Zaloguj się, aby obserwować  
logray

Wasteland 2

321 postów w tym temacie

Do tej pory uzbierali pół miliona. Poszło szybciej niż myślałem. Ciekawe czy Obsidianowi uda się coś uzbierać.

No właśnie słowo klucz - „klasyczny cRPG". Przeciwnicy tej formy finansowania nie mogą pojąć, że gdyby poszli z tym do kogoś większego to z miejsca kazaliby zrobić z tego FPSa. Cholera, żeby gry w TPP miały się gorzej niż FPP to już jest nieciekawie...
Zresztą pewnie u takich byli więc teksty „niech ida z tym do kogoś większego, jakiegoś wydawcy czy inwestora" można sobie darować. Ten chciałby przecież kolejnego klona tego, co się obecnie najlepiej sprzedaje, sami wiecie o jaką grę chodzi.

Trzymam kciuki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tapeta-concept art.

http://www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/wasteland-2-news-kickstarter-update-ranger-concept-art-and-michael-stackpole-on-wasteland.71009/

Jeden z kilku wywiadów z RPGcodex.

Swoja drogą ten tekst jest świetny:

One thing you will notice in that list of potential jobs above is that nowhere in that list do you see ‘Marketing Lady’ or ‘PR Guy’. That is because we don’t have these positions, nor do we plan to hire them. We want to spend the money on the game, and only the game.

20120409134625

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość na facebooku:
"The Wasteland 2 game play video is almost ready to be captured! Always some snags when so much content goes in but we are on it! Plus we wanted to polish a few things to give it a little more sizzle. We need to have a few more meetings this week for everyone to sign off on their parts. Hang in there....its imminent."

http://www.facebook.com/Ranger.HQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo, bardzo dobry sposób na wyłudzenie pieniędzy. Powstało wiele podobnych gier, które były niemalże identyczne i nikt o nich nie słyszał i skończyły jako dodatki do śmieciowych czasopism. A tej się niestety zapewne uda, bo ma "2" w nazwie... Kickstarter to jest (było) zło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2013 o 18:22, Sigu napisał:

Bardzo, bardzo dobry sposób na wyłudzenie pieniędzy. Powstało wiele podobnych gier, które
były niemalże identyczne i nikt o nich nie słyszał i skończyły jako dodatki do śmieciowych
czasopism. A tej się niestety zapewne uda, bo ma "2" w nazwie... Kickstarter to jest
(było) zło.


Hmmm... Czy ktoś zmuszał do wspierania tej gry na Kickstarterze? Chyba nie. Kto obawia się o poziom, spokojnie będzie mógł zakupić grę po premierze i pierwszych recenzjach. Nie widzę powodów do narzekania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo zapewne już czekasz na możliwość zakupu. Powodem do narzekania jest to, że w bardzo sprytny sposób poprowadzili kampanię. A poza tym Kickstarter jest bardzo dobrym narzędzie. Dostajesz pieniądze na zrobienie gry, więc z momencie rozpoczęcia pracy już się ona zwróciła. Może być tylko lepiej. Dalej, promowanie gier "Od twórców Fallouta 1 & 2", czy "Od twórców Neverwinter Nights i Fallouta: New Vegas" już samo w sobie przeczy idei serwisu (ale oni nie usuną tego, bo mają z tego potężny procent!)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale jakie to wyłudzenie? Przecież oni nie uciekli po zakończeniu zbiórki, tylko wzięli się za tę grę i ją dostarczą. A fani ich już rozliczą za spełnienie obietnic - w końcu każda taka inwestycja wiąże się z ryzykiem i każdy, kto dał tam choćby dolara dobrze o tym wiedział. Te gry z KS, które dotychczas wydano, zostały odebrane bardzo dobrze, ludzie się nie zawiedli.

I nie wiem, gdzie to niby przeczy idei serwisu - niezależny twórca to wcale nie znaczy twórca o zerowym dorobku, dopiero rozpoczynający karierę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że to nie miał być serwis dla niezależnych twórców, a dla twórców z zerowym dorobkiem... Dla twórców, którym ludzie zaufają i pozwolą się pokazać, a nie dla tych, którzy kiedyś coś pokazali, zdechli i reanimują stary pomysł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2013 o 19:39, Sigu napisał:

Tylko, że to nie miał być serwis dla niezależnych twórców, a dla twórców z zerowym dorobkiem...
Dla twórców, którym ludzie zaufają i pozwolą się pokazać, a nie dla tych, którzy kiedyś
coś pokazali, zdechli i reanimują stary pomysł...


Odkąd znam KS, nie słyszałem, że miał mieć taką formułę - jakiś link może?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Walka na linki nie ma sensu, bo ani ja nic nie znajdę, ani ty nic nie znajdziesz.
Walczmy na argumenty, a jeśli siebie nie przekonamy, to nikt nie miał racji.

A więc, chodzi mi o to, że zgodnie z tym co oni teraz zrobili, DICE, Bethesda i id też mogą założyć konto na Kickstarterze. Mają nowy projekt. Potrzebują na jego realizację tylko 5 milionów. Dorzućcie się. Pokażemy wam art worki, stworzyliśmy już tyle hitów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2013 o 20:06, Sigu napisał:

Walka na linki nie ma sensu, bo ani ja nic nie znajdę, ani ty nic nie znajdziesz.
Walczmy na argumenty, a jeśli siebie nie przekonamy, to nikt nie miał racji.


Odkąd znam KS, na swoje projekty od czasu do czasu zbierał tam ktoś znany (nie tylko ze świata gier), przejrzenie materiałów na samej stronie KS oraz kilku artykułów o jego historii - nie znalazłem wzmianki, że miał być to serwis przeznaczony tylko i wyłącznie dla kompletnie nieznanych twórców (a że tacy tam na początku przeważali, nic nie znaczy - na społecznościowych też na początku nie było profili gwiazd i polityków, ale nikt też nie mówił, że ich obecność przeczyłaby idei serwisu - miały być po prostu dla wszystkich, jak KS).

Dnia 30.01.2013 o 20:06, Sigu napisał:

A więc, chodzi mi o to, że zgodnie z tym co oni teraz zrobili, DICE, Bethesda i id też
mogą założyć konto na Kickstarterze. Mają nowy projekt. Potrzebują na jego realizację
tylko 5 milionów. Dorzućcie się. Pokażemy wam art worki, stworzyliśmy już tyle hitów...


A niech zakładają. Ktoś będzie chciał dawać pieniądze tym, którzy i tak mają je w nadmiarze i dostawać w zamian masówkę - proszę bardzo, jego pieniądze, mnie nic do tego. Ja się nie dorzucę, uznam, że to głupota, ale nie mogę tego zabronić innym. W sumie, jeśli ktoś i tak by to od nich kupił - w tym wypadku sprowadza się to jedynie do kwestii zamówienia preordera na rok, a nie miesiąc przed premierą (+ na KS zwykle jest z tego powodu taniej, najniższy próg wpłaty uprawniający do odebrania gry zwykle jest poniżej zwykłej ceny premierowej).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2013 o 20:06, Sigu napisał:

A więc, chodzi mi o to, że zgodnie z tym co oni teraz zrobili, DICE, Bethesda i id też
mogą założyć konto na Kickstarterze. Mają nowy projekt. Potrzebują na jego realizację
tylko 5 milionów. Dorzućcie się. Pokażemy wam art worki, stworzyliśmy już tyle hitów...

Obsidian przecież robi "Project Eternity". I co z tego? Jeżeli wielka firma chce zrobić grę, którą chcą gracze, ale nie chce na to dać pieniędzy wydawca, to co w tym złego?
W przypadku dużych firm szansa na klapę jest znacznie mniejsza niż przy studiach niezależnych. Wiesz co już kiedyś zrobili. I mają znacznie więcej do stracenia niż studio niezależne (w sensie finansowym). Jeżeli zebrali by pieniądze a potem nie wywiązaliby się z obietnicy albo zamkneli projekt w połowie to utrata dobrego imienia kosztowała by ich znacznie więcej niż zebranie 1 - 3 milionów na grę.

Jeżeli nie podoba Ci się jakiś projekt, albo nie chcesz wpsierać dużych firm to tego nie rób. Wspieraj tylko małe studia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorry za double posta.

A za to z drugiej strony - KS pozwala na powstanie takich produktów, na które żaden wydawca by się nie zgodził; dodatkowo ten model finansowania pozwala się obyć bez tych kasożernych molochów i większy procent trafia bezpośrednio do twórców - dzięki temu są oni skłonni dostarczyć produkt w niższej cenie - i tak więcej na tym zarobią niż tradycyjnie. Nowiutka gra za 15/20 dolarów to całkiem rozsądna cena, jak ktoś chce kolekcjonerskich dodatków to za to dopłaci i to na takim poziomie jak będzie chciał - dla mnie KS ma same plusy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dalej mnie nie rozumiecie.

Dlaczego Obsidian prosił o kasę? Bo jej nie miał. Jak to jej nie miał? Zrobili już przecież kilka gier! Ale chwila... Ich gry nie sprzedawały się dobrze i nie mają kasy na kolejną.
No właśnie. Dochodzimy do kwestii wolnorynkowości. Firma, która nie ma pieniędzy na rozwój i swoje utrzymanie powinna upaść. Jeśli nie chce upaść to zaciąga kredyt, robi coś i go spłaca. Tutaj istnieje taka forma kredytu, która jest bezzwrotna. To trochę tak, jak by głodnemu dać zamiast wędki i ryby... pieniądze. Może kupić jedzenie, zapewne kupi, ale zapewne wszystko roztrwoni i znowu poprosi o kasę.

Poza tym, z tego co pamiętam, Obsidian stracił wydawcę.

Dalej, inXile Entertainment może pochwalić się kilkoma grami. Żadna z nich się nie sprzedała, ale sądzę, że pieniądze mieli. Wszyscy oczekują cudu od twórców takich hitów jak: Super Stacker, Super Stacker Paty, Shape Shape czy... Hunted: The Demon''s Forge...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2013 o 21:29, Sigu napisał:

Dalej mnie nie rozumiecie.


I ja chyba dalej nie zrozumiem - to co Ciebie tu oburza, dla mnie jest całkowicie ok. Mnie pasuje taki model finansowania, a nawet jeśli zawiodę się na jakiejś grze - to cóż, ja im zaufałem, to była moja decyzja, żeby im dać kasę, mój błąd, wiedziałem, że jest takie ryzyko. Ja gry Obsidianu uwielbiam i chętnie dopłacę za to, żeby zostali na rynku. I nie czuję się przez to jakoś wykorzystywany - chcąc grać w ich gry i tak muszę zapłacić, co to za różnica, czy na KS, czy w sklepie.

Już bardziej kontrowersyjne były ostatnie poczynania Chrisa Taylora - ale jak widać, graczom nie podeszła jego koncepcja, więc raczej tej kasy nie zbierze.

Denerwowałoby mnie jedynie naciąganie polegające na zebraniu kasy i nagłym zniknięciu - tu już byłoby prawdziwe oszustwo, ale to raczej się w tych przypadkach nie zdarzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2013 o 21:29, Sigu napisał:

Dalej mnie nie rozumiecie.


To ty chyba nie rozumiesz jakie naciski wywiera wydawca i sponsor.
Ten nie chce innowacyjnych pomysłów, nie chce nowych rewolucyjnych czy prekursorskich rozwiązań, nie chce gry głębokiej, trudniej i skomplikowanej zawierającej wielowątkowe scenariusze, ścieżki wyboru, różnorakie zakończenia.
On chce casualowego gówna które kupi masa. A masa czyli główny target docelowy gier to w większości casuale a w mniejszości starszy wyjadacze.

Kickstarter [gdzie nikt do niczego nie zmusza ludzi, więc nie rozumiem o co się drogi kolego tak spinasz, nie chcesz - nie dokładasz, nic na siłę prawda ? chyba, że boli cię co robię ja czy ktokolwiek inny z naszymi pieniędzmi, co imho jest skrajnie głupie jeśli interesuje cię cudza gotówka, tzn takie na to moje zdanie. Jeśli firma XYZ na KS da dupy na całej linii a ja ich wspomogłem to nie dam na nich złamanego grosza w przyszłości i zapewniam cię zrobi tak każdy sponsor] pozwala na stworzenie tego co sobie autorzy zamarzą.
Powstaje teraz np projekt zwany Dead State, gra której nikt za chiny by nie wydał bo ma posiadać skomplikowany system, szeroki rozwój postaci, nietypowe podejście do fabuły [system morale, wpływ lidera drużyny na "podopiecznych" poprzez różne wybory fabularne] i ma być trudna. Do tego jest w rzucie izometrycznym z turami - gdzie turowe crpg to niemalże gatunek wymarły.

KS daje twórcom szansę na spełnianie życzeń graczy jak i swoich własnych autorskich i ciekawych projektów.
Jeśli wielka firma jak Obsidian chce wydać dla graczy jakiś ciekawy tytuł ale wie, że nikt z dużych sponsorów tego nie sfinansuje to ma właśnie KS i nas - ludzi którzy albo w nich wierzą, zaufają i będą słono rozliczać za wydanie crapu, albo takich jak ty którzy nie ufają i nikt ich nie zmusza do wykładania kasy.

Reasumując - w czym problem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować