Zaloguj się, aby obserwować  
Olamagato

X-COM Enemy Unknown od Firaxis (XCOM)

759 postów w tym temacie

Dnia 20.10.2012 o 21:07, tylor2_AKA_Wylfryd napisał:

Jestem tylko po ograniu dema, więc może w pełnej wersji jest to jakoś wyjaśnione, ale
jak łapać obcych? Bo w misji w demie właśnie padł tekst o złapaniu obcych do testów,
ale za diabłanie mogłem odkryć jak to zrobić.

Najpierw trzeba dokonac odpowiednich badan, a potem skonstruować ustrojstwo do ogluszania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra kampanię na Normal mam za sobą i moje spostrzeżenia dotyczące zakończenia:

Spoiler

Wbrew pozorom zakończeniem nie jest outro tylko ostatnia misja która wyjaśnia co i jak. Okazuje się że obcy to kolektywm różnych ras którego celem jest stworzenie rasy będącej idealnym przykładem dla tych które już w tej zgraji są. Czyli nie są słabi fizycznie jak Thin Man, Sectoids oraz sama rasa panów ani nie śa także bewstydnymi maszynami do zabijania oraz odczuwają coś takiego jak indywidualzm jednostki czyli reszta ferajny. Prawdopodobnie celem inwazji nie było unicestwienie ludzkości tylko wchłonięcie jej i doprowadzenie jej do wyższego poziomu ewolucyjnego. Motywy samej rasy panów też są ciekawe są na wymarciu i szukają następcy bądź zastępcy pozostałych który nie będzie miał wad zarówno podwładnych jak ich samych. Powodem tego jest też że ich twórcy od dawna przepowiadali że oni zarówno jak i ich podwładni poniosą klęskę. Co jak kapłan ze świątyni przyznał że taka sytuacja jest prawdziwa i dlatego są bardzo zainteresowani naszym żołnierzem gdyż osiągnął jako pierwszy tak uprawniony przez nich poziom mocy PSI przy jednoczesnym zachowaniu cech fizycznych. Ciekawostką jest to że byli pozytywnie zaskoczeni że ludziom udało się dojść do tego korzystając z ich technologii podczas gdy oni sami nie byli w stanie tego zrobić. Nawet sekwencja podczas której bohater widzi co się stanie jest zdeczka podejrzana przecież wszystkie wizje były sygnałami obcych jakby wysłali do niego następującą wiadomość - bierz statek w kosmos bo inaczej twoja rasa zginie!!!!. Co po części daje do zrozumienia że obcy nie chcą unicestwienia ziemi i jej mieszkańców

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy wg Was też przydałby się jakiś guzik w "międzymordziu", który zmienia i blokuje widok danego poziomu?
Chodzi mi tu o nagminne wskakiwanie widoku dachu podczas łażenia po statkach obcych. Wpienia mnie to niesamowicie i z każdą rundą muszę się namachać myszką, aż mnie ręka boli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.10.2012 o 14:22, SiDi napisał:

Niby przechodzisz te misje bez draśnięcia i wg Ciebie walka nie jest trudna, ale panika
powstaje na każdym kroku.


Nie na kazdym korku w sensie ze na kazdej misji, tylko jak juz sie zdarzy to zaraz wszyscy panikuja, bez znacznie jaki maja stopien. I tak nadal utrzymuje ze gra na classic nie jest trudna.

ps. Przepraszam ze dlugo nie odpisywalem ale bylem na wakacjach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak ci bugg w stylu 12x muton na starcie a tyn nie masz nigdzie covera ta to wtedy nie różni się od normal zasada tylko tak na początek dobudować 1 satelite uplink i cały 1 kontynent by mieć święty spokój(95% zawsze bierze europę na punkt startowy i ją właśnie osłania najpierw) i sporo kasy co miesiąc(Europa najwięcej ze wszystkich daje potem najlepiej North america i asia pokrywać)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.10.2012 o 00:47, Numenpl napisał:

jak ci bugg w stylu 12x muton na starcie a tyn nie masz nigdzie covera ta to wtedy nie
różni się od normal zasada tylko tak na początek dobudować 1 satelite uplink i cały 1
kontynent by mieć święty spokój(95% zawsze bierze europę na punkt startowy i ją właśnie
osłania najpierw) i sporo kasy co miesiąc(Europa najwięcej ze wszystkich daje potem najlepiej
North america i asia pokrywać)


Ja grajac poraz pierwszy nie wiedzialem o tych Satelitach, teraz mam 23 h przegrane i 400 kasy miesiecznie, polowa krajow jest moja druga polowa sie odciela od Xcomu. Jak wykryje sobie wszystko i ulepsze to rusze dalej z fabula. Ja generalnie ciagle stosuja ta sama taktyke w grze ktora wczesniej opisywalem i daje rade :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taktykę można generalnie podsumować jako "wysyłaj jednego na zwiady a reszta na overwatch". Przesadne kombinowanie z flankami sprawia, że można czasem ''uruchomić'' dodatkową grupę obcych, a potem jeszcze teleportuje się nam na głowę kolejna. O ile to pierwsze to jeszcze nasza wina, ale to drugie wqrza niemiłosiernie.

Kombinować cokolwiek można dopiero ze skanerem, no ale to z kolei tura w plecy dla snajperów, czyli potencjalny headshot w plecy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W połowie gry właśnie tę taktykę zacząłem stosować. Znacznie łatwiej się robiło misje. No może poza tymi, gdzie trzeba było ratować cywilów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli ta samą co się stosowało w UFO oraz TFTD to się dopiero nazywa nawiązanie do starych gier XD

Druga sprawa pozycja startowa praktycznie tylko 2 kontynenty są najlepsze jako pozycja startowa Europa(primo) i Azja(secundo) reszta praktycznie się nie liczy zwłaszcza South america na serio 1 satelite uplink i masz cały kontynent pokryty ale bonus nic nie daje praktycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.10.2012 o 12:18, Numenpl napisał:

czyli ta samą co się stosowało w UFO oraz TFTD to się dopiero nazywa nawiązanie do starych
gier XD

No nie wiem, samotny scout dostawał serie z plazmy za rogiem, a potem zaczynała się psionika - i na tym się ambitny plan kończył. Szczególnie podczas nocnych misji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.10.2012 o 13:56, Abi_Dalzim napisał:

Czy jeżeli dostałem się na

Spoiler

Statek-Świątynię

, to jest to już końcówka gry?

Ta to ostatnia misja i w dodatku jedyny cieżki moment to 2x sectopody nawet na normal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.10.2012 o 14:13, Numenpl napisał:

Ta to ostatnia misja i w dodatku jedyny cieżki moment to 2x sectopody nawet na normal

Jeszcze do nich nie doszedłem, bo musiałem iść do pracy :0
Jak wrócę, to powalczę. Ale chyba nieźle mi poszło, mimo że grałem na normalu, bo wyłamała mi się tylko Rosja, kasy miałem na koniec pod dostatkiem, wszystkie badania porobione, odlewnia, szkoła oficerska, wszystkie możliwe satelity i statki na full itp.

Jak skończę, to może pokuszę się o Classic, choć na Iron Man na razie się nie odważę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.10.2012 o 14:13, Numenpl napisał:

Ta to ostatnia misja i w dodatku jedyny cieżki moment to 2x sectopody nawet na normal


Ja akurat sektopody rozwaliłem bez zadraśnięcia, za to trzy eterale trochę mnie pokiereszowali, zawładnęli snajperem, a ten najważniejszy miał tarczę odbijającą obrażenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale ta panika żołnierzy jest popieprzona.
Wygrywałem bitwę, po drodze padło dwóch berserkerów, 4 mutony, cyberdysk z dronami, i dwóch "przybyszów", trzech ulepszonych floaterów... aż tu nagle pojawiają się niedobitki czyli dwóch chudzielców i połowa mojego oddziału wpada w panikę, a do tego niemal sami się zabijają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ja czegoś niedowidzę, czy skład drużyny jest z góry narzucony przed misją? Chciałbym wymienić jakiegoś żółtodzioba na weterana i jedyne co widzę, to edycja danego woja lub jego zwolnienie;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.10.2012 o 12:15, Abi_Dalzim napisał:

A nie masz przycisku "USUŃ"?

No jest "zwolnij" ale to jest wypowiedzenie umowy o pracę, że tak powiem, czyli permanentne usunięcie woja z także z koszar?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.10.2012 o 12:19, ChrisBgnr napisał:

> A nie masz przycisku "USUŃ"?
>
No jest "zwolnij" ale to jest wypowiedzenie umowy o pracę, że tak powiem, czyli permanentne
usunięcie woja z także z koszar?

nie, poprostu usuwasz wtenczas woja ze składu na daną akcję, potem klikasz i mozesz go znów wybrać, a weterani pewnie ranni w ostatniej bitwie się leczą i dlatego ich nie masz wybranych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować