Zaloguj się, aby obserwować  
logray

Wasteland 2

321 postów w tym temacie

Bandytów? Prędzej honey badgery ;p
Nie polecam iść od razu do Kanionu Tytana. Ja tak zrobiłem, a teraz się okazuje, że Rail Camp i reszta pobocznych lokacji jest o wiele łatwiejsza niż tamta droga przez mękę (w kanionie głównie irytuje towarzysz-NPC, którego nie idzie kontrolować i kretyn ma skłonność do wbiegania między hordy wrogów) ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2014 o 21:29, piecia997 napisał:

Bandytów? Prędzej honey badgery ;p
Nie polecam iść od razu do Kanionu Tytana. Ja tak zrobiłem, a teraz się okazuje, że Rail
Camp i reszta pobocznych lokacji jest o wiele łatwiejsza niż tamta droga przez mękę (w
kanionie głównie irytuje towarzysz-NPC, którego nie idzie kontrolować i kretyn ma skłonność
do wbiegania między hordy wrogów) ;[


Rozwiń jednej z postaci Dowodzenie, to się NPC nie będą rozbiegać podczas walki :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.09.2014 o 22:24, tytacz napisał:

Rozwiń jednej z postaci Dowodzenie, to się NPC nie będą rozbiegać podczas walki :P


Mam Dowodzenie, ale ono chyba nie wpływa na postaci "dodatkowe", tzn. te, którymi sami nie sterujemy (jak ten mnich).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To prawda, Kanion Tytana jest najtrudniejszym miejscem jak do tej pory (aktualnie go kończę) i rzeczywiście warto było wcześniej wykonać wszelkie zadania. Grając poprzednim razem (należę do tych, co miliard razy tworzą drużynę i zaczynają od nowa...) pobiegłem tam od razu i miałem rzeczywiście problemy w Kanionie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2014 o 23:11, piecia997 napisał:

Mam Dowodzenie, ale ono chyba nie wpływa na postaci "dodatkowe", tzn. te, którymi sami
nie sterujemy (jak ten mnich).


Racja, ci czasowi NPC nie podlegają pod umiejętność Dowodzenia.

I w sumie ten mnich mi też sporo krwi napsuł, ale udało mi się go ocalić przez całą wyprawę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.09.2014 o 19:14, leartist napisał:

Praktycznie nikt nie gra w ta grę? Myslałem, ze bedzie huczało na forum, a tu cisza.

Bo zamiast siedzieć na forum przemierzają radioaktywne pustynie :) Świetny klimat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2014 o 09:04, wolverine napisał:

Bo zamiast siedzieć na forum przemierzają radioaktywne pustynie :) Świetny klimat


U mnie pękło już 70h, a ledwo zacząłem Kalifornię. Pomimo wielu ułomności to świetna gra i warto było wesprzeć zbiórkę na Kickstarterze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.09.2014 o 00:22, tytacz napisał:

Racja, ci czasowi NPC nie podlegają pod umiejętność Dowodzenia.

I w sumie ten mnich mi też sporo krwi napsuł, ale udało mi się go ocalić przez całą wyprawę
;)


Mój "dowódca" miał 4 charyzmy, dowodzenie na 1 lvl, dodatkowi mają po 1-3 Char, a i tak się robili co chcieli, od momentu gdy zainwestowałem w piaty punkt Char i rozwinąłem dowodzenie na 3 lvl, jakoś rzadziej się buntują. Zauważ jedną rzecz. Opis procentowy który się wyświetla na karcie NPC jest już po wpływie dowodzenia na Bunt. Angela podstawowe ma 20%, Ross 25%, Joren 30%. W obecnej wersji procentowe szanse to kpina, bo teoretycznie im mniejszy procent tym rzadziej powinno się to zdarzać, a praktycznie jest wręcz odwrotnie. Więc od dłuższego czasu kompletnie ignoruje procenty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2014 o 11:37, Kajdorf napisał:

Mój "dowódca" miał 4 charyzmy, dowodzenie na 1 lvl, dodatkowi mają po 1-3 Char

A nie szkoda Ci punktów na Charyzmę :) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2014 o 11:40, wolverine napisał:

> Mój "dowódca" miał 4 charyzmy, dowodzenie na 1 lvl, dodatkowi mają po 1-3 Char
A nie szkoda Ci punktów na Charyzmę :) ?


Przy dowódcy? Nie :P Patrząc na poziom trudności "zagadek" to inwestuje także w poboczne skille, a nie tylko w broń. Dlatego przydaje mi się ten bonus do celności z dowodzenia. Niezbyt mi się podoba ten system bo on jakby zmuszał mnie do powrotu na mapę, bo np. mając na 4 poziomie włamywacza, nie mogę otworzyć jednej ze skrzynek w Darwin bo wyświetla mi sie zerowa szansa na otwarcie. Wiem że i tak drop będzie kiepski, bo nie ma tutaj wpływu na jakość dropa poziom trudności zamka, ale lubię otwierać wszystko co się da. Najgłupsze dla mnie jest to że często zadania są dla postaci z umiejętnościami powyzej 4-5 a to jest jeszcze Arizona. W Agro musiałem sporo kombinować, bo tam kilka zamków było na 4 poziomie, a to jest przecież początkowa lokacja. Do Kolejarzy poszedłem dopiero jak gadułę wyszkoliłem do 4-5 lvl. Na jednej mapie mogą być zadania na 2-3 lvl, a zaraz obok na 4-5. Brak mi tutaj pewnej równowagi, gdyż po oczyszczeniu mapy i zrobieniu zadań nie ma sensu wracanie z powrotem aby coś odblokować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Agro - masz na myśli AG Center ? To ja na tym etapie spotkałem tylko jedną skrzynkę której nie mogłem otworzyć. A miałem tę umiejętność o ile dobrze pamiętam na 3 albo na 4.
Aż poczułem dumę z postaci jakie stworzyłem :)
Inna sprawa że to tylko procenty. Więc nawet jak masz tylko 10 % szansy to albo to kwestia szczęścia ( chociaż mając luck na poziomie 1 miałem sporo krytycznych sukcesów )... albo sejwa w dobrym momencie :)( wiem, to mało sportowe ). A drop podobno zależy również od szczęścia.
Co do Charyzmy i dowodzenia to czytałem sporo na ten temat i zdecydowałem się dać wszystkim CHA 1. Na razie jakoś tego nie odczułem. Bez problemu zwerbowałem 3 NPC. Nie pamiętam dokładnie, ale gdzieś na forum inxile znalazłem info że liczy się grupowa CHA. Czyli jak dajesz dowódcy np 5 a reszcie po 1 to strata punktów , bo średnia grupy wychodzi mała. Nie wiem na ile to prawda :)
W dowodzenie dałem dwie kreski ale raczej z ciekawości. Tu również z tego co czytałem nie opłaca się. Dodatkowa procentowa szansa na trafienie jest zbyt mała a punkty cenne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.10.2014 o 14:16, wolverine napisał:

Agro - masz na myśli AG Center ? To ja na tym etapie spotkałem tylko jedną skrzynkę której
nie mogłem otworzyć. A miałem tę umiejętność o ile dobrze pamiętam na 3 albo na 4.
Aż poczułem dumę z postaci jakie stworzyłem :)
Inna sprawa że to tylko procenty.


No właśnie o to mi chodzi. Idziesz masz 70% a lokacja dalej skrzynką z 10-20%. Też kombinowałem save. Chodzi mi także o otwieranie zamków, ja skręciłem w lewo. Ominąłem Rose. Do niektórych drzwi miałem po 10-15 szansy na otwarcie. Więc jak na taki poziom gry bardzo niska szansa i gdyby nie save to można się zablokować w dalszej eksploracji. Zwykła nieuwaga przy zwiedzaniu lub tworzeniu postaci i zaliczasz porażkę.

Spoiler

Rose - można dołączyć pod warunkiem ze nie grzebiesz w jej rzeczach. fuks że zrobiłem wcześniej save. [/s
]

Dnia 01.10.2014 o 14:16, wolverine napisał:

Co do Charyzmy i dowodzenia to czytałem sporo na ten temat i zdecydowałem się dać wszystkim
CHA 1. Na razie jakoś tego nie odczułem. Bez problemu zwerbowałem 3 NPC. Nie pamiętam
dokładnie, ale gdzieś na forum inxile znalazłem info że liczy się grupowa CHA. Czyli
jak dajesz dowódcy np 5 a reszcie po 1 to strata punktów , bo średnia grupy wychodzi
mała. Nie wiem na ile to prawda :)


No właśnie też nie wiem, jedni piszą o CHAR, drudzy o INT i że to się sumuje. Podobno żeby dołączyć Joren trzeba mieć łącznie 30 INT. Akurat mam lekka nadwyżkę to nie miałem z tym problemu. :P

Dnia 01.10.2014 o 14:16, wolverine napisał:

W dowodzenie dałem dwie kreski ale raczej z ciekawości. Tu również z tego co czytałem
nie opłaca się. Dodatkowa procentowa szansa na trafienie jest zbyt mała a punkty cenne.


Tak samo zobacz w Koordynacje, o wiele większe masz bonusy inwestując w rodzaj broni niż za skilla który odpowiada za celność. Dlatego ja właśnie inwestuje w dowodzenie bo u mnie jest niska KOR, wolałem zainwestować w czujność i szybkość. Szybciej moja drużyna wchodzi do akcji.

>Więc nawet jak masz tylko 10 % szansy to albo to kwestia

Dnia 01.10.2014 o 14:16, wolverine napisał:

szczęścia ( chociaż mając luck na poziomie 1 miałem sporo krytycznych sukcesów )... albo
sejwa w dobrym momencie :)( wiem, to mało sportowe ). A drop podobno zależy również od
szczęścia.


Mam włamywacza ze szczęściem 6, percepcja 6, i sapera z 1. Szczerze nie zauważyłem różnicy w dropie, a przecież obydwaj otwierają skrzynki. Co do LUCK to też mam takie wrażenie, ze im niższy tym więcej krytycznych sukcesów. Saper potrafi co drugą minę rozbroić krytycznym szczęściem, a włamywacz co druga próbę zablokować zamek. Przestałem patrzeć na szanse po tym jak próbowałem rozłożyć broń na części. Zależało mi na złomie, a nie częściach. Na złom miałem 45% szansy a na dużą lunetę 10%, mała 15%. Zrobiłem save, dopiero po jakimś 10 odczycie uzyskałem złom. Zaznaczam że to była postać z LUCK 1. Ogólnie mam wrażenie że cechy postaci kompletnie nie mają nic wspólnego z samą postacią, poza tymi wartościami które one zwiększają to są bezużyteczne. Są zrobione na odwal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ta losowość działa bardzo .... losowo :)
Też tak mam, że czasami przy Szczęściu 1 i 10 - 20 % szans na otwarcie zamka czy inną czynność robię krytyczny sukces a czasami przy 60 - 70% dwa razy z rzędu porażka.

Co do samych statystyk uważam, że najważniejsze są:
INT - wszystkie moje postacie mają po 8 dla 4 punktów umiejętności co poziom. Wtedy za nadwyżkę punktów spokojnie rozwijasz sobie cwaniaka, lizusa, zakapiora. I jakoś nie zauważyłem, żeby przez charyzmę na poz 1 NPCe miały do mnie negatywne nastawienie.
Te, które podnoszą PA, czyli dla strzelających koordynacja + trochę szybkości. 3 moich strzelców ma na 20 poziomie 12 PA, a "tank" tylko 10 - dużo siły + szybkości.

W dowodzenie też dałem 2 punkty i niestety dla mnie punkty zmarnowane. Bez wysokiej Charyzmy (obszar działania) nie watro w to inwestować. Zastanawiam się, czy szansa buntu u dodatkowych towarzyszy spadnie gdy któremuś z nich wrzucę kilka punktów w dowodzenie. Do sprawdzenia :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować