Vaksinar

Diablo III - temat ogólny

17297 postów w tym temacie

Witam wszystkich.
Z samego choćby sentynemntu do serii kupiłem sobie D3 i niestety z punktu widzenia rzeczy, które stanowią o żywotności tego typu gier lekki zawód... generalnie gra jest OK, ale czegoś mi tu brakuje. Chyba najbardziej epików (legendarnych, unikatów, you name it) godnych swojej nazwy, których w grze praktycznie nie uświadczyłem (to samo o setowych). Może z jednego na niższych lvlach, który oczywiście nie nadawał się do niczego. Czy drop chance na nie jest aż tak niski ? W Diablo 2 nie pamiętam, żebym kiedykolwiek w ogóle podnosił itemy żółte (chyba że podczas lvlowania). Tutaj właściwie nie dropuje się nic lepszego, a 99% yellow do złom do sprzedania. :-(
Dalej, jak w D2 walczyliśmy z bossami, tak tutaj na inferno kitujemy je przez całą mapę i spowrotem... affixy mobków rzadkich i elitarnych są niezbalansowane i na siłę udziwnione, żeby tylko nadać grze jako taki poziom trudności. Różnorodność skilli postaci jest ograniczana przez samą mechanikę walk, która na inferno wymusza stosowanie konkretnych buildów (czyli bez zmian).
Naprawdę beta nastroiła mnie tak pozytywnie, a niestety end game content okazał się być tak bardzo nieprzemyślany. Wiem, że Blizz chciał zrobić coś nowego, coś innego niż D2, żeby nie było tylko farmienia bossów, żeby nie musieli stosować systemu ladderów jak w Dwójce itd. Ale IMO zaczęli kombinować i po prostu lekko przekombinowali. Może przyszłe patche i dodatki coś tu zmienią (szanse na to są, bo już obecne patche dały sporo in plus moim zdaniem), ale ATM jest jak jest.

W każdym razie bawię się trochę magiem (w zasadzie tylko nim) i używając zaklęcia dezintegracji zauważyłem pewną rzecz. Mianowicie zmieniłem z 1h+offhand (1,5 ataków na sekundę) na wolnego 2h (0,9 attack speed) i okazuje się, że przy w zasadzie minimalnej różnicy w zadawanych obrażeniach mój arcane power (AP) właściwie prawie się nie wyczerpuje. Przy 1h znika prawie natychmiastowo po kilku sekundach channelingu. Różnica dmg w statystykach wynosi około 1500 na korzyść 1h+offhand (w samej walce to już różnie bywa, ze względu na przedział obrażeń czasem wychodzi na to samo). Za to AP przy 1h znika tak ze 100% szybciej jak nie lepiej. Zastanawiam się czy tak właśnie miało być, bo w przypadku runy intensify z 1h nie zdążysz się nawet rozpędzić i już jesteś OOM.
Zresztą IMO system, w którym skille zadają obrażenia % od broni sprawdza się tylko w przypadku normalych ataków. Np. broń ma dmg 5, 2 ataki na sekundę, druga ma dmg 10, jeden atak na sekundę. Obie mają dps 10. A jeśli takie zaklęcie jest channelowane, wtedy zaczyna się problem, bo ticki niezależnie od broni wchodzą co 0,5 sekundy, a nie możemy patrzyć wyłącznie na same obrażenia broni. Zaczyna się przeliczanie obrażeń za poszczególne ticki mało zrozumiałe dla gracza. Blizz zrobił tak, że w zależności od szybkości broni zmniejsza się lub zwiększa koszt AP. W porządku, tyle że w przypadku zbliżonego dpsu obrażenia specjalnie się nie różnią (przynajmniej w moim przypadku), a koszt AP przy szybszym attack speed wzrasta nierównomiernie.
Chyba że jest coś o czym nie wiem...

Reasumując: warstwa fabularna gry bardzo mi się spodobała (

Spoiler

może poza Cainem, którego Blizzowi nie wybaczę ;-P

). Fabuła dość ciekawa, choć mało zaskakująca. Filmiki (szczególnie ten z po ukończeniu trzeciego aktu) wgniatają w fotel i choćby dla nich tylko warto grę kupić. Natomiast jeśli ktoś nastawia się w end game na wielką zabawę w poszukiwanie unikatów / setów oraz handel itemkami jak w Diablo 2, to niestety ale możecie się rozczarować. Bossowie nie dropują w zasadzie nic, zwykłe packi mobków rzadkich oraz elitarne są tak przegięte (szczególnie w ostatnich aktach) że będziecie ginąć masowo tylko przez to, że mechanika gry nie pozwala wam unikać ich zdolności, a handel jako taki w Trójce został IMO skutecznie zniszczony przez samo AH, które mało tego to jeszcze zabija przyjemność ze znajdowania coraz lepszych itemków samemu, bo przecież po jednym kliknięciu masz na AH wybór lepszy niż sam wyfarmujesz w akcie 1 inferno przez ruski rok. ;-( Tak wiem, możesz "nie korzystać z AH", tyle że to nie będzie oznaczało że tego AH nie ma.
Ja proponowałbym odczekać conajmniej miesiąc, może kwartał do czasu aż spatchują ją na tyle, aby bardziej przypominała Dwójkę. Bo w tym momencie zbyt wiele rzeczy mnie irytuje, choćby tak wielki CD na teleport. OK, Tele bez CD to lekka imba, niech tam będzie, ale 16 sekund ?!?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w wiekszosci sie z toba zgadzam, ale i tak uważam, ze gra jest swietna poniewaz jak dla mnie ma klimat, ta fabule jak wspomniales, swietna muzyke, jest 5 rozniacych sie klas, gra w coopie, rozwoj postaci grafika i te zniszczenia otoczenia, kapitalne filmiki boskie acz troche za krotkie,
i to co najwazniejsze GRYWALNOSC!

i ja osobiscie przyznaje jej dziesiatke i wybaczam to ze:

- Każdy poziom trudności powinien mieć ekskluzywne dla siebie przedmioty a nie tylko ah
- zero losowości map lub niewliekie zmiany w lochach
- Brak balansu przedmiotów legendarne przedmioty to crap w wiekszosci i sa gorsze od zółtych. W Diablo 2 jak wypadł legendarny to cisinienie siegalo zenitu a tu nie dosc ze prawie nie wypadaja to crap
- AH i RMAH zrujnowały grę wszystkie przedmioty na wyzszych poziomach trudnosci czyli pieklo a zwlaszcza inferno kupuje sie na ah wlasnie bo wiekszosci wypadaja smieci
- przeszadzone koszty przedmiotow przez zachlannosc graczy! inferno przez to nie jest osiagalne dla osob ktore nie maja czasu lub nie lubia farmy i przez to maja malo zlota i taka osoba jestem ja (gram srednio 3 godz) i pomijam ze farma i tak nudzi po pewnym czasie a co maja powiedziec inni ktorzy graja mniej (swoja droga blizz powinien wprowadzic ograniczenie np do 10mln golda na przedmiot albo nawet mniej)
- nerfy ktore sprawiaja zamet w przedmiotach i nie wiadomo czy kupowac przedmioty za grube mln bo potem sie okaze, ze twoj przedmiot jest gowno wart bo znerfili np attack speed jak ostatnio
- inferno to tak naprawdę tylko ciągła farma w tych samych lokacji, z tymi samymi wkurzającymi elitarnymi potworami i po pewnym czasie wieje nuda
- Główni źli bez jakiegokolwiek charakteru Mistrz taktyki Azmodan, ktorego rozwala sie z zamknietymi oczami
- Brak PvP
- drm mimo ze naprawiony to i tak bez internetu sie nie pogra
- brak porzadnego czatu
- Niektóre kombinacje potworów elitarnych sprawiają, że chcesz użyć penetracji monitora pięścią.
- Kiepski craftingi, za mało opłacalny przez ah
- i inne szczegoly np. kowal potrafi wykuc legendarna bron a nie potrafi naprawic ekwipunku za to dziewczynka w drugim akcie potrafi....

i mimo tylu minusikow a pewnie jest ich wiecej to i tak gra jest warta uwagi. ja osobiscie zadnej gry nie przeszedlem pod rzad nawet 2 razy za to diablo przeszedlem juz pod rzad 8 i gram dalej! Diablo awansowalo u mnie (wraz z d2) na drugie miejsce zaraz po serii GTA
pozdro:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co wpływa na szybkość ataku? Gram barbarzyńcą i nie wiem czy, któryś z podstawowych współczynników, czy tylko itemami mogę zwiększyć szybkość ataku. Zwykle w grach RPG zręczność ma wpływ na szybkość ataku, ale tutaj nie wiem. Brakuje mi trochę manuala, w którym byłoby opisane co ma na co wpływ, instrukcja w pudełku niestety nie zawiera żadnych przydatnych informacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2012 o 09:06, davis87 napisał:

- Główni źli bez jakiegokolwiek charakteru Mistrz taktyki Azmodan, ktorego rozwala sie
z zamknietymi oczami

Pokaż mi filmik jak Azmo na Inferno zabijasz z zamkniętymi oczami bo aż nie wierzę. Ja chyba z 3 godziny się z tym bossem męczyłem, kosztowało mnie to też 5 stacków nephalema bo musiałem specjalnie pod jego atak plamami wrzucić pasyw illusionist (grałem magiem) żeby chociaż mieć SZANSE przeżycia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2012 o 09:55, damlon napisał:

Co wpływa na szybkość ataku? Gram barbarzyńcą i nie wiem czy, któryś z podstawowych współczynników,
czy tylko itemami mogę zwiększyć szybkość ataku. Zwykle w grach RPG zręczność ma wpływ
na szybkość ataku, ale tutaj nie wiem. Brakuje mi trochę manuala, w którym byłoby opisane
co ma na co wpływ, instrukcja w pudełku niestety nie zawiera żadnych przydatnych informacji.

Nah, itemki z AS mają największy wpływ, ponadto dual wield i frenzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2012 o 10:21, ziptofaf napisał:

Pokaż mi filmik jak Azmo na Inferno zabijasz z zamkniętymi oczami bo aż nie wierzę. Ja
chyba z 3 godziny się z tym bossem męczyłem, kosztowało mnie to też 5 stacków nephalema
bo musiałem specjalnie pod jego atak plamami wrzucić pasyw illusionist (grałem magiem)
żeby chociaż mieć SZANSE przeżycia.


A po nerfie obrażeń próbowałeś? (1.03)
Z zamkniętymi oczami to może nie, ale jeden z prostszych bossów, bo tak naprawdę nigdy do ciebie nawet nie podchodzi, a plamy aktualnie biją tak, że jak się nie śpi to raczej ciężko zginąć (nawet z stosunkowo niskimi resistami/armorem).

Ja przyznam szczerze że ostatnio mam problem żeby się "zmusić" do grania, bo jakoś brakuje mi celu. Sprzęt mam na tyle dobry że farmienie a1 to spacerek, a a3 mogę robić bez bólu jak mam ochotę zobaczyć więcej tych dropów ilvl62 i ilvl63. Natomiast a4 mi się zwyczajnie nie chce bo po prostu a3 jest jak dla mnie wygodniejsze.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2012 o 11:27, zawcia napisał:

A po nerfie obrażeń próbowałeś? (1.03)

Po nerfie sprzedałem gear bo uznałem że nie ma sensu grać w coś co już nie jest wyzwaniem... No ale jak na Blizzie wymuszają kolejne nerfy obrażeń, większy drop rate itp to potem hardkorowcy mają dosyć.

Moim zdaniem to poziom trudności Inferno był zresztą w porządku (to miało być prawie nie do przejścia...), co najwyżej starczyłoby wzmocnić nieco melee klasy i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2012 o 11:38, ziptofaf napisał:

> A po nerfie obrażeń próbowałeś? (1.03)
Po nerfie sprzedałem gear bo uznałem że nie ma sensu grać w coś co już nie jest wyzwaniem...
No ale jak na Blizzie wymuszają kolejne nerfy obrażeń, większy drop rate itp to potem
hardkorowcy mają dosyć.

Masz literówkę, zamiast hardkorowcy powinno być masochiści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2012 o 17:48, gumeczka napisał:

Zauważyliście osiągnięcie "zdobądź 60 poziom wszystkimi 10 postaciami" ??


Pewnie takie jest, no i co ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2012 o 17:48, gumeczka napisał:

Zauważyliście osiągnięcie "zdobądź 60 poziom wszystkimi 10 postaciami" ??


Może przez to, że faktycznie tyle jest postaci? 5 klas z rozróżnieniem na płeć daje 10 "unikatowych". Bez dalszych domysłów, że tyle wprowadzą w dodatkach, jeśli dobrze odczytałem co miałeś na myśli :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2012 o 17:48, gumeczka napisał:

Zauważyliście osiągnięcie "zdobądź 60 poziom wszystkimi 10 postaciami" ??


Raczej chodzi o to, żeby zapełnić wszystkie 10 slotów postaciami na 60lvl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2012 o 17:48, gumeczka napisał:

Zauważyliście osiągnięcie "zdobądź 60 poziom wszystkimi 10 postaciami" ??

"10 postaciami" to nie to samo co "10 różnymi klasami".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2012 o 20:16, gumeczka napisał:

Dobrze :-)).Ale troche byłoby to bez sensu jeśli chodziło by o płeć.

Bo nie chodzi. Wbij 60 poziom 5 postaciami normalnymi i 5 hardkorowymi, wtedy można powiedzieć że odblokowałeś WSZYSTKO ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wbijam dzisiaj (koło 14.) do Diablo, ale niestety nie dało się grać przez lagi. No cóż, życie. Ale dwie godziny temu dostałem maila od Blizza, że spamowałem kanał i mam godzinnego bana na chata. Błąd systemu czy Chińczycy się dobijają do mych drzwi?
Mail przyszedł z noreply@blizzard.com. I nie mam jakoś w zwyczaju udzielać sie na chacie, a co dopiero spamować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.07.2012 o 16:22, Mercuror napisał:

Wiesz, nie wszyscy grają już 60 lvl na inferno, są też gracze na niższych poziomach trudności,
którzy o dziwo potrzebują ekwipunku. 10k na koszmarze to kwestia kilku, góra kilkunastu
minut gry.

Tylko że na koszmarze wszystkie przedmioty szybko trafiają do ponownego obrotu, więc jest oczywiste że cena spada. Na inf jak już się coś kupi to się w tym siedzi, a nie zmienia po 4 godzinach bo lvl wzrósł. Ja przechodziłem normal-hell drugą postacią (witch doctorem w 18 godzin 60 lvl:D) na zasadzie kupuje gear za 50-100k i po 10 lvlach sprzedaje za 30% więcej, plus sam znalazłem ze 2 przedmioty. Prosty wniosek- każde dobicie postaci do 60 lvla zwiększa pulę przedmiotów na normal-hell, czyli obniża ich cenę, a prowizje jeśli już dodają grze żywotności, gdyby gold nie spływał to za pół roku po dojściu na 60 lvl za broń 700 dps płacił być 100 milionów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2012 o 09:37, tosz napisał:

bełkoczący klejnot można znaleźć w jaskiniach mrozu czylodowej pieczarze ?


W polskiej wersji nazywa się to "Pieczary Mrozu". Ta lokacja występuje na zmianę z "Lodową Jaskinią". Klejnot może wypaść z potwora, który nie pamiętam jak się nazywa niestety (Mrozi-cośtam chyba).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się