Zaloguj się, aby obserwować  
Icestalker

Kącik Pracy Domowej [M]

10604 postów w tym temacie

O godzinie 12:00 wskazówka minutowa zegara pokrywa się z jego wskazówką godzinową. Oblicz, o której godzinie następuje kolejne pokrycie wskazówek zegara.

Byłbym bardzo wdzięczny za schemat rozwiązania tego zadania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.02.2009 o 16:15, Baluk25 napisał:

Wydaję mi się, że 13.05 :).

Btw: Tu chyba nie ma co obliczać..Wystarczy na zegar spojrzeć.


Eh... 13:05:27 jeśli już. Nie chodzi mi o wynik, tylko o sposób rozwiązania.Trzeba pewnie wyprowadzic jakis wzor na drogę bo mamy dany tylko Tg=12h ^ Tm=1h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy może ktoś pomóc mi w tym zadaniu? Z biologii raczej średni jestem, a nie było mnie kilkanaście dni w szkole, więc mam problem. Prosiłbym o podanie schematu mitozy i mejozy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie jest zadanie na fizykę. A w przedmiotach ścisłych nie ma czegoś takiego jak ''na oko''. Fajnie by było, jakbym se w równaniu kwadratowym mógł podać wynik ''na oko'' :D. Dlatego jemu jest potrzebny wzór ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego:

"Zakładamy, że wskazówki poruszają się płynnie, ruchem jednostajnym. Mała wskazówka porusza się z prędkością kątową 30 stopni/godz, duża 360 stopni/godz. Klasyczny sposób rozwiązania, to ułożenie układu równań na drogę w ruchu jednostajnym:
S1=t*V1
S2=t*V2
gdzie S1 to droga małej wskazówki, V1 - prękość małej wskazówki, S2 i V2 - to samo dla duzej wskazówki, t - czas po jakim się spotkają.
S1=t*30
S2=t*360
Ponieważ S2=S1+360, to
S1+360=t*360, a ponieważ S1=t*30 to
t*30+360=t*360, stąd
330t=360, stąd
t=360/330=12/11 [godz]
Wynik jest w godzinach, ponieważ prędkości kątowe wskazówek były w stopniach na godzinę.
12/11 godziny to 1 godzina 5 minut 27 i 3/11 sekundy. Zatem następnym razem wskazówki pokryją się po tym czasie, tj. o 13:05:27 3/11."( http://www.racjonalista.pl/forum.php/p,48/s,83587)

Tylko czy mógłby mi ktoś wyjaśnic pogrubiony fragment :) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.02.2009 o 17:42, HunterO7 napisał:

Tylko czy mógłby mi ktoś wyjaśnic pogrubiony fragment :) ?

S2=S1+360
ponieważ wskazówka minutowa w czasie t przebędzie 360 stopni (czyli całą tarczę zegara) i jeszcze te S1 po czym obie wskazówki się pokryją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fizyka. MOże mi ktoś wyprowadzić wzór do tego zadania?
Żarówka o mocy 40W stosowana w mieszkaniu ma w temperaturze pracy opór 1210 ohmów, a żarówka samochodowa o takiej samej mocy- tylko 3,6 ohma. Czy to możliwe? Oblicz czy to prawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

siemka mam zadanie z maty . Punkty A=(-4,-1) B=(0,-5) C= (2,1) są wierzchołkami trójkata równoramiennego . Wyznacz równanie osi symetrii tego trójkąta . plis pomóżcie mi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam taki temat na referat z biologii: "Przedstaw różnorodność świata roślin i zwierząt Ameryki południowej"
Potrzebuje waszej pomocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.02.2009 o 19:39, mattex napisał:

siemka mam zadanie z maty . Punkty A=(-4,-1) B=(0,-5) C= (2,1) są wierzchołkami trójkata
równoramiennego . Wyznacz równanie osi symetrii tego trójkąta . plis pomóżcie mi

No ja bym znalazł 2 proste, na których leżą ramiona tego trójkąta i szukał prostej równooddalonej od tych dwóch ramion. Ewentualnie znalazłbym środek podstawy i połączył go z wierzchołkiem przy ramionach. Mam nadzieję, że Ci to pomoże, bo na liczenie naprawdę nie mam weny. 11 matematyk w tym tygodniu mnie czeka i wolałbym uniknąć dodatkowych zadań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zadanie z fizyki (lista z zadaniami będzie za tydzień :P):

Mam dwa identyczne pręty, jeden z nich jest magnesem. Jak rozpoznać, który jest magnesem? Oczywiście nie licząc przyłożenia do metalu przyciąganego przez magnes. Czy może być takie coś, że jeśli przyłożymy magnes to prętu, to pręt podleci natychmiast i się "przyklei", a jak przyłożymy pręt do magnesu, to magnes nie podskoczy do prętu, tylko będzie się za nim tak ciągnął?

Z góry dzięki za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.02.2009 o 21:01, Gumiś2 napisał:

Zadanie z fizyki (lista z zadaniami będzie za tydzień :P):

Mam dwa identyczne pręty, jeden z nich jest magnesem. Jak rozpoznać, który jest magnesem?
Oczywiście nie licząc przyłożenia do metalu przyciąganego przez magnes. Czy może być
takie coś, że jeśli przyłożymy magnes to prętu, to pręt podleci natychmiast i się "przyklei",
a jak przyłożymy pręt do magnesu, to magnes nie podskoczy do prętu, tylko będzie się
za nim tak ciągnął?

Z góry dzięki za pomoc :)


Pole magnetyczne na środku magnesu jest równe 0.Trzeba więc wziąć jeden pręt i przyłożyć do środka drugiego. Jeżeli będą się przyciągać to pręt który przykładamy jest magnesem, a jeśli nie to pręt do którego przykładamy drugi jest magnesem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę o podanie wszystkich epok Grecji w Mitologi. W punktach i z małymi opisami. Opisane są np. w mitologi Parandowskiego ale ja niestety nie mam tej książki. A zadanie na jutro :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam dokładnie z V klasy, ale czy nie chodzi o epokę brązu, złotą, srebrną (?) i żelaza (?).

Charakteryzacji nie znajdę, bo sam odrabiam zadanie (dzięki Jotek471), ale złota to o ile się nie mylę to "kraina mlekiem i miodem płynąca", a brązowa lub żelazna to epoka wojen. Poszukaj w Google ;]

Jeszcze znalazłem na Wikipedii:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mitologia_grecka

Może chodzić o:

1. Okres panowania bogów.
2. Okres bliskiego współistnienia bogów i ludzi.
3. Okres herosów, gdzie aktywność bogów jest ograniczona.

Ale to to chyba to samo co te epoki, które podałem :) Jak już mówiłem, nie pamiętam V klasy (wtedy to przerabialiśmy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.02.2009 o 21:17, Gumiś2 napisał:

Nie pamiętam dokładnie z V klasy, ale czy nie chodzi o epokę brązu, złotą, srebrną (?)
i żelaza (?).

Charakteryzacji nie znajdę, bo sam odrabiam zadanie (dzięki Jotek471), ale złota to o
ile się nie mylę to "kraina mlekiem i miodem płynąca", a brązowa lub żelazna to epoka
wojen. Poszukaj w Google ;]

Jeszcze znalazłem na Wikipedii:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mitologia_grecka

Może chodzić o:

1. Okres panowania bogów.
2. Okres bliskiego współistnienia bogów i ludzi.
3. Okres herosów, gdzie aktywność bogów jest ograniczona.

Ale to to chyba to samo co te epoki, które podałem :) Jak już mówiłem, nie pamiętam V
klasy (wtedy to przerabialiśmy

Wikipedię przeglądałem.
A mnie chodzi o te epoki brązu, złota itd.
Ja także czytałem mitologie w 5 klasie ale już nic nie pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować