Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Artykuł: Halo: Combat Evolved Anniversary - recenzja

20 postów w tym temacie

Rafał Dziduch

10 okrągłych lat temu firma Bungie stworzyła grę, która na stałe zapisała się na kartach historii wirtualnej rozrywki. Mowa o Halo: Combat Evolved, którą obecnie w odświeżonej i zremasterowanej wersji, nazwanej po prostu Halo: Combat Evolved Anniversary można zapuścić sobie na X360. Zatem zanim w przyszłym roku wyjdzie Halo 4, przypomnijmy sobie, jak to się wszystko zaczęło.

Przeczytaj cały tekst "Artykuł: Halo: Combat Evolved Anniversary - recenzja" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.12.2011 o 18:06, takticalpl napisał:

Marzy mi się coś takiego na PC. :)

nie taniej wyjdzie ściągnąć jakiś HD texture pack, skoro tak naprawdę to jedyne co zmieniono?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.12.2011 o 18:49, dark_master napisał:

nie taniej wyjdzie ściągnąć jakiś HD texture pack, skoro tak naprawdę to jedyne co zmieniono?


Współczuję fatalnego wzroku....

>oby tylko nie wydali z takim opóźnieniem jak oryginał :(

Oby wogule kiedykolwiek wydali :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 07.12.2011 o 18:54, Koski napisał:

Współczuję fatalnego wzroku....

współczuj mastermindowi, który sam pisze, że zmieniły się tylko tekstury i w paru miejscach dodano więcej polygonów lub drzew. Generalnie nic, co przekraczałoby zdolności pierwszego lepszego moddera, chyba że scena Halo na PC nie istnieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

CE Anniversary mam już za sobą, polecam :] Nie grałem w starą wersje, to był mój pierwszy kontakt z tą częścią i jestem zaskoczony. Rożnica w stosunku do nowszych części Halo jest wyraźnie widoczna pod względem lokacji i przeciwników. Lokacje są oldschoolowo skomplikowane - "drogi graczu, stąd do tamtąd prowadzi jedna droga, jak nie umiesz znaleźć to Twój problem". Do tego natłok przeciwników jest ogromny i chyba są mocniejsi niż choćby w Reach.
Ogólnie bardzo miły powrót do przeszłości, tylko cena jednak trochę wysoka, zwłaszcza, że multi kariery nie zrobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się gra, zaskakująco dobrze się Halo trzyma w kwestii gameplayu nawet po tych wszystkich latach, a może to inne fps niewiele poszły do przodu...

Opcja ze zmianą grafiki stara/nowa w loce jest fantastyczna. Mała rzecz a naprawdę daje sporą frajdę. Moim zdaniem tak właśnie powinno wyglądać każde typu ponowne wydanie starej gry. Nowa grafika która nie jest tylko podskalowanymi teksturami i opcja zmiany na oryginalną. Fajnie też że przerywniki filmowe odświeżyli a nie tak jak np w God of War że gra z podrasowaną rozdziałką a filmiki w starej.... Mówię oczywiście o wersji HD wypuszczonych przy okazji GoW3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.12.2011 o 20:02, vervurax napisał:

CE Anniversary mam już za sobą, polecam :] Nie grałem w starą wersje, to był mój pierwszy
kontakt z tą częścią i jestem zaskoczony. Rożnica w stosunku do nowszych części Halo
jest wyraźnie widoczna pod względem lokacji i przeciwników. Lokacje są oldschoolowo skomplikowane
- "drogi graczu, stąd do tamtąd prowadzi jedna droga, jak nie umiesz znaleźć to Twój
problem". Do tego natłok przeciwników jest ogromny i chyba są mocniejsi niż choćby w
Reach.
Ogólnie bardzo miły powrót do przeszłości, tylko cena jednak trochę wysoka, zwłaszcza,
że multi kariery nie zrobi.

fakt. zwróciłeś słusznie uwagę na to, co jakimś trafem mi umknęło w tekście. Rzeczywiście lokacje są miejscami całkiem fajnie pokręcone, a od tego już trochę się odzwyczailiśmy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja gry nie kupiłem bo na półce mam wersję oryginalną ;)

Za to kupiłem mapki do Reach z Anniversary, które są genialne.
Btw. multi z Reach, ale dodali tryby klasyczne, bez perków i z innym damagem broni.
Choćby pistolet, który miażdży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.12.2011 o 19:09, Niflheim napisał:

Kupiłbym za parę miesięcy, ale po tym jak dowiedziałem się, że zamiast klasycznego multi
jest multi z Reach to podziękowałem. ;/


W tym temacie nie jestem zorientowany, ale dlaczego tyle osób narzeka na multi z Reach? Co z nim takiego nie tak? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.12.2011 o 23:08, drblase napisał:

W tym temacie nie jestem zorientowany, ale dlaczego tyle osób narzeka na multi z Reach?
Co z nim takiego nie tak? :)


Gra IMO po prostu straciła swój klasyczny feel i magię, nie potrafię tego inaczej określić. ;P Nie spodobał mi sie m.in. system klas i umiejętności. Tryb Firefight za to wyszedł dużo lepiej niż w ODST. Zresztą sam zagraj i się przekonaj, znam ludzi, którzy wolą Reach od trójki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W minusach podano, że multi z Reach to wada gry. Jednak w recenzji nie wspomniano dlaczego i czym się on charakteryzuje. Kompletny brak profesjonalizmu. Rozumiem, że ta recenzja skierowana jest do zamkniętej grupy ludzi obeznanych i grających od 10 lat w Halo, a gracz z zewnątrz może darować sobie czytanie tego tekstu, bo nie jest do niego adresowany. Niczego o trybie dla wielu osób się z tej recenzji nie dowiedziałem. Jest bardzo słaba i wierzę, że autor w przyszłości popracuje i nie stworzy już czegoś podobnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na równi multi w 3 i w Reach, w obydwóch się świetnie bawiłem, a w Reach nadal bawię. Ta gra nie umiera.

Btw. lepsze multi z Reach niż wcale, pamiętajmy że w oryginalnej jedynce było tylko multi lokalne.
No, ale jak mówiłem dla mnie to plus a nie minus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.12.2011 o 23:50, Niflheim napisał:

Gra IMO po prostu straciła swój klasyczny feel i magię, nie potrafię tego inaczej określić.
;P Nie spodobał mi sie m.in. system klas i umiejętności. Tryb Firefight za to wyszedł
dużo lepiej niż w ODST. Zresztą sam zagraj i się przekonaj, znam ludzi, którzy wolą Reach
od trójki.


Skończę co mam do skończenia jeszcze (Deus Ex, GoW2 i Nier...), kupię router (ew. obczaję jak bez niego podłączyć neta) i sprawię sobie któregoś ze "starszych" Halo żeby obczaić jak wygląda multi. Thx za odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.12.2011 o 19:04, dark_master napisał:

współczuj mastermindowi, który sam pisze, że zmieniły się tylko tekstury i w paru miejscach
dodano więcej polygonów lub drzew. Generalnie nic, co przekraczałoby zdolności pierwszego
lepszego moddera, chyba że scena Halo na PC nie istnieje.


Ja widzę chociażby o wiele lepszy model oświetlenia i dodane parę filtrów. Ten remake bije na głowę pozostałe edycje HD wydawane chociażby na PS3

A co do sceny moderskiej pierwszego Halo, faktycznie zdaje się ona nie istnieć. Według Strategy Informera modów jest jedyne 88.

Chcesz się przekonać o bogactwie remake''u? Uruchom przycisk odpowiedzialny za jak ja to nazywam "cofnięcie się w czasie" :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 08.12.2011 o 14:40, Koski napisał:

Chcesz się przekonać o bogactwie remake''u? Uruchom przycisk odpowiedzialny za jak ja
to nazywam "cofnięcie się w czasie" :P

starczył youtube ;) Przyznaję, dałem się mastermindowi zmylić bo zbyt enigmatycznie opisał te zmiany (sam fanem halo nigdy nie byłem więc temat średnio mnie interesował, ot z ciekawości tekst przeczytałem), ale nie do końca dałbym się ponieść hurraoptymizmowi - fakt, parę zmian jest faktycznie na lepsze i to widać (oświetlenie, choć tu też bywa różnie, bo niektóre ciemne, klimatyczne lokacje zamieniono na neonowe las vegas), ale zaraz obok są lokacje, gdzie w sumie zmieniły się tylko tekstury które mógłby wykonać pierwszy lepszy modder. No ale skoro modów nie ma, to fakt, pozostaje wzdychać do konwersji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak jeśli chodzi o multi. Niby dodali te tryby klasyczne ale to i tak shit w prównaniu z multi z halo1. Dużo moich znajomych przestało grać w halo przez reach. Najlepsze multi maiło H3 skillowe. Reach przez dodanie perków: sprint(ujdzie), Armor lock (najbardziej wkurzający) jetpack (także wkurzający) active camo( to pomyłka kamo było używane jako "power wapon" na mapie a teraz jest dostępne dla każdego), evade(fikołek ale w większości playlist go nie ma). Kolejna rzecz jaka zniszczyła multi to bloom = random i ten kto ma lepszy net wygrywa. Przykład ten kto stra sie utrzymać tępo broni aby celnie trafiac przegrywa z osoba "spamujacą" która ma farta i lepszy internet. Kolejną rzeczą jest zbyt wielka zniszczalnośc pojazdów - z DMR można rozwalić nawet czolg. Błędów można dożo wymienić. A jednym z największych jest to ze Bungie zostawiło tą gre i nie z updatowalo. 343 wypuściło tittle update jest lepiej ale to dalej jest Reach a nie halo. Reach nie ma tego klimatu co H3 i inne odsłony serii. Mam wielkie nadzieje co do halo 4. Pożyjemy zobaczymy. A i kolejna rzeczą którą można sie uczepić to rankong system owszem jest satysfakcjonujący zbieranie kredytów na nowe hełmy itp jest fajne ale tu nawet noob który przegrywa mecze może miec maksymalna rangę. W H3 trzeba było umieć grać aby zdobyć generała - Height skill system

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować