Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Zynga wyszydzona za podkradanie pomysłów z Tiny Tower

7 postów w tym temacie

Drogi Ianie Marshu,

Cieszę się, że Ty i Twoja firma (pozostałe 2 osoby) jesteście tak ogromnymi fanami gry Sim Tower, wydanej przez Maxis w 1994 roku, której formułę tak skutecznie zastosowaliście w swoim tytule. Życzę szczęścia w przyszłości i podpowiadam, że SimAnt była również bardzo ciekawym tytułem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Drogi Ianie Marshu,

Dnia 25.01.2012 o 09:30, Ring5 napisał:


Cieszę się, że Ty i Twoja firma (pozostałe 2 osoby) jesteście tak ogromnymi fanami gry
Sim Tower, wydanej przez Maxis w 1994 roku, której formułę tak skutecznie zastosowaliście
w swoim tytule. Życzę szczęścia w przyszłości i podpowiadam, że SimAnt była również bardzo
ciekawym tytułem.



Celne ;) Weź jednak pod uwagę jedną rzecz - czym innym jest inspiracja prawie dwudziestoletnim, mocno zapomnianym tytułem, a czym innym "zrzynka" z czegoś co schodzi jak ciepłe bułeczki i jest bardzo świeże ;-)

Jasne - w tej branży siłą rzeczy sporo jest pomysłów, które "ktoś już wcześniej odkrył", a granica między inspiracją a plagiatem jest dość umowna (to co dla jednego będzie ledwie zapożyczeniem lub rozwinięciem cudzego pomysłu, dla drugiego będzie już totalną zrzynką).

Z reką na sercu powiedz - czy patrząc na te screeny nie widzisz, że Zynga z premedytacją granicę pomiędzy zapożyczeniem a plagiatem jednak przekroczyła ? Czy to samo możesz powiedzieć porównując produkt Nimblebit a grę Maxis ?

IMO Zynga w tym wypadku nieźle zaleciała z człona ;-) Takie mieszane uczucia miałem kiedyś grając w King''s Bounty - ten tytuł bardzo mi się podobał, ale pocinając w niego wciąż miałem wrażenie, że Katauri (deweloper) podczas tworzenia tej gry non stop miał odpalone HoMM V i "kopiuj-wklej" od kolegów z Nival szło na potęgę i bez zahamowań ;-) No, ale to już tak na marginesie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.01.2012 o 09:58, Lordpilot napisał:

Z reką na sercu powiedz - czy patrząc na te screeny nie widzisz, że Zynga z premedytacją
granicę pomiędzy zapożyczeniem a plagiatem jednak przekroczyła ?


Zdecydowanie tak. Uprzedzając ewentualne komentarze lub domysły - nie jestem fanem Zyngi, nie gram w ich gry (trochę czasu spędziłem przy FrontierVille, ale to było rok temu...) i nie interesuję się ich polityką. Mój post był jedynie próbą zwrócenia uwagi na "delikatną" hipokryzję, jaką zauważyłem w przesłaniu pana Marsha.

Dnia 25.01.2012 o 09:58, Lordpilot napisał:

Czy to samo możesz powiedzieć porównując produkt Nimblebit a grę Maxis ?


Szczerze? Owszem. Ponieważ jedyną różnicą, tak naprawdę, jest grafika, która w Tiny Tower jest dość mocno kreskówkowa, podczas gdy w SimTower była bardziej zbliżona do realistycznej. Ale poza tym istota gry pozostaje taka sama - mamy wieżowiec, mamy możliwość budowania w nim części mieszkalnych czy usługowych, mamy mieszkańców, z których każdy ma jakieś wymagania i oczekiwania...

Dnia 25.01.2012 o 09:58, Lordpilot napisał:

IMO Zynga w tym wypadku nieźle zaleciała z człona ;-)


Nie przeczę i nie bronię ich. Pamiętajmy natomiast, że aby krytykować innych za brudne ręce, sami musimy mieć je czyste. A przynajmniej założyć rękawiczki.

Swoją drogą, chyba zdali sobie sprawę, że trochę przegięli, bo zajrzałem na Twittera NimbleBit i nie widzę tam tego wpisu, najnowszy jest chyba z 5 stycznia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.01.2012 o 09:58, Lordpilot napisał:

miałem wrażenie, że Katauri (deweloper) podczas tworzenia tej gry non stop miał
odpalone HoMM V i "kopiuj-wklej" od kolegów z Nival szło na potęgę i bez
zahamowań ;-)


No chyba żartujesz. Jedyne co być może zainspirowało Katauri, to styl graficzny, ale cała reszta przecież pochodzi z pierwowzoru. To King''s Bounty (1) było najpierw, dopiero potem HoM&M. I zacznijmy od tego że KB (nowe) to RPG, a nie gra strategiczno-taktyczna jak HoM&M. Inne różnice są również zasadnicze - w warstwie taktycznej są heksy, zupełnie inne potwory, przede wszystkim świetny przygodowo-komediowy feel. Nie wiem, skąd wytrzasnąłeś to "kopiuj-wklej". :|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.01.2012 o 09:30, Ring5 napisał:

Drogi Ianie Marshu,

Cieszę się, że Ty i Twoja firma (pozostałe 2 osoby) jesteście tak ogromnymi fanami gry
Sim Tower, wydanej przez Maxis w 1994 roku, której formułę tak skutecznie zastosowaliście
w swoim tytule. Życzę szczęścia w przyszłości i podpowiadam, że SimAnt była również bardzo
ciekawym tytułem.


Tiny Tower ma wspólnego z Sim Tower, że tu budynek i tam budynek. Najwyrażniej nie grałeś w ST/TT. Już bliższe do ST jest Mega Mall Story, choć też założenia są trochę inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.01.2012 o 21:37, SHADOW-XIII napisał:

Tiny Tower ma wspólnego z Sim Tower, że tu budynek i tam budynek.


Podobny tekst można rzucić, podmieniając tylko "Heights Dream" pod "Sim Tower".

Dnia 25.01.2012 o 21:37, SHADOW-XIII napisał:

Najwyrażniej nie grałeś w ST/TT.


Skądże znowu, wcale nie grałem... http://3.bp.blogspot.com/-9vAQckqgZbM/TvbgxpIeFjI/AAAAAAAAB1s/JRFX-jFjP28/s400/rolleyes.jpg

Dnia 25.01.2012 o 21:37, SHADOW-XIII napisał:

Już bliższe do ST jest Mega Mall Story, choć też założenia są trochę inne.


Tyle tylko, że w MMS raczej nie mamy "mieszkańców", ale klientów, natomiast w ST i TT - jak najbardziej. Ale rzeczywiście, poza tym podobieństw żadnych ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować