Zaloguj się, aby obserwować  
Icestalker

Kącik Pracy Domowej [M]

10604 postów w tym temacie

Dnia 14.10.2008 o 13:55, dominikańczyk napisał:

> Jasne.
> Masz długość geo., czyli E, bądź W.
> Patrzysz, jakie dane ma dane miasto, lub punkt. Bierzesz pod uwagę tylko długość.
I tak,
> jak pkt. A ma np. 10''E, a pkt B, ma np. 67''E, to odejmujesz, 67-10. Wychodzi 57.
Pomnóż
> to przez cztery. Wynik wyjdzie w minutach. Dodaj do danej godziny. Koniec. :)
Aha. A jak te punkty są na na jednej stronie? Na przykład dwa na E, to tak samo?

No przeca ci opisałem. Inaczej, jak jeden jest na zachodzie- wtedy np. 34''W i np. 54''E Wtedy w W masz te 34 i dodajesz te 54 E. I znowu mnożysz przez 4. Wynik w minutach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chce się upewnić czy dobrze to robię . Mam : (8x-6y)-(-2x+3y)=10x-9y ??
W x-ach dwa minusy dały plus.
W y-ach plus i minus daje minus
Nie jestem tego do końca pewien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 14:07, Prateorian napisał:

Chce się upewnić czy dobrze to robię . Mam : (8x-6y)-(-2x+3y)=10x-9y ??
W x-ach dwa minusy dały plus.
W y-ach plus i minus daje minus
Nie jestem tego do końca pewien.



Nie!!!Sory nie skapowałem ;/
To bedzie tak: 8x-6y+2x-3y=10x-9y
Sorry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może tak na szybko 5 ładnych cytatów o miłości? (najlepiej o tym jak to miłość potrafi ochronić od śmierci i jak to potrafi na człowieka przynieść zgubę) :P Chociażby, żeby jedna osoba podała mi jeden cytat, to byłbym wdzięczny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ehh, potrzebuję jakichś porad dotyczących pracy na polski. Muszę napisać esej na zagadnienie: "Strój jako szansa - strój jako zagrożenie", ale problem z tym, że nie wiem jak się do tego zabrać, bo nasza nauczycielka nie powiedziała nam jak napisać esej... Przydałyby mi się jakieś wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 17:33, Adeq napisał:

Ma ktoś może tak na szybko 5 ładnych cytatów o miłości? (najlepiej o tym jak to miłość
potrafi ochronić od śmierci i jak to potrafi na człowieka przynieść zgubę) :P Chociażby,
żeby jedna osoba podała mi jeden cytat, to byłbym wdzięczny :)


"Co trudów, co kłopotów miłość z sobą ciągnie..." Jean Baptiste Racine.
"Miłość bez wzajemności zawsze jest najsilniejsza." Stefan Kisielewski.

Wiem, że to tylko dwa, ale odsyłam Cię tutaj -> http://tinyurl.com/427prk (Wikipedia).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

istotę eseju najprościej wyrazić za pomocą... wykresu sinusoidy.
chodzi o to, że mamy jakąś myśl główną, motyw przewodni, który przeplatamy różnymi dygresjami, powiązanymi z tematem. czyli: możesz pisać dosłownie wszystko, byle tylko dotyczyło to tematu. odnoś zagadnienie do różnych dziedzin życia, filmu, sztuki, pracy, polityki itp, dodaj też własne przemyślenia.

20081014174904

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 17:49, Azrathel napisał:

istotę eseju najprościej wyrazić za pomocą... wykresu sinusoidy.
chodzi o to, że mamy jakąś myśl główną, motyw przewodni, który przeplatamy różnymi dygresjami,
powiązanymi z tematem. czyli: możesz pisać dosłownie wszystko, byle tylko dotyczyło to
tematu. odnoś zagadnienie do różnych dziedzin życia, filmu, sztuki, pracy, polityki itp,
dodaj też własne przemyślenia.


Dzięki. Już mniej więcej wiem jak się do tego zabrać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.10.2008 o 17:51, Findan napisał:

Dzięki. Już mniej więcej wiem jak się do tego zabrać ;)


dodam jeszcze, że IMO pisze się to podobnie jak rozprawkę - trzymasz się tematu głównego, ale przedstawiasz go z różnych perspektyw, dodajesz własne spostrzeżenia. powodzenia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Otóż mam błahy problem ze skalą i chciałbym się upewnić czy zadanie robię poprawnie, a oto zadanie:
Oblicz skalę mapy na której odległość wynosi 4 cm, podczas gdy w skali 1:20000 odległość ta wynosi 10 cm.

Zadanie obliczałem z proporcji i wyszło mi coś takiego: 10 - 20000
4 - x
10x - 80000
Czyli skala wynosi 1:8000, ale w tym problem, że nie jestem tego pewien i wydaje mi się, że powinno to być 1:50000. Za wszelką pomoc wielkie dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam :D

Mam problem z napisaniem wypracowania z religii:/. Czy mógłby mi ktoś poddać jakiś pomysł o czym pisać, byłbym bardzo wdzięczny.

Temat wypracowania : " Jak można realizować 2 przykazania miłości w życiu małżeńskim i rodzinnym??/"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 18:54, acimek00 napisał:

Witam :D

Mam problem z napisaniem wypracowania z religii:/. Czy mógłby mi ktoś poddać jakiś pomysł
o czym pisać, byłbym bardzo wdzięczny.

Temat wypracowania : " Jak można realizować 2 przykazania miłości w życiu małżeńskim
i rodzinnym??/"

-być dla siebie wsparciem
-szanowac się nawzajem
takie coś tam napisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może i dałoby się zrobić to mniej opisowo, ale ja lubię takie zadania robić krok po kroku. No to zaczynamy:
Najpierw dowiedzmy się, ile ten odcinek, o którym mówimy, ma naprawdę długości. No to 10 cm przy skali 1:20 000 odpowiada 200 000 centymetrom w rzeczywistości.

Liczymy to, co nas interesuje ostatecznie. A więc mamy, że 200 000 cm odpowiada 4 cm. Czyli interesuje nas, przez ile trzeba podzielić 200 000 żeby otrzymać 4. 200 000 / x = 4 => x=200 000 / 4 = 50 000.

Wiem że rozpisane koszmarnie, już bardziej się nie da, ale jak dla mnie przynajmniej przejrzyście i tak lubię :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 20:11, Egan Wolf napisał:

Może i dałoby się zrobić to mniej opisowo, ale ja lubię takie zadania robić krok po kroku...

Dzięki, już sobie z tym poradziłem i też mi wyszło 1:50000.
Wartości sobie odpowiadające ustawiłem na krzyż 20000 - 4/x - 10, a jak skala już wyszła to podstawiłem za x te 50000 no i wyszła mi równość 4/10=4/10, czyli to by się zgadzało to co napisałeś, jeszcze raz wielkie dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 20:35, chinek423 napisał:

20000 - 4/x - 10


Ta proporcja jest dobra i gdyby u mnie zapisać wszystko w jednym działaniu to wyszłoby tak samo, ale przyznam szczerze - nie ma pojęcia dlaczego taka proporcja... Czemu 4 odpowiada 20 000? Czemu odległość na mapie odpowiada skali... Z innej mapy?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.10.2008 o 20:42, Egan Wolf napisał:

> 20000 - 4/x - 10

Ta proporcja jest dobra i gdyby u mnie zapisać wszystko w jednym działaniu to wyszłoby
tak samo, ale przyznam szczerze - nie ma pojęcia dlaczego taka proporcja... Czemu 4 odpowiada
20 000? Czemu odległość na mapie odpowiada skali... Z innej mapy?!


Właśnie też się nad tym zastanawiałem i żadnego pomysłu na to nie mam, no ale tu zachodzi równość więc chyba jest to prawidłowe rozwiązanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie zapodane przez Egan Wolf jest poprawne. To nie jest czyste zadanie na proporcję.
Idea proporcji:

2 ołówki kosztują 10zł. 10 ołówków kosztuje 50zł, bo jest ich 5 razy więcej, to i cena wzrośnie 5 razy.

Skala mapy to 1:100. 1 jest sto razy mniejsze od 100, wiec odległość na mapie wynosi sto razy mniej od tej w rzeczywistości. Czyli 1cm na mapie to 1m w realu.

A w waszym zadaniu jest tak:
Na mapie o skali 1:20000 pewna odległość wynosi 10 cm. Jaka jest skala mapy, na której ta odległość wynosi 4cm? Odległość jest 2.5 razy mniejsza, więc skala jest 2.5 razy większa*. W proporcji albo obie wartości proporcjonalnie rosną, albo maleją. Tu jest odwrotnie. To tak jakby ktoś chciał proporcją liczyć, ile pieniędzy zostanie w portfelu po kupieniu iluś lizaków. W rzeczywistości im więcej lizaków, tym mniej pieniędzy w portfelu, a z proporcji będzie wychodzić, że więcej.
* - tak naprawdę skala maleje, ale do proporcji bierzemy tylko drugi człon zapisu skali, który jako liczba akurat rośnie.

"Normalne" zadania ze skali można liczyć proporcja, bo jest w nich porównanie do rzeczywistości, której przypisujemy w proporcji 1 otrzymany wynik zapisujemy, tak żeby było wygodnie (poprawnie). Tj. wyjdzie x=1000, to dajemy skalę 1:1000, a nie 1000:1. Ale normalnie proporcją wychodzi tak: Mamy skalę 1:100. Zwiększmy ją dwa razy, czyli mamy 1:50. A do proporcji wzięlibyśmy tylko 100 i wyszłaby nowa skala 1:200. Ten sam absurd.

Tak niestety jest, że w szkołach zamiast powiedzieć "jest to trochę bardziej skomplikowane, niż się wydaje i umówmy się, że na nasze potrzeby bla bla bla" albo "macie wzór, który zawsze zadziała" czy też "to logiczne, że jeśli na mapie A ten same obiekty zajmują dwa razy mniej miejsca niż na mapie B, to skala mapy A jest dwa razy mniejsza", nie mówią nic. Skrzętnie omijają istotne rzeczy i robią wodę z mózgu. Tak samo nie wiem, czemu na matmie w LO jest nowa moda uczenia, że pierwiastek trzeciego stopnia z -8 wynosi 2, co jest bzdurą i pozwala udowodnić, że 1=0, co jest jeszcze większą bzdurą. ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje na jutro kilka pytanie jakie by można zadać osobie startującej na urząd przewodniczącego szkoły. Jakieś pomysły? ;> Z góry dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować