Zaloguj się, aby obserwować  
Olamagato

X-COM Enemy Unknown od Firaxis (XCOM)

759 postów w tym temacie

Dnia 18.10.2012 o 11:53, SiDi napisał:

3k dolców? Ciężko mi w to uwierzyć.


Za proste zadania, typu 8 Medikitów, owszem, nagrody są niewielkie. Ale za zadania, nad którymi trzeba się trochę nabiedzić (a akurat zrealizowanie zamówienia na Sectoidy pod koniec gry do łatwych nie należy, chyba, że ktoś kolekcjonował truchełka ufoków) kasa leci niezła. Za niektóre miałem od 800 do 1000 dolców (3 takie zadania miałem), ale Sectoidy zdecydowanie w tym konkursie wygrały.

PS. Nie mogłem znaleźć save''a z tamtym zadaniem, więc screen z podobnego - 2.3k $ za Light Plasma Rifle. Teraz łatwiej uwierzyć? ;)

20121018151255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za taką broń to łatwiej uwierzyć, prawda. Ale za sektoidy aż 3 kafle? To było trudne do uwierzenia. Sam dostawałem po ~200-400 max.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2012 o 15:16, SiDi napisał:

Za taką broń to łatwiej uwierzyć, prawda. Ale za sektoidy aż 3 kafle? To było trudne
do uwierzenia. Sam dostawałem po ~200-400 max.

ja tam jestem już przy końcówce i za 3 scater laser dostałem 800 więc nie trudno mi uwierzyć że za thin man corpse miałem questa za 2000 ale nie miałem wystarczającej ilości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Broń i ogólnie "tworzone" przedmioty są balansowane przez ich cene. Jakby tą pokazaną wyżej broń plazmową ręcznie robić w warsztacie, to nie byłoby to już takie atrakcyjne. No ale jeśli można za darmo pozyskać z misji, to nie ma problemu i kasa wpada praktycznie na czysto.

Gorzej wygląda sprawa, gdy są to rzeczy które dostępne są wyłącznie z produkcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2012 o 18:06, KaPe napisał:

Gorzej wygląda sprawa, gdy są to rzeczy które dostępne są wyłącznie z produkcji.

to zależy też o jakie itemy chodzi bo mi najczęściej o dodatki nano i scattery proszą a ich koszty są relatywnie niskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2012 o 11:44, Bambusek napisał:

Dodatku w stylu Gods&Kings do Civki V bym się nie spodziewał


No nie wiem. Zauważ, że w przypadku Borderlands dodatki się będą pojawiały, więc może i tu coś uda się wykombinować. A w kwestii TftD chodzi mi raczej o sequel, bo nie sądzę, by coś takiego wyszło jako dodatek. To już by było trochę za dużo szczęścia :)

Dnia 18.10.2012 o 11:44, Bambusek napisał:

ich ruchy są odpalane skryptem.


To jest chyba rzecz, która w grze przeszkadza mi najbardziej. Wprawdzie w oryginalnym UFO obcy chodzili trochę bez ładu i składu, wybierając losowe ścieżki (tu dążą do tego, by zajść nas z flanki, korzystając z osłon itp), ale przynajmniej odkrywanie fog of war było ryzykowne i trzeba było to robić naprawdę ostrożnie, by nie dostać z plazmy. W XCOMie tego problemu nie ma, bo nawet jeśli już znajdziemy bandę ufoków schowanych gdzieś w "mroku", i tak wykorzystają oni swoją darmową turę na ukrycie się, a nie odstrzelenie gostka, który ich znalazł. Naprawdę szkoda, bo dopiero wtedy skille typu Lightning Reflexes nabrałyby rumieńców.

Dnia 18.10.2012 o 11:44, Bambusek napisał:

Dlaczego tylko Heavy z perkiem może strzelić w pierwszej akcji i to nei kończy tury?


Snajper ma umiejętność Double Tap, pozwalającą mu na oddanie drugiego strzału. Natomiast nie ma opcji późniejszego ruszenia się. To akurat mi za bardzo nie przeszkadzało, bo snajper i tak u mnie albo ruszał się jako ostatni w grupie (na wypadek, gdyby ci samobójcy z przodu kogoś odkryli), albo nie ruszał się wcale, tylko masakrował ufoków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy podczas misji:

Spoiler

atakowania bazy obcych, złapanie żywcego dowodcy daje coś specjalnego?

Bo ja go ubiłem i nie wiem czy czegoś nie trace z tego powodu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2012 o 15:04, argoth napisał:

Czy podczas misji:

Spoiler

atakowania bazy obcych, złapanie żywcego dowodcy daje coś specjalnego?


Bo ja go ubiłem i nie wiem czy czegoś nie trace z tego powodu?


Spoiler

Mówisz o Sectoid Commanderze? O ile się nie mylę (a mogę), przebadanie go daje nam dostęp do odkrywania zdolności psionicznych naszych operatorów. Ale luzik, od tego momentu Sectoid Commanderów znajdziesz na większych statkach obcych, tak więc strata w sumie niewielka - aczkolwiek zdecydowanie przyspieszyłoby Ci to grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2012 o 15:09, Ring5 napisał:

Spoiler

Mówisz o Sectoid Commanderze? O ile się nie mylę (a mogę), przebadanie go daje nam
dostęp do odkrywania zdolności psionicznych naszych operatorów. Ale luzik, od tego momentu
Sectoid Commanderów znajdziesz na większych statkach obcych, tak więc strata w sumie
niewielka - aczkolwiek zdecydowanie przyspieszyłoby Ci to grę.



Najwyraźniej więc nic nie straciłem

Spoiler

bo spryciarze naukowcy z martwego Sectiod Commander też potrafili wywnioskować jak szkolić moich żołnierzy w psionice.

:-) A na żywego zapoluje więc sobie poźniej.
Dzięki za informację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy da się jakoś decydować (albo jakoś prowadzić żołnierza w pierwszej misji) jaką specjalizację zdobędzie żółtodziób?
Bo Żołnieży Wsparcia mam na pęczki a snajpera dopiero jednego (leży w szpitalu, skubaniec i bardzo mi go brakuje). Szturmowcy też się bardzo rzadko zdarzają...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2012 o 17:26, Abi_Dalzim napisał:

Czy da się jakoś decydować (albo jakoś prowadzić żołnierza w pierwszej misji) jaką specjalizację
zdobędzie żółtodziób?
Bo Żołnieży Wsparcia mam na pęczki a snajpera dopiero jednego (leży w szpitalu, skubaniec
i bardzo mi go brakuje). Szturmowcy też się bardzo rzadko zdarzają...


Nie ma takiej możliwości niestety. Powinni to poprawić w patchu czy coś, bo mnie to też denerwuje, aczkolwiek nie mam tak złej sytuacji jak ty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2012 o 17:39, Fatal-X napisał:

aczkolwiek nie mam tak złej sytuacji jak ty.

Ja mam teraz ciepło, bo mój szturmowiec i snajper sie byczą, grenadierów nie używam bo mi łupy niszczą tymi rakietnicami, więc walczę tylko "wsparciowcami". Wiem, że czasami można dostać misję, gdzie nagrodą jest żołnierz o danej specjalizacji, ale jak mi się takie pojawiały, to akurat ich nie potrzebowałem (w przeciwieństwie do techników czy kasy).

Jedno wiem na pewno: na Classic i Iron Man na pewno jeszcze dłuuuugo nie będę gotowy ;)

EDIT: Aha, czy niezniszczoną broń można zdobyć tylko i wyłącznie ogłuszając ufoki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2012 o 17:53, Abi_Dalzim napisał:

> aczkolwiek nie mam tak złej sytuacji jak ty.
Ja mam teraz ciepło, bo mój szturmowiec i snajper sie byczą, grenadierów nie używam bo
mi łupy niszczą tymi rakietnicami, więc walczę tylko "wsparciowcami".


Wierz mi na słowo, że czasem taka rakietka bardzo się przydaje, szczególnie kiedy kilku ufoków jest obok siebie z pełnymi paskami zdrowia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2012 o 15:18, argoth napisał:

Najwyraźniej więc nic nie straciłem

Spoiler

bo spryciarze naukowcy z martwego Sectiod Commander
też potrafili wywnioskować jak szkolić moich żołnierzy w psionice.

:-) A na żywego
zapoluje więc sobie poźniej.
Dzięki za informację.


W odblokowanych poprzez pierwsze mody Second Wave (takie porzucone w trakcie developingu New Game+) jest opcja For Greater Good. Tam

Spoiler

musisz przesłuchać psionika Obcych żeby odblokowac możliwość używania mocy przez żołnierzy

. Tyle, że ta akurat nie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2012 o 17:56, Wojman napisał:

Wierz mi na słowo, że czasem taka rakietka bardzo się przydaje, szczególnie kiedy kilku
ufoków jest obok siebie z pełnymi paskami zdrowia.


A do tego fajny jest widok lecących "w kosmos" płonących szczątków kilku dajmy na to "szybowców" :)
Tak na marginesie , dla mnie to właśnie grenadierzy są żołnierzami wsparcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.10.2012 o 17:53, Abi_Dalzim napisał:

EDIT: Aha, czy niezniszczoną broń można zdobyć tylko i wyłącznie ogłuszając ufoki?


Tak, trzeba się trochę pomęczyć, ale broń plazmowa piechotą nie chodzi :P. Po pewnych badaniach można ją dać do rąk swoich żołnierzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.10.2012 o 18:18, Lucek napisał:

Tak na marginesie , dla mnie to właśnie grenadierzy są żołnierzami wsparcia.


Dokładnie. Support jest supportem chyba tylko dlatego, że nie chciano go nazywać Medykiem. Jesli chodzi o faktyczne wsparcie dla ekipy to wiecej daje Heavy i Snajper - oni faktycznie mają perki pomagające.

vgchartz ma pierwsze wyniki sprzedazy. Jest cieniutko, zwłaszcza na konsolach. 110 tysiecy na XBoxie, 80 000 na PS3. PC ma 120 000, ale tutaj trzeba brać poprawkę na brak liczenia dystrybucji cyfrowej i fakt, że ten serwis bada rynek PC jako tako, specjalnie się nie przykładając (przy konsolach są dokładniejsi). Więc wygląda na to, że zgodnie z przewidywaniami to blaszaki Xcoma trzymają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem tylko po ograniu dema, więc może w pełnej wersji jest to jakoś wyjaśnione, ale jak łapać obcych? Bo w misji w demie właśnie padł tekst o złapaniu obcych do testów, ale za diabłanie mogłem odkryć jak to zrobić. Mógłby ktoś zaspokoić moją ciekawość?

PS. Można gdzieś w sklepach typu Saturn/Media Markt dostać jeszcze XCOM na PS3? Bo dzisiaj obleciałem pół Wrocławia i nigdzie nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować