Zaloguj się, aby obserwować  
SpecShadow

Kickstarter

39 postów w tym temacie

Za sprawą ekipy Tima Schafera - Double Fine - gracze poznali nową metodę finansowania projektów ekip, w których produkcje zagrywali się będąc młodsi.
Pojawili się i kolejni chętni - najpierw Obisidian potrzebuje do produkcji bliżej nieokreślonego projektu - cRPGa potem Brian Fargo chcący stworzyć nową część Wasteland (potrzebuje okrągłego miliona $).

Co sądzicie o takiej formie finansowania? Myślicie że to dobra metoda na takie projekty? Może ma swoje wady? Czy w obecnych czasach to jedyna szansa w walce z taśmowymi produkcjami z nikłym poziomem trudności i sequelami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczerze - tak kompletnie szczerze ?
Uważam, że jest to nic innego jak sprytny marketing polegający na wydymaniu nas - klientów po dwakroć.
A czemu tak uważam ?
To tak samo jak by wytwórnie filmowe chciały, żebyśmy finansowali im produkcje filmu na który potem idziemy do kina.

Owszem - forma jest dobrowolna i ja tu nie mam obiekcji, niech każdy robi ze swoją kasą co chce, bo nikt nas do niczego nie zmusza.

Aczkolwiek jak dla mnie - jest to kolejne zwykłe szukanie kasy, firma nie chce już nawet wykładać pieniędzy na własne projekty więc chce ją wziąć od nas, dobrowolnie bo dobrowolnie - jeśli dołożymy się do takiego projektu to nic na tym nie zyskamy w przeciwieństwie do firm które jak wykładają kasę na taki projekt potem maja zwrot profitu.


Aczkolwiek nie potępiam, ot ja jako ja - nie ze skąpstwa ale z poczucia, że jest to kolejna forma naciągarstwa nie zamierzam ochoczo się dokładać do wszystkich projektów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.02.2012 o 15:54, Pietro87 napisał:

To tak samo jak by wytwórnie filmowe chciały, żebyśmy finansowali im produkcje filmu
na który potem idziemy do kina.

Bzdura. Wspierając twórców kwotą równą cenie gry, automatycznie dostajesz kopię gry za free.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.02.2012 o 16:02, Dared00 napisał:

Bzdura. Wspierając twórców kwotą równą cenie gry, automatycznie dostajesz kopię gry za
free.



I sądzisz, że każdy ci to zawsze zapewni ?
Bo jak na razie to był jeden przypadek i widać branża chwyta łatwe pieniądze bo poczuli, ze to "działa".

Pewnie, można się dokładać symbolicznie, dla samego poczucia, że miało się jakiś udział w procesie tworzenia gry jeśli ta okaże się dobra, tylko, żeby to się potem nie zmieniło w marketingowe gadki typu "no zrobili byśmy wam sequel tej gry, bardzo fajny - ale musicie się nam dołożyć bo inaczej nie powstanie".


I jak napisałem - mi to lotto co kto robi ze swoimi pieniędzmi, a że mi się takie finansowanie nie specjalnie podoba z tych czy innych względów - takie moje prawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.02.2012 o 16:02, Dared00 napisał:

Wspierając twórców kwotą równą cenie gry, automatycznie dostajesz kopię gry za free.

Podsumowując, Płacić za kota w worku? Nie dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest miliony na kolejne części CoDa, popierdułkowate DLC do gier czy kupowanie na Steamie - lub w ogóle wyprzedażach gier - w które potem nie grają to chyba nie jest aż takim problemem kopsnąć parę dolców czy euro na projekt ekipy, którą się uwielbia.

Ziarnko do ziarnka i mamy coś, co jest projektowane dla starszych graczy i nie robione pod naciskiem wydawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jasne - póki to wszystko jest dobrowolne i nie będzie godzić w graczy i nie zmieni się w zabawę typu "szantaż na użytkownikach".
Ta branża jak sam chyba wiesz [DLC przykładem] to wyjątkowa dojarnia klienta, gdzie stara nam się rok rocznie sprzedawać gry coraz bardziej pocięte [dosłownie gry na raty w przypadku niektórych]

Dlatego póki jest to na zasadzie "ej chcecie to możecie nam pomóc" to spoko.

Ale w momencie jak to się zmieni w "ej pomóżcie bo nie wydamy wam już więcej tej serii gier" to może się zrobić mniej ciekawie =)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę że swój udział ma także podniesiony poziom finansowy (wymagany do produkcji. Gracze wymagają jakieś grafiki a to kosztuje) i wymagana ilość sprzedanych egzemplarzy co stwarza konieczność nadzoru ze strony wydawcy.

W obecnej formie jest to dobra inicjatywa. Bo nie oszukujmy się, za te sztuczki typu DLC za słoną cenę odpowiada w głównej mierze wydawca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A owszem - obecnie, bo to dopiero początki, metoda jest zacna.
Powiem więcej, jeśli taka inicjatywa była by realnym gwarantem np lepszej jakości, braku gównianych DLC a w ich miejsce wydawaniem prawdziwego DLC - czyli albo małe darmowe gówienka jak kiedyś map-packi do fpsów, czy do gier cRPG np jakieś dodatkowe drobne przedmioty, albo dobre duże dodatki wnoszące najmniej do gry +/- 30% nowego contentu względem oryginału [czyli jeśli gra w "calaku" daje nam te powiedzmy 30h to taki dlc musiał by wnieść najmniej np z 10] - to był bym skłonny w każdej chwili tak wspierać twórców, nawet większa kwota niż tylko kilka dolarów.

Nie mniej jeśli to ma z czasem wyglądać tak : dajcie kasę bo nam brakuje, ale i tak potniemy grę na plastry, sprzedamy wam ja na raty a jak nie dołożycie to nic nie wydajemy i się bujajcie - to mówię kij wam w oko, dziękuje postoję =)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I niedługo będzie "Nie zrobimy wam nowego CoDa,jeżeli nie wpłacicie nam na konto 5 mln dolarów"

Nie,taka metoda płatności musi zginąć,ona nie może istnieć na świecie,wtedy to świat kompletnie by oszalał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz bez przesady - to działa w dwie strony, nie zrobicie nam nowej gry XYZ to kij wam w paszcze i idźcie żreć trawę [bo na czym zarobią ?].

Już Ubisoft i ich polityka pokazuje, że z graczami lepiej jednak w wała nie lecieć - zauważ ile ludzi bojkotuje ich chora politykę upierdliwych zabezpieczeń zwyczajnie nie kupując ich produktów.

Jeśli jakaś firma była by na tyle głupia, żeby aż tak bezczelnie szantażować graczy to imho przejechała by się na tym sromotnie [internauci i gracze zwłaszcza to jest imho wyjątkowo bezlitosne środowisko, które nie wybacza pewnych rzeczy a i dobrze kopnąć w dupsko czasem umie xD]


Aczkolwiek ja tez jak widać wyżej jestem zdania, że to się przerodzi ekspresowo w kolejną formę rypania nas na kasę, teraz płacimy za gry już mocno pocięte, lada dzień zaczniemy jeszcze płacić za to, że wielcy łaskawcy z firmy XYZ racza w ogóle daną grę wyprodukować [jeśli sprawdził by się twój czarny scenariusz]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mocniej spudłować się chyba nie dało?

Raz że target i community takiego CoDa wyklucza stosowanie kickstartera (chyba że jakimś cudem ubłagają mamusię o parę dolców z karty kredytowej, jednocześnie dobrze to tłumacząc choć to byłoby równie karkołomne co namówienie rodziców do kupna Ultimy VIII. Jeśli nie wiecie o co chodzi to spójrzcie na jej okładkę).

Po drugie i najprostsze -Acti ma kasy na parę części CoDa. Jak nie on to znajdzie inną kurę do znoszenia złotych jaj.
Bo CoD taką kurą jest i zarznięcie jej w taki sposób byłoby głupotą którą ogarnęłaby chyba tylko skałka wspinaczkowa. Albo nikt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę musi być jakaś charakterystyczna, znana i lubiana postać, aby uzyskać tak duży kredyt zaufania u graczy. Schaferowi się udało, na razie spodziewam się zastoju w oczekiwaniu, jak wywiąże się z obietnic, choć kto tam ludzi wie. Obsidiana jestem jak coś w stanie wspomóc, bo wierzę w nich i bawię się świetnie przy ich grach, zaś Fargo... go away, man :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.02.2012 o 22:01, bobobo napisał:

I niedługo będzie "Nie zrobimy wam nowego CoDa,jeżeli nie wpłacicie nam na konto 5 mln
dolarów"

Wszystko fajnie, ale CoD a gra Schafera to dwie zupełnie różne sprawy.

Dnia 17.02.2012 o 22:01, bobobo napisał:

Nie,taka metoda płatności musi zginąć,ona nie może istnieć na świecie,wtedy to świat
kompletnie by oszalał.

A czemu musi zginąć? To jest doskonała sprawa dla mniejszych firm i oryginalnych projektów, których nie chcą finansować wydawcy pokroju EA, gustujący w liniowych grach akcji klasy AAA+. (i to zdanie jest do Ciebie, jak i do Pietro87) .Ja sam byłbym gotowy wesprzeć Obsidian w tworzeniu jakiegoś old-schoolowego cRPGa, bo wydawcy już dawno przestali się tym gatunkiem interesować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prywatnie nie jestem odbiorcą tego typu projektów i wszystko czego mi trzeba dostaję od dużych studiów w tytułach AAA+.

A naprawdę poważny test dla tego typu przedsięwzięć nastąpi, gdy te pierwsze milionowe produkcje ujrzą światło dzienne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.03.2012 o 12:30, Kadaj napisał:

A naprawdę poważny test dla tego typu przedsięwzięć nastąpi, gdy te pierwsze milionowe
produkcje ujrzą światło dzienne.



Łaska graczy na pstrym koniu jeździ, kilka tak położonych produkcji/wydanych gniotów będących skokiem na kasę i szybko się entuzjazm wyczerpie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.02.2012 o 15:54, Pietro87 napisał:

Szczerze - tak kompletnie szczerze ?
Uważam, że jest to nic innego jak sprytny marketing polegający na wydymaniu nas - klientów
po dwakroć.
A czemu tak uważam ?
To tak samo jak by wytwórnie filmowe chciały, żebyśmy finansowali im produkcje filmu
na który potem idziemy do kina.


Ten system działa we francuskiej kinematografii.

Dnia 17.02.2012 o 15:54, Pietro87 napisał:

Aczkolwiek jak dla mnie - jest to kolejne zwykłe szukanie kasy, firma nie chce już nawet
wykładać pieniędzy na własne projekty więc chce ją wziąć od nas,


http://www.youtube.com/watch?v=_FTLv50c8Qg
oglądaj od 1:00 do 3:45

>dobrowolnie bo dobrowolnie

Dnia 17.02.2012 o 15:54, Pietro87 napisał:

- jeśli dołożymy się do takiego projektu to nic na tym nie zyskamy w przeciwieństwie


Kiedyś zakładano że Ziemia jest płaska a tych którzy uważali inaczej uważano za "ekscentryków" , Krzysztofa Kolumba też uważano za "wariata" itd. itp.
Odnośnie zysków http://www.kickstarter.com/projects/inxile/wasteland-2
tak więc jednak coś zyskujesz.
Nie sadzę żeby ktokolwiek usiłował kogoś oszukać z prostego powodu tym ludziom nikt by już nie zaufał i mogli by się ewentualnie zatudnić jako parkingowi.

Dnia 17.02.2012 o 15:54, Pietro87 napisał:

do firm które jak wykładają kasę na taki projekt potem maja zwrot profitu.


lub nie mają jesli gra okaże się klapą o co przy produkcjach za 50.000 $ nietrudno.
Praktyka pokazuje że proste gry typu Angry Birds , Shank też potrafią na siebie zarobić nie potrzebują niewiadomo jakich budżetów.

Dnia 17.02.2012 o 15:54, Pietro87 napisał:

Aczkolwiek nie potępiam, ot ja jako ja - nie ze skąpstwa ale z poczucia, że jest to kolejna
forma naciągarstwa nie zamierzam ochoczo się dokładać do wszystkich projektów.


Poległych liczy się po bitwie.
45zł to nie tak dużo za próbę wprowadzenia świeżej krwi do skotniałego świata producentów gier.
Naprawdę nie masz już dość 1453 odsłony Call of Duty lub Batllefield ?


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować