Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Artykuł: Co z tą branżą? - Tim Schafer - Milioner w 24 godziny

19 postów w tym temacie

Łukasz Berliński

Tim Schafer dokonał właśnie rzeczy jeszcze kilka dni temu niemożliwej. W ciągu zaledwie 24 godzin, pozyskał od graczy milion dolarów na grę przygodową w starym stylu. A suma cały czas rośnie. Czyżby narodził nam się nowy model finansowania niezależnych produkcji?

Przeczytaj cały tekst "Artykuł: Co z tą branżą? - Tim Schafer - Milioner w 24 godziny" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mała uwaga:
"niektórzy gotów byliby sprzedać swoje dziewczyny czy żony" a nie "byliby gotowi"?
Poza tym w tekście widzę spoooorą przerwę przed "Gracze nie tylko kupują tu marzenia": zupełnie jakby jakiś screen się nie dograł albo ktoś zasnął na Spacji;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.02.2012 o 13:00, zadymek napisał:

Mała uwaga:
"niektórzy gotów byliby sprzedać swoje dziewczyny czy żony" a nie "byliby gotowi"?
Poza tym w tekście widzę spoooorą przerwę przed "Gracze nie tylko kupują tu marzenia":
zupełnie jakby jakiś screen się nie dograł albo ktoś zasnął na Spacji;]


Dzięki za uwagę, niepotrzebnie przestawiłem szyk zdania. A co do tej przerwy to u mnie na FF wyświetla się wszystko poprawnie. Przed tym akapitem jest filmik i musiałem go oddzielić od tekstu, inaczej nie byłoby żadnego odstępu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super. Chociaż zawsze byłem zdania, że bardziej liczy się zgrany zespół deweloperów; a nie konkretna twarz "promująca". Po prostu już zbyt wiele razy widziałem ten scenariusz - kiedyś wielki człowiek bierze się za nowy produkt i niestety nic wielkiego z tego nie wychodzi. Tim Schafer tworzył wspaniałe przygodówki (Grim Fandango to zdecydowanie moja ulubiona gra przygodowa :) - ale miał za plecami Lucas Arts. Nie to LA które dzisiaj produkuje gnioty - to dawne LA które taśmowo produkowało małe dzieła sztuki.

Lubie Schafera. Cały czas jest aktywny i wraz z Double Fine nadal produkuje dobre gry (Brutal Legend było świetne). Dlatego trzymam kciuki za nową produkcje!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wątpię żeby akcja Double Fine zapoczątkowała nowy sposób finansowania gier, Schaferowi się udało ale czy udało by się to Peterowi Molyneux. Szansę na powodzenie podobnych akcji mają chyba tylko twórcy czy studia które mają dobrą opinię wśród graczy, dodatkowo grając na sentymentalnych uczuciach do starych gier. Z podobną akcją chce wystartować Obsidian, z tą różnicą że najpierw zapytali graczy na jaką grę wyłożyli by pieniądze. Pożyjemy i zobaczymy czy idea finansowania gier przez graczy upadnie czy się rozwinie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.02.2012 o 13:15, Mejste napisał:

Dzięki za uwagę, niepotrzebnie przestawiłem szyk zdania. A co do tej przerwy to u mnie
na FF wyświetla się wszystko poprawnie. Przed tym akapitem jest filmik i musiałem go
oddzielić od tekstu, inaczej nie byłoby żadnego odstępu.

Ciekawe. Też używam FF i widać tylko tło -potem sprawdziłem na Operze i rzeczywiście jest tam coś. To pewnie Flashblock -ale tak jakoś dziwnie- zareagował:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Starsi gracze już mają mdłości na kolejny tytuł FPS, kolejną markę przerobioną na FPS czy kolejną grę do której się dodaje FPS na siłę ... i jeszcze z DRM by można było grać tylko jak wydawca pozwoli.
Tęsknią za grami, które sprawiają radość i zapadają w pamięci na życie.

Gier przygodowych point & click nikt nie chciał fundować więc Tim zwrócił się do społeczności graczy, a ponieważ gracze, którzy grali w te gry są już dorośli, mają kariery, ale chcą mieć znowu radość z gry nie szczędzą pieniędzy.

Ten przypadek pokazuje ignorancję wydawców, nie wszystko musi być strzelaniną aby się sprzedać. Życzę uzbierania pokażnej kwoty i kupię gry na Android (ma zostać wydana jeśli uzbierają odpowiednio dużo funduszy, myślę więc, że to ''odpowiednio'' już jest ^_^ )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warto wspomnieć że Chris Avellone, ojciec Planescape: Torment, a także jeden z twórców Fallout 2, Kotora 2 czy Fallout New Vegas, również przymierza się do rozpoczęcia takiej kampanii. Dawno już nie mieliśmy klasycznego RPGa w starym stylu Falloutów i Tormenta, a zapowiada się, że właśnie coś takiego chciałby w miarę możłiwości stworzyć. Myślę że byłop by sporo chętnych biorąc pod uwagę że gatunek RPG z turową walką praktycznie nie istnieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kickstartery to świetne inicjatywy. Z procesu powstawania gry wykluczają bowiem wydawcę. Wydawcę, który normalnie mógłby ograniczać, dopytywać "czy to się na pewno sprzeda" i opierać się na badaniach rynku, grozić obcięciem finansów.

Oby Obsidian urządził taką akcję... Mógłby z tego powstać taki pierwszy Dragon Age. Tylko lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.02.2012 o 19:28, crazy_race napisał:

Ale ci gracze hojni...i do tego ktoś dał 10 000 dolców ? Kurde kto ma aż tyle zbędnej
forsy że jest gotów wyłożyć taką sumę od tak ?

Jak widzisz, są tacy.

Nic tylko panu Shaferowi pogratulować ;- ). I oby pieniądze przeznaczył w dobrym celu.
Finansowanie wszelakich produktów indie to już dość stary patent i sporo osób dostało naprawdę potężny zastrzyk gotówki na swoją działalność (np. Onyx Ashanti, James Rolfe). Tylko trzeba być jakkolwiek znanym :P.

http://www.indiegogo.com/Angry-Video-Game-Nerd-The-Movie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świetna inicjatywa. Gość jest artystą, a nie rzemieślnikiem i niezależność finansowa pozwoli mu stworzyć grę zgodnie ze swoiimi pomysłami, a nie wg wskazań "specjalistów" od marketingu. Pragnę jednak zauważyć, że proces tworzenia gry jest dosyć kosztowny i 1-2 mln $ wystarczy na wyprodukowanie przygodówki lub platformówki, ale na takiego Wiedźmina chyba by zabrakło ;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zauważ z drugiej strony, że sam gatunek przygodówek nie jest jakoś wielce popularny. Ciekawe, co by się stało (a stać się może, patrząc po ostatnich doniesieniach), gdyby ktoś zaczął zbierać kasę na takie klasyki, jak Torment czy Baldur''s Gate. Sądzę, że wtedy kasy by się zebrało kilkukrotnie tyle, bo i gatunek bardziej chwytliwy i popularny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2012 o 05:31, Tenebrael napisał:

Zauważ z drugiej strony, że sam gatunek przygodówek nie jest jakoś wielce popularny.
Ciekawe, co by się stało (a stać się może, patrząc po ostatnich doniesieniach), gdyby
ktoś zaczął zbierać kasę na takie klasyki, jak Torment czy Baldur''s Gate. Sądzę, że
wtedy kasy by się zebrało kilkukrotnie tyle, bo i gatunek bardziej chwytliwy i popularny.


Nie jest popularny? A jak wytłumaczyć to, że co chwilę ktoś wydaje kolejną grę przygodową? Już w tym roku ukaże się kilka godnych zainteresowania pozycji z tego gatunku, których przegląd zrobiliśmy tutaj http://www.gram.pl/art_9gneG,0_2012_rok_pod_znakiem_przygodowek_czyli_subiektywny_przeglad_najciekawszych_tytulow_z_tego_gatunku.html Są popularne, bo są wydawane i znajdują odbiorców. A to, że ich wydawcy przeznaczają mało pieniędzy na marketing by media nagłaśniały je w taki sam sposób jak np. gry od EA to już inna sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.02.2012 o 18:11, Mejste napisał:

/ciach/


Ok, źle się wyraziłem. Nie mają tak dużej grupy odbiorców, którzy z wywieszonym jęzorem czekaliby na kolejny produkt. Oczywiście mówię w porównaniu do takich gatunków, jak FPS czy aRPG. Sądzę, że gdyby jakiś równie uznany twórca zbierał kasę na grę FPS, to uzbieranie tych nawet 20-30 milionów nie byłoby niemożliwe.

I zaznaczam, że nie jest to bynajmniej brak uznania dla dokonania Tima - uzbieranie 1,7 mln (bo teraz podobno tyle już jest) w tak krótkim czasie,w dodatku zanim zacznie się na dobre pracę nad grą, to nie lada wyczyn. Po prostu myślę, że gdyby ktoś równie ceniony zbierał na np. FPS''a, to mogłoby się uzbierać znacznie więcej kasy, z uwagi na większą popularność tego gatunku niż gier przygodowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykowałem i zobaczę co z tego wyjdzie. Liczę, że klasyczne Point&Click nie oznacza czegoś w stylu Jurrastic Park od TTG. Za jakieś 9 miesięcy się przekonam :) Cieszy mnie też to, że gra trafi na Steam :)

Dzięki i liczę na więcej newsów tego typu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.02.2012 o 07:46, Tenebrael napisał:

Ok, źle się wyraziłem. Nie mają tak dużej grupy odbiorców, którzy z wywieszonym jęzorem
czekaliby na kolejny produkt. Oczywiście mówię w porównaniu do takich gatunków, jak FPS
czy aRPG. Sądzę, że gdyby jakiś równie uznany twórca zbierał kasę na grę FPS, to uzbieranie
tych nawet 20-30 milionów nie byłoby niemożliwe.

Przesadziłeś z kwotą. 20-30 mln to jakiś 1mln ludzi. 1 mln preorderów chyba nie przebijają nawet tytuły AAA (czytaj: CoD i MoH).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.02.2012 o 11:22, logray napisał:

Przesadziłeś z kwotą. 20-30 mln to jakiś 1mln ludzi. 1 mln preorderów chyba nie przebijają
nawet tytuły AAA (czytaj: CoD i MoH).


Weź tylko pod uwagę, że trudno tutaj o przełożenie 1:1, bo to nie do końca tak, jak ze zwykłym pre-orderem. Ale ok, może nieco przesadziłem, choć czy ja wiem... Jak kiedyś taka akcja będzie, to się przekonamy na żywym organizmie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować