Zaloguj się, aby obserwować  
Icestalker

Kącik Pracy Domowej [M]

10604 postów w tym temacie

Dnia 11.05.2009 o 20:39, Hartus napisał:

I czy mógłbyś mi podać te potrzebne wzory, których przeważnie się używa w tego typu zadaniach?
Np na wysokość trójkąta równobocznego, który już podałeś to tak podać pozostałe? To by
mi już starczyło do szczęścia :)

Rozmowy ze mną powodują, że już nawet statusy rozmówcom rosną. Gratulacje :)
Jeśli chodzi o trójkąt, to nic nie musisz upraszczać. Właśnie 2pierwiastki z 3 to najprostsza forma. Natomiast jak podnosisz to do potęgi drugiej to osobno podnosisz dwójkę i osobno pierwiastek z 3. Czyli (2pierwiastki z 3) do kwadratu to 2 do kwadratu razy pierwiastek z 3 do kwadratu (łatwiej to powiedzieć niż zrozumieć, ale wiesz o co chodzi. Czyli masz 4*3 = 12. Nie wiem czy tego jeszcze nie wiesz, ale dla spokoju sumienia napisałem. Także w skrócie- ("cuś" razy "ileś") do kwadratu to "cuś" do kwadratu razy "ileś" do kwadratu.

Co do wzorów uważam, że dużo lepiej jest potrafić samemu je wyprowadzić. Dam przykład z tą wysokością trójkąta równobocznego. Załóżmy, że masz trójkąt równoboczny ABC o boku długości a. Opuszczasz wysokość z wierzchołka C na środek odcinka AB, gdzie powstaje punkt D. I wysokość to jest CD. Odcinek BD to jest połowa AB, czyli 1/2 a, natomiast BC to po prostu a. Zatem z Pitagorasa h^2 = a^2 - (a/2)^2 = a^2 - (a^2)/4= (3a^2)/4. Czyli h=( a*pierwiastekz3). Z innych wzorów... nie wiem. Pole trójkąta równobocznego to (a^2)*(pierwiastekz 3)/4. Przekątna kwadratu to a*pierwiastek z dwóch (a to długość boku). Nie wiem, co jeszcze może się przydać. Szukaj kątów prostych i miejsc, gdzie można korzystać z Pitagorasa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam proble z matematyką i proszę was o pomoc. Poniższe równanie muszę rozwiązać metodą przeciwnych współczynników.
{sin α/cos α = 2
sin (kwadrat) α + cos (kwadrat) α = 1

α= alfa


Przepraszam, że tak mało czytelnia, ale mam nadzieję, że zrozumiecie. Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na informatykę muszę zrobić prostą stronę we FrontPage''u. Niestety nie było mnie wtedy na lekcji, a nie mam w domu tego programu. Mógłby mi ktoś taką zrobić albo dać link gdzie mogą ściągnąć? Z tego co pamiętam to jest to banalne zadanie na raptem kilka minut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś? Wiem, że zadania nie są trudne, ale ja jestem kompletne zero z matmy, a muszę to zrobić (zrozumieć?) :(

1. Dla jakich wartości parametru m prosta y=3x+m jest styczna do okręgu o środku P(4,3) i promieniu "pierwiastek"10?

2. Wyznacz współrzędne środka okręgu o promieniu 3"pierwiastek"2, który jest styczny do prostej y=x-2 w punkcie P(2,0)

3. Dla jakich wartości parametru m prosta y=mx+1 ma punkty wspólne z okręgiem o środku S(3,4) i promieniu
a) r=3
b) r=2?

4. Rozwiąż układ równań:
| x^-6x+y^=0
>
|x^+y^=25

* x do drugiej potęgi (kwadratu) = x^

Dziękuję za każdą pomoc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.05.2009 o 12:49, confident napisał:

Pomoże ktoś? Wiem, że zadania nie są trudne, ale ja jestem kompletne zero z matmy, a
muszę to zrobić (zrozumieć?) :(

1. Dla jakich wartości parametru m prosta y=3x+m jest styczna do okręgu o środku P(4,3)
i promieniu "pierwiastek"10?

Ciężko to by było tu rozpisać, ale należy policzyć to w ten sposób, że dla jakiego m odległość między prostą y a środkiem okręgu jest równa jego promieniowi. Mam nadzieję, że znasz wzór na odległość punktu od prostej. Równanie prostej ma postać 3x - y + m=0, a punkt ma współrzędne (4,3). Zatem odległość punktu od tej prostej jest równa moduł z (12-3+m)/pierwiastekz(3^+1^) i to w sumie ma dać pierwiastek z 10. Zatem mamy moduł z (9+m) jest równy pierwiastek z 10 razy pierwiastek z 10, czyli jest równy po prostu 10. Zatem 9+m = 10 lub 9+m= -10. Czyli m = 1 lub m = -19

Dnia 12.05.2009 o 12:49, confident napisał:

2. Wyznacz współrzędne środka okręgu o promieniu 3"pierwiastek"2, który jest styczny
do prostej y=x-2 w punkcie P(2,0)

To znaczy może na to jest jakiś konkretny wzór, ale ja napiszę tak jakbym to zrobił na logikę. Szukamy współrzędnych środka okręgu, który jest odległy o 3pierwiastkiz2(nazwę tę liczbę "z", żeby było prościej) i jednocześnie odległość tego środka od punktu (2,0) też musi być równa "z". Dla wyjaśnienia: pierwszy warunek jest po to, by okrąg był styczny do prostej, a drugi, żeby był styczny w tym konkretnym punkcie. Powinny wyjść 2 takie punkty. A zatem: odległość punktu o współrzędnych (a,b) od prostej x-y-2 = 0 jest równa moduł z
(a-b - 2)/pierwiastek z 2 i to ma być równe "z" czyli moduł (a-b-2) = 6. Drugi warunek to zwykła odległość między dwoma punktami czyli (a-2)^ + a^ = 18. Rozbijając powyższy moduł na przypadek dodatni i ujemny mamy a = 8+b lub a = b-4. Podstawiamy do drugiego równania i dostajemy (b-6)^ + b^2 = 18 lub (b+6)^ +b^ =18. Podnosisz do kwadratu, upraszczasz i dostajesz w końcu postać (b-3)^=0 lub (b+3)^=0. Czyli b równa się 3 lub b = -3. Czyli a = 3-4 = -1 lub a = 8-3=5. Czyli szukane punkty to A(-1,3) i B(-3,5). Tak jak podejrzewaliśmy, są to 2 punkty

Dnia 12.05.2009 o 12:49, confident napisał:

3. Dla jakich wartości parametru m prosta y=mx+1 ma punkty wspólne z okręgiem o środku
S(3,4) i promieniu
a) r=3

Tak samo, odległość punktu od prostej ma być mniejsza od promienia. Prosta ma postać mx - y+1 = 0, zatem szukana odległość to moduł (3m - 4+1)/ pierwiastekz(m^ + 1) i to wszystko ma być mniejsze od 3. Czyli znowu po wyliczeniu dostajemy, że m>0.

Dnia 12.05.2009 o 12:49, confident napisał:

b) r=2?

Tak samo jak w a) tylko że tu ta odległość ma być mniejsza od 2. Wybacz, ale jestem dzień przed maturą z matmy i nie chce mi się liczyć

Dnia 12.05.2009 o 12:49, confident napisał:

4. Rozwiąż układ równań:
| x^-6x+y^=0
>
|x^+y^=25

Z drugiego równania wyznaczasz y^ = 25 - x^
Podstawiasz do pierwszego równania i masz x^ - 6x + 25 - x^2 = 0
Czyli 6x = 25, czyli x = 25/6, Zatem y = 25- (25/6)^, a to jest tam ileś

Dnia 12.05.2009 o 12:49, confident napisał:

* x do drugiej potęgi (kwadratu) = x^

Dnia 12.05.2009 o 12:49, confident napisał:

Dziękuję za każdą pomoc...

Mam nadzieję, że pomogłem. Błędy rachunkowe mogą się zdarzyć, ale sposób rozumowania jest raczej dobry. Pamiętaj, że w geometrii analitycznej pieruńsko ważnym wzorem jest właśnie odległość punktu od prostej. Proste styczne do okręgu mamy wtedy, gdy odległość środka okręgu od danej prostej jest równa promieniowi. I to są te najważniejsze rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.05.2009 o 13:26, Erton napisał:

Mam nadzieję, że pomogłem. Błędy rachunkowe mogą się zdarzyć, ale sposób rozumowania
jest raczej dobry. Pamiętaj, że w geometrii analitycznej pieruńsko ważnym wzorem jest
właśnie odległość punktu od prostej. Proste styczne do okręgu mamy wtedy, gdy odległość
środka okręgu od danej prostej jest równa promieniowi. I to są te najważniejsze rzeczy.

Dzięki za pomoc. Co do błędów rachunkowych to i tak będę próbował jeszcze raz sam to policzyć, ponieważ mam jeszcze kilka podobnych zadań, wiec jak coś to sobie poprawie :)
A co do wzoru... hmmm... mam gdzieś w zeszycie xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie . Naprawdę bardzo mi zależy .
Witam , może mi ktoś jasno powiedzieć jak obliczać wartość siły oporu powietrza podczas unoszenia lub spadku? Bardzo proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mógłby mi ktoś pomóc w tych zadaniach z fizy?
1. Pasażer pociągu zaobserwował, że odległość 20 słupów trakcji przebywa w ciągu 1,5 min. Oblicz wartość prędkości pociągu, jeżeli odległość między słupami wynosi 45m.
2.Samochód ciężarowy z przyczepą, o łącznej długości 20m, przejechał przez most o długości 100m w czasie 12s. Oblicz wartość prędkości tego samochodu. Jak długo na tym moście znajdował się sam kierowca.

Jak ktoś wie jak zrobić chociaż jedno z tych zadań, to i tak mi bardzo pomoże ;) Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.05.2009 o 17:46, dominikanczyk napisał:

Mógłby mi ktoś pomóc w tych zadaniach z fizy?
1. Pasażer pociągu zaobserwował, że odległość 20 słupów trakcji przebywa w ciągu 1,5
min. Oblicz wartość prędkości pociągu, jeżeli odległość między słupami wynosi 45m.

v=s/t v= 900m/90s=10m/s

Dnia 12.05.2009 o 17:46, dominikanczyk napisał:

2.Samochód ciężarowy z przyczepą, o łącznej długości 20m, przejechał przez most o długości
100m w czasie 12s. Oblicz wartość prędkości tego samochodu. Jak długo na tym moście znajdował
się sam kierowca.

s=100m+20m
v=120m/12s=10m/s
t1= s1/v t1= 100m/10m/s=10s

Zadania na poziomie podstawówki :) Wstyd !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ;)

Dnia 12.05.2009 o 18:31, HunterO7 napisał:

Zadania na poziomie podstawówki :) Wstyd !

Cóż, najlepiej mi będzie się tym wytłumaczyć tym że mam te problemy z matmą ( a co za tym idzie- również z fizyką)po rodzicach, bo, cóż, przykro mi to mówić, ale jacyś najlepsi nie są z matmy...
Ale ja tam nie wiem ;] Dzięki jeszcze raz :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, dawno tu nie pisałem więc czas na powrót ;D

Mam problem z napisaniem po angielsku "dyskusji na temat budowy skateparku".
Nie mam pojęcia jak napisać taką dyskusję więc proszę o pomoc. Dyskusja musi być z udziałem 3 osób, czyli tak jakby z podziałem na role ;)

Dołączam zdjęcie pytań do dyskusji.

Z góry dzięki za pomoc ;)

20090512184739

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Mam tutaj zadanie z fizyki, którego za Chiny Ludowe nie mogę rozwiązać, dział sprężystość ciał:
"Metalową kulkę o masie m=0,75kg upuszczono z wysokości h=10m na pionowo stojącą sprężynę o długości l=20cm. Spadająca kula ugięła sprężynę o połowę. Oblicz współczynnik sprężystości k sprężyny"

Teoretycznie mam odpowiedź do tego, wynik to 5,94 * 10^4 N/m

Z góry dzieki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie mojego zadania z fizyki, a mianowicie:
Muszę zrobić prezentacje na temat silnika prądu stałego i zmiennego. Z prądem stałym dałem sobie radę, ale jak działa ten silnik prądu zmiennego? Jest to to samo co prądnica prądu zmiennego? A może różnica polega tylko na rodzaju prądu który jest dostarczany do silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam zadanie z obliczaniem boku prostokąta z sinusem beta. Na lekcji dostaliśmy kartki z kątami od 0 do 90 stopni. Ale alfy i tylko na lekcje. Potrzebuję tych obliczeń czy jak to nazwać ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w jakiej książce o nazwie "Tablice Matematyczne", albo z tyłu w podręczniku, jak nie ma mogę Ci podać, mam w zeszycie 45,60,90, ale na inne znajdę gdzieś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2009 o 15:19, zerohunter napisał:

Sprawdź w jakiej książce o nazwie "Tablice Matematyczne", albo z tyłu w podręczniku,
jak nie ma mogę Ci podać, mam w zeszycie 45,60,90, ale na inne znajdę gdzieś.



Dzięki ale nie potrzebuję akurat tych kątów. Poszukam jeszcze na necie ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2009 o 15:58, Czempion9 napisał:

Jakie warunki musi spełnić Polska by wejść do strefy Euro? Proszę o pomoc.


Kryterium budżetowe. Deficyt budżetowy nie może przekraczać 3 procent PKB, a Unia Europejska nie może mieć formalnych zastrzeżeń co do wysokości naszego deficytu budżetowego. Dług publiczny nie może przekraczać 60 procent PKB.

Kryterium inflacji. W ciągu roku średnia inflacja w Polsce nie może przekraczać o więcej niż 1,5 pkt procentowego, średniego tempa wzrostu cen w trzech krajach UE o najniższej inflacji. Stosuje się tu wskaźnik inflacji liczony przez unijne biuro statystyczne Eurostat, a nie podawane przez GUS. Wprawdzie nieznacznie, ale jednak dane te różnią się.

Kryterium kursu walutowego. Przez co najmniej dwa lata kurs złotego do euro musi mieścić się w dopuszczalnym przedziale wahań od ustalonej wartości. W tym czasie kurs złotego nie może podlegać silnym napięciom. Państwo nie może również zdewaluować złotego wobec waluty innego państwa Unii Europejskiej. Przy ocenie spełnienia tego kryterium ocenia się nie tylko wahania kursowe, ale także politykę gospodarczą państwa w odpowiedzi na wahania.

Kryterium długoterminowej stopy procentowej. Na rok przed oceną gotowości Polski do przyjęcia wspólnej waluty nasza długoterminowa stopa procentowa nie może być wyższa o więcej niż 2 pkt procentowe od średniej z analogicznych stóp procentowych w trzech krajach Unii Europejskiej o najniższej inflacji.

Kryterium zgodności prawa. Nasze ustawodawstwo musi być zgodne z traktatami unijnymi oraz statutem Europejskiego Systemu Banków Centralnych i EBC. W tym celu trzeba zmienić przede wszystkim konstytucję i ustawę o Narodowym Banku Polskim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.05.2009 o 16:01, Sven17 napisał:

> Jakie warunki musi spełnić Polska by wejść do strefy Euro? Proszę o pomoc.

Kryterium budżetowe. Deficyt budżetowy nie może przekraczać 3 procent PKB, a Unia
Europejska nie może mieć formalnych zastrzeżeń co do wysokości naszego deficytu budżetowego.
Dług publiczny nie może przekraczać 60 procent PKB.

Kryterium inflacji. W ciągu roku średnia inflacja w Polsce nie może przekraczać
o więcej niż 1,5 pkt procentowego, średniego tempa wzrostu cen w trzech krajach UE o
najniższej inflacji. Stosuje się tu wskaźnik inflacji liczony przez unijne biuro statystyczne
Eurostat, a nie podawane przez GUS. Wprawdzie nieznacznie, ale jednak dane te różnią
się.

Kryterium kursu walutowego. Przez co najmniej dwa lata kurs złotego do euro musi
mieścić się w dopuszczalnym przedziale wahań od ustalonej wartości. W tym czasie kurs
złotego nie może podlegać silnym napięciom. Państwo nie może również zdewaluować złotego
wobec waluty innego państwa Unii Europejskiej. Przy ocenie spełnienia tego kryterium
ocenia się nie tylko wahania kursowe, ale także politykę gospodarczą państwa w odpowiedzi
na wahania.

Kryterium długoterminowej stopy procentowej. Na rok przed oceną gotowości Polski
do przyjęcia wspólnej waluty nasza długoterminowa stopa procentowa nie może być wyższa
o więcej niż 2 pkt procentowe od średniej z analogicznych stóp procentowych w trzech
krajach Unii Europejskiej o najniższej inflacji.

Kryterium zgodności prawa. Nasze ustawodawstwo musi być zgodne z traktatami unijnymi
oraz statutem Europejskiego Systemu Banków Centralnych i EBC. W tym celu trzeba zmienić
przede wszystkim konstytucję i ustawę o Narodowym Banku Polskim.

Wielkie dzięki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować