Zaloguj się, aby obserwować  
logray

Wasteland 2

321 postów w tym temacie

Dnia 08.01.2015 o 13:37, kerkas napisał:

Mam kilka pytań:

Czy komunikaty radiowe które odbiera się od mieszkańców pustkowi, spełniają jakąś funkcję
np. czy da się dotrzeć do tych co rozmawiali po rosyjsku ? czy jest to tylko przerywnik
? niektóre rozmowy są po łacinie bądź po włosku.

Niektórych możesz spotkać, np kolekcjoner automatów i konsol do gier mieszkający w obozie kolejowych nomadów reklamuje się przez radio.

Dnia 08.01.2015 o 13:37, kerkas napisał:

Rozumiem że nie ma możliwości przejścia gry bez wymiany ognia ? tak jak np. w Fallout-cie
części pierwszej.

Wydaje mi się że nie ;p Choć można otrzymać przedwczesne zakończenie jeśli zdecydujesz się mały

Spoiler

pobawić się przyciskami na głowicy nuklearnej w Cytadeli

(warto, bo piosenka przy napisach końcowych jest świetna!) :D
Gdybyś chciał posłuchać już teraz:
http://youtu.be/BZtU2U4rLFA

Dnia 08.01.2015 o 13:37, kerkas napisał:

Generalnie to przeciwnicy w walce mnie masakrują, co potyczka to zgon.
Mam drużynę złożoną z Cienia, Petardy, Cwaniaka i Piguły.

Po pierwsze przyłącz do drużyny nowe postacie jak tylko będziesz mógł. Nowe postacie nie zmniejszają ilości otrzymywanego doświadczenia, więc czym więcej tym lepiej (max 7, 4 stworzone, 3 dołączane). Gdy już będziesz miał max i spotkasz kogoś nowego to wtedy możesz zastanowić się nad wymianą. Na samym początku gry możesz przyłączyć do drużyny Angelę Death, weterana z pierwszej cześć, która stoi gdzieś niedaleko wyjścia na mapę świata z Cytadeli. Nawet jeśli w połowie gry opuści ona twoją drużynę to warto ją mieć przez jakiś czas, bo nic na tym nie tracisz. Ma ona sporo przydatnych skilli - wyważanie drzwi, modyfikowanie broni i przetrwanie w dziczy. Świetnie strzela z karabinu i ma olbrzymią ilość HP jak na początkową fazę gry możesz więc śmiało puszczać ją jako pierwszą by zbierała na siebie ataki wrogów.

Dnia 08.01.2015 o 13:37, kerkas napisał:

Jakie umiejętności rozwijać ?

Dobrze mieć po trochę wszystkiego. Mając 7 postaci w drużynie można sobie z tym poradzić całkiem nieźle. Najważniejsze są jednak otwieranie zamków i sejfów, percepcja (do odnajdywania pułapek czy zakopanych skarbów), rozbrajanie bomb. Przydatny jest też dobry medyk. Jeśli zdecydujesz się ratować Ag Center w pewnym momencie gry to możesz w tej lokacji dołączyć kobietę naukowca imieniem Rose, która jest świetnym chirurgiem (nie mylić z medykiem, chirurgia służy do stawiania na nogi postaci które padły, medyk odnawia hp apteczkami), ma wysoki skill w komputerach (co też często się przydaje), a przede wszystkim ma wysoką inteligencję dzięki czemu dostaje dużo punktów umiejętności więc można ją nauczyć czegoś nowego (ja zrobiłem z niej m.i. świetnego snajpera).
Dobrze jest tez mieć trochę punktów w każdej z 3 umiejętności służących do prowadzenia rozmów - nie jest konieczne rozmawiać akurat postacią która ma daną umiejętność, bo w czasie rozmów można się przełączać pomiędzy swoimi postaciami.

Dnia 08.01.2015 o 13:37, kerkas napisał:

jakie uzbrojenie wybrać? jak walczyć żeby przetrwać potyczkę?

Ja preferuję walkę na długi dystans. Karabiny i snajperki zadają duże obrażenia i mają wysokie przebicie pancerza, a olbrzymi zasięg sprawia, że często wykończysz wroga zanim ten będzie miał szansę cokolwiek zrobić. W swojej drużynie mam obecnie dwie postacie strzelające z karabinu i 3 ze snajperki. Dwie pozostałe (SMG i shotgun) są praktycznie bezużyteczne w walce. Największy problem polega na tym że amunicja jest droga, ale czym dalej tym mamy więcej pieniędzy więc ten problem powoli znika, najgorszy jest początek.
Dobrze jest też ulepszyć bronie gdy tylko będziesz miał możliwość (te parę procent do trafienia i zwiększony zasięg zawsze się przyda). W trudnych walkach przydają się tez ładunki wybuchowe - bomby, granaty więc jeśli masz jakieś na zbyciu a nie dajesz sobie rady to można skorzystać ;]
Jeśli chodzi o taktyke - przed walką dobrze jest ustawić swoje postacie tak by nie zasłaniały sobie nawzajem celu, jeśli są jakieś osłony z których możesz skorzystać to rób to (wróg ma DUŻO mniejszą szansę na trafienie a ty dostajesz bonus), jeśli nie ma osłon to klękasz swoimi postaciami (podobny efekt co osłona tylko słabszy). Trzeba tylko pamiętać że potem wstanie na nogi kosztuje punkty ruchu więc trzeba uważać. Gdy wszyscy są już na pozycji do strzału i wróg jeszcze cię nie spostrzegł, zaznaczasz wszystkich i wypalasz w najbliższego/najbardziej kłopotliwego przeciwnika. Taka salwa wstępna powinna wykończyć prawie każdego i już na starcie nieco ułatwić potyczkę. Wróg zazwyczaj przyjdzie do ciebie, więc po co się kłopotać i iść do niego? Strzelaj jeśli wróg jest w zasięgu, jeśli nie, ustaw postać w tryb "overwatch" (cholera, zapomniałem jak się to nazywało w tej grze, bo już chyba od miesiąca nie grałem). W każdym razie chodzi o tryb w którym postać "pominie" swoją turę by oddać strzał dopiero gdy wróg wejdzie w zasięg broni.
Mnie osobiście największy kłopot sprawiają wrogowie chowający się za osłonami, można wtedy albo szarżować w ich kierunku by ich oflankować, strzelać przez osłonę licząc na szczęście, albo wycofać się licząc że wróg wyjdzie z za osłony by nas ścigać.

Z ogólnych porad polecam to co przydaje się w każdym RPG - rób jak najwięcej questów, walcz kiedy się da i trenuj swoją drużynę. Przeszukuj wszystko by się wzbogacić i zdobyć lepszy sprzęt. Do tego częste zapisy, pod F-ileś jest quicksave który możesz spamować do woli ;]
A i jeśli chodzi o atrybuty - jeśli będziesz któryś powiększał to chyba najlepiej brać te które dadzą ci dodatkowy punkt ruchu - ich nigdy za wiele, a w drugiej kolejności ten który da ci dodatkowe punkty umiejętności.
Dobrze jest też zostawić sobie po zdobyciu poziomu parę punktów umiejętności by w razie czego podnieść umiejętność która akurat jest potrzebna (np. gdy natrafisz na jakiś oporny zamek czy sejf)

Dnia 08.01.2015 o 13:37, kerkas napisał:

Czy przejście przez pole radiacyjne skutkuje czymś jeszcze poza obrażeniami np. chorobą
radiacyjną za jakiś czas ?

Z tego co się orientuję to tak, choć mnie jeszcze to nie spotkało. Nie jestem pewien ale albo trzeba łazić po tych polach nagminnie, albo stracić przytomność z ubytku hp od promieniowania.

Dnia 08.01.2015 o 13:37, kerkas napisał:

Uzupełnienie zapasu wody możliwe jest w oazie ,Twierdzy strażników.

W niektórych innych lokacjach tez czasem znajdziesz studnie z wodą.

Dnia 08.01.2015 o 13:37, kerkas napisał:

Czy możliwe jest wykopanie studni na pustyni ?

Nie można wykopać studni, a przynajmniej ja nic o tym nie wiem ;p

Dnia 08.01.2015 o 13:37, kerkas napisał:

czy można zwiększyć ilość wody jaką noszą
przy sobie strażnicy ?.

Tak, są trinkety które zwiększają ilość wody jaką masz przy sobie ale imo są średnio przydatne, lepiej dać coś zwiększającego celność czy coś ;p

Dnia 08.01.2015 o 13:37, kerkas napisał:

Z góry dzięki za odpowiedź.

Nie ma sprawy ;] To całe pisanie zmotywowało mnie do dalszej gry, dziś wieczór wracam na pustkowia ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.01.2015 o 14:51, Kosmitus napisał:

> Czy komunikaty radiowe które odbiera się od mieszkańców pustkowi, spełniają jakąś
funkcję

/.../

Dnia 08.01.2015 o 14:51, Kosmitus napisał:

Niektórych możesz spotkać, np kolekcjoner automatów i konsol do gier mieszkający w obozie
kolejowych nomadów reklamuje się przez radio.


Czyli tylko w miarę postępów w grze, a wyśledzić takiego sygnału radiowego i odnależć daną osobę już nie da rady ?.

Dnia 08.01.2015 o 14:51, Kosmitus napisał:

> Czy możliwe jest wykopanie studni na pustyni ?
Nie można wykopać studni, a przynajmniej ja nic o tym nie wiem ;p


Szkoda :(

Dnia 08.01.2015 o 14:51, Kosmitus napisał:

> czy można zwiększyć ilość wody jaką noszą
> przy sobie strażnicy ?.
Tak, są trinkety które zwiększają ilość wody jaką masz przy sobie ale imo są średnio
przydatne, lepiej dać coś zwiększającego celność czy coś ;p


Dzięki za podpowiedź, lubię długie wędrówki także taki sprzęt się przyda.

Dnia 08.01.2015 o 14:51, Kosmitus napisał:

> Z góry dzięki za odpowiedź.
Nie ma sprawy ;] To całe pisanie zmotywowało mnie do dalszej gry, dziś wieczór wracam
na pustkowia ;)


Long Live The King Brian Fargo :)

Ps. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.01.2015 o 16:33, kerkas napisał:

Dzięki za podpowiedź, lubię długie wędrówki także taki sprzęt się przyda.


Oazy są rozmieszczone dość strategicznie, więc najlepiej będzie mieć w drużynie kogoś o wysokich umiejętnościach traperskich (wtedy znajdziemy i wodę i więcej spotkań losowych na mapie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam chyba problem??? Wróciłem do bazy strażników helikopterem, rozwaliłem scorpiona i inne roboty, następnie dostałem się do twierdzy, na dole załatwiłem sporo robotówi nawiedzonego gościa, co podawał się za boga itd.... Problem zaczyna sie wtedy gdy załatwię wszystkich, uruchamia sie jakiaś odliczanka, chyba reaktywował się jakiś system i mam wiadomość że nie znalazłem bomby i jej nie rozbroiłem!!! Game Over??? jesli nie to gdzie tam bomba i jak ją rozbroić???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak się ma gra teraz? Po premierze słyszałem np. narzekania na polską wersję językową. Ostatnio słyszałem też coś że grę przenoszą na nowszą wersję Unity. Warto kupić teraz czy poczekać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2015 o 11:11, darkwind21 napisał:

> Oddam w dobre ręce kod do W2 na Gog-u (dostałem 2)

Chętnie przyjmę dla kolegi, który nie lubi steama.

To daj jakiegoś maila, gdzie mam ci to wysłać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2015 o 11:38, Nalfein napisał:

> > Oddam w dobre ręce kod do W2 na Gog-u (dostałem 2)
>
> Chętnie przyjmę dla kolegi, który nie lubi steama.
>
To daj jakiegoś maila, gdzie mam ci to wysłać.


Spoiler

darkwind26@o2.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2015 o 11:38, Nalfein napisał:

> > Oddam w dobre ręce kod do W2 na Gog-u (dostałem 2)



Bóg zapłać bo ja nie mam z czego, wielkie dzięki ode mnie i od kolegi, już podpiął i wszystko ładnie zaskoczyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Skończyłem obocne zadania w Hollywood i zakończenie mnie nie zadowala. Chodzi mi o

Spoiler

sojusz z Bastionem


Czy jest możliwe takie poprowadzenie zadania
Spoiler

aby Veronica została głową IZby Handlowaej, a bastion zniszczony

?
To w moim mniemaniu najlepsze rozwiązanie dla regionu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2015 o 22:31, Tatapsychopata napisał:

Cześć.
Czy jest szansa aby jednocześnie uratować Highpool i Agro Centrum?

Nie, jeśli udasz się do jednego to drugie upadnie. Ja polecam Ag, bo Rose którą możesz tam przyłączyć jest naprawdę świetną postacią. Poza tym z tego co gdzieś czytałem to misja w Agro Centrum jest znacznie dłuższa i chyba trudniejsza, ale daje też sporo więcej xp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2015 o 22:40, Kosmitus napisał:

Nie, jeśli udasz się do jednego to drugie upadnie. Ja polecam Ag, bo Rose którą możesz
tam przyłączyć jest naprawdę świetną postacią. Poza tym z tego co gdzieś czytałem to
misja w Agro Centrum jest znacznie dłuższa i chyba trudniejsza, ale daje też sporo więcej
xp.


Tym razem właśnie poszedłem do HP wcześniej byłem w AC to była mocna przeprawa ale może faktycznie lepiej zacząć od nowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przegapilem mape obozu kolejarzy przy Asie i nie moge o nim porozmawiac z Vargasem, jak znalezc lokacje oboz kolejarzy bo nie mam jej na mapie i nie moge sie tam dostac??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W drugiej połowie wakacji miała się pojawić edycja GOTY, a wraz z nią darmowy update dla dotychczasowych posiadaczy gry. Czy cokolwiek wiadomo w tym temacie, bo jakoś wszyscy z tym ucichli?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W drugiej połowie wakacji miała się pojawić edycja GOTY, a wraz z nią darmowy update dla dotychczasowych posiadaczy gry. Czy cokolwiek wiadomo w tym temacie, bo jakoś wszyscy z tym ucichli?

*sorry za post pod postem, najwyraźniej forum mnie nie lubi ;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hello Exiles,

We have some big news to share with you today, so we’ll just cut right to the chase. Wasteland 2 Director’s Cut will be releasing digitally on PC on October 13, 2015! Additionally, for Xbox One and PlayStation 4, digital and physical releases will be coming on October 13th in the Americas, and October 16th Worldwide!

As we’ve said before, anyone who already owns Wasteland 2 on any digital PC retailer will be getting the Director’s Cut as a free update on PC. We’ll have more information as we get closer to release, but it’s our intention to make sure it’s as easy a process as possible. Keep your eyes peeled on our Wasteland 2 forums as we’ll be putting up FAQs and similar in the coming weeks towards release.

http://wastelandrpg.tumblr.com/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2014 o 09:13, Lordpilot napisał:

Z grafiką na czele - paść masakryczna, jakieś 10-15
lat w plecy ;/ Serio w 2014 coś takiego ? Co gorsza sam silnik (Unity) to padaka do potęgi
- obrót kamery trwa wieczność, loadingów też jest niemało... Interfejs ? Huh, do tego
z Falloutów się nie umywa, zalatuje siermięgą na kilometr....


https://i2.wp.com/killapenguin.com/227/gallery/medium/wasteland2/wasteland-2-0014.jpg

Faktycznie, wygląda jak gra z 1999 roku.
Oh wait.
Shitposting lorpilota w pełnej krasie.

"Serio w 2014 coś takiego ? "

Zabawne,że mówi to ktoś kto:

1.nie ma żadnego problemu z grafiką w takich grach jak undertale, hotline miami, terraria i setkami podobnych .
Zaraz pewnie przeczytam, że undertale ma zajebistą grafikę jak na 2016 rok...

2.nigdy nie krytykował fallouta 3 za grafikę mimo że miał on paskudna grafę w porównaniu do ówczesnych gier AAA , żeby wymienić tylko crysis1 i cryostasis

Dnia 24.09.2014 o 09:13, Lordpilot napisał:

AI IMO jest gorsze nawet niż w starych "falloutach" co psuje mi odbiór walki. Rozstawiam
mój "squad" jak pionki na szachownicy i strzelam do przeciwników jak do kaczek. Ciężko
ranni nawet nie probują wiać tylko pchają się pod lufę. 16 lat temu w Falloucie wiali
aż miło albo chociaż stimpaka używali (tutaj nie ma).


Zabawne, bo Ai w falloucie 3 też było gorsze niż w poprzednich falloutach, przeciwnicy w falloucie 3 też pchali się pod lufę.
Ale naturalnie lord "double standards" pilot nigdy ai w falloucie 3 nie krytykował.
Mimo że w przeciwieństwie do wastelanda 2 był grą AAA o gigantycznym budżecie, i to od gier AAA wypadało by wymagać więcej niż od gier indie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować