Zaloguj się, aby obserwować  
Olamagato

X-COM Enemy Unknown od Firaxis (XCOM)

759 postów w tym temacie

dobra walnę z ufopaedia.org

Najpierw możliwe Problemy z balansem -> czyli istna teoria na temat surowca "MELD" pokazana przez testerów

Assumptions:

A campaign lasts about 30-35 missions.
10 of those will not have Meld canisters around (Terror Sites, Covert Operations, Alien Base, Council missions), so we''re looking at a potential of 400-500 Meld units available in maps (up to 2 canisters recovered per map), plus whatever is recoverable from Mechtoid bodies and other potential sources. Add to this the 40 Meld you receive by completing the Meld Recombination project.
To have a base number let''s assume about 500 Meld units for a whole campaign, supposing that you''re not prolonging the game to farm for more Meld.

More Data:

To Gmod completely a soldier would cost a total of §215 + 70 Meld, based on what''s seen on the vids so far.
It costs §10, 10 Meld to convert a soldier to a MEC, plus §25, 40 Meld for MEC-1 Suit; §32, 60 Meld for MEC-2 Suit; and costs for MEC-3 Suit have not been revealed. Assuming between MEC-2 and MEC-3 there is the same cost increase from MEC-1 to MEC-2, we''re looking at a possible total cost of §107 and 190 Meld units to field a single MEC-3 trooper.
Genetics and Cybernetics Labs also have an unrevealed § cost.
This roughly fits what''s been said by the developers that you''ll usually have enough Meld for 2/3 MEC troopers. To field a 6 MEC-3 squad it would cost §642 and 1140 Meld. To field a squad of 6 Gmodded soldiers it would cost a total of §1290 + 410 Meld.

Czyli jak nie będziemy farmić to będzie istny problem z wykorzystaniem surowca, ale tak miało być według twórców. Przy obliczeniach nie brano pod uwagę mechtoida bo tutaj to random totalny może być.

Dobra a teraz silne i słabe strony organizacji XCOM w EW:

XCOM Advantages:

MECs and GMods new abilities;
Medals (and they''re cost free!) ;
New Foundry projects (Tactical Rigging, I''m looking at you);
Less chance of panicking/friendly fire with the OTS''s new Lead by Example upgrade and other changes;
New items (Mimic Beacon, Reaper Rounds, etc.);
Foundry + new Labs have adjacency bonus;
Gains from successfully completing EXALT missions (loot, less panic?)

XCOM Disadvantages:

MEC and GMods cost in resources (both § and Meld). The MEC''s Laser and Plasma Primary Weapons also need to be manufactured separately (with §, Alloys and Plasma costs);
MECs are bullet (or plasma in this case) sponges since they can''t use Cover;
Foundry projects § cost (Tac Rigging is §200, the MEC/SHIV projects are §300 each, plus Elerium and Alloys);
Soldier rank progression has been delayed;
Research has been delayed;
The OTS ''Don''t Die On Me'' has been removed - it cost §275 for all of your soldiers to have a better chance of surviving when they reached 0 health. Now the Secondary Heart Gene Mod costs §75, 15 Meld per soldier to get a better chance of surviving;
EXALT operations can increase panic, reduce your income or delay research. You need to send soldiers for Covert Ops (not making them available elsewhere) and it costs §50 for an Intel Scan;
New Labs occupy base slots forcing you to spend § for excavation and Access Lifts;
Squad Sight and HEAT Ammo have both been nerfed;
Aliens have the Mechtoid and the Seeker, plus the Sectopod''s now only takes 50% damage of all shots;
Critical bonus of stealth attacks reduced from 100 to 30%;
You can lose the game if you fail the XCOM HQ defense mission.
Eliminating the Alien Base now only removes 1 point of panic in all countries rather than 2.

Czyli będzie trudniej i dobrze!! XD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedy wychodzi dodatek do X-COMa?

Aha i jak się nazywał ten dodatek z tym Chińczykiem? I gdzie go można kupić? Bo chciałbym sobie od nowa X-COMa zainstalować, ale pograć już z czymś nowym a nie znów to samo..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2013 o 20:53, Paoro napisał:

Kiedy wychodzi dodatek do X-COMa?


14 czy 15 listopada

Dnia 11.11.2013 o 20:53, Paoro napisał:

Aha i jak się nazywał ten dodatek z tym Chińczykiem? I gdzie go można kupić? Bo chciałbym
sobie od nowa X-COMa zainstalować, ale pograć już z czymś nowym a nie znów to samo..


Slingshot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2013 o 22:08, Xantus napisał:

Slingshot

a co zawierało to DLC opłaca się?
Z tego co się zdążyłem dowiedzieć to jeszcze Elite Soldier Pack DLC wyszło.. też warto?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2013 o 22:12, Paoro napisał:

> Slingshot a co zawierało to DLC opłaca się?


3 dodatkowe misje (zamiennik misji rady), za które dostaje się żołnierza i dostęp do Wyrzutni rakiet obcych (ta zielona kulka) wcześniej.

Dnia 11.11.2013 o 22:12, Paoro napisał:

Z tego co się zdążyłem dowiedzieć to jeszcze Elite Soldier Pack DLC wyszło.. też warto?


Dodatkowe elementy ubioru żołnierzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Matko jak czerwono, myślałem, że degrada za coś dostałem ;P
Był jeszcze jakiś dodatek? Gdzieś czytałem o niejakich Progenach? Co to takiego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.11.2013 o 18:41, Paoro napisał:

Był jeszcze jakiś dodatek? Gdzieś czytałem o niejakich Progenach? Co to takiego?


Miało to być DLC nr 3 czyli kolejny zestaw 3 mapki z własną fabułą w postaci council missions oraz dodatkowa postać(wczesny psionik) jak w DLC o nazwie Slingshot. Ale przy realizacji stwierdzili że lepiej od razu wezmą się za EW. Progeny jest teraz częścią EW w opcjach gry będziesz miał do wyboru czy wł. to DLC w EW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2013 o 20:04, Dared00 napisał:

Opłaca się grać w Enemy Unknown, czy lepiej od razu zacząć od EW? Nie będzie jakichś
kłopotów z poziomem trudności?

I tak bedziesz musial na razie od nowa bo bugg wlazl i nie ma odblokowanych opcji sw i sa tylko te 4 startowei 3 nowe od ew

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2013 o 21:23, Kertur napisał:

Witam takie małe pytanko można gdzieś kupić sam EW na ps3 bo wszędzie widzę wersje COMMANDER
a podstawkę posiadam.


Na konsole samego dodatku nie kupisz, jest dostępny tylko w edycji Commander.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2013 o 20:17, Numenpl napisał:

I tak bedziesz musial na razie od nowa bo bugg wlazl i nie ma odblokowanych opcji sw
i sa tylko te 4 startowei 3 nowe od ew

A ja mam save z mojego pierwsze przejścia. Wgrywam, rozwalam Szefa Eterycznych i bd miał odblokowane 15 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.11.2013 o 18:53, Numenpl napisał:

Miało to być DLC nr 3 czyli kolejny zestaw 3 mapki z własną fabułą w postaci council
missions oraz dodatkowa postać(wczesny psionik) jak w DLC o nazwie Slingshot. Ale przy
realizacji stwierdzili że lepiej od razu wezmą się za EW. Progeny jest teraz częścią
EW w opcjach gry będziesz miał do wyboru czy wł. to DLC w EW.


W wersji polskiej dodatek nazywa się Potomstwo (przynajmniej w takiej opcji widnieje w menu). Zaczyna się od misji na tamie we Francji. Nie pamiętam czy rzeczywiście były 3 mapki. Wiem natomiast, że kończy się atakiem na barkę, gdzie w określonym czasie należy wyłączyć urządzenie i uratować psioników. Łącznie dostajemy 4 żołnierzy, jeśli wszystko się uda. Natomiast samej misji nie wylosowało mi tak wcześnie (możliwe, że duża w tym zasługa sporej ilości nowych zadań od Rady) i trafiłem na nią dopiero przy trzecim przejściu (na Slingshot trafiam przy każdym). Podobnie, w sensie występowania, jest z misją z chryzalidami: również nie przy każdym przejściu się pojawia.

Jeśli byście chcieli coś wiedzieć dodatkowo, to postaram się odpowiedzieć, bo sporo czasu z EW już spędziłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spędziłem trochę czasu z dodatkiem dzisiaj i mogę stwierdzić parę rzeczy:


1) Jednak moje przeczucia się sprawdziły dopóki nasi nie będą mieli co najmniej podstawowej broni laserowej oraz foundry surowiec meld należy tylko zbierać nie inwestować w technologię.

2) Gene Mods o wiele więcej wnoszą do oddziału niż MEC troopers - ci są kompletnie bezużyteczni dopóki nie nabiją 3 poziomu doświadczenia bo inaczej zadają gówniane obrażenia(bez jaj zwykły karabin szturmowy ale o połowę mniej strzałów a dopiero perk +2 damage od autopsji zamienia go w maszynę mordu) albo giną niczym muchy (tylko 10 defa niewiele daje a hardened nic nie da doputy nie odblokujemy opcji SW z absolutnym krytykiem).

3) opcja aiming angles do istnej ku!@# mnie doprowadza zresztą na forach zauważyli że z tym gównem on Thin man znów dostaje kryty i shoty z drugiego końca mapy.

4) Obecnie gram z opcjami odpowiedzialnymi za losowość statów oraz umiejętności żołnierzy - fajna sprawa bo dzięki temu nawet najbardziej żałosny żołnierz się do czegoś przyda np. assault z low profile(ta tylko jeszcze kasiorka i mam kobitkę z nieskończonym cloak XD).

5) Teleporty itp. nadal się zdarzają ale nie aktywują one obcych. Skoro mowa o obcych jak i wykryjemy to często odrazu nie aktywuje się ich skrypt więc można walić do woli.

6) Dobrze że kanistry z meld nie spawnują się w tych samych miejscach na mapach, bo dzięki temu gra nie jest oklepana.

7) Co do progeny ciekawa sprawa jak palnę ta opcję z aimem to mam po 1 miesiącu a tak to znacznie dalej oO.

8) Wreszcie żołnierze polskiej narodowości są dodani - nadal nie mogę Jan Kaczmarek mój najlepszy żołdak mec trooper lvl 3 z +2 damage od autopsji to istny terminator ROTFL XD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fail miesiąca - wybudowałem satelitę i czekałem na koniec miesiąca żeby ją wystrzelić. No i zapomniałem :)
Fail roku - w następnym miesiącu wybudowałem kolejne 3 i znów czekałem. Pierwszy mod genetyczny spowodował filmik i ekrany informujące o tym, więc skoro drugi żołnierz miał mieć też wszczepy pod koniec miesiąca to chciałem wtedy wystrzelić satelity. Za drugim razem jednak, nie ma informacji o wszczepach :)))))

Jak oceniacie Mimetic skin?Wydaje się fajne do zbierania melda. Czy jednak bycie flankowanym zdejmuje efekt?

> 1) Jednak moje przeczucia się sprawdziły dopóki nasi nie będą mieli co najmniej podstawowej broni laserowej oraz foundry surowiec meld należy tylko zbierać nie inwestować w technologię.

Czy ja wiem. Przy modyfikacjach masz 3 do wyboru na start i trochę meldu więc można szybko bonusy dodać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.11.2013 o 22:52, Numenpl napisał:

1) Jednak moje przeczucia się sprawdziły dopóki nasi nie będą mieli co najmniej podstawowej
broni laserowej oraz foundry surowiec meld należy tylko zbierać nie inwestować w technologię.


Nie zgadzam się. Szpik otrzymuje się dość szybko, a we wczesnych misjach przydaje się bardzo. Jak dobrze pamiętam dawałem na początek jedynie dwa implanty: szpik (samoleczenie) i skórę (kamuflaż), a z resztą czekałem na odpowiedni tech.

Dnia 16.11.2013 o 22:52, Numenpl napisał:

2) Gene Mods o wiele więcej wnoszą do oddziału niż MEC troopers - ci są kompletnie bezużyteczni
dopóki nie nabiją 3 poziomu doświadczenia bo inaczej zadają gówniane obrażenia(bez jaj
zwykły karabin szturmowy ale o połowę mniej strzałów a dopiero perk +2 damage od autopsji
zamienia go w maszynę mordu) albo giną niczym muchy (tylko 10 defa niewiele daje a hardened
nic nie da doputy nie odblokujemy opcji SW z absolutnym krytykiem).


Też się nie zgadzam. MECi mają dużo hp na starcie, dzięki czemu mogą działać jako czołg i łapać aggro. Szczególnie na początku, kiedy reszta drużyny zajmuje się eliminacją obcych. Zależy też, z kogo te MECi robiłeś. Najbardziej opłacalnym na start jest zmiana supportu w MECa, dzięki czemu dostajesz dodatkową aurę ochronną. Również zależy, jakie ulepszenia dałeś mu przy pierwszym pancerzu. Najkorzystniej wypada miotacz w początkowej fazie gry.

Dnia 16.11.2013 o 22:52, Numenpl napisał:

5) Teleporty itp. nadal się zdarzają ale nie aktywują one obcych. Skoro mowa o obcych
jak i wykryjemy to często odrazu nie aktywuje się ich skrypt więc można walić do woli.


Takich błędów nie napotkałem. Tzn. pojawiały się czasami błędy, typu odkrywam MECiem (który miał większe pole widzenia) obcych, ale się nie ruszają. Było to jednak sporadyczne.

Dnia 16.11.2013 o 22:52, Numenpl napisał:

6) Dobrze że kanistry z meld nie spawnują się w tych samych miejscach na mapach, bo dzięki
temu gra nie jest oklepana.


Błędem jest natomiast, przynajmniej w moim mniemaniu, że po eliminacji obcych zabezpieczane są od razu wszystkie kanistry, których nawet nie odkryjemy podczas danej misji. Później meld pozyskiwany jest również z mectoidów (nie jestem pewien czy z innych robotów również) - otrzymujemy z nich po 5 sztuk, jak mnie pamięć nie myli. Szczególnie dochodowe podczas obrony bazy ;)

Dnia 16.11.2013 o 22:52, Numenpl napisał:

8) Wreszcie żołnierze polskiej narodowości są dodani - nadal nie mogę Jan Kaczmarek mój
najlepszy żołdak mec trooper lvl 3 z +2 damage od autopsji to istny terminator ROTFL
XD


Podczas testów wylosowało mi Stanislawa Kaczmarka :D I też przerobiłem go na MECa ;)

Dnia 16.11.2013 o 22:52, Numenpl napisał:

Jak oceniacie Mimetic skin?Wydaje się fajne do zbierania melda. Czy jednak bycie flankowanym
zdejmuje efekt?


Dawałem to snajperom i szturmowcom posyłanym na tajne misje. Flankowanie nie zdejmuje efektu, ale ruch po otwartym terenie pod okiem przeciwnika już tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować