Zaloguj się, aby obserwować  
Icestalker

Kącik Pracy Domowej [M]

10604 postów w tym temacie

mam problem z jednym zadaniem z matmy:
wiedząc że log[3]20=a i log[3]15=b oblicz log[2]360

doszedłem do czegoś takiego i nie wiem co dalej zrobić:

log[2]360 =
= log[3]360 / log[3]2 =
= log[3]3 + log[3]20 + log[3]6 / log[3]6 - log[3]3 =
= 1 + a + log[3]6 / log[3]6 - 1 =?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłby ktoś zadanie z procentami? Oto jego treść: "W wielkiej bitwie stoczonej przez wojska króla Eryka i króla Roderyka wzięło udział 3000 rycerzy. Straty po obu stronach były ogromne. Król Eryk stracił 30% swoich wojsk, a król Roderyk 60%. Ogółem zginęło 40% rycerzy. Z jakimi siłami rozpoczął bitwę król Eryk, a z jakimi król Roderyk?"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomoze,ktoś z matematyki na jutro??
1.Wiadomo,że xe<-3,2>.Zapisz bez użycia symbolu wartości bezwzględnej wyrażenie:[x+3]-2[x-2]
2.Wiadomo,że xe<-4,3>.Zapisz bez użycia symbolu wartości bezwzględnej wyrażenie:[x+4]+4[x-3]
3.Wiadomo,że xe<nieskończoność,2>.Zapisz bez użycia symbolu wartości bezwzględnej wyrażenie:[x-2]+[x-4].
Za pomoc z góry bardzo dziękuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prosty układ równań.

E - liczebność wojsk Eryka
R - liczebność wojsk Roderyka

3000 - 100% wszystkich żołnierzy
40% poległych(wszystkich) = 1200

E + R = 3000 (początkowa ilość wojska obu stron łącznie)
30% E + 60% R = 1200 (poniesione straty po obu stronach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki kolego. Co prawda to zadanie było siostry, ale nie poradziłem sobie z nim, te dni po prostu wyłączyły u mnie myślenie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.01.2011 o 16:51, damian376 napisał:

Pomoze,ktoś z matematyki na jutro?? 1.Wiadomo,że xe<-3,2>.Zapisz bez użycia symbolu
wartości bezwzględnej wyrażenie:[x+3]-2[x-2] 2.Wiadomo,że xe<-4,3>.Zapisz bez użycia
symbolu wartości bezwzględnej wyrażenie:[x+4]+4[x-3] 3.Wiadomo,że xe<nieskończoność,2>.Zapisz
bez użycia symbolu wartości bezwzględnej wyrażenie:[x-2]+[x-4]. Za pomoc z góry bardzo
dziękuje.


1. skoro x e <-3,2> to x+3 >= 0 => |x+3|=x+3
.
skoro x e <-3,2> to x-2 <= 0 => |x-2|= - x+2
.
Reasumując. |x+3|-2|x-2|= x+3 -2(-x+2)=x+3+2x-4= 3x-1
.
Reszta przykładow analogicznie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest ktoś dobry z chemii? Bo za nic nie mogę rozgryść tych zadań ;/

1. Oblicz masę:
a)2.5 mola Mg(OH)2
b)56 dm^3 H2S
c)1,2 * 10^24 cząsteczki CH4
2. Ile gramów siarki zawiera
a) 1.2 mola Na2S2O3
b) 16g SO3
c) 16,8 dm^3 SO2
3. W ilu gramach CuO znajduje się tyle samo tlenu ile zawiera:
a) 0,75 mola Al2(SO4)3
b) 15,2 g N2O3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.01.2011 o 19:57, Jedimax napisał:

1. Oblicz masę:
a)2.5 mola Mg(OH)2

1 mol - 58g
2,5 mola - x g
x= 58*2,5 = 145g

Dnia 09.01.2011 o 19:57, Jedimax napisał:

b)56 dm^3 H2S

34g - 22,4 dm3
x g - 56 dm3
x=(56*34)/22.4 = 85g

Dnia 09.01.2011 o 19:57, Jedimax napisał:

c)1,2 * 10^24 cząsteczki CH4

1,2*10^23 = 12*10^23
6,02*10^23 = 16g
12*10^23 = x g
x = 32g

Dnia 09.01.2011 o 19:57, Jedimax napisał:

2. Ile gramów siarki zawiera
a) 1.2 mola Na2S2O3

1 mol - 64g S
1,2 mola - x g S
x=76,8g S

Dnia 09.01.2011 o 19:57, Jedimax napisał:

b) 16g SO3

80g SO3 - 32g S
16g SO3 - x g S
x=6,4g S

Dnia 09.01.2011 o 19:57, Jedimax napisał:

c) 16,8 dm^3 SO2

22,4 dm3 SO2 - 16g S
16,8 dm3 SO2 - x g S
x=12g S

Dnia 09.01.2011 o 19:57, Jedimax napisał:

3. W ilu gramach CuO znajduje się tyle samo tlenu ile zawiera:
a) 0,75 mola Al2(SO4)3

1 mol Al2(SO4)3 - 192g O
0,75 mola - x g O
x=144g O

144g O - x g CuO
16g O - 80g CuO
x=720g CuO

Dnia 09.01.2011 o 19:57, Jedimax napisał:

b) 15,2 g N2O3

76g N2O3 - 48g O
15,2 - x g O
x=9,6g O

9,6g O - x g CuO
16g O - 80g CuO
x=48g CuO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam napisać program znajdujący jednocześnie MAX i MIN w Zbiorze.Używam programu Dew C++.Byłbym wdzięczny za taki programik ale będę zadowolony także z samego algorytmu.Serdecznie proszę o pomoc i z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z kilkoma przykładami z matmy.

1) Funkcja f określona jest wzorem f(x)=a/(x-b), gdzie a<0. Wyznacz współczynniki a i b wiedząc, że zbiorem wszystkich argumentów, dla których funkcja f przyjmuje wartości większa od 2, jest przedział (-5;-3).
(prawidłowa odpowiedź to a=-4, b=-3)

2)Funkcja f określona jest wzorem f(x)=2x/(x^2+1). Wykaż, że jeśli a>b>=1, to f(a)<f(b).

Czy ktoś ma pomysł jak rozwiązać te przykłady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{ int zbior[10] = {3, 2, 5, 4, 5, 6, 4, 7, 8, 2};
int min, max;

min = zbior[0];
max = zbior[0];

for (int x=1; x<10; x++)
if (zbior[x]>max)
max = zbior[x];
else if (zbior[x]<min)
min = zbior[x];

cout << "zbior: ";
for (int x=0; x<10; x++)
cout << zbior[x] << " ";
cout << "\nmax: " << max;
cout << "\nmin: " << min;

getchar();
return 0;
}

Łap. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.01.2011 o 16:42, o_Orange napisał:

#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{ int zbior[10] = {3, 2, 5, 4, 5, 6, 4, 7, 8, 2};
int min, max;

min = zbior[0];
max = zbior[0];

for (int x=1; x<10; x++)
if (zbior[x]>max)
max = zbior[x];
else if (zbior[x]<min)
min = zbior[x];

cout << "zbior: ";
for (int x=0; x<10; x++)
cout << zbior[x] << " ";
cout << "\nmax: " << max;
cout << "\nmin: " << min;

getchar();
return 0;
}

Łap. :)

Jak będziesz kiedyś w Przeworsku to masz u mnie piwo:]Dzięki wielkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich - mam zadanie z angielskiego, którego nie rozumie i nie wiem jak się za nie wziąć?

treść:
speak out work in pairs how youth friendly is your city (or nearest city)? make five suggestions for improving it think about these things
transport
crime
pollution
things to do in the holidays/at weekends/at night

mógłby mi ktoś rozwiązać te zadanie w języku angielskim + polskim, żebym wiedział o co chodzi.

z góry dziękuję za pomoc ; -)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.01.2011 o 19:26, Nieznajomosc napisał:

witam wszystkich - mam zadanie z angielskiego, którego nie rozumie i nie wiem jak się
za nie wziąć?

treść:
speak out work in pairs how youth friendly is your city (or nearest city)? make five
suggestions for improving it think about these things
transport
crime
pollution
things to do in the holidays/at weekends/at night

mógłby mi ktoś rozwiązać te zadanie w języku angielskim + polskim, żebym wiedział o co
chodzi.

z góry dziękuję za pomoc ; -)


już wiem o co chodzi i prosiłbym o przetłumaczenie tego tekstu na język angielski (dodałem to również do kąciku tłumaczy)

Miasto w którym mieszkam jest małe pod względem liczby mieszkańców i powierzchni. Niestety nie ma w nim tramwajów. Autobusy miejskie kursują jedynie, co kilka godzin, a nie jak w innych -większych miastach, co kilka minut. XXX* ma zaledwie 16 tysięcy mieszkańców dlatego też nie słynie z przestępczości. Wiadomo, że jak i w każdym mieście znajduje się tutaj pewna liczba bandytów, którzy wybierają się na łowy zazwyczaj wieczorami. Bardzo rzadko w tej miejscowości dochodzi do zabójstw, samobójstw itp. Miasto nie jest zanieczyszczone. Mieszkańcy dbają o utrzymanie przyzwoitego wyglądu ulic. Od kilku lat znajdują się w naszym mieście pojemniki do segregowania śmieci – jest to naprawdę dobry pomysł. W nocy niestety życie w tej miejscowości nie istnieje – odbywa się tutaj bardzo mało dyskotek. W nocy praktycznie nikt nie chodzi po mieście, gdyż nie ma co robić.

* gdzie XXX to nazwa mojej miejscowości przy tłumaczeniu proszę wstawić XXX a ja poprawię to na nazwę miejscowości:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam problem z zadaniem z historii:

Co zadecydowało o przezwyciężeniu rozbicia dzielnicowego w Polsce ???

Wiem,że tak po prawdzie to Wacław II(władca Czech)przezwyciężył rozbicie, gdyż objął w panowanie Małopolskę,Wielkopolskę,Śląsk,ziemię łęczycko-sieradzką oraz Pomorze Gdańskie.Jednak nauczyciel uważa że to za mało ;p.Wiecie co może jeszcze spowodowało przezwycięzenie rozbicia ?Może Wacek coś jeszcze zrobił lub cuś ;>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.01.2011 o 20:59, HunterO7 napisał:

Jak dla mnie to rozbicie przezwyciężył w pełni Władysław Łokietek, ale co ja się kłócił
będę... ;)

hahah :D źle sprecyzowałem,Wacław II dał podstawy do przezwycieżenia rozbicia,obejmując główne regiony kraju ;] a wiesz może jakie jeszcze wydarzenia sprawiły że je przezwyciężono :P ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ostatnim razem tego okresu historii uczyłem się ponad 2 lata temu ;) A, że obecnie przesiaduję w maturalnej klasie o profilu ścisłym, to taka wiedza szybko ulatuje ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować