne. W myśl tego nie powinniśmy sprzedawać niczego w miejscach innych, niż autoryzowane serwisy producenta, bo przecież wszędzie ktoś może kupić coś taniej, a potem odsprzedać za pełną cenę i też na tym zyska.

Rozumiem, że chodzi o zagrożenie piractwa, ale skoro da się zabezpieczać nowe tytuły na Vitę, to dało by się też zabezpieczyć taki system i udostępnić ludziom gry, za które już wcześniej zapłacili albo za darmo, albo za symboliczną złotówkę. Powód, dla którego Sony nie chce tego zrobić jest jeden i oczywisty - dlaczego rezygnować z okazji sprzedania komuś dwa razy tego samego? Przecież skoro zapłacił raz, to pewnie zapłaci i drugi - tym bardziej, że pewnie mniej. Etyka etyką, dobro gracza dobrem gracza, a biznes biznesem - w końcu słupki w Excelu muszą ładnie do siebie pasować (polecam ostatni wywiad z Marcinem Iwińskim, szefem CD Projektu).

Mnie w tym wszystkim jednak ciekawi co innego. Przy okazji różnorakich dyskusji na temat DRM i związanych z nim praw użytkownika, różnoracy producenci i wydawcy raz za razem tłuką nam do głów, że przecież kupujemy licencję na używanie danej gry, a nie grę jako taką. Pragnąłbym więc, by się wreszcie zdecydowali - jak to jest? Bo jeśli rzeczywiście kupujemy licencję, to dlaczego zmuszają nas do kupowania po raz drugi gry z - należy podkreślić - dokładnie tą samą zawartością - na nowym nośniku (nie ważne, że w tym wypadku "nośnikiem" jest dystrybucja cyfrowa). Przecież licencja na tytuł, to licencja na tytuł. Rozumiem jeszcze, że z powodu współwłasności każdej kopii gry przez M$ i $ony, takie rozwiązanie może nie być możliwe multiplatformowo. Ale w przypadku platform ze wsteczną kompatybilnością? To zwyczajne, ordynarne zdzierstwo. Nic więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filmy z VHS da się zgrac na DVD bez najmniejszych problemów. Dlatego nie wątpię, że ktoś czegoś nie wymyśli aby obrazy płyt UMD odpalac na Vicie (czy jak to się tam odmienia). Płacic za grę 2x? To ja dziękuję za taki interes ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować