Zaloguj się, aby obserwować  
Icestalker

Kącik Pracy Domowej [M]

10604 postów w tym temacie

Dnia 04.10.2009 o 20:11, Belmundo napisał:

Wiem co to jest tragizm, tylko nie wiem jak napisać to w odniesieniu do bohaterów tej
tragedii.


skoro ją czytałeś to nie powinieneś mieć z tym problemu. odnieś losy Edypa do pojęcia fatum i hamartii i masz fajrant.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2009 o 19:53, Belmundo napisał:

Mam napisać na czym polegał tragizm sytuacji bohaterów tragedii "Król Edyp", przeczytałem
książkę, ale nie wiem jak
się do tego zabrać. Dzisiaj w ogóle nie myślę, jest dzisiaj ktoś chętny do pomocy?

Znaczy z tego co ja zapamiętałem (a to było 3 lata temu, miejcie litość) głównym tragizmem Edypa było to, że chciał uciec od swojego tragicznego przeznaczenia a owo przeznaczenie i tak go koniec końców dopadło. Chciał oszukać klątwę i nie mordować ojca i żenić się z matką, ale koniec końców i tak to czyni. Czyli w skrócie uciekając od swego przeznaczenia, spełnia co do joty to, co zostało mu zapisane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam ogromny problem z pracą domową z języka polskiego. Mam takie zadanie: znaleźć 5 cytatów do tematu rozprawki "Kłamstwo ma krótkie nogi.". Pomóżcie, bo sam znalazłem tylko jeden, który by pasował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest wskazówka, że cytaty można zaczerpnąć z Księgi Cytatów Pawła Hertza i Władysława Kopalińskiego, ale nic więcej nie jest napisane, więc cytaty z dowolnych źródłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2009 o 22:54, Buhahahahaha napisał:

Jak to zrobić?

Przekształć do najprostszej postaci.

^ - pod pierwiastkiem
/ - kreska ułamkowa
: - zwykłe dzielenie

3^/3^-2 * 3^/3^+2 - 3^/3^-1 : 3^/3^-1

Całość to jedno działanie.


Jeśli dobrze zrozumiałem i nigdzie się nie walnąłem to tak:

20091004232107

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2009 o 22:54, Buhahahahaha napisał:

Jak to zrobić?

Przekształć do najprostszej postaci.

^ - pod pierwiastkiem
/ - kreska ułamkowa
: - zwykłe dzielenie

3^/3^-2 * 3^/3^+2 - 3^/3^-1 : 3^/3^-1

Całość to jedno działanie.


A jednak mała pomyłka:> Jak to zrobić?

Dnia 04.10.2009 o 22:54, Buhahahahaha napisał:


Przekształć do najprostszej postaci.

^ - pod pierwiastkiem
/ - kreska ułamkowa
: - zwykłe dzielenie

3^/3^-2 * 3^/3^+2 - 3^/3^-1 : 3^/3^-1

Całość to jedno działanie.


A jednak mała pomyłka: Tam gdzie jest 9 ma byc 3. I dalej: -3 -1 = -4

20091004232448

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co z tymi dwoma

Za 37 000 kupiono akcje 2 firm: Pamił po 5zł za akcje i Map po 12zł. Gdy akcje Pamił wzorsły o 20% a Map spadły o 24%, łączny zysk ze sprzedaży po zmianie kursu wyniósł 2120zł. Ile zakupiono akcji poszczególnych firm?

Firma A wypuściła pewną liczbę akcji pierwszej emisji o wartości 100 000zł. Druga emisja miala o 35% więcej akcji, a ich cena była 17% niższa. Oszacuj z dokładnością do 1000zł ile kosztowały wszystkie akcje drugiej emisji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.10.2009 o 00:05, Buhahahahaha napisał:

A co z tymi dwoma

Za 37 000 kupiono akcje 2 firm: Pamił po 5zł za akcje i Map po 12zł. Gdy akcje Pamił
wzorsły o 20% a Map spadły o 24%, łączny zysk ze sprzedaży po zmianie kursu wyniósł 2120zł.
Ile zakupiono akcji poszczególnych firm?

a-ilość kupionych akcji Pamił
b-ilość kupionych akcji Map
a*5+b*12=37000
a*(5*1,2)+b*(12*(1-0,24))=37000+2120

Drugi podobnie układem równań
Gdzie a-liczba akcji 1 emisji
b-cena akcji 1 emisji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę Was o pomoc - potrzebuję na przedsiębiorczość podać po 5 potrzeb (co ważne nie dóbr!):
a) komplementarnych
b) substytucyjnych
c) konkurencyjnych

Z góry dzięki za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie. Szukałem w internecie lecz jak do tej pory nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, więc zapytam tutaj.Na przykładzie Ballady ''''Lilie'''' ma opisać czy też wyjaśnić skrzyżowanie świata realistycznego ze światem fantastycznym, kompletnie nie wiem w jaki sposób się do tego zabrać. Jeśli jest ktoś w stanie mi pomóc, proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Ech... Banał: (zapomniałeś o nawiasach prawdopodobnie )
1. 5/(3-√3)= 5/(3-√3)*(3-√3)/(3+√3)=5(3-√3)/(3-√3)(3+√3)= (15-5√3)/9-3=(15-5√3)/6
2. (2-√2)/(√2-5)=(2-√2)/(√2-5)*(√2-5)/(√2+5)=(2-√2)(√2-5)/(√2-5)(√2+5)= (2√2-10-2+5√2)/(4-5)=(7√2-12)/(-1)=12-7√2

A dalsze przykłady to tak samo rób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.10.2009 o 16:06, Mysterum napisał:

Może mi ktoś wytłumaczyć (i dla przykładu rozwiązać) jak rozwiązać nierównośc:

a) cosx=sin Pi/7

Znaczy moim skromnym zdaniem wykorzystać należy wzory redukcyjne, czyli zamienić cosx na sin(pi/2 - x) i przyrównać do sinpi/7, oczywiście uwzględniając te całe ćwiartki, ale to już chyba problemu nie robi

Dnia 05.10.2009 o 16:06, Mysterum napisał:

b) sinx=cos 1/2

Tutaj tak samo. sinx = cos(pi/2 - x) i to się równa cos 1/2.

Ale to tylko moja wena, rozumowanie wydaje się być logiczne, ale czy jest to zgodne z kanonami to nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.10.2009 o 19:54, Erton napisał:

> Może mi ktoś wytłumaczyć (i dla przykładu rozwiązać) jak rozwiązać nierównośc:

>
> a) cosx=sin Pi/7
Znaczy moim skromnym zdaniem wykorzystać należy wzory redukcyjne, czyli zamienić cosx
na sin(pi/2 - x) i przyrównać do sinpi/7, oczywiście uwzględniając te całe ćwiartki,
ale to już chyba problemu nie robi
> b) sinx=cos 1/2
Tutaj tak samo. sinx = cos(pi/2 - x) i to się równa cos 1/2.

Ale to tylko moja wena, rozumowanie wydaje się być logiczne, ale czy jest to zgodne z
kanonami to nie wiem


Wzorów redukcyjnych na tym nie testowałem, zaraz sprawdzę. Będzie zgodnie z kanonem, mam kreatywnego nauczyciela ;p Dzięki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc, ponieważ ostatnio na ang trochę się zamyśliłem i minąłem cześć lekcji. Proszę o przetłumaczenie zdań (cześć nie wiem, a cześć wiem ale daje bo chce sie upewnić ;). Są to nietrudne zdania, ponieważ dopiero 2 gim ;P

1. Rękawiczki nosisz na rękach.
2. Możesz złamać ręke lub nogę.
3. Chyba powinniśmy zabrać go do szpitala.
4. To nie potrwa długo.
5. Spróbuje iść na niej.
6. Pójdę i sprowadzę pomoc.

Oczywiście z góry dziękuje ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować