Zaloguj się, aby obserwować  
Icestalker

Kącik Pracy Domowej [M]

10604 postów w tym temacie

Proszę o pomoc z matematyki :)
1.30
Opisz słowami zbiory:
a) A = {1,2,3,4,5, ...}
b) B = {-4,-3,-2,-1,0,1,2,3,4}
f) F = {..., -15,-10,-5,0,5,10,15, ...}

Dziękuje za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie należę do ludzi, którzy się łatwo poddają, ale geografia mnie pokonała ;/. Muszę podać trzy przykłady odpowiedników topologicznych dla geokompleksów. Bardzo proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2008 o 19:33, HunterO7 napisał:

Proszę o pomoc z matematyki :)
1.30
Opisz słowami zbiory:
a) A = {1,2,3,4,5, ...}
b) B = {-4,-3,-2,-1,0,1,2,3,4}
f) F = {..., -15,-10,-5,0,5,10,15, ...}


Akurat przerabiałem zbiory ostatnio, nawet z tego samego zbioru zadań chyba, bo przykłady są identyczne :) Ja je zrobiłem tak:
A - zbiór liczb całkowitych dodatnich
B - zbiór liczb całkowitych o wartości bezwzględnej mniejszej lub równej 4
F - zbiór liczb całkowitych podzielnych przez 5
Możne je opisać też na kilka innych sposobów, ale wystarczy po jednym :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2008 o 19:33, HunterO7 napisał:

Proszę o pomoc z matematyki :)
1.30
Opisz słowami zbiory:
a) A = {1,2,3,4,5, ...}
b) B = {-4,-3,-2,-1,0,1,2,3,4}
f) F = {..., -15,-10,-5,0,5,10,15, ...}

Dziękuje za pomoc :)

a) Zbiór liczba naturalnych dodatnich (niektórzy traktują 0 jako liczbę naturalną)
b) Zbiór liczb całkowitych z przedziału <-4,4>
c) Zbiór całkowitych wielokrotności liczby 5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Rozprawki piszę od ok 3 lat, no ale teraz taka tematyka, że ciężko argumenty dobrać :P
"Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie" - mógłby mi ktoś podrzucić 2-3 argumenty na potwierdzenie tezy ?:>
W googlach nic nie ma :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.09.2008 o 19:19, Tokix napisał:

Witam. Rozprawki piszę od ok 3 lat, no ale teraz taka tematyka, że ciężko argumenty dobrać
:P
"Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie" - mógłby mi ktoś podrzucić 2-3 argumenty
na potwierdzenie tezy ?:>
W googlach nic nie ma :P

Przykład z literatury - Hiob z biblii, gdy stracił pieniądze to odwrócili się także od niego przyjaciele tak więc nie byli prawdziwi. Jest to imho dość ciekawy przykład, w dodatku z dośc znanej "ksiązki".
A tu masz linki z googli(ty chyba nawet nie szukałeś bo mnie to zajęło 10sek)
http://www.sciaga.pl/tekst/44047-45-prawdziwych_przyjaciol_poznajemy_w_biedz ie
http://www.sciaga.pl/tekst/58608-59-prawdziwych_przyjaciol_poznajemy_w_biedzie_r ozprawka
http://www.sciaga.pl/tekst/66801-67-prawdziwych_przyjaciol_poznajemy_w_bie dzie_rozprawka
Jak by link nie działał , to poszukaj gdzies spacji i ją usuń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2008 o 16:20, Młody miro napisał:

Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi w procentach? Nauczycielki wcale nie rozumiem
jak tłumaczy


1% to 1/100. Cała filozofia. Co jeszcze chcesz wiedzieć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2008 o 16:20, Młody miro napisał:

Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi w procentach? Nauczycielki wcale nie rozumiem
jak tłumaczy

Ale o co ci konkretnie chodzi? Bo trudno tak, "ot tak co to jest procent". :P A i np. 1 % to 1/100. 99% to 99/100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2008 o 16:31, Calia napisał:

> Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi w procentach? Nauczycielki wcale nie
rozumiem
> jak tłumaczy

1% to 1/100. Cała filozofia. Co jeszcze chcesz wiedzieć?

Oj sorki procenty rozumiem a nie rozumiem pierwiastków sory za błąd! A czego nie rozumiem w pierwiastkach: wszystkiego!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2008 o 16:43, Młody miro napisał:

Oj sorki procenty rozumiem a nie rozumiem pierwiastków sory za błąd! A czego nie rozumiem w pierwiastkach: wszystkiego!


Więc podstawy - pierwiastkowanie jest działaniem odwrotnym do potęgowania. Pierwszy lepszy przykład, jaki mi przyszedł do głowy:
Pierwiastkiem z 4 jest 2. Dlaczego? Ponieważ 2*2=4. Pierwiastek ze 144 to 12. Dlaczego? Ponieważ 12*12=144.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2008 o 17:10, DJ Szlafrok napisał:

> Oj sorki procenty rozumiem a nie rozumiem pierwiastków sory za błąd! A czego nie
rozumiem w pierwiastkach: wszystkiego!

Więc podstawy - pierwiastkowanie jest działaniem odwrotnym do potęgowania. Pierwszy lepszy
przykład, jaki mi przyszedł do głowy:
Pierwiastkiem z 4 jest 2. Dlaczego? Ponieważ 2*2=4. Pierwiastek ze 144 to 12. Dlaczego?
Ponieważ 12*12=144.

Dzięki ja nie lubię matmy, ale prawda jest taka że wystarcza parę dni opuścić i kaplica ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2008 o 17:10, DJ Szlafrok napisał:

Więc podstawy - pierwiastkowanie jest działaniem odwrotnym do potęgowania. Pierwszy lepszy
przykład, jaki mi przyszedł do głowy:
Pierwiastkiem z 4 jest 2. Dlaczego? Ponieważ 2*2=4. Pierwiastek ze 144 to 12. Dlaczego?
Ponieważ 12*12=144.


Nie do końca. Pamiętaj, że (-12)*(-12) także daje 144. A więc pierwiastki ze 144 to 12 i -12.
Ponadto pamiętaj, że gdy masz pod pierwiastkiem daną liczbę podniesioną do kwadratu (Np, <pierwiastek x^2></pierwiastek>) to wartością tego pierwiastka będzie moduł (wartość bezwzględna, w tym przypdaku: |x|).
Mam nadzieję, że nie namieszałem za mocno :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2008 o 17:40, Forgotten napisał:

Wynik pierwiastka nigdy nie może być liczbą ujemną:P Ba! pierwiastek z liczby ujemnej
nie istnieje.

Jesteś absolutnie pewien? ;>
Ja bym sobie za to głowy uciąć nie dał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2008 o 18:11, windows00 napisał:

Jesteś absolutnie pewien? ;>
Ja bym sobie za to głowy uciąć nie dał.


To prawda co on mówi :) Ostatnio mnie nawet nauczycielka opieprzyła za to, że powiedziałem, że zdanie pierwiastek z 100 = -10 jest prawdziwe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2008 o 17:40, Forgotten napisał:

> i -12.
Wynik pierwiastka nigdy nie może być liczbą ujemną:P Ba! pierwiastek z liczby ujemnej
nie istnieje.


Jak nie może? xd A pierwiastek z czwórki, z dwójki, z jedynki? -2*-2 też równa się cztery...

A pierwiastki z liczb ujemnych istnieje oczywiście.

I nie mam tu na myśli liczb zespolonych - np. pierwiastek sześcienny z -8 to -2 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2008 o 18:18, Findan napisał:

> Jesteś absolutnie pewien? ;>
> Ja bym sobie za to głowy uciąć nie dał.

To prawda co on mówi :) Ostatnio mnie nawet nauczycielka opieprzyła za to, że powiedziałem,
że zdanie pierwiastek z 100 = -10 jest prawdziwe :)


Bo jest prawdziwe, nauczycielka nie chce mieszać Wam w głowie po prostu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować