Zaloguj się, aby obserwować  
Icestalker

Kącik Pracy Domowej [M]

10604 postów w tym temacie

Dnia 18.12.2011 o 22:13, Hartus napisał:

Sobia sold a concert ticket on the internet for £75. She calculated that she had
made 25% profit on the original cost. How much did she pay for the ticket when she bought
it?

Teraz możecie interpretować do woli. :D


Hmm. "Profit" nie znaczy tylko "zysk". Może znaczyć również "dochód". "She made 25% profit on the oryginal cost" można przetłumaczyć mniej więcej jako "wyrobiła ona 25-procentowy dochód względem oryginalnej ceny". Chyba nadal zostaje przy swoim, że cena biletu wynosiła 300zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.12.2011 o 22:13, Hartus napisał:

Pytanie mam zadane po angielsku, jak chcecie to zapodam oryginał. Chciałem to na polski
jakoś sensownie przetłumaczyć.

Sobia sold a concert ticket on the internet for £75. She calculated that she had
made 25% profit on the original cost. How much did she pay for the ticket when she bought
it?

Teraz możecie interpretować do woli. :D

Tłumaczenie na polski:
Sobia sprzedała w internecie bilet na koncert za 75£. Obliczyła że zyskała w ten sposób 25% więcej względem oryginalnej ceny. Ile zapłaciła za bilet kiedy go kupiła?

Innymi słowy, kupiła bilet i sprzedała go drożej. Nic niezwykłego, podejrzewam że bilety na Euro 2012 też znajdą nabywców za wielokrotność ich wartości biorąc pod uwagę problemy z dostępnością. Na taki Blizzcon kosztowały po 100$, wyprzedały się w ciągu jednej sekundy(!) a potem na ebayu były za 200-300$ i ludzie je kupowali ;)

A teraz rozwiązanie zadanka:
75=x*1,25
x=60
Oryginalna cena biletu wynosiła 60 funtów.

@ Orion
Jest olbrzymia różnica między of a on. Gdyby było:
She made 25% profit of the original cost - oznaczałoby to że zyskała 25% ceny oryginału. Czyli twoje 300 byłoby poprawne. Ale jest on:
She made 25% profit on the original cost - oznacza to że zyskała 25% w stosunku do oryginalnej ceny. Czyli zyskała na sprzedaży w stosunku do wartości początkowej.

Oczywiście, zawsze istnieje ryzyko że się mylę (w końcu dopiero studiuję infę/matmę po angielsku, nawet do licencjatu mi daleko) ale jest dość niewielkie tym razem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.12.2011 o 01:48, ziptofaf napisał:

@ Orion
Jest olbrzymia różnica między of a on. Gdyby było:
She made 25% profit of the original cost - oznaczałoby to że zyskała 25% ceny
oryginału. Czyli twoje 300 byłoby poprawne. Ale jest on:
She made 25% profit on the original cost - oznacza to że zyskała 25% w stosunku
do oryginalnej ceny. Czyli zyskała na sprzedaży w stosunku do wartości początkowej.


Jedno dwuliterowe słówko a wynik zmienia się diametralnie ;) No nic, wychodzi na Twoje. Przepraszam za błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.12.2011 o 15:45, Maciej2194 napisał:

Ok. Ogólnie obliczanie stopnia utlenienia pierw. umiem ale mam pare [przykładów których
nie rozumiem

Pb(NO3)2
Hg(NO3)2
Zn(NO3)2

Oczywiście 2 i 3 są małe. Wiem, ze tlen ma -II ale co z tym Pb,Hg,Zn i z N ? jak je obliczyć
?


Banalnie. Każdy z tych związków jest obojętny elektrycznie, czyli ma zerowy stopień utlenienia, więc suma ładunków wszystkich drobin ma dawać zero. No i pamiętaj o ładunku reszty kwasowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.12.2011 o 19:21, Chaotizz napisał:

Napisze mi ktoś wzór strukturalny i sumaryczny Azotanu (III) Żelaza (III) i wzór kreskowy
węglanu Potasu?


Wzór sumaryczny chcesz? o.O Wystarczy zapisac to za pomocą symboli.
Fe3+ = Fe6+ + 3 elektrony walencyjne, które biorą udział w tworzeniu wiązania. Azot jest połączony z tlenem wiązaniem podwójnym a również posiada 3 elektrony walencyjne. Jednak pamiętaj, że grup NO3- jest odpowiednia liczba. Dalej już sobie poradzisz. Analogicznie robisz z K2CO3.
Edit. Jednak nie analogicznie. Jeden z tlenów wiąże się z węglem za pomocą wiązania koordynacyjnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Muszę zrobić na wtorek pracę o problemie głodu na świecie na poszczególnych kontynentach tzn. po kolei opisać problem głodu (i przyczynę) na kontynentach: Ameryka Południowa, Ameryka Północna, Australia, Azja, Europa.

W Internecie są tylko prace "ogólne" o problemie głodu na świecie nigdzie nie mogę znaleźć, żeby ktoś opisywał problem głodu np. w Azji.

Pomoże ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temat: Czy nieświadomość jako stan umysłu można uwzględnic w projekcie autonomicznego robota?

Brakuje mi trochę argumentów (za/przeciw jakichkolwiek), mam póki co jedną stronę, potrzebuję chociaż 3. Linki do artykułów chociażby zachaczających o temat mile widziane, jakieś luźne argumenty, to na filozofię na polibudzie, więc nie musi być super. Za wszelką pomoc z tym będę wdzięczny:).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to filozofia, to wartym zastanowienia wydaje mi się pytanie, czy da się w ogóle stworzyć coś takiego jak autonomiczny robot, ergo czy tworzenie jego projektu ma w ogóle jakikolwiek sens.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardziej zastanowiłbym się nad tym, czy świadomość jest wiedzą, czy to wiedza dostarcza nam świadomości. W takim wypadku - czy wyuczony robot jest równie świadom jak człowiek? Czy po prostu różni nas możliwość abstrakcyjnego myślenia? Ale czy abstrakcyjność nie bazuje tak naprawdę nadal na naszej wiedzy, tj. czy człowiek robi cokolwiek losowo, nieprzemyślnie - nieświadomie? Czy nie jesteśmy, tak jak ten robot, równie nieświadomi - albo właśnie świadomi? Tylko, czy świadomość nie jest czasem pojęciem względnym, zmiennym, zależnym od istoty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...

Już znalazłem na pewnym forum odpowiedź. Na łatwiznę ? Niby czemu ? Mam na fizykę przygotować jakieś ciekawe doświadczenia czy łatwe czy trudne to już nie jest takie ważne ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co innego jest zrobić opis samemu i mieć w pewnych kwestiach wątpliwości, a co innego zwyczajnie go od kogoś wydębić. Jak myślisz, która opcja jest dla Ciebie lepsza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chemia organiczna:

1. Dlaczego temperatura wrzenia acetonu wynosi 56C, podczas gdy butanu 0,5C, a eteru etylowo-metylowego 7,6C?
2. Temperatury wrzenia propanalu (m.cz. 58,1) i chlorku etylu (m.cz. 64,5) wynoszą odpowiednio: 49 i 12,5C. Obie substancje uważamy za polarne. Jak to wyjaśnić?
3. Aceton doskonale rozpusza się w wodzie, a acetofenon- nie. Zaproponuj wyjasnienie.
4. Jakie związki znajdują się w naczyniu z napisem 5-hydroksyheksanal?

Czy będą to: 1,5-dihydroksyheksanol i 5-hydroksyheksenol?

5. Napisz równania reakcji dimetylowego acetalu benzaldehydu z wodą w obecnosci:
a) rozcieńczonego kwasu siarkowego
b) rozcieńczonego wodortlenku sodu
6. Napisz równanie reakcji p-nitrobenzaldehydu z hydroksyloaminą. Podaj nazwę produktu.

Czy będzie to oksym p-nitrobenzaldehydu?

7. Napisz równanie reakcji butanalu z 2,4-dinitrofenylohydrazyną. Podaj nazwę produktu.

Nie jestem pewien nazwy produktu. Czy będzie to 2,4-dinitrofenylohydrazon butanalu?

8. Nazwij produkt powstały w wyniku reakcji bezaldehydu z aniliną.

Myślę, że to bedzie to: http://de.wikipedia.org/wiki/Benzalanilin Jak brzmi nazwa po polsku?

9. Do wodnego roztworu cyjanku potasu wkroplono eterowy roztwór benzaldehydu i kwasu octowego. Po zakończeniu reakcji surowy produkt ogrzewano z kwasem solnym. Napisz równania obu reakcji.

Nic mi nie przychodzi do głowy.

Jeżeli Ktokolwiek wie jak odpowiedzieć na którekolwiek pytanie, będę bardzo wdzięczny za wszelkiego rodzaju wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Informatyka - programowanie.

Czy będzie ktoś na tyle miły i zrobi mi zadanie 4 w C++? Oczywiście najłatwiej jak się da :) Mam do dyspozycji z tego co widzę: if, else, switch i for. Do jutra do 22. Z góry dziękuję :)

EDIT: Zadanie 4 z ćwiczeń ofc :)

20120110221010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.01.2012 o 22:14, Nikodem95 napisał:

Informatyka - programowanie.

Czy będzie ktoś na tyle miły i zrobi mi zadanie 4 w C++? Oczywiście najłatwiej jak się
da :) Mam do dyspozycji z tego co widzę: if, else, switch i for. Do jutra do 22. Z góry
dziękuję :)


To jest takie banalne, że nie podam kodu źródłowego, zrobiłem to w 4 minuty.

W tym programie wystarczy korzystac z funkcji if i else i nic więcej. Na początku przyporzadkuj do 3 int''ów a,b,c odpowiednie liczby. Później musisz korzystać z ifów ( funkcje dla NIE w elsie danego if''a ) i robisz to co pisze schemat blokowy.

Spróbuj sam to napisać, nawet jeśli to nie będzie dobrze. Wtedy się błędy poprawi i lepiej się nauczysz, niż po prostu przepisując to, co ktoś napisał.


P.S. Jesli się totalnie poddasz to napisz. Wtedy wrzucę kod.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój mózg nie funkcjonuje.
W trapezie KLMN punkt p jest punktem przecięcia się przekątnych. Oblicz długość podstawy KL, wiedząc, że:
MN=3; MP=2; MK=5.
Zadanie z podobieństwa figur(trójkątów).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować