Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Guild Wars 2 nie będzie grą typu "płać by wygrać"

51 postów w tym temacie

Byłby to stał w stopę, gdyby było inaczej. Ale na końcowy werdykt dopiero przyjdzie czas po wydaniu gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będą takie jak w GW 1, gdzie za kasę dokupowało się tylko dodatkowy slot na postać czy trochę więcej miejsca w skrzynce to nie ma żadnego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze jak gram to marze o pluszowych bamboszach dla mojego warriora...

Osobiscie ejdnak nie wierze w zapewnienia, ze darmowa gra bedzie tak samo satysfakcjonujaca co platna. Raczej bardzo szybko sie okaze, ze trzeba cos kupowac, albo sie meczyc godzinami by cos przejsc itp. Darmowi gracze maja tak naprawde robic za tlo i statystow dla graczy pelnowartosciowych, czyli tych placacych. Tak jest w kazdej grze free to play i raczej tego nie zmienia. Moze gdyby byly tam jakies reklamy to jeszcze bym uwierzyl, ale po prostu nei ma to uzasadnienia od strony ekonomicznej, by oferowac pelnowartosciowy produkt za darmo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W GW nie ma czegoś takiego jak potężniejsze przedmioty - każdy item na lvl 80 będzie miał te same statystyki, podobnie jak na niższych poziomach. Itemy z end game eventów będą technicznie takie same jak te ze zwykłych questów na maksymalnym poziomie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2012 o 11:22, Boro666 napisał:

Ja zawsze jak gram to marze o pluszowych bamboszach dla mojego warriora...

Osobiscie ejdnak nie wierze w zapewnienia, ze darmowa gra bedzie tak samo satysfakcjonujaca
co platna. Raczej bardzo szybko sie okaze, ze trzeba cos kupowac, albo sie meczyc godzinami
by cos przejsc itp. Darmowi gracze maja tak naprawde robic za tlo i statystow dla graczy
pelnowartosciowych, czyli tych placacych. Tak jest w kazdej grze free to play i raczej
tego nie zmienia. Moze gdyby byly tam jakies reklamy to jeszcze bym uwierzyl, ale po
prostu nei ma to uzasadnienia od strony ekonomicznej, by oferowac pelnowartosciowy produkt
za darmo.

W Guild Wars działało, to i tutaj zadziała. Będzie pewnie masa kozackich kostiumów, tak jak są teraz i na pewno znajdzie się grom ludzi chętnych do ich zakupienia. Podobnie jak do zakupienia gemów dla golda, exp boosterów itp. przedmiotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mikropłatności zrobione z głową mogą działać. Nie toleruje ich przy P2P ale przy B2P czemu nie. Zresztą i tak wyjdziemy na tym lepiej jak wydając 14$ miesięcznie.

Ale jednego nie czaje. Piszesz że gemy można wymienić na złoto a później mówisz że złota kupić nie można. Troszkę sobie zaprzeczasz. Linku do źródła jak zwykle nie podajesz, trzeba sobie wyciągnąć.

Jeżeli to co piszesz to prawda to robią system podobny do EVE Online który tam się świetnie sprawdził. W EVE za realną gotówkę kupujesz czas gry. Ten czas w postaci GTC możesz wymienić w grze, całkowicie legalnie za gotówkę (ISK). Gracze którzy są zbyt bogaci w grze mogą sobie fundnąć 30 dni gry za "darmo". Ci co są bogaci w życiu i biedni w grze mogą sobie fundnąć lepszą sytuację finansową w grze. A CPP tak czy siak dostaje swoje 14$.

Tutaj może chcą zrobić to samo ? Tzn gemy za kasę z możliwością zmiany ich na złoto. Jeżeli zrobią to z głową to będzie działać. Jak zapieprzą to popsują ekonomię. Zobaczymy. Zaraz poczytam oryginał bo linku oczywiście nie dałeś a coś kręcisz w tłumaczeniu.

EDIT// Link do źródła:
http://www.arena.net/blog/mike-obrien-on-microtransactions-in-guild-wars-2

Sami nawet mówią że robią system podobny do PLEX w EVE. Fajna sprawa. Mam nadzieje że też zadziała tutaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2012 o 11:25, akodo_ryu napisał:

W Guild Wars działało, to i tutaj zadziała. Będzie pewnie masa kozackich kostiumów, tak
jak są teraz i na pewno znajdzie się grom ludzi chętnych do ich zakupienia. Podobnie
jak do zakupienia gemów dla golda, exp boosterów itp. przedmiotów.

No, a GW1 bylo darmowe, prawda...? Gra byla dosc droga, tak samo dodatki do niej. Tak wiec nie dosc ze zaplaciles za gre, to jeszcze placiles za jakies dodatkowe bzdety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli w sumie tak jak było w jedynce. Nic się w tym nie zmienia, więc i tak GW2 będzie numerem jeden jeżeli chodzi o kupowanie gier MMO u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2012 o 11:22, Boro666 napisał:

Osobiscie ejdnak nie wierze w zapewnienia, ze darmowa gra bedzie tak samo satysfakcjonujaca
co platna. Raczej bardzo szybko sie okaze, ze trzeba cos kupowac, albo sie meczyc godzinami
by cos przejsc itp.


W Guild Wars 1 jest dokładnie taki sam system, i działa wysmienicie. Swego czasu grałem sporo, i w żadnym wypadku płacący dodatkowo gracz nie był silniejszy od niepłacącego. Żadnych boost''ów doświadczenia, żadnych unikalnych, możliwych tylko do zakupu za realna kase przedmiotów. A skoro tam działa, to nie widzę najmniejszych przeszkód, by podobnie było tutaj.

Dnia 21.03.2012 o 11:22, Boro666 napisał:

Darmowi gracze maja tak naprawde robic za tlo i statystow dla graczy
pelnowartosciowych, czyli tych placacych. Tak jest w kazdej grze free to play i raczej
tego nie zmienia.


Ale, że co? Jakie free to play? Guild Wars 2, podobnie jak jedynka, w żadnym razie nie będzie grą free to play, tylko buy to play. A to diametralna różnica. Twoje zarzuty rzeczywiście są zasadne w przypadku gier F2P (jak chocby Runes Of Magic - tam bez płacenia nie masz szans), ale nie maja wiele wspólnego z B2P, jak np. pierwszy Guild Wars.

Dnia 21.03.2012 o 11:22, Boro666 napisał:

Moze gdyby byly tam jakies reklamy to jeszcze bym uwierzyl, ale po
prostu nei ma to uzasadnienia od strony ekonomicznej, by oferowac pelnowartosciowy produkt
za darmo.


Człowieku, poczytaj, a potem się wypowiadaj. Kto Ci naopowiadał bzdur, że GW2 będzie grą darmową? To, że gra nie ma abonamentu nie oznacza, że jest to F2P. Kompletne pomylenie pojęć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2012 o 11:32, Boro666 napisał:

No, a GW1 bylo darmowe, prawda...? Gra byla dosc droga, tak samo dodatki do niej.


A teraz zastanów się co własnie napisałeś. Jak gra mogła być jednoczesnie darmowa i droga?

Dnia 21.03.2012 o 11:32, Boro666 napisał:

Tak wiec nie dosc ze zaplaciles za gre, to jeszcze placiles za jakies dodatkowe bzdety.


Owe "dodatkowe" bzdety były pudełkowymi dodatkami, dodającymi content porównywalny wielkościa do podstawki. Natomiast wszelkie mikropłatności nie miały żadnego wpływu na gameplay czy balans. Innymi słowy, nie było żadnych różnic jeśli chodzi o gameplay (mechanizmy, szybkość rozwoju postaci, loot etc) między graczami wydającymi pieniądze na mikropłatności i tymi, którzy tych pieniędzy nie wydawali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2012 o 11:47, Tenebrael napisał:

Ale, że co? Jakie free to play? Guild Wars 2, podobnie jak jedynka, w żadnym razie nie
będzie grą free to play, tylko buy to play. A to diametralna różnica. Twoje zarzuty
rzeczywiście są zasadne w przypadku gier F2P (jak chocby Runes Of Magic - tam bez płacenia
nie masz szans), ale nie maja wiele wspólnego z B2P, jak np. pierwszy Guild Wars.


Faktycznie sie zasugerowalem ze kompletnie maja zmienic system, na wlasnie free to play ;) W kazdym dopiero po premierze sie okaze jak naprawde bedzie z gra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie tak to zrealizują to pomysł dobry. Jeśli będą wpływy (chętni zawsze się znajdą, vide kupujący skórki w LoL) to będzie wsparcie i rozszerzenia. Win win.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że w końcu zostało to jasno powiedziane bo snucie domysłów przez wszystkich znawców świata guild wars było wręcz niesmaczne.

Jak w przypadku Guild Wars jego kontynuacja będzie miała micro płatności i jak w przypadku tz. GW1 nie przełożą się one na "power" postaci a jedynie na wygląd ( sam mam kilka dodatkowych "armorków" zakupionych w gw-storze ) co jest jak na przykładzie LOL-a bardzo trafione i pewnie dość dochodowe.

Dodatkowo tylko trzeba powiedzieć ze Guild Wars 2 nie będzie grą typu free to play jak większości się wydaje, te grę trzeba będzie kupić by w nią zagrać - to oznacza zakup pudełkowej albo cyfrowej wersji. Po dokonaniu zakupu przypisaniu do konta ( zapewne ncsoft ) będzie można cieszyć się rozgrywka w pełni darmowa, no chyba ze będziemy chcieli zmienić wygląd naszego armoru lub coś tam dodać do konta.

Szczerze powiem patrze na to wszystko z wielkim optymizmem, bo GW1 nie zawiodło mnie przez te 6 lat i z tego co widać GW2 będzie godnym a nawet lepszym następcą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdy Aion przeszedł w tryb FTP też znalazło się "więcej sposobów na wyrażenie siebie". Mówię tu oczywiście o blokadzie czatu, gdzie bez zapłacenia można było używać tylko party czat a ogólny jedynie za dopłatą. A dodaktowe bamboszki czy czapeczki jakie zapewne wystąpią w GW2 mi nie przeszkadzają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie będzie itemów z lepszymi statami w sklepie. W ogóle będą tylko itemy kosmetyczne, sloty na postacie dodatkowe oraz boosty.

Tak, boost XP. I co z tego? Nic. I tak w PvP wszyscy mają level 80, więc nie wiem po co komu szybsze zdobywanie XP. Tym bardziej, że w tej grze nie ma typowego end-game''u, a występuje za to level-scaling naszej postaci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy coś przegapiłem, ale:
Gemy kupujemy za prawdziwą kasę, które możemy potem wymienić na złoto? Czy to nie jest swego rodzaju mini Pay 2 Win? Zależy też od wartości złota.

Najprostszy sposób, żeby zniszczyć grę, to wprowadzić P2W. Wszyscy ludzie rezygnują, a zostają ci najbardziej nadziani i uzależnieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2012 o 14:03, kotlecik5 napisał:

Nie wiem czy coś przegapiłem, ale:
Gemy kupujemy za prawdziwą kasę, które możemy potem wymienić na złoto? Czy to nie jest
swego rodzaju mini Pay 2 Win? Zależy też od wartości złota.

Najprostszy sposób, żeby zniszczyć grę, to wprowadzić P2W. Wszyscy ludzie rezygnują,
a zostają ci najbardziej nadziani i uzależnieni.


Wprowadzają system podobny do EVE Online. Jak w każdej grze MMO masz 2 rodzaje graczy. Tych co mają czas na grę i tych co go nie mają. I tak niektórzy grają godzinę albo dwie raz na jakiś czas albo codziennie a niektórzy grają po 6-8 godzin dziennie (znam ja takich).

1. Ty bez kasy dla przykładu nie masz szans by dorwać jakąś unikalną czapeczkę ale grasz dużo więc masz dużo złota
2. Ja z kasą dla przykładu mogę sobie kupić czapeczkę ale wszystko inne w grze jest dla mnie drogie bo nie gram tyle żeby zdobyć dużo złota.
3. Więc JA płacę za gemy a TY je dostajesz. ArenaNet dostaje kasę tak czy siak a Ty masz gemy kosztem złota którego i tak masz za dużo. Ja dostaje złoto którego miałem za mało kosztem gemów.

W EVE handlowało się PLEXami czyli czasem gry (30, 60 i 90 dni jeżeli dobrze pamiętam). I tak nolife który gra cały czas miał setki milionów za które mógł kupić plexa a ja grając mało mogłem kupić statek na który mnie normalnie nie stać a którym mogłem już latać.

Ale jest problem. W EVE mogłeś rozwijać postać niemal niezależnie od gry. Tzn mogła się rozwijać nawet jak nie grałeś przez co albo miałeś za dużo gotówki i nie miałeś ją na co wydać albo miałeś za mało i nie mogłeś kupić tego co chciałeś użyć bo mogłeś.

W GW2 rozwijasz postać grając więc takiej sytuacji nie ma więc będą musieli wymyślić coś innego by zachować balans. Inaczej złoto będzie warte tyle co papier toaletowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmowałbym się o system mikropłatności. Jeśli bedzie to wyglądało tak jak w "jedynce" to nie ma się co martwić. Każdy gracz wie o co chodzi. Kupujemy tylko rzeczy, które nie maja wpływu na realne zdobywanie czegokolwiek w grze ani tym bardziej wpływu na rywalizację między graczami. Ja jestem spokojny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować