Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Rockstar: Gracze poczują desperację w Max Payne 3; nowy klip z karabinem Mini-30

26 postów w tym temacie

Patryk Purczyński

Max Payne 3 doczekał się kolejnego, krótkiego filmiku. Dyrektor artystyczny Rob Nelson dzieli się ponadto swymi przemyśleniami na temat atmosfery, fryzury i przeszłości głównego bohatera.

Przeczytaj cały tekst "Rockstar: Gracze poczują desperację w Max Payne 3; nowy klip z karabinem Mini-30" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rockstar nie może tego zmarnować! To będzie hit! Mam tylko nadzieję, że nie oleją kwestii PC-towej optymalizacji. Gra, na którą powinien czekać każdy hardcorowy gracz. :) Oprocz tego znaczącymi tytułami tego roku będą jeszcze:

- Risen 2
- Sniper Elite v2
- Sniper: Ghost Warrior
- Spec Ops: The Line
- Far Cry 3
- Borderlands 2
- Arma 3
- Bioshock: Infinite
- Diablo 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2012 o 02:02, Janek_Izdebski napisał:

Rockstar nie może tego zmarnować! To będzie hit! Mam tylko nadzieję, że nie oleją kwestii
PC-towej optymalizacji. Gra, na którą powinien czekać każdy hardcorowy gracz. :) Oprocz
tego znaczącymi tytułami tego roku będą jeszcze:


Wydaje mi się, że będą dwa obozy - tęskniące za starym Maxem, pełnym brudu, bólu, mroku i psychodelii, a wszystko w klimacie noir i drugi obóz - cieszący oczy i serce każdą efektowną strzelanką. Ważne by strzelać w slow-mo!

Dnia 25.02.2012 o 02:02, Janek_Izdebski napisał:

- Risen 2

Niezbyt. Jedynka nudna, do dwójki podejdę z dużą dozą nieufności.

Dnia 25.02.2012 o 02:02, Janek_Izdebski napisał:

- Sniper Elite v2

Jedyna była bardzo dobra. Mam nadzieję, że nie zrobią z dwójki papki dla casuala.

Dnia 25.02.2012 o 02:02, Janek_Izdebski napisał:

- Sniper: Ghost Warrior

Po przygodach z jedynką wolę odpuścić. Znów zaatakują mnie azjaci posługujący się telepatią i podkręcający pociski lepiej niż zabójcy z Wanted.

Dnia 25.02.2012 o 02:02, Janek_Izdebski napisał:

- Spec Ops: The Line

Nie słyszałem. Nadrobię zaległości.

Dnia 25.02.2012 o 02:02, Janek_Izdebski napisał:

- Far Cry 3

Jakoś mnie nie ciekawi. Zawsze chciałem by ta seria poszła w stronę survivalu, skradania i kreatywności gracza wynikającej z dużego pola działania. Stała się strzelanką.

Dnia 25.02.2012 o 02:02, Janek_Izdebski napisał:

- Borderlands 2

Ciekawi mnie, ale mam nadzieję, że rozgrywka nie będzie tak nudna i monotonna jak w jedynce.

Dnia 25.02.2012 o 02:02, Janek_Izdebski napisał:

- Arma 3

Ot tak, na to się czeka. Aczkolwiek myślę, że w dwójkę nadal będzie grała masa ludzi po premierze trójki ze względu na fanowskie misje i mapy.

Dnia 25.02.2012 o 02:02, Janek_Izdebski napisał:

- Bioshock: Infinite

Duży plus ode mnie. Na tę grę naprawdę czekam - ze względu na niesamowity klimat i, mam nadzieję, bardzo dobrą fabułę.

Dnia 25.02.2012 o 02:02, Janek_Izdebski napisał:

- Diablo 3

Dwójka mnie znudziła. Trójkę ominę.

Od siebie dorzucę jeszcze Mass Effect 3, który będzie zakończeniem trylogii komandora Sheparda (bądź co bądź ważna premiera, ale to co z nią robi EA i pośrednio BioWare sprawia, że mam ochotę wysadzić i studia i dewelopera), oraz premiera Wiedźmina 2 na konsolę. Dodatkowo wyjdzie Syndicate (niedługo!), które jest re-makiem starej gry(świetnej zresztą) i Baldur''s Gate 3...

Oops. Żartowałem ;)

Oczywiście opinia jest czysto subiektywna. A po R* można się spodziewać dwóch rzeczy. Dopracowania na konsolę. I spieprzenia optymalizacji. Co do jakości ich produktów już bym polemizował. Red Dead Redemption jest genialne, naprawdę. Ale L.A Noire wyszło im średnio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2012 o 03:16, Leos8 napisał:

Wydaje mi się, że będą dwa obozy - tęskniące za starym Maxem, pełnym brudu,
bólu, mroku i psychodelii, a wszystko w klimacie noir i drugi obóz - cieszący oczy i serce każdą
efektowną strzelanką. Ważne by strzelać w slow-mo!

>

Dnia 25.02.2012 o 03:16, Leos8 napisał:

Oczywiście opinia jest czysto subiektywna. A po R* można się spodziewać dwóch rzeczy.
Dopracowania na konsolę. I spieprzenia optymalizacji. Co do jakości ich produktów już
bym polemizował. Red Dead Redemption jest genialne, naprawdę. Ale L.A Noire wyszło im
średnio.

Ja tam myślę, że nowy Max Payne będzie dobry. Ile razy mają powtarzać klimaty morźnej zimy i N.Y.? No ile? Mają z tego zrobić kolejnego CoD''a? Chyba nie. A co do klimatów noir i N.Y. to ponoć mają być liczne retrospekcje. To chyba zadowoli oba obozy, prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja należę niestety (albo na szczęście) do tego pierwszego obozu... Stary Max Payne od Remedy, w klimacie noir to było to, a nie jakaś kolorowa jatka w klimacie Rockstar.

Już samo to, że trailery z MP3 pokazują bronie i ich skuteczność dużo mówi... Filmy z poprzednich gier pokazywały trochę akcji, ale i klimat, historię, a nie nazwy i parametry broni :) Czyżby to była najmocniejsza strona produktu? Trololo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A Sao Paulo nie jest brudne i pełne bólu? To narzekanie robi się nudne.

BTW.Poprzednie Maxy też jakoś strasznie głębokiej fabuły nie miały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2012 o 03:16, Leos8 napisał:

> - Risen 2
Niezbyt. Jedynka nudna, do dwójki podejdę z dużą dozą nieufności.

No i właśnie dzięki temu może pozytywnie zaskoczyć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam gdzieś narzekanie ludzi. Poza tym ten naród tak ma. Ja mam zamiar się zagłębić w São Paulo z Maxem Paynei odkrywać brud tego miasta, jego intrygi oraz metamorfozę
bohatera.Druga sprawa to nie wiem czym jest się tak zachwycać w poprzednich częściach gry.
Owszem, klimat ma tego nie można odmówić ale prócz klimatu i innowacyjnegorozwiązania
jakim jest bullet time ta seria nie miała nic. Zwykła strzelanina, a ludzie robią z niej nie wiem co.
Rockstar to wirtuozi więc zepsucie gry nie wchodzi w grę. Są niczym Król Midas - czego się nie dotkną zamieniają w złoto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2012 o 09:29, Cybertrash napisał:

Już samo to, że trailery z MP3 pokazują bronie i ich skuteczność dużo mówi... Filmy z
poprzednich gier pokazywały trochę akcji, ale i klimat, historię, a nie nazwy i parametry
broni :) Czyżby to była najmocniejsza strona produktu? Trololo

Nie, bo Rockstar nigdy praktycznie nie pokazuje trailerów pokazujących historię. Już pisałem w innym temacie, że na tym polega ich siła - w przeciwieństwie do takiego Bioware, który potrafi opisać każdy zwrot fabularny w grze przed jej premierą (ME2). Ja tam się cieszę, że Rockstar skupia się na pokazywaniu broni a nie fabuły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2012 o 03:16, Leos8 napisał:

Wydaje mi się, że będą dwa obozy - tęskniące za starym Maxem, pełnym brudu, bólu, mroku
i psychodelii, a wszystko w klimacie noir i drugi obóz - cieszący oczy i serce każdą
efektowną strzelanką. Ważne by strzelać w slow-mo!


Dobrze myślisz - wydaje Ci się. Wnioskuję, że jesteś w tym pierwszym "obozie", stąd taka a nie inna wypowiedź. Jestem fanem MP i jestem pewien, że trójka będzie mi się podobać, nawet bardzo. Dzielisz potencjalnych odbiorców gry na "tru fanów Maksa" i "fanów CoD którzy zagrają bo fajno wygląda" - nieładnie tak szufladkować ludzi.

Mam wrażenie, że co poniektórym wydaje się, że Rockstar wysłał ex-detektywa do Brazylii tylko żeby zrobić fanom na złość. -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie jestem w żadnym obozie. Nie jestem wielkim fanem Maxa, lubię jedynkę i dwójkę za klimat a w trójkę zagram, ale długo po premierze gdyż zwyczajnie moje zainteresowanie nie jest aż tak duże by śledzić losy tej gry z zapartym tchem.
Nie napisałem nigdzie "Fanów Coda". Nie możesz jednak zaprzeczyć, że Max Payne 3 - sądząc z dotychczasowych trailerów i gameplayów zapowiada się na efektowną strzelankę. Ja podałem Ci sugestię, ty dobudowałeś resztę.

Kiedyś owszem, nie byłem zadowolony z tego, że Maxa przerzucili do Sao Paulo. Lecz dzisiaj mi to zwisa i powiewa - zagram Payne''a takim jakim będzie. Nie jest ani tru-fanem ex-detektywa ani też zwolennikiem efektownych strzelanin. Lubię dobre gry a w dobie kiedy nie mam dema, muszę bazować na tym co przedstawiają mi gameplaye i trailery.

@SarenkaB -> Prawdopodobnie jest, ale będzie to inny rodzaj niż z MP2. Nie twierdzę jednak, że będzie zły.
Czy ja napisałem, że miały? Historia była ciekawa.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2012 o 03:16, Leos8 napisał:

Wydaje mi się, że będą dwa obozy - tęskniące za starym Maxem, pełnym brudu, bólu, mroku
i psychodelii, a wszystko w klimacie noir i drugi obóz - cieszący oczy i serce każdą
efektowną strzelanką. Ważne by strzelać w slow-mo!

Ja jestem pośrodku :)
"Będę grał w grę", ale nie Maksa Payne''a, tylko w przygody jakiegoś łysego osobnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2012 o 14:34, Leos8 napisał:

Nie napisałem nigdzie "Fanów Coda".


Jejku, rzuciłem tylko stereotypem, który pasuje do Twojego opisu, myślałem że się domyślisz. ;P

Dnia 25.02.2012 o 14:34, Leos8 napisał:

Nie możesz jednak zaprzeczyć, że Max Payne 3 - sądząc
z dotychczasowych trailerów i gameplayów zapowiada się na efektowną strzelankę. Ja podałem
Ci sugestię, ty dobudowałeś resztę.


http://www.youtube.com/watch?v=Pgg3VG7Hug8

Na tym trailerze też widzę praktycznie tylko efektowną strzelaninę.

http://www.youtube.com/watch?v=CHpOk2X2Kqc

Ten trailer prezentuje fragmenty świetnie wyreżyserowanych cutscenek, wyraźny nacisk na fabułę, ale i strzelania nie brakuje (w sumie to robimy przez całą grę).

Jak Henrar wspomniał, Rockstar rzadko pokazuje w trailerach historię, są jakie są. Do tej pory nikt nie narzekał, ale widocznie ludzie widzą to co chcą widzieć.

Dnia 25.02.2012 o 14:34, Leos8 napisał:

Kiedyś owszem, nie byłem zadowolony z tego, że Maxa przerzucili do Sao Paulo. Lecz dzisiaj
mi to zwisa i powiewa - zagram Payne''a takim jakim będzie. Nie jest ani tru-fanem ex-detektywa
ani też zwolennikiem efektownych strzelanin. Lubię dobre gry a w dobie kiedy nie mam
dema, muszę bazować na tym co przedstawiają mi gameplaye i trailery.


No to mamy takie same podejście. :> Ja widzę na gameplayach to co było świetne w Max Payne, czyli rewelacyjną strzelaninę połączoną z bullet-time - więcej od tych filmików nie wymagam. Dlaczego? Bo mam tą świadomość, że Rockstar po prostu nie może spieprzyć gry pod względem fabularnym (musieliby się bardzo postarać), gdyby grę robił ktoś inny miałbym poważne obawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2012 o 03:30, Janek_Izdebski napisał:

Ja tam myślę, że nowy Max Payne będzie dobry. Ile razy mają powtarzać klimaty morźnej
zimy i N.Y.? No ile?

>Mają z tego zrobić kolejnego CoD''a? Chyba nie. A co do klimatów

Dnia 25.02.2012 o 03:30, Janek_Izdebski napisał:

noir i N.Y. to ponoć mają być liczne retrospekcje.


W drugiej części padał deszcz.
Po drugie eee.... tyle razy tłumaczyłem co się składa na klimat noir a widzę że jak kamień w wodę.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2012 o 12:42, Ekonochrist napisał:

Mam gdzieś narzekanie ludzi. Poza tym ten naród tak ma. Ja mam zamiar się zagłębić w
São Paulo z Maxem Paynei odkrywać brud tego miasta, jego intrygi oraz metamorfozę

bohatera.


Zaiste wielka to będzie metamorfoza :)

>Druga sprawa to nie wiem czym jest się tak zachwycać w poprzednich częściach

Dnia 25.02.2012 o 12:42, Ekonochrist napisał:

gry.
Owszem, klimat ma tego nie można odmówić ale prócz klimatu i innowacyjnegorozwiązania
jakim jest bullet time ta seria nie miała nic. Zwykła strzelanina, a ludzie robią z niej
nie wiem co.


Wiesz ile wyszło ogólnie gier w klimacie noir? policzysz na palcach obu rąk.
L.A. Noire
Max Payne obydwie części
Mean Streets (1989)
Martian Memorandum (1991)
Under a Killing Moon (1994)
The Pandora Directive (1996)
Tex Murphy: Overseer (1998)

Discworld Noir
Grim Fandango

Dlatego Max Payne tak się podobał powiew świeżości w skostniałym gatunku strzelanin.

Podstawą każdej historii w stylu noir jest Femme fatale
Definicja Noir encyklopedia kina pod redakcją Tadeusza Lubelskiego
Filmy nacechowane mrocznym nastrojem , pesymistycznym spojrzeniem na życie , fatalizmem związanym z negatywnym wpływem kobiet.
...do typowej dla klasycznych czarnych kryminałów: tematyki (wielkomiejskie lęki , korupcja , alienacja , prawo i porządek) , stylistyki (miasto pogrążone w ciemności , niski klucz oświetlenia , rezygnacja z klarowności środków stylu zerowego) i techniki narracyjnej (subiektywne retrospekcje z wykorzystaniem dwóch wzorów związanych z posłużeniem się voice-over: dochodzenia i zeznania) traktowanych zbiorowo jako konwencje przynależne do tradycji gatunku.

http://ja.gram.pl/blog_wpis.asp?id=275802&n=31

Formalne wyznaczniki gatunku noir za Studia filmoznawcze Film Noir - wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego

- ikonografia: ciemne miasto , mokre ulice

-Postacie: twardziele-detektywi pochodzenia plebejskiego , nieprzekupni gliniarze , zwykli szarzy ludzie , antybohaterowie uwikłani w zbrodnię przez femme fatale

-Silne kontrasty bieli i czerni

-Światłocień , uzyskany przez zastosowanie światła z niskiego klucza , czyli niepełnego , pochodzącego z wyodrębnionego źródła oraz przez eliminację światła ekspozycyjnego - część kadru , czasem dość pokaźna , jest zawsze nieoświetlona

- operowanie sugestywnymi cieniami - na ścianach , ulicach , trotuarach , twarzach bohaterów.

- Głębia ostrości pozwalająca zabudowywać kadr w głąb i nadawać przestrzeni niepokojący aspekt.

- Deformacja obrazu , przestrzeni i obiektów (np. poprzez "dławiące zbliżenia" , zdeformowane twarze dzięki szerokokątnemu obiektywowi , który obiekty filmowane z bliska odkształca , albo poprzez światła kluczowe umieszczone bardzo nisko lub wysoko , dające efekt nienaturalnych cieni i osobliwych wyrazów
twarzy).

-Zerwanie z precyzyjnym "centryzmem" w kompozycji kadru poprzez dziwne , niecentralne , umieszczenie w kadrze.

-stosowanie odbić w lustrze , szybie , wodzie w celu optycznego zacieśnienia przestrzeni.

-kontrasty montażowe (np. gwałtowne przejścia od planów pełnych do zbliżeń) lub montaż wewnątrzujęciowy (ruchy kamery , głębia ostrości - dla spotęgowania atmosfery niepewności; taki montaż jest mniej analityczny , mniej objaśniający od montażu tradycyjnego , opartego na arbitralnym segmentowaniu taśmy
filmowej , np. z zastosowaniem cięć).

-Oddzielenie postaci w kadrze różnymi przedmiotami - drzwiami , schodami , łóżkami , oknami itd. - dla stworzenia wrażenia izolacji bohaterów , ich wzajemnej obcości.

-stosunkowo niewielka liczba planów pełnych , czyli opisowych , objaśniających , po to żeby nieco utrudnić widzowi orientowanie się w przestrzeni filmowej.

- stosowanie ujęć z dołu (tzw. żabia perspektywa) , monumentalizujących, i ujęć z góry, czyniących z bohatera ofiarę; czasem obydwa typy były stosowane naprzemiennie dla wyprowadzenia widza z równowagi-percepcyjnej.

-subiektywizująca narracja spoza kadru

-złożona narracyjna struktura obrazowo-dźwiękowa , nieprzezroczysta , np. stosowanie flashbacków lub sekwencji zagęszczonych , niespójność zamiast linearności, fragmentaryzacja.

- odczarowanie gwiazd aktorskich poprzez bezceremonialne zbliżenia albo sprowadzenie aktorów do elementów mrocznej , plastycznej kompozycji.

Ciężko się identyfikować z łysym i brzuchatym facetem po pięćdziesiątce jako bohaterem gry w stylu noir.
Kilka przykładów podstarzałych bohaterów kina noir.
Point Blank (1967) - Lee Marvin
Trzeci człowiek (1949) Orson Welles
Półmrok (1998) Paul Newman , Gene Hackman
Tyle że Ci aktorzy mają osobowość , talent i warsztat że z beznadziejnej roli potrafią wykrzesać fajerwerki.

Kojarzysz postać Femme fatale ? na pewno.
Wyobraź sobie Ritę Hayworth w Gildzie , Barbarę Stanwyck w Podwójnym ubezpieczeniu , Lanę Turner w Listonosz zawsze dzwoni dwa razy , Veronicę Lake w Szklanym kluczu i powiedz mi zgodnie z obrazkiem który znajduje się na okładce http://www.gram.pl/upl/katalog/w3/201109090727243580.jpg
co w.w. kobiety miałby widzieć w nowym wizerunku Maxa Payne-a głębokie wnętrze ?.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2012 o 10:00, SarenkaB napisał:

BTW.Poprzednie Maxy też jakoś strasznie głębokiej fabuły nie miały.


To po co Rockstar plecie jaka to będzie fabuła w MP3 że hej ?.
MP3 to będzie gra akcji i tyle "fabuła" będzie rodzajem zapchaj dziury.
Zresztą już na początku gracze mówili że fabuła zerżnięta z "Człowieka w ogniu" i sprawdziło się w 100%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2012 o 22:00, kerkas napisał:

> BTW.Poprzednie Maxy też jakoś strasznie głębokiej fabuły nie miały.

To po co Rockstar plecie jaka to będzie fabuła w MP3 że hej ?.

Nie wiem, ich pytaj.

Dnia 25.02.2012 o 22:00, kerkas napisał:

MP3 to będzie gra akcji i tyle "fabuła" będzie rodzajem zapchaj dziury.

Ja tam wstrzymuje się z takimi ocenami dopóki nie zagram albo ew.nie pojawi się więcej szczegółów. Do tej pory było raczej mało o fabule.

Dnia 25.02.2012 o 22:00, kerkas napisał:

Zresztą już na początku gracze mówili że fabuła zerżnięta z "Człowieka w ogniu" i sprawdziło
się w 100%.

Niby kiedy się sprawdziło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2012 o 21:22, kerkas napisał:

W drugiej części padał deszcz.
Po drugie eee.... tyle razy tłumaczyłem co się składa na klimat noir a widzę że jak kamień
w wodę.

Czy klimat noir ma jakiś wzorzec z Sevres, którego nie można w żaden sposób zmieniać modyfikkować i bawić się jego konwencją? Wytłumacz mi proszę. Dla mnie nowy Max znowu całkowicie w N.Y. jesienią lub zimą byłby odgrzewanym kotletem ala CoD. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować