Zaloguj się, aby obserwować  
Olamagato

X-COM Enemy Unknown od Firaxis (XCOM)

759 postów w tym temacie

Dopóki nie straci high cover, nie strzeli i nie wykryje go wyspecjalizowany obcy (zapewne psionik wyższego poziomu) nie masz co się martwić o cloak. Najlepiej do tego zadania nadają się snajperzy i szturmowcy. Aczkolwiek w moim przypadku to się nie sprawdzi bo mam opcję z random skillem moich soldat więc trafiają mi się zaiste dziwne kombinacje.

mały spoiler dla tych którzy chcą wiedzieć co dają 3 autopsje

Spoiler

Chryssalid - daje Bioelectric Skin
Thin man - daje Muscle Fiber Density
Muton - daje Adrenal Neurosympathy



@Deathscythe

Problem w tym że Meld recombination przyśpiesza wydarzenia(na forum 2k potwierdzone kolejny bugg) i na 3 misji abdukcyjnej(pierwszy miesiąc) seekery,thin many i floatery z bomby WTF?? Więc MEC troopers nie są żadnym atutem bo thin man zawsze w nich trafiają(i żeby nie było obydwaj moi MEC są byłymi supportami 1 z flamem"kaczmarek" i drugi szwab z kinetic strike).

druga sprawa na pedia dowiedziałem się tactical subsystems paladyna

Proximity Mine Launcher - Proximity mines can be deployed at medium range, and will wait nearby enemy movement before triggering their explosive charges.

* Deploys an explosive mine
* The mine will detonate when an enemy enters its activation radius
* If the mine is in any explosive''s blast radius, it will detonate
* Tossing through a UFO''s door will open it.
* Other Area of Effect attacks will cause the mines to go off in a sympathetic explosion, giving you a nice combo.

Electro Pulse - MECs can stun organic enemies and damage robotic ones with this area-of-effect electric shock device

* Discharges a violent electromagnetic pulse
* Damages all nearby organic units, including allies
* Stuns robotic units for one turn

oraz 2 nowe projekty w odlewni zwiększają skuteczność pierwszych 2 podsystemów MEC -> kinetic dostaje +50% do powera oraz flamethrower też dostaje upa który też pewnie zwiększa o +50% damage.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2013 o 09:42, Numenpl napisał:

Problem w tym że Meld recombination przyśpiesza wydarzenia(na forum 2k potwierdzone kolejny
bugg) i na 3 misji abdukcyjnej(pierwszy miesiąc) seekery,thin many i floatery z bomby
WTF?? Więc MEC troopers nie są żadnym atutem bo thin man zawsze w nich trafiają(i żeby
nie było obydwaj moi MEC są byłymi supportami 1 z flamem"kaczmarek" i drugi szwab z kinetic
strike).


Nawet nie zwróciłem na to uwagi podczas gry. Zawsze dość szybko zaczynałem zabawy z meldem ;) Wiem tylko, że w z wersji preview na review spadł poziom trudności ;( Na jakim poziomie grasz? Classic?

Dnia 17.11.2013 o 09:42, Numenpl napisał:

druga sprawa na pedia dowiedziałem się tactical subsystems paladyna


Mogłeś zapytać ;) Elektropuls jest IMO najbardziej przydatny. Miny zrobiłem, ale jakoś nie zdarzyło mi się z nich korzystać: są za bardzo sytuacyjne.

Dnia 17.11.2013 o 09:42, Numenpl napisał:

oraz 2 nowe projekty w odlewni zwiększają skuteczność pierwszych 2 podsystemów MEC ->
kinetic dostaje +50% do powera oraz flamethrower też dostaje upa który też pewnie zwiększa
o +50% damage.


Ze wszystkimi ulepszeniami kinetic ma 12 obrażeń, a miotacz 9 na stożku (+panika). Poza tym w odlewni są dodatkowe upy dla MECów: zwiększenie maksymalnego HP i chyba zasięg ruchu (serwomotory).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2013 o 17:34, Deathscythe napisał:

Nawet nie zwróciłem na to uwagi podczas gry. Zawsze dość szybko zaczynałem zabawy z meldem
;) Wiem tylko, że w z wersji preview na review spadł poziom trudności ;( Na jakim poziomie
grasz? Classic?

no na classic ale po innych buggach chyba wrócę do normal aż ogarnią opiszę parę sytuacji

1) assault z random skillem miał low profile oraz tą zdolność która daje mu niewrażliwość na krytyki(czyt. nie można nimi trafić w typa) i sytuacja 55 cover, 13 hp, crit immune a na to thin man wali i zalicza kryta 14 hp myślałem że mnie cholera weźmie.
2) Support no i muton podbiegł na odległość 1 kwadrat przed moim i znowu random skill ten co co pozwala oddanie jednego strzału za friko ale skill nie zadziałał i koleś stracił turę i tak 3 razy pod rząd.
3) Jak wł. to myślałem że mnie cholera weźmie 1 misja startowa za mną a tu mi pierwsza misja DLC wyskakuje i od razu z bomby mam jak nie wezmę się za nią seekers, thin mans i floaters na dzień dobry.
4) Skoro o thin man mowa w EU mieli zbyt łatwo, teraz ja pierdzielę ich przestrzelenie przez 2 ściany i kryt to norma w tej grze.

Po tych cyrkach tęsknię za buggami z EU bo przynajmniej szło grać w to jakoś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2013 o 21:14, Numenpl napisał:

no na classic ale po innych buggach chyba wrócę do normal aż ogarnią opiszę parę sytuacji


Grałem na preview w Classic, ale później zmieniłem na Normal, a i tak było ciężko. Jakbym miał porównywać, to Classic z preview był dużo cięższy jeszcze od obecnego, natomiast Normal odpowiadał Classicowi mniej więcej. Podczas mojego podejścia w review do Normal byłem zaskoczony, że dostałem jakiś easy mode, gdzie przez pierwszy miesiąc miałem 3-4 obcych łącznie na każdej z misji ;o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobra znalazłem sobie odpowiednią kolejkę badań
SW - new economy
Starting location - south america

Alien biology->arc Thrower->(między którymś z 4 wymienionych kolejno sectoid interrogation oraz wszystkie możliwe autopsje)weapon fragments->meld recombination->Alien alloys->experimental weapons->(kolejnośc zależna)beam weapons/carpace armor->beam weapons/carpace armor. i to wszystko w niecałe 3 miechy!!XD

jedyny problem to że muszę teraz 1 workshop wybudować bo nie mam engów by tworzyć ekwipunek no ale 3 MEC troopers 4-5 poziomu jakoś sobie dają radę. oraz obecnie MEC armor lvl 2 w drodze. Ale nie jest źle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Garść pytań po kilku misjach w EW:
1. Jak wykrywać niewidzialnych :D narazie robie to granatem na czuja :D
2. Czy pancerze MECów ulepsza sie czy robi nowe ?
3. Czy Gene soldier moze być psykerem i na odwrót :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.11.2013 o 17:48, Kerigun napisał:

Garść pytań po kilku misjach w EW:
1. Jak wykrywać niewidzialnych :D narazie robie to granatem na czuja :D
2. Czy pancerze MECów ulepsza sie czy robi nowe ?
3. Czy Gene soldier moze być psykerem i na odwrót :D

Są od tego genetycznie zmutowani zołnierze. Już nie pamietam czy to motyfikacja oczu czy skóry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.11.2013 o 17:48, Kerigun napisał:

1. Jak wykrywać niewidzialnych :D narazie robie to granatem na czuja :D

- Skórka w gene mods po autopsji chryssa daje też odporność na to duszenie
- Battle scan snipera
- lub ostatecznie na czuja czasami tam gdzie stoją nie można iść więc wiadomo gdzie są - to jest bugg jakby co

Dnia 18.11.2013 o 17:48, Kerigun napisał:

2. Czy pancerze MECów ulepsza sie czy robi nowe ?

Ta kupujesz pierwszy za 40 meld a potem ulepszasz do następnego poziomu za 60 meld z kasą nie pytaj bo zapomniałem ile na pancerz druga sprawa jak twój zginie to możesz za opłatą odbudować pancerz

Dnia 18.11.2013 o 17:48, Kerigun napisał:

3. Czy Gene soldier moze być psykerem i na odwrót :D

Ta można mieć combo gene soldier+Psi Soldier dopiero potem odblokowuje się opcję SW która to uniemożliwia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak ci się nie spieszy, bo będzie parę patchy nie ma zmiłuj.

Ogólnie poziom classic to totalnie podnieśli poziom trudności.

Nowy content dość dużo wbrew pozorom daje grze - zszedłem na normal bo na classic to mnie cholera bierze a i tak mam wrażenie że normal z EW jest trudniejszy od normal EU ale to chyba dlatego że AI ogólnie lepiej działa oraz zmienili staty broni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.11.2013 o 23:02, Numenpl napisał:

Jak ci się nie spieszy, bo będzie parę patchy nie ma zmiłuj.

Ogólnie poziom classic to totalnie podnieśli poziom trudności.

Nowy content dość dużo wbrew pozorom daje grze - zszedłem na normal bo na classic to
mnie cholera bierze a i tak mam wrażenie że normal z EW jest trudniejszy od normal EU
ale to chyba dlatego że AI ogólnie lepiej działa oraz zmienili staty broni.

Ja zagrałem jak to mam w zwyczaju na Niemożliwym plus Ironman i masakra jest ogromna różnica w poziomie trudności, nawet za zasłoną ufoki potrafią trafić krytyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2013 o 20:12, Paoro napisał:

Ja zagrałem jak to mam w zwyczaju na Niemożliwym plus Ironman i masakra jest ogromna
różnica w poziomie trudności, nawet za zasłoną ufoki potrafią trafić krytyka.


W EU grałem tylko na classic ironman teraz gram normal iron man i chyba dobrze robię bo przynajmniej poznam wszystkie zmiany w statach i badaniach.

EXALT - Są jedynie wkurzający swoimi operacjami i misjami, ale wiem na jakich dokładnie zasadach to wygląda. Sami w sobie nie są aż tacy silni choć potrafią sporo krwi napsuć na początku.

Heavy Floater oraz Mechtoid dają +5 MELD więc w późniejszej farma jakich mało choć i tak by nabić MEC armor lvl3 trzeba 200 MELD.

Gene mods fajna sprawa można polepszać naszych najlepszych żołnierzy i w miarę niskie koszty.

MEC to szaleństwo totalne.

Zalety:

- Zależności od klasy squadie dostaje pasywny bonus
- Podsystemy zapewniają duża siłę ognia i nie są zależne od doświadczenia żołnierzy.
- Dużo HP
- MEC suits zwiększają wolę
- Drzewko umiejętności daje spore bonusy i umiejętności.
- Niezłe ulepszenia część pokrywa się z SHIV.
- Odporni na ogien i truciznę.
- Hardened

Wady:

- minimum to żołnierz lvl 3-4 bo bez tego MEC nie przetrwa za długo.
- Ogromne koszty w produkcji pancerzy oraz ulepszeń.
- tylko 10 DEF oznacza że często trzeba będzie kolesia leczyć
- mała ilość amunicji do głównej broni
- mogą być poddani kontroli umysłu
- Broń główna aż tak super nie jest - odpowiednik karabinu szturmowego dopiero lvl 3 zaczyna błyszczeć

No i jeszcze shiv dostał niezłe ulepszenie - Sentinel Drone daje odpowiednik close combat specialisy (tak samo działa) oraz regenerację hp +2 aż przywróci do pełnego stanu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich . W sprawie dlc mam pytanie po zbadaniu meldu wybudowałem cyberlaboratorium techników nie przybyło natomiast nie mogę już zbudować zwykłego warsztatu czy też laboratorium . Czy ktoś ma podobny problem , a jeszcze lepiej wie jak go rozwiązać z góry dzięki wielkie za wskazówki.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.11.2013 o 22:11, MichaL3M napisał:

Witam wszystkich . W sprawie dlc mam pytanie po zbadaniu meldu wybudowałem cyberlaboratorium
techników nie przybyło


Cyberlabolatorium nie daje techników, a jedynie bonus za sąsiadowanie z warsztatem (bonus taki jakby to był warsztat oczywiście).

Dnia 21.11.2013 o 22:11, MichaL3M napisał:

natomiast nie mogę już zbudować zwykłego warsztatu czy też laboratorium


Już? To znaczy że mogłeś? Laboratorium i Warsztat nie są dostępne od początku gry ale dopiero po tym jak dostaniesz nowego inżyniera/badacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanko,orientuje się ktoś czy cenę tego dodatku na muve można obniżyć tym kodem znizkowym z kompani graczy.Oczywiście na wersję z pudłem ,bo kody nie wiedząc czemu nie działają na wersję digital

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra zacząłem sobie ostatnio pogrywać w tego nowego X-Coma i wrażenia są w sumie całkiem fajne.

Ogólnie czuje się trochę jakbym grał w taktycznego Mass Effecta z tym całym chowaniem się za zasłonami. W sumie jest to całkiem interesujące, manewrowanie swoimi ludźmi i rozstawienie ich tak by mieć przewagę nad ufokami.
Dodanie klas i zdolności znacznie urozmaiciło rozgrywkę i dodało masę nowych możliwości i taktyk jakie można zastosować co jest oczywiście plusem.

Ograniczenie liczby baz i liczebności oddziału jest z punktu widzenia kogoś kto grał w pierwszego X-Coma trochę irytujące, ale ma to jednak pewne plusy. W pierwszym X-Comie gdy byłem bliżej End Gameu, miałem po parę baz i w każdym po oddziale żołnierzy. Ufoki przechwytywałem praktycznie co parę minut i po jakimś czasie zwyczajnie miałem serdecznie dość przechodzenia praktycznie tej samej misji w kółko. Tutaj cały proces jest zmniejszony i przyśpieszony, a jednocześnie taktyczna otoczka jest znacznie bardziej rozwinięta co mi się bardzo podoba.

W sumie jedynym problemem jaki do tej pory znalazłem to niemożność strzelania w coś innego niż przeciwnik. Miałem raz sytuację gdy parę ufoków siedziało w restauracji a ja miałem wyrzutnią rakiet czystą linię strzału... prawie czystą gdyby nie okna. Gdyby można było strzelać w elementy otoczenia karabinami to spokojnie bym okna wybił i rozwalił ufoków rakietą. Czy może po prostu jakoś przegapiłem tą opcję?

Ogólnie bardzo przyjemnie mi się jak do tej pory gra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2013 o 19:44, Isildur napisał:

Chyba nie wytrzymam i kupie tę grę ;)


Tja, a później wciskasz kity, że pieniędzy nie masz na StarCrafta II.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować