Zaloguj się, aby obserwować  
Icestalker

Kącik Pracy Domowej [M]

10604 postów w tym temacie

Muszę napisać rozprawkę "Czy można zrozumieć Edypa nie rozumiejąc siebie?" ale kompletnie nie wiem co napisać. Gdyby był inny temat to bym sobie poradził ale w tej sytuacji proszę o pomoc. Jakieś argumenty, początek, byle co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

prosiłbym o roziazanie jednego zadania (najlepiej przykład 1 ale inny tez moze byc) ktory posłuży mi jako "wzór" do rozwiązania reszty.

20081125195519

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.11.2008 o 19:39, Luk Zombi napisał:

> 1. W jakim celu ludzie badają dno mórz i oceanów?
> 2. Jakie korzyści czerpie człowiek z mórz i oceanów?
> 3. Dlaczego należy ograniczać połowy ryb morskich?
> 4. Jakie surowce mineralne znajdują się na dnie oceanów?
> 5. Dlaczego ludzi chętnie wypoczywają nad morzem?
> Proszę o jak najszybszą pomoc!

1. Głównie poszukiwania cennych surowców i minerałów takich jak: ropa naftowa, gaz ziemny,
metale i kamienie szlachetne używane w jubilerstwie (takie jak diamenty, szmaragdy, rubiny,
złoto i platyna)

2. a) Transport i gospodarka. b) Rybołówstwo i gospodarka żywieniowa (zbieranie owoców
mórz, a kiedyś niezwykle dochodowe było wielorybnictwo (ze względu na tran i fiszbiny
waleni) obecnie jest to mało praktykowane ze względu na ochronę waleni.) c) Wydobycie
surowców wymienionych w punkcie 1.

3. Gdyż masowe połowy powoduje wymieranie gatunków ryb, a także zwierząt z nimi związanych
(przykładem może być tuńczyk który jest obecnie częściowo chroniony ze względu na gwałtowny
spadek populacji w wyniku połowów; spowodowało też to zagrożenie dla delfinów, dla których
tuńczyk jest jednym z podstawowych składników diety)

4. Takie jak wymienione w punkcie 1.

5. Na to pytanie możesz sam odpowiedzieć (o ile lubisz morze :))

Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam na zadanie wpisać do tabelki wielkości fizyczne z paru działów.
Ponieważ jestem leniem nie chce mi się wertować grubej książki. Może ktoś mógłby podać mi jakis link do strony gdzie taka tabelka figuruje?
Podaje działy:
- Ruch w różnych układach odniesienia
- Energia mechaniczna
- Oddziaływanie grawitacyjne
- Prąd.
W tabelce mam trzy kolumny: Wielkość, symbol, jednostka

Jeśli ktoś zna jakiś link, to proszę o pomoc, bom leń straszny, godzina późna, humanista i...i... No, leń znaczy się :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam zadanie z chemii..prawdę mówiąc nie chce mi się dzisiaj robić, a mam to zad. na jutro..;)
Myślę, że znajdzie się jakiś dobry z chemii i to zrobi.

Sporządzono nasycony roztwór azotanu potasu o masie 400g w temp. 60 stopni. Oblicz stężenie procentowe azotanu w tym roztworze.

Zadanko z klasy 2gim. Jedyne co zrobiłem to przeczytałem w książce jaką ma wartość rozpuszczalność azotanu w 60 stopniach. Wyszło 110,0 g w 60 stopniach Celcjusza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż, ja wszystkie kursy z chemii (nietypowe liceum :P) mam skończone i do końca życia nie zmierzam się nią zajmować, więc nie jestem do końca pewny tego, co piszę.

Dnia 26.11.2008 o 15:36, albert.jarema napisał:

Sporządzono nasycony roztwór azotanu potasu o masie 400g w temp. 60 stopni. Oblicz stężenie
procentowe azotanu w tym roztworze.
Zadanko z klasy 2gim. Jedyne co zrobiłem to przeczytałem w książce jaką ma wartość rozpuszczalność
azotanu w 60 stopniach. Wyszło 110,0 g w 60 stopniach Celcjusza.

Jeśli roztwór ma 400g, a azotanu jest tam 110g, to 110/400 = 27,5%
To zadanie jest takie banalne, czy ja o czymś nie wiem? xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.11.2008 o 17:02, szypek26 napisał:

Cóż, ja wszystkie kursy z chemii (nietypowe liceum :P) mam skończone i do końca życia
nie zmierzam się nią zajmować, więc nie jestem do końca pewny tego, co piszę.
> Sporządzono nasycony roztwór azotanu potasu o masie 400g w temp. 60 stopni. Oblicz
stężenie
> procentowe azotanu w tym roztworze.
> Zadanko z klasy 2gim. Jedyne co zrobiłem to przeczytałem w książce jaką ma wartość
rozpuszczalność
> azotanu w 60 stopniach. Wyszło 110,0 g w 60 stopniach Celcjusza.
Jeśli roztwór ma 400g, a azotanu jest tam 110g, to 110/400 = 27,5%
To zadanie jest takie banalne, czy ja o czymś nie wiem? xD

No nie wiem czy do końca tak ale moze..
Ja myślę, że trzeba podstawić wzór na stężenie procentowe lub stworzyć proporcje ale nie jestem pewien..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.11.2008 o 17:14, albert.jarema napisał:

Ja myślę, że trzeba podstawić wzór na stężenie procentowe lub stworzyć proporcje ale
nie jestem pewien..

Proporcja na pewno nie, wzór na stężenie procentowe - a niby jak ja to policzyłem? :P Stężenie % = masa subst. rozpuszczonej / masa całego roztworu * 100%. I tak jest w moim poprzednim poście. O ile tu nie ma jakiegoś haczyku (a raczej nie ma, to druga gim w końcu) to zadanie jest banalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.11.2008 o 17:26, szypek26 napisał:

> Ja myślę, że trzeba podstawić wzór na stężenie procentowe lub stworzyć proporcje
ale
> nie jestem pewien..
Proporcja na pewno nie, wzór na stężenie procentowe - a niby jak ja to policzyłem? :P
Stężenie % = masa subst. rozpuszczonej / masa całego roztworu * 100%. I tak jest w moim
poprzednim poście. O ile tu nie ma jakiegoś haczyku (a raczej nie ma, to druga gim w
końcu) to zadanie jest banalne.

Wzór:
Cp= (ms/mr*ms w ułamku) *100%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.11.2008 o 17:35, albert.jarema napisał:

Wzór:
Cp= (ms/mr*ms w ułamku) *100%

Cp= (ms/mr + ms w mianowniku) *100%, gdzie mr to masa rozpuszczalnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

audioslave2000
Hehe :P Znalazłem to sam ^^

Ciągle mam problem :/
Wiem że na początku się dodaje lub odejmuje w zależności od tego, czy są na jednej półkuli czy na innych. Potem razy cztery, na godziny potem... dodajemy do danej godziny, czy odejmujemy? Może mi ktoś to wytłumaczyć? Bardzo proszę, bo jutro mam kartkówkę z tego a nawet nie rozumiem tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z tymi pytaniami, a dokladniej to nie wiek jaka będzie odpoweidź.
Proszę o 100% odpowiedzi z góry dziękuję
a o to zadania:
Zadanie 5
Jaką największą liczbę dziesiętną może zawierać jeden bajt?
a) 255
b) 256
c) 512
d) 1024

Zadanie 6
Jeżeli w arkuszu kalkulacyjnym Excel szerokość komórki jest zbyt mała, aby wyświetlić war-tość, to wyświetlany jest kod błędu:
a) #ARG!
b) #####
c) #NAZWA?
d) #ADR!

Zadanie 7
Którego efektu tekstowego nie ma w edytorze tekstu Word?
a) Pochód czerwonych mrówek
b) Pochód czarnych mrówek
c) Odblask
d) Poblask

Zadanie 10
Polecenie powtórz 10[ps ent 10 + losowa 10] generuje na ekranie:
a) liczby całkowite z zakresu od 1 do 10
b) liczby całkowite z zakresu od 10 do 19
c) liczby parzyste z zakresu od 10 do 20
d) liczby nieparzyste z zakresu od 1 do 10

Zadanie 11
W starych typach dyskietek o średnicy 5,25 cala otwór pozwalający na znalezienie sektora rozpoczynającego dyskietkę oznaczony jest na poniższym rysunku literą:
(zdjęcie1)

a) A
b) B
c) C
d) D

Zadanie 13
Którzy naukowcy zajmowali się tworzeniem maszyn liczących?
a) Blaise Pascal, Alan Turing, Iwan Popow
b) Alan Turing, John von Neuman, Aleksander Popow
c) Abraham Stern, Charles Babbage, Guglielmo Marconi
d) Wilhelm Shickard, Blaise Pascal, Gottfried Leibniz

Zadanie 15
Sprzedawczyni w kasie sklepu stosuje zachłanny algorytm wydawania reszty. Klient, który powinien zapłacić za sok owocowy 3 złote 24 grosze, podał sprzedawczyni monetę pięciozło-tową. Ile monet reszty otrzyma od sprzedawczyni klient, jeśli w kasie chwilowo zabrakło mo-net pięciogroszowych?
a) 5
b) 6
c) 7
d) 8

Zadanie 16
Dane są następujące wyrazy ustawione początkowo w następującej kolejności: MONIKA, KIMONO, KOMIN, MANO, MAKI, KAIN, KINO, OKA. Do ustawienia tych wyrazów w porządku alfabetycznym zastosowano algorytm sortowania kubełkowego. Podaj, w jakiej kolejności ustawione będą te wyrazy po czwartym opróżnieniu kubełków.
a) MAKI, KOMIN, KIMONO, MONIKA, MANKO, KINO, OKO, KAIN
b) KOMIN, KIMONO, MONIKA, MANKO, KINO, OKO, KAIN, MAKI
c) KINO, KAIN, MAKI, KOMIN, KIMONO, MONIKA, MANKO, OKO
d) KAIN, MAKI, KOMIN, KIMONO, MONIKA, MANKO, KINO, OKO

Zadanie 18
Dany jest kryptogram SAIIAJRNUAUTBLZCAYKWLT, który otrzymano stosując metodę płotu z dwoma rzędami. Z ilu słów składa się zdanie jawne, które otrzyma się po rozszyfrowaniu tego kryptogramu?
a) 3
b) 4
c) 5
d) 6

Z góry dziękuję za pomoc

20081126181734

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Namieszali, namieszali i w końcu nie wiadomo... Robisz to tak:
Liczysz ile % ma roztwór nasycony dla danych standardowych, czyli 110 g substancji w 100 g wody, czyli masa roztworu 210 g. Ze wzoru Cp = ms/mr * 100% = 52,38 %
Roztwór o takim stężeniu procentowym jest właśnie nasycony dla azotanu potasu w 60 stopniach. Zawsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.11.2008 o 18:23, Belegdil napisał:

/.../

Namieszali, namieszali i w końcu nie wiadomo... Robisz to tak:
Liczysz ile % ma roztwór nasycony dla danych standardowych, czyli 110 g substancji w
100 g wody, czyli masa roztworu 210 g. Ze wzoru Cp = ms/mr * 100% = 52,38 %
Roztwór o takim stężeniu procentowym jest właśnie nasycony dla azotanu potasu w 60 stopniach.
Zawsze.

Dzięki za dobre wyjaśnienie ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować