Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Artykuł: Anatomia Gier - Grając w bezczasie

29 postów w tym temacie

gram.pl

Dyskusja na temat czasu w odniesieniu do gier komputerowych przeważnie ogranicza się do smętnego narzekania ludzi, którzy nigdy nie grali na to, ile czasu gracze poświęcają na swoją rozrywkę. I być może wyjdę na obojętną wobec upadku norm społecznych gnębicielkę moralności, jednak uważam, że trudno o bardziej płytkie i nierozwojowe podejście do sprawy.

Przeczytaj cały tekst "Artykuł: Anatomia Gier - Grając w bezczasie" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Dyskusja na temat czasu w odniesieniu do gier komputerowych przeważnie ogranicza się do smętnego narzekania ludzi, którzy nigdy nie grali na to, ile czasu gracze poświęcają na swoją rozrywkę."

Prosze o rozklad logiczny tego zdania bo ja nie ogarniam :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli zapiszę drugą część zdania jako "Ludzie, którzy nigdy nie grali przeważnie smętnie narzekają na to, ile czasu gracze poświęcają na swoją rozgrywkę" to będzie ciut zrozumialej? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2011 o 11:13, Khali_Khan napisał:

Czy jeśli zapiszę drugą część zdania jako "Ludzie, którzy nigdy nie grali przeważnie
smętnie narzekają na to, ile czasu gracze poświęcają na swoją rozgrywkę" to będzie ciut
zrozumialej? :)


Tak, co nie zmienia faktu iż pierwsza wersja jest zwyczajnie nielogiczna i zdaje się nie zgoda z zasadami naszego języka ojczystego. I to z powodu jednego brakującego przecinka ! Jakiż ten nasz język jest piękny :) ( aha, i jako "przeciętny" użytkownik prosiłbym o wstawienie tego przecinka, bo dobre parę minut biedziłem się nad tym zdaniem nim doszedłem co jak i dlaczego )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będąc w temacie, aktualnie nie wyobrażam sobie rozgrywki w serię GTA, bez zmienionej prędkości mijanego czasu.
Teraz używam tylko i wyłącznie przelicznika 1 sekunda w grze = 1 sekunda w rzeczywistości.

Efekt o wiele lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy artykuł :) Fajnie, gdyby autorka tekstu poszła dalej i napisała coś więcej o specyfice narracji w grach (ergodyczność, Espen Arseth i te sprawy). Z takimi przykładami, jak tutaj, łatwiej jest zrozumieć suchą teorię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja chcę więcej artykułów napisanych na takim poziomie!!! :) Gram.pl właśnie mocno zyskało w moich oczach. No i gratuluję autorce świetnej roboty ;). Co do tematu - mnie zawsze najbardziej bawią sytuacje zdarzające się w grach cRPG, o których mowa w tekście. "Szybko, dzielny woju, spiesz nam z pomocą, bo wielki smok nas własnie atakuje i zaraz będzie po nas". Po czym bohater poszedł do karczmy, opróżnił kilka kufli, przespał się z barmanką, rano wstał, poszedł na zakupy oraz zabił po drodze kilka szczurów w piwnicy pewnej miłej starszej pani. A potem gracz wyłączył komputer i poszedł spać. Na drugi dzień, powracając do gry, poszedł ratować wieśniaków przed smokiem, a oni, widząc, go, z radością zakrzyknęli "Przybyłeś w samą porę!" ;). Inna rzecz, że to jest rzeczywiście potrzebne. Realizm w grach powinien mieć swoje granice, żeby jeszcze bawić, a nie zacząć nudzić i frustrować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2011 o 13:24, Headbangerr napisał:

Ja chcę więcej artykułów napisanych na takim poziomie!!! :) Gram.pl właśnie mocno zyskało
w moich oczach. No i gratuluję autorce świetnej roboty ;).

Będą!Wszystko wskazuje na to, że Anatomia Gier zagości u nas na dobre jako autorski cykl Magdy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@czapol

Dnia 24.12.2011 o 11:26, czapol napisał:

Tak, co nie zmienia faktu iż pierwsza wersja jest zwyczajnie nielogiczna i zdaje się
nie zgoda z zasadami naszego języka ojczystego. I to z powodu jednego brakującego przecinka
! Jakiż ten nasz język jest piękny :) ( aha, i jako "przeciętny" użytkownik prosiłbym
o wstawienie tego przecinka, bo dobre parę minut biedziłem się nad tym zdaniem nim doszedłem
co jak i dlaczego )

Specjalny oddział znaków interpunkcyjnych został wysłany by spacyfikować to pierwsze zdanie, mam nadzieję, że będzie lepiej :)

@Felix2
Jak zdążył już napisać Krzysiek, szansa na pojawienie się czegoś z zakresu ergodyczności i interaktywności jest spora :)

@Headbangerr

Dnia 24.12.2011 o 11:26, czapol napisał:

Ja chcę więcej artykułów napisanych na takim poziomie!!! :) Gram.pl właśnie mocno zyskało
w moich oczach. No i gratuluję autorce świetnej roboty ;).

Bardzo dziękuję za ciepłe słowa i głos w dyskusji. Oczywiście masz rację, że nie można przesadzić z realizmem - gra szybko zamieniłaby się w stresujący wyścig by wykonać chociaż minimum zadań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tekst bardzo ciekawie uświadamia nam działanie czasu wirtualnego względem rzeczywistego, naprawdę daje do myślenia ;). Można sobie tylko wyobrazić jak bardzo zmieniłaby się struktura gier gdyby twórcy w większej mierze brali pod uwagę czas gry i w grze w odniesieniu do tego w realu. Gdyby tak jeszcze gry oferowały nam połączenie rozgrywki z czasem rzeczywistym - będąc czymś więcej niż organizowaniem społecznych wydarzeń za sprawą internetu. I jak tu nie poświęcać grom tyle czasu ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem jeden z najlepszych artykułów na Gram.pl ostatniego roku. Świetna analiza, głęboka, wnikliwa. Niesamowicie ciekawy tekst, oryginalne podejście do tematu. Nie wiem, co tu dodać, życzę Gram.pl, by takich tekstów było jak najwięcej, bo to prawdziwa perełka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

9czas edycji minął)

PS. Mała prośba do ekipy Gram.pl - byłaby szansa na wrzucenie tego tekstu (i kolejnych z tego cyklu) na serwer w jakimś PDF-ie? Pytam, bo uważam, że jest to zbyt dobry kawałek materiału, by gdzieś zginął w mrokach dziejów. Niby mogę, oczywiście, sam zrobić sobie z tego PDF, ale myślę, że fajnie by było, gdyby było to oficjalnie do pobrania z Gramu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.12.2011 o 08:05, Tenebrael napisał:

9czas edycji minął)

PS. Mała prośba do ekipy Gram.pl - byłaby szansa na wrzucenie tego tekstu (i kolejnych
z tego cyklu) na serwer w jakimś PDF-ie? Pytam, bo uważam, że jest to zbyt dobry kawałek
materiału, by gdzieś zginął w mrokach dziejów. Niby mogę, oczywiście, sam zrobić sobie
z tego PDF, ale myślę, że fajnie by było, gdyby było to oficjalnie do pobrania z Gramu.

Tekst na pewno znajdzie się w kolejnym numerze magazynu gram.pl, który jest rozprowadzany także w formie PDF-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomijając pewien błąd (twórcą Sinking Island nie jest Ragnar Tornquist, a Benoit Sokal), bardzo inteligentny artykuł - i czekam na kolejne teksty z cyklu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.12.2011 o 11:03, Fomorian napisał:

Pomijając pewien błąd (twórcą Sinking Island nie jest Ragnar Tornquist, a Benoit Sokal),
bardzo inteligentny artykuł - i czekam na kolejne teksty z cyklu

Masz rację. Mea culpa, panowie istotnie mi się pomieszali :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oby więcej takiej publicystyki na gramie ; ) Zawsze wolę przeczytać jeden porządny, ciekawy artykuł,niż pięćdziesiąt newsów,które się dublują na większości "growych" portali. A o takie perełki wszędzie trudno (no Jawne..., tetelo i louvette ratują trochę sytuację).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2011 o 12:34, Cygi napisał:

Będąc w temacie, aktualnie nie wyobrażam sobie rozgrywki w serię GTA, bez zmienionej
prędkości mijanego czasu.
Teraz używam tylko i wyłącznie przelicznika 1 sekunda w grze = 1 sekunda w rzeczywistości.

Zapewne piszesz o 4, w którą nie miałem jeszcze okazji pograć? Opcja dostępna od twórców czy trzeba grzebać w jakiejś konsoli lub wgrywać mody?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2011 o 11:13, Khali_Khan napisał:


I kolejna perełka! Jakże się cieszę, że szukając powrotu do tekstu Lucasa, trafiłem na zakładkę "artykuły". Szkoda, że i Twój tekst nie jest promowany na głównej. Nic to, będę częściej zaglądał w odpowiednie miejsce.

Dzięki.

Troszkę zabrakło mi fragmentu opisującego trylogię piasku Prince of Persia :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.12.2011 o 00:20, eske napisał:

Gdyby tak jeszcze gry oferowały nam połączenie rozgrywki z czasem rzeczywistym
- będąc czymś więcej niż organizowaniem społecznych wydarzeń za sprawą internetu.

Przeczytaj o zjawisku grywalizacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować