Zaloguj się, aby obserwować  
Olamagato

X-COM Enemy Unknown od Firaxis (XCOM)

759 postów w tym temacie

I gra na poziomie normalnym zakończona. Jak dla mnie trochę zbyt krótka, wszystko zbyt szybko się dzieje.
Badania trwające 1 dzień troche rozczarowują. W zasadzie ledwo wyprodukowałem nową broń to juz mógł bym robić lepszą. Czy na wyższym poziomie trudności badania trwaja dłużej? Czy tylko misje są trudniejsze ze względu na przeciwników?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2012 o 09:17, argoth napisał:

Czy na wyższym poziomie trudności badania trwaja dłużej? Czy tylko misje są trudniejsze ze względu na
przeciwników?

Przeciwnicy są twardsi, sprytniejsi i jest ich więcej. Państwa łatwiej wpadają w panikę i szybiej wyłamują się z projektu. Kasy też jakoś bardziej brakuje - a to dopiero na poziomie Classic ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musze tej grze dać góra 6/10 bo gra na wższych poziomach trudności jest tak oskryptowana że szkoda gadać(nawet cod jest mniej) oraz wychodzą wszystkie niedoróbki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2012 o 09:45, Numenpl napisał:

Musze tej grze dać góra 6/10 bo gra na wższych poziomach trudności jest tak oskryptowana
że szkoda gadać(nawet cod jest mniej) oraz wychodzą wszystkie niedoróbki.


Już na normalu i wyłaczony tutorial to widać :/ Rookie nie potrafią jednym strzałem zdjąć Sectoida, celność wyraźnie zmniejszona, Obcy za to potrafia walić krytyki z kilkudziesieciu metrów i mimo osłony. Brakuje mi też opcji wybranai sobie z jakiego kraju ma pochodzić rekrut: chciałem mieć Japonkę w drużynie ale mogę zapomnieć, bo żadnej nie wylosowało (w efekcie pewna Kanadyjka przeszła zmianę rasową). Miałem misję w Japonii z doświadczonym snajperem jako nagroda ale trafił się facet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mi chodzi o warstwę taktyczną która po przegraniu 20 godz. widać jak mocno ssie po rozpoczęciu mapy praktycznie mam już ustawiony przebieg misji i nie chodzi mi tutaj o styl mojej gry(bo już próbowałem różnych wariacji na classic).

- po pierwsze szanse trafień są z góry ustalone nie ma żadnego "roll dice" bo gra już ma ustalony przebieg przez co zdarzyło mi się że żołnierz nie trafił z odległośći nieświerzego oddechu z szansami na 100% w przeciwnika który nie miał osłon 5 razy pod rząd(i żeby nie buło celność nie ma tu nic do gadania ba nawet save i load ci nic nie da bo wszystko na misje jest z góry) na serio WTF!!??.

- system osłon jest zbuggowany totalnie (czyt. najczęściej nie działa) okazało się że postacie często nie są traktowani jako kryci a przeciwnicy zawsze nawet gdy jej nie mają.

- snajperzy są przez większość gry kompletnie bezużyteczni przez tą swoją karę do celności od zasięgu(mnie zastanawia co za kretyn na to wpadł - bo realistyczne ani logiczne to to nie jest) bez jaj raz na classic miałem samych snajperów w cholerę gram od nowa bo oni są do niczego(gram teraz ironmana więc save odpada).

- Najlepsza klasa to assault kocham tą klasę bo jest ona do wszystkiego choć też ma tą karę do celności przy bliskim zasięgu (modderzy sprawdzili) co jest o tyle dziwne biorąc pod uwagę że oni łażą z shotgunami gdzie tu logika skoro ta broń właśnie wymaga bliskiego zasięgu oO!!

- Cud jak AI zgłupieje jak na razie u mnie to się nie zdarza ale na razie jedyne co mi się zdarza to spawny z tyłka za przeproszeniem

- sterowanie na PC skutecznie mnie zmusiło do gry na padzie - ogólnie klawiszogia spieprzona a mouse lag dobija już wolę pada jak mogli to tak spieprzyć.

Obecnie gram na Warspace mod - taki total rebalance mod do Afterlight nic nie ułatwia i nie utrudnia (aż tak) ale za to naprawia te chore pomysły twórców. Więc tak

X-com: enemy unknown bez moda - 6/10 a właściwie walić to 3/10 bo zamiast za patche to jeszcze DLC robią a ponoć konsolowa wersja jeszcze pierwszego patcha nie się nie doczekała
X-com: enemy unknown z modem - 8/10 bo jeszcze wiele idzie do poprawki

ogólnie na PC lepiej się sprzedaje bo są mody do poprawiania chorych wizji twórców a konsole to wiadomo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2012 o 17:42, Numenpl napisał:

X-com: enemy unknown z modem - 8/10 bo jeszcze wiele idzie do poprawki


Ten mod to chyba maks co da się teraz wyciagnąć. Ludzie jeszcze rozpracowują bardziej zaawansowane pliki a narzędzi nie ma i w sumie nikt nie wie kiedy będą.

Dnia 31.10.2012 o 17:42, Numenpl napisał:

ogólnie na PC lepiej się sprzedaje bo są mody do poprawiania chorych wizji twórców a
konsole to wiadomo


Mody akurat mają mały wplyw na sprzedaż (gdyby było inaczej to każdy TES by na pecetach schodził najlepiej), ale na pewno ileś osób (ja choćby) kupiło grę też ze wzgledu na nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2012 o 17:42, Numenpl napisał:

X-com: enemy unknown z modem - 8/10 bo jeszcze wiele idzie do poprawki

A możesz tak choćby skrótowo napisać co wnosi ten mod?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2012 o 18:46, Abi_Dalzim napisał:

A możesz tak choćby skrótowo napisać co wnosi ten mod?


Rebalans broni
AI już nie czituje na szansach trafienia (ogólnie AI działa jak na Classic ale ufoki maja statystyki z normal)
kraje mogą opuścić XCom już przy 4 stopniu paniki
w ogóle system paniki zmieniono (większe kary za brak pomocy, ale obrywa tylko dany kraj a nie cały kontynent) możliwosć wykrycia i zestrzelenia UFO zanim rozpocznie swoją misję
AI korzysta z więcej niz 5 NPC jednocześnie
Cywil zabity przez Chryssalida zamienia się w zombie zawsze, nawet jeśli nastapiło to po za zaiegiem wzroku żołnierzy

Autor moda zaleca grać na Classic + Iron man (save scumming może sprawić, ze gra jest za łatwa), ale i na impossible powinno działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2012 o 17:42, Numenpl napisał:

- system osłon jest zbuggowany totalnie (czyt. najczęściej nie działa) okazało się że
postacie często nie są traktowani jako kryci a przeciwnicy zawsze nawet gdy jej nie mają.


Ten bug jest dość znany, jego odmianą jest strzelanie przez ścianę ufoków do żołnierzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może głupie pytanie, ale jaką wynalezioną broń można dać heavy? Wszystkie pozostałe klasy biegają minimum z laserami, albo przenoszą się na plasmy, a heavy jako jedyni mają bazową broń, bo nie widzę niczego nowego, co możnaby im dać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2012 o 00:57, pkapis napisał:

Może głupie pytanie, ale jaką wynalezioną broń można dać heavy? Wszystkie pozostałe klasy
biegają minimum z laserami, albo przenoszą się na plasmy, a heavy jako jedyni mają bazową
broń, bo nie widzę niczego nowego, co możnaby im dać.

trzeba research heavy laser i heavy plasma ewentualnie alien plasma grenade

druga sprawa nowy patch z changelogiem
Major Fixes
• Abductor roof visibility problems resolved

• Interception game hang issues resolved
o If two interceptors are sent after UFO
o If Skyranger is returning from combat after an Interceptor was already deployed

• SHIV inaccessible issues resolved

• AI Alien Activity Hang resolution

• Multiplayer connectivity optimization

Other Fixes
• TempleShip optimization: All Soldiers properly spawn when restarting the mission after clearing the second room of TempleShip

• Snapshot penalty should no longer apply when Overwatching without first moving.

• Easy Difficulty is now easier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2012 o 03:31, Numenpl napisał:

> Może głupie pytanie, ale jaką wynalezioną broń można dać heavy? Wszystkie pozostałe
klasy
> biegają minimum z laserami, albo przenoszą się na plasmy, a heavy jako jedyni mają
bazową
> broń, bo nie widzę niczego nowego, co możnaby im dać.
trzeba research heavy laser i heavy plasma ewentualnie alien plasma grenade

druga sprawa nowy patch z changelogiem
Major Fixes
 Abductor roof visibility problems resolved

 Interception game hang issues resolved
o If two interceptors are sent after UFO
o If Skyranger is returning from combat after an Interceptor was already deployed

 SHIV inaccessible issues resolved

 AI Alien Activity Hang resolution

 Multiplayer connectivity optimization

Other Fixes
 TempleShip optimization: All Soldiers properly spawn when restarting the mission
after clearing the second room of TempleShip

 Snapshot penalty should no longer apply when Overwatching without first moving.

 Easy Difficulty is now easier.

A ten pacz to niby kiedy ma wyjść?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2012 o 03:31, Numenpl napisał:

druga sprawa nowy patch z changelogiem
Major Fixes
• Abductor roof visibility problems resolved

• Interception game hang issues resolved
o If two interceptors are sent after UFO
o If Skyranger is returning from combat after an Interceptor was already deployed

• SHIV inaccessible issues resolved

• AI Alien Activity Hang resolution

• Multiplayer connectivity optimization

Other Fixes
• TempleShip optimization: All Soldiers properly spawn when restarting the mission
after clearing the second room of TempleShip

• Snapshot penalty should no longer apply when Overwatching without first moving.

• Easy Difficulty is now easier.


Czyli dalej nie naprawiają pojawiania się Obcych znikąd, dziwnego działania systemu osłon ani wadliwego RNG. Naprawde, po wczorajszej i dzisiejszej sesji sie strasznie sfrustrowałem, bo ta gra "taktyczna" jest bardziej losowa niż Blood Bowl... (na razie gram bez moda, chcę chociaż raz vanille skończyć, ale co raz mniej mam cierppliwosci do tego)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie mogą ponoć dojść do tego skąd to się bierze co jest co najmniej kompromitujące biorąc pod uwagę że modderzy ponoć znaleźli przyczynę (wystarczy dodać 1 znak w jednym pliku w kodzie i po sprawie )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Współczynnik postaci o nazwie "wola"

Mam taki problem/pytanie: co wpływa na zmianę tego współczynnika?
Sprawdziłem właśnie sejwy z wcześniejszego etapu i okazało się że u niektórych żołnierzy rośnie u innych spada.
To że rośnie wraz z kolejnymi stopniami jest jasne. Ale dlaczego u pułkowników spada? I to takich którzy awansują w PSIonice. Czy to jakiś bug , czy tak mam być?

Przy okazji zauważyłem kolejny kretynizm: jeśli zginie obcy którego kontroluje psionik, spada morale żołnierzy biorących udział w walce (klawisz F1 i opis żołnierza)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No więc pograłem i to lista rzeczy do których się przyczepiam po drugim patchu
1)Respy z nikąd i to jeszcze w hurtowych ilościach na classic cyberdisk i 2x drony następuje moja tura po czym dosłownie z powietrza liczba ta się potraja
2)teraz nie mogę przejść terror mission bo nawet jak zakoszę każedo przeciwnika i uratuję cywili to i tak gra mi wali alien activity i żeby tego mało było mam pole widzenia na całej mapie i co nic zero tylko alien activity boże jak można to tak spierdolić wcześniej nic takiego nie było
3) no i oczywiście pole widzenia normalnie mnie szlag trafia jak widzę sytuacje jak na obrazku

Dobra jeszcze nie jestem na tym poziomie ale potwierdzone dodatkowe bugi
Gollop chamber = crash
gra wiesza się na poziomie loading
ogólnie wersje konsolowe mają jeszcze gorzej

20121108195603

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeszedłem właśnie nowego XCOMa, pierwszy raz i to od razu na poziomie niemożliwym z ironmanem <dumny> :P Od razu powiem, zawiodłem się na zakończeniu, ostatnia misja zbyt łatwa - sektopody, rozwaliłem bez ich reakcji z daleka wystarczyło dwóch grenadierów (jeden miał tylko tą lepszą wyrzutnie rakiet) i snajper z pancerzem widmo (po użyciu umiejętności ducha można strzelać ze snajperki ile się chce, wystarczy być dobrze ustawionym) ;) eterycznych podobnie, choć tura więcej i straty by były, bo już mi ich szef przejął kontrolę nad jednym ziomkiem, do tego snajper odkryty, ale co ciekawe zabijając szefa - sam się tego nie spodziewałem - reszta znikła xD także problem się rozwiązał i tu też nikogo nie straciłem :D
Najcięższa misja jak dla mnie to barka z zaopatrzeniem, gdzie respy z du.. i reanimacje były, muszę przyznać. Głupio bo potem trwale spada wola. Co do repsów to choć wrogowie pojawiali się ni stąd to mam wrażenie, że na każdą misję jest przydział np. 15, 29, albo coś w tym stylu ufoków i już, a na to że się respy będą gdziekolwiek to trzeba być przygotowanym. Do tego baza ufoków, gdzie serialnie lepiej iść do przodu, bo cofając się, mimo że się wcześniej odkryło każdą dziurę, można było natrafić się na wrogów?! Jednym słowem straszne skrypty!
Plus ze względu na nawiązania, tzn. smaczki, które uwielbiam np. w filmikach po odkryciu broni plazmowej i laserowej, rysunki Sectoida i Mutona z pierwszego UFO ;)
Podsumowując nie wiem, czy po prostu miałem za dobrą ekipę na atak na statek-świątynie - szturmowiec-psionik (pancerz psioniczny), snajper (pancerz widmo), (reszta pancerze archanioły) 2 grenadierów, 2 ze wsparcia-lekarze, bo było zbyt łatwo jak na ostatnią misję.
Co do długości gry, bo widziałem, że ludzie grający na niższych poziomach na to narzekali.. taka rada, proszę zagrać na niemożliwym ;P wtedy się nie idzie na cha... i tak jak w grze taktycznej należy się asekurować. Mi się już ta gra naprawdę dłużyła, kilka ufo zestrzeliłem, ale nawet nie wysłałem ekipy, po odkryciu tych lepszych satelit to mi ich już nie zestrzeliwali ;D
Na koniec jeszcze screeny z misji z bazy ufoków na ziemi (to była jak dla mnie jedna z 2-3 najcięższych misji, zresztą na tym screenie widać jaką ekipą się tam wybrałem) i końcowe podsumowanie pierwsza stronka ;)

20121120201536

20121120201545

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A i takie pytanko trafił się wam kiedyś żołnierz Polak? U mnie byli Belg, Ukrainiec, Grek, Holender z krajów nie z rady, ale Polaka nie było :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.11.2012 o 20:35, Paoro napisał:

A i takie pytanko trafił się wam kiedyś żołnierz Polak? U mnie byli Belg, Ukrainiec,
Grek, Holender z krajów nie z rady, ale Polaka nie było :(


Też tak miałem. Włosi i Hiszpanie też się trafiają, podobnie jak Koreańczycy. Polaka jednak nie uświadczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować