Vaksinar

Diablo III - temat ogólny

17297 postów w tym temacie

Dnia 15.08.2010 o 23:56, krak2610 napisał:

A co w limitce? Przede wszystkim artbook! A zamiast pendrive ala SCII chciałbym figurkę.
Choć tak się pewnie nie stanie, na figurkach zarobią osobno...


Ja bym się nie obraził za plakat. Figurka - owszem, mogłaby być, pod warunkiem, że im kontener się nie "wymsknie" i nie będzie jak z figurkami z BioShocka... :/ W każdym razie powinno to być coś a) atrakcyjnego wizualnie, b) kojarzącego się jednoznacznie z serią. Tego właśnie zabrakło w EK StarCrafta 2, gdzie niby pendrive jest ok, ale raz, że mało praktyczny (trochę niedzisiejsza ta pojemność...), a dwa, że raczej niezbyt się kojarzy z tym uniwersum (czy ktoś w ogóle widział nieśmiertelnik Raynora? Już chyba lepiej by zrobili dając replikę jego "blachy").

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie jakby dali właśnie pendrive''a np. z Diablo 1 albo Diablo 2 w środku ;] obok tego koszulka ;D i zgadzam się z Krakiem2610, Przede wszystkim Artbook!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2010 o 00:14, Jakli napisał:

Wygląda na to, że gra nie będzie miała super wymagań sprzętowych, bo i polityka Blizzarda
wiele razy na to nie pozwoliła (patrz W3, Diablo 2 czy też aktulany S2).


To były dawne czasy. Dzisiejszy SC2 daje ostro popalić szybkim maszynką przy wszystkich włączonych bajerach i z wygładzaniem krawędzie. Może poprawią to w patchach, a może dopiero w dodatku, a może...w ogóle nie będzie się dało tego zrobić. :)
Tak przy okazji - jak miałbym nawet na leciwym sprzęcie męczyć się z Diablo III na najniższych detalach to wolałbym poczekać nawet kilka lat na nowego kompa niż sobie psuć przyjemność graniem w pokaz slajdów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez przesady. Gra powinna być wydana w ciągu następnych 2 lat. Po tym co widać dzisiaj, grafika nie jest jakaś super zaawansowana. Myślę, że mały upgrade karty graficznej i powinno śmigać ;P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie przesadzajmy, nawet jak zrobią mi niespodziankę i wydadzą ją wcześniej to liczę że mój nieco już leciwy GTX260 podoła zadaniu =)
A jak faktycznie D3 pojawi się dopiero za 2-3 lata to zapewne będę siedział już za rok na sprzęcie z minimum 2x gtx 460 w sli [przynajmniej taki jest docelowy plan na kwiecień/maj 2011 2x GTX 460 + intel i7]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2010 o 14:23, Galadin napisał:

To były dawne czasy. Dzisiejszy SC2 daje ostro popalić szybkim maszynką przy wszystkich
włączonych bajerach i z wygładzaniem krawędzie. Może poprawią to w patchach, a może dopiero
w dodatku, a może...w ogóle nie będzie się dało tego zrobić. :)


Tak, tyle że SC2 jest wymagający nie ze względu na jakieś szczególne fajerwerki graficzne (którymi pochwalić się nie może), ale przez słabą optymalizację. Ta gra naprawdę nie powala na ziemię graficznie, a wymagania ma leciutko, nomen omen, kosmiczne.

Dnia 16.08.2010 o 14:23, Galadin napisał:

Tak przy okazji - jak miałbym nawet na leciwym sprzęcie męczyć się z Diablo III na najniższych
detalach to wolałbym poczekać nawet kilka lat na nowego kompa niż sobie psuć przyjemność
graniem w pokaz slajdów.


A ja bym wolał poczekać parę lat, aż dopracują i zoptymalizują grę. Wypuszczenie gierki na zasadzie "dobra, jakoś to sobie odpalą" w sytuacji, gdy oprawa audiowizualna nie usprawiedliwia takich wymagań jest jedynie oznaką olewania graczy. Blizzard ciężko pracuje nad usuwaniem błędów (co też nie zawsze im się udaje), ale wypuszczają tytuły sprzętożerne do granic przyzwoitości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2010 o 15:51, Ring5 napisał:

A ja bym wolał poczekać parę lat, aż dopracują i zoptymalizują grę. Wypuszczenie gierki
na zasadzie "dobra, jakoś to sobie odpalą" w sytuacji, gdy oprawa audiowizualna nie usprawiedliwia
takich wymagań jest jedynie oznaką olewania graczy. Blizzard ciężko pracuje nad usuwaniem
błędów (co też nie zawsze im się udaje), ale wypuszczają tytuły sprzętożerne do granic
przyzwoitości.


Oczywiście, tylko że niestety od SC2 mamy tendencję spadkową w kwestii optymalizacji, za to są bajery w stylu DX10 czy tam 11, a po co to komu przy takiej grafice to ja nie wiem. W ogóle to się zastanawiam czy Cataclysm nie spowoduje kataklizmu pośród paruset tysięcy graczy śmigających na starszych kompach - czyli takich na których np. TBC lub Lich King płynnie działały lub na granicy. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z Gamescom...
Nowością w Diablo 3 będzie "crafting system" i nowi NPCe, którzy będą się tym zajmować. Artisans (owi NPCe) będzie trzeba odblokować poprzez questy. Będą mogli również "rozłożyć" przedmioty na materiały crafterskie, które można użyć na tworzenie nowych itemów.
Sam system będzie również zawierał sporo elementów "randomowych". Nie wszystko będzie ustawione "z góry".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra więcej informacji. Głównie tłumaczenie posta z forum battle.net ( http://forums.battle.net/thread.html?topicId=26560505938&sid=3000 ):

- 3 typy rzemieślników (Blacksmith/jeweler/mystic), można mieć wszystkich trzech
- Formuły na tworzenie itemów mogą wypaść wszędzie
- "Artisians" mogą uczyć się nowych formuł również poprzez "levelowanie"
- Niektóre formuły wymagają aby rzemieślnik był na odpowiednim poziomie.
- Tworzenie przedmiotów zajmuje trochę czasu, można więc ustawić listę tworzenia przedmiotów i iść pozabijać mobki. gdy wrócisz, przedmioty powinny być gotowe.(?)
- W późniejszych etapach gry, można wybrać specjalizacje dla Artisian''a, na przykłąd Topory.
- Salvaging (rozkładanie ?): niepotrzebne itemy można zamienić na materiały potrzebne to towrzenia nowych przedmiotów.
- Materiały oprócz wymagania do tworzenia przedmiotów, są również potrzebne do podnoszenia poziomu rzemieślników.

- System "mułowania" (przechowywania) potwierdzony - Możliwy system wysyłania poczty (a''la WoW, albo inne MMO) i/lub wspólna skrzynka.
- Nowa mini mapa (w górnym prawym rogu). Wyświetla NPC''ów, handlarzy, questy, itp.

- Nie będzie systemu miejskich portali w Diablo 3.
- Brak łatwych ucieczek przez portale. Chcą stworzyć coś w stylu "przenieś się do swoich przyjaciół", a nie możliwość ciągłego przemieszczania się co chwilę w tę i z powrotem do miasta.
- Brak wersji na konsole (nie ogłoszą jakichkolwiek "planów" na temat wersji konsolowej, dopóki nie ogłoszą wersji konsolowej (dla mnie też to jakoś dziwnie brzmi...))

- Zmiany plecaka: Zbroje, sztylety, tarcze (pewnie i inne przedmioty, na razie było widać tylko te przedmioty) będą zajmować taką samą ilość miejsca (2 w górę, 1 w bok)
- Plecak nie ma podziału na kilka części
- Ilość dziur w przedmiotach będzie zależała od jego poziomu. (nie mylić z poziomem wymaganym do noszenia)
- Przedmioty setowe wracają. Są w chwili obecnej w fazie projektowania. Blizzard nie chce aby powtórzyła się sytuacja w której po znalezieniu wszystkich części zestaw już nie był potrzebny (np. znajdujemy Hełm i buty Sigona na 12 poziomie, natomiast zbroje na 40, gdy już tego i tak nie będziemy używać. Czy będzie możliwość zrobienia przedmiotów setowych jeszcze nie wiadomo.
- Przedmioty różnych typów i jakości (legendarne, rzadkie itp.) mogą być tzw. "najlepszymi z ich typu" (dobra, nie wiem jak najlepiej to przetłumaczyć - "Items of different item classes can be the best in slot"). To znaczy że najlepszą bronią będzie jakiś unikat, najlepszą będzie rzadka zbroja, najlepsze buty będą robione przez nas. Oczywiście są to tylko przykłady i wszystko będzie się różnić w zależności od klasy oraz specjalizacji (buildu, czy jak to tam będzie wyglądać w Diablo 3).
- Za wszystko trzeba będzie płacić złotem ! W końcu będzie miało jakieś znaczenie, i może stanie się główną walutą, albo przynajmniej na równi z czymś innym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2010 o 17:15, Jeggred napisał:

- 3 typy rzemieślników (Blacksmith/jeweler/mystic), można mieć wszystkich trzech
- Formuły na tworzenie itemów mogą wypaść wszędzie
- "Artisians" mogą uczyć się nowych formuł również poprzez "levelowanie"
- Niektóre formuły wymagają aby rzemieślnik był na odpowiednim poziomie.
- Tworzenie przedmiotów zajmuje trochę czasu, można więc ustawić listę tworzenia przedmiotów
i iść pozabijać mobki. gdy wrócisz, przedmioty powinny być gotowe.(?)
- W późniejszych etapach gry, można wybrać specjalizacje dla Artisian''a, na przykłąd
Topory.
- Salvaging (rozkładanie ?): niepotrzebne itemy można zamienić na materiały potrzebne
to towrzenia nowych przedmiotów.
- Materiały oprócz wymagania do tworzenia przedmiotów, są również potrzebne do podnoszenia
poziomu rzemieślników.


Ekhm...co jak co ale mnie się wydaje że crafting do Diablo nie pasuje. Wyjdzie na to że zamiast polować na itemy tłukąc bossy, lepiej będzie wytrenować skill i samemu sobie coś stworzyć z zebranych wcześniej materiałów. Ale nie przesądzam nic z góry, może to będzie jednak zupełnie inne wrażenie niż w grach typu MMO. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2010 o 17:21, Galadin napisał:

Ekhm...co jak co ale mnie się wydaje że crafting do Diablo nie pasuje. Wyjdzie na to
że zamiast polować na itemy tłukąc bossy, lepiej będzie wytrenować skill i samemu sobie
coś stworzyć z zebranych wcześniej materiałów. Ale nie przesądzam nic z góry, może to
będzie jednak zupełnie inne wrażenie niż w grach typu MMO. :)


Jak dalej przetłumaczyłem, przedmioty "best in slot" będą różnego typu dla różnych klas i buildów. To znaczy że BiS może być tak samo uniqiem, rare, craftem, setowym albo jeszcze czymś innym (mam nadzieję, że ludzie rozumieją ten "slang", ja nie wiem jak to prawidłowo przetłumaczyć żeby było zrozumiałe). Będzie mnóstwo różnych opcji, znacznie więcej niż w Diablo 2. Crafting nie jest ograniczeniem, tylko rozszerzeniem. Najlepsze itemy będzie można zdobyć wszędzie, z bossów, mobów, craftingu. W zależności od tego co nam jest potrzebne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2010 o 17:28, Jeggred napisał:

Crafting nie jest ograniczeniem, tylko rozszerzeniem. Najlepsze itemy będzie
można zdobyć wszędzie, z bossów, mobów, craftingu. W zależności od tego co nam jest potrzebne.


Mnie nie chodzi o to że crafting jest zły albo że ogranicza, po prostu im więcej innowacji i rozszerzeń tym bardziej następna wersja każdej gry coraz bardziej różni się od poprzedniczki i to niekoniecznie będzie oznaczało lepiej albo gorzej. Niestety w wielu przypadkach jest gorzej - jak w kolejnych Heroesach od części IV aż po najnowszą zapowiadaną część VI, czy chociażby w Quake III->IV, Morrowind->Oblivion, Baldurs Gate-> NWN itd. :) Tylko o to się obawiam, że z soczystego hack & slasha Diablo III stanie się MMO (WoWo) podobne tylko że bez abonamentu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2010 o 17:49, Galadin napisał:

Niestety w wielu przypadkach
jest gorzej - jak w kolejnych Heroesach od części IV aż po najnowszą zapowiadaną część
VI, czy chociażby w Quake III->IV, Morrowind->Oblivion, Baldurs Gate-> NWN itd.
:) Tylko o to się obawiam, że z soczystego hack & slasha Diablo III stanie się MMO (WoWo)
podobne tylko że bez abonamentu.


Diablo 2 w porównaniu do Diablo 1 to praktycznie inna gra i nie przypominam sobie żeby ktoś wtedy płakał. Zupełnie nowe postacie, kompletnie inny system umiejętności (z systemu tych samych czarów dla wszystkich postaci, na system unikatowych umiejętności dla każdej klasy umożliwiający zróżnicowane buildy), najemnicy, dziury w przedmiotach, runy i słowa runiczne, kamienie, klejnoty, tworzenie przedmiotów w Kostce Horadrima (które w Diablo 3 będzie po prostu bardziej rozbudowane), przeniesienie rozgrywki na powierzchnię (z dalszym odwiedzaniem lochów), i jeszcze kilka innych rzeczy się znajdzie.

Jeżeli porównywać to Diablo 1 -> Diablo 2 praktycznie tyle samo zmian co Diablo 2 -> Diablo 3.
Poza tym WoW czerpie pomysły z Diablo, więc nie dziwne że Diablo weźmie kilka pomysłów z WoWa. Crafting Nie będzie tak skomplikowany i rozbudowany jak w grach MMO. Ani w ilości profesji, ani w ilości różnych materiałów.

Ja się o Diablo 3 nie boje. Jedyne co mnie męczy to myśl o tym, że musimy czekać jeszcze dobry rok, albo i lepiej na tą grę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Crafting zapowiada się świetnie. Bardzo cieszy również możliwość wysyłania poczty, a i gromadzenie złota będzie miało większe znaczenie. Rewelacja. ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ej, kurde, przecież crafting i w D2 był i to całkiem istotny, przy sporej dawce szczęścia i wysoko levelowej postaci można było zrobić przedmiot bardzo dużo warty.

Tylko że oczywiście inaczej wyglądał, tam nie potrzebowałeś żadnego npc'a tylko formułkę z Neta, kostkę i przedmioty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2010 o 18:56, Pitej napisał:

Ej, kurde, przecież crafting i w D2 był i to całkiem istotny, przy sporej dawce szczęścia
i wysoko levelowej postaci można było zrobić przedmiot bardzo dużo warty.

Tylko że oczywiście inaczej wyglądał, tam nie potrzebowałeś żadnego npc''a tylko formułkę
z Neta, kostkę i przedmioty.


Dokładnie. Mimo wszystko chyba lepiej, że ten element gry chcą rozbudować. Grunt by crafting nie był łatwy (via szukanie odpowiednich przedmiotów do stworzenia danego itemka;)).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę więcej informacji (ten sam topic, tylko inny post):
- Blacksmither (jeden z Artisan''ów) będzie tworzył przedmioty, dodawał sockety do przedmiotów oraz reperował.
- Mystic będzie odpowiedzialny za Enchanting, czyli dodawanie magicznych efektów do przedmiotów (na razie tylko tyle wiadomo, może coś jeszcze).
- Można Enchantować ten sam item kilkukrotnie, ale poprzedni enchant będzie zastępowany nowym (np. jeżeli już dodaliśmy +5 do siły do jakiegoś przedmiotu, i będziemy chcieli dodać +5 do zręczności, to pozostanie tylko ten drugi, zamiast obu).
- Jeweler będzie łączył kamienie(tak samo jak to miało miejsce z Kostką Horadrimów). I tyle na razie na jego temat wiadomo.
- Każdy z Artisan''s będzie dawał nam questy.
- Będzie 5 poziomów "jakości" kamieni. W sumie będzie 14 poziomów "jakości", jakie będziemy mogli osiągnąć poprzez ich łączenie (tutaj jak dobrze rozumiem wychodzi na to, że będziemy mogli łączyć różne kamienie ze sobą... no chyba że coś pomieszałem, więc jak ktoś wie lepiej to proszę mnie poprawić).
- Materiały będą miały bardzo pojemne stacki (stosy ?), nie będą więc zajmować dużo miejsca w ekwipunku.
- Najprawdopodobniej wrócą "Punkty kontrolne" jakie znamy z Diablo 2.
- Będzie system zawodowca (Hardcore, czyli jak postać zginie to już na dobre).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wywiad Jay Wilson''em w dwóch częściach:
http://www.youtube.com/watch?v=Dgf__G5jnEE
http://www.youtube.com/watch?v=N9G9wWK7Ttg
A jeżeli łatwiej wam zrozumieć angielski gdy czytacie (tak jak mi) to tutaj macie transkrypcje:
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/jay-wilson-interview-indiablo.de-part-one/
http://diablo.incgamers.com/blog/comments/jay-wilson-interview-indiablo.de-part-two/

Mówi między innymi o nowym systemie "zasobów" dla czarodziejki, o farbkach do kolorowania sprzętu (na chwilę obecną jest 15 kolorów), i kilku innych ciekawych rzeczach. Warto posłuchać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się