Zaloguj się, aby obserwować  
Olamagato

X-COM Enemy Unknown od Firaxis (XCOM)

759 postów w tym temacie

Tyle, że tutaj świeżak nie może strzelać z rakietnicy bez dodatkowego perka, a taki uniwersalny mógłby od razu, co z resztą się działo w pierwszym UFO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2012 o 18:55, maniekk napisał:

Tyle, że tutaj świeżak nie może strzelać z rakietnicy bez dodatkowego perka, a taki uniwersalny
mógłby od razu, co z resztą się działo w pierwszym UFO.


Ale wiesz, patrząc w ten sposób, możemy znaleźć dziesiątki rzeczy, które są możliwe w XCOM (m.in. dzięki klasom), a które nie były dostępne w oryginalnym UFO. Np. snajper może wybrać między dwoma rodzajami strzału, dzięki czemu ma szansę zadać obrażenia krytyczne (czego w UFO nie było, liczyła się tylko szansa na trafienie). Możemy też płynnie przełączać się między bronią długą i krótką, co w UFO było mordęgą. I tak dalej, i tak dalej. Wszystko ma swoje zady i walety, ale, jak rany, nie porównujmy na siłę tych dwóch gier na zasadzie "a bo tam było cośtam, a teraz tego nie ma". Gdyby zachowano wszystko tak, jak było, wydawanie nowej gry nie miałoby sensu, bo przecież można kupić XCOM: UFO Defense Gold.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobno można w grze odwlekać niektóre priorytetowe misje w nieskończoność, tak aby można było przeprowadzić więcej badań etc.
Które to misje?

Spoiler

Mam w tej chwili za zadanie porwać takiego kosmitę co wyparowuje kiedy go zabijamy, jak próbowałem nic z tą misją nie robić to wzrastała mi panika na co niestety raczej sobie nie mogę pozwolić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zacząłem zwlekać z wypełnianiem głównej misji zaraz

Spoiler

po złapaniu tego obcego

było ciężko, przez to straciłem 4 państwa z rady, aktualnie mam 2016 rok początek stycznia i albo mi się wydaje albo tak jest w rzeczywistości obcy już tak nie nękają mnie, jak wcześniej po 12 i więcej ufoków atakowało to teraz mam 4-7 z którymi sobie bez problemu radzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odwlekałem i nie zauważyłem żadnych problemów. Panika nie ma wiele wspólnego z głównymi misjami - spamuj satelity i wszystko będzie pod kontrolą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie średnio 9-10 mnie atakuje ale nawet jeśli gram normal to i tak gra zapewnia mi przysłowioną rozrywkę w postaci: cyberdisk, drones, sectopod, heavy floater oraz elite muton stworki poziom niżej dość rzadziej najczęsciej floater, chrisy, mutony i berserker. Chwała bogu że udało mi się najechać na transporter bo choć technologię posiadałem to braki w surowcach robiły swoje teraz mi się nieco poprawiło drugi firestorm+działo plazmowe w drodze. Uzbrojenie się ulepszyło do 2xplasma sniper rifle (2x snajperzy z double tap się przydaje), 2x plasma rifle oraz o nowe pancerze 2xszkieletowy i 1xtytan. No i mogę badania i ulepszenia kontynuować na razie stealth satelites zrobione i angel armor ale teraz kasy nie mam a niestety straciłem 4 państwa(coś totalnie mi nie idzie).

Co do misji najważniejsze by olać z te misje z bazami wtedy można grać bez obaw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.10.2012 o 22:08, Numenpl napisał:

mody czas zacząć



Wygląda ciekawie, szczególnie opcje dotyczące ekonomii (zmniejszające się dotacje, koszty rosnące w miarę budowy), ale chyba na razie sobie odpuszczę. Wczoraj skończyłem kampanię i potrzebuję trochę odpoczynku, zanim wezmę się za wyższy poziom trudności. Wprawdzie teraz już wiem, jak planować bazę, na czym skupiać badania i produkcję, ale chwilowo potrzebuję powrotu do czegoś bardziej dynamicznego - BORDERLANDS 2! :D

Czekam też na info od Firaxis, czy planują stworzyć jakieś dodatki lub sequel. Nieśmiało przypomnę, że ja cały czas liczę na nową wersję TftD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2012 o 08:43, Ring5 napisał:

Wprawdzie teraz już wiem, jak planować bazę, na czym skupiać badania i produkcję...

Jakieś rady dla początkującego (wczoraj zacząłem) nie tylko w XCOM ale w tego typu grach?
Chodzi mi właśnie o strategię rozbudowy bazy (w taktyce na polu walki sobie radzę nieźle).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2012 o 10:32, Abi_Dalzim napisał:

Jakieś rady dla początkującego (wczoraj zacząłem) nie tylko w XCOM ale w tego typu grach?


1. Zostawiaj miejsce dla warsztatow/elektrowni/satellite uplink i nexus. Stawiaj te budynki obok siebie, dzieki czemu bedziesz mial bonusy do ich wydajnosci (ja mialem dwie kolumny po cztery warsztaty w kazdej).

2. Zdecyduj sie, co jest priodytetem i w tym kierunku podazaj. Np. Nie ma sensu ladowanie kasy i surowcow w ulepszanie pistoletow, jesli z nich nie korzystasz.

3. Korzystaj z Grey Market (czy jak to sie tam nazywa) tylko w ostatecznosci. Ja pod koniec gry mialem zamowienie od jednego z panstw na 10 cial Sectoidow, za ktore oferowali 3 tysiace dolcow. Niestety, wczesniej sie ich pozbylem, a pod koniec gry Sectoidy sie nie pojawiaja.

4. Szybko inwestuj w satelity, zwracaja sie blyskawicznie. Miej tez jednego - dwa w zapasie, na wypadek, gdyby ufoki ktoregos zestrzelily.

5. Firestorm wymiata. Budowac! I w plazme uzbroic. Wtedy jeden Firestorm daje rade battleshipowi.

6. Wiecej grzechow chwilowo nie pamietam, jak wroce do domu, to cos jeszcze wymysle :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Czekam też na info od Firaxis, czy planują stworzyć jakieś dodatki lub sequel. Nieśmiało
> przypomnę, że ja cały czas liczę na nową wersję TftD...

Dodatku w stylu Gods&Kings do Civki V bym się nie spodziewał: nie wciśnie tego na konsole, a już widzę te krzyki jakby tylko pecety coś dostały (mimo, iż na razie wszystko wskazuje na to, że gra najlepiej schodzi na blaszakach). Mniejsze DLC są możliwe, zresztą już w plikach gry ludzie znaleźli osiągniecia Steam, które są zablokowane i nie odnoszą sie do żadnej misji w grze.

Gra jest dobra, miejscami bardzo dobra, ale widać to wspomiane przez kogoś z Obsidian siedzenie okrakiem. Na każdą ceche utrudniajacą grę pod weteranów znajdzie się uproszczenie i ułatwienie pod nowych graczy. Ufoki maja przewagę liczebną, ale nie maja jak jej wykorzystać ze wzgledu na to, że ich ruchy są odpalane skryptem. Satelity zmiejszaja panike, ale trzeba wybierać na jaką misję lecimy (chociaż jest już mod pozwalający zestrzelić UFO zanim rozpocznie misję o ile tylko zostało wcześniej wykryte).

Do tego dochodzi jednak nieco niedorobiona i idiotyczna mechanika walki z dwiema akcjami. Dlaczego tylko Heavy z perkiem może strzelić w pierwszej akcji i to nei kończy tury? Co szkodziło dać takiego snap shot każdemu i wtedy mamy gorszy strzał za dwie akcje (zmniejszona celność) albo lepszy, z bonusem do aim i crit za dwie? Przecież ile fajnych opcji na kombinowanie by to wprowadziło, gra by z miejsca taktycznie zyskała. No ale przecież muszą być zgniłe kompromisy żeby było multiplatformowo i nowocześnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2012 o 11:16, Ring5 napisał:


3. Korzystaj z Grey Market (czy jak to sie tam nazywa) tylko w ostatecznosci. Ja pod
koniec gry mialem zamowienie od jednego z panstw na 10 cial Sectoidow, za ktore oferowali
3 tysiace dolcow. Niestety, wczesniej sie ich pozbylem, a pod koniec gry Sectoidy sie
nie pojawiaja.


3k dolców? Ciężko mi w to uwierzyć. Nawet pod sam koniec gry oferty były maks kilkaset baksów. Notabene z Czarnego Rynku należy korzystać często. Po wielu misjach są przedmioty, które do niczego się nie nadają, a tylko na sprzedaż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2012 o 11:53, SiDi napisał:

3k dolców? Ciężko mi w to uwierzyć. Nawet pod sam koniec gry oferty były maks kilkaset
baksów. Notabene z Czarnego Rynku należy korzystać często. Po wielu misjach są przedmioty,
które do niczego się nie nadają, a tylko na sprzedaż.


Jest to możliwe bo ja za ciała chryzalidów chyba 6 lub 7 dostałem 2500 kredytów, bodajże od Japonii :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2012 o 11:55, argoth napisał:

Czy uszkodzone komputery, zasilanie itp ze statkow obcych mozna spokojnie sprzedawać?
Czy one też jakoś mogą być wykorzystane?


Ja nic nie sprzedaje, nie narzekam na brak gotówki, w tej chwili mam ponad 3k kredytów :>
Ale chyba uszkodzone możesz sprzedać bez przeszkód :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2012 o 11:58, Isildur napisał:

> Czy uszkodzone komputery, zasilanie itp ze statkow obcych mozna spokojnie sprzedawać?
> Czy one też jakoś mogą być wykorzystane?

Ja nic nie sprzedaje, nie narzekam na brak gotówki, w tej chwili mam ponad 3k kredytów
:>
Ale chyba uszkodzone możesz sprzedać bez przeszkód :)


Tak mi sie właśnie wydawało ale mam jeszcze sporo do końca i bałem się żeby później nie okazało się, że do budowy czegoś mi ich zabraknie. Poki co kasy ciągle mi brakuje, coś szczególnego zrobileś, że masz taki zapas gotówki? Czy po pewnym czasie nie ma już na co wydawać i samo sie odłożyło? :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Satelity zrobiły swoje oraz uratowała mnie sprzedaż tych chryzalidów, pisałem o tym w tym poście: http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=73595&pid=316 swoich komandosów mam wyposażonych w broń plazmową, posiadam Firestormy z działkami plazmowymi i nie wydaje już kasy, więc się odkłada sama, szczerze z początku miałem problemy z finansami, ale dałem jakoś radę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2012 o 11:55, Isildur napisał:

Jest to możliwe bo ja za ciała chryzalidów chyba 6 lub 7 dostałem 2500 kredytów, bodajże
od Japonii :)

To chyba jakiś nieludzki fart albo różnice w poziomach trudności. Największe nagrody jakie widziałem były na poziomie 500, a samo ich wykonanie kosztowało ze 150, więc realnie 350.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2012 o 12:18, KaPe napisał:

To chyba jakiś nieludzki fart albo różnice w poziomach trudności. Największe nagrody
jakie widziałem były na poziomie 500, a samo ich wykonanie kosztowało ze 150, więc realnie
350.


Może i fart, nie wiem teraz jak coś chce jakieś państwo to nie oferują więcej jak 250 kredytów, nawet nie spełniam tych próśb ;]

EDIT:
http://xcom.nexusmods.com/mods/7#content - mod o którym była mowa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2012 o 12:22, Isildur napisał:

Może i fart, nie wiem teraz jak coś chce jakieś państwo to nie oferują więcej jak 250
kredytów, nawet nie spełniam tych próśb ;]

No nie wiem, 2500 to się dostaje za 2-3 miesiące od kompletu państw, więc według mnie to nie tak miało działać. 250 u mnie to była normalna za większość ''prostych'' zadań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować