Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Baldur’s Gate: Enhanced Edition trafi na PC oraz iPada

44 postów w tym temacie

Dnia 23.03.2012 o 10:42, Kadaj napisał:

Ciekawe czy poprawią idiotyczny pomysł z mniejszą liczbą doświadczenia na niższych poziomach
trudności. ;p


To chyba było tylko w pierwszej części. Niemniej przez to moje pierwsze obcowanie z Baldurs Gate zakończyło się w kopalniach Nshkel, Muradin był nie do pokonania na poziomie Easy. O dziwo na Normal dałem już jakoś radę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2012 o 10:10, Lordpilot napisał:

ps. A żeby jeszcze troszkę podgrzać atmosferę - widzę, że rimejk robią po najniższych
kosztach, czyste kopiuj-wklej (podbita jedynie rozdziałka). Można i tak, w końcu nowi
gracze nie mieli z tym tytułem styczności, więc lepszy taki rimejk niż żaden. Zakładam
jednak, że nie będą wołali za to zbyt wysokiej ceny - to już byłoby nieprzyzwoite ;-)


Zmieniony silnik, dodane nowe przygody, nowe postacie, ulepszony co-op - faktycznie robią po najniższych kosztach xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2012 o 11:24, SpecShadow napisał:

To chyba było tylko w pierwszej części.

Ano, w "dwójce" już z tego zrezygnowali.

Dnia 23.03.2012 o 11:24, SpecShadow napisał:

Niemniej przez to moje pierwsze obcowanie z Baldurs
Gate zakończyło się w kopalniach Nshkel, Muradin był nie do pokonania na poziomie Easy.
O dziwo na Normal dałem już jakoś radę.

Ja pamiętam, że jak to odkryłem, byłem wkurzony. Nie po to wybiera się "easy", żeby mieć pod górkę.
Później zaczęło się odzyskiwanie części strat przez podnoszenie poziomu trudności przed oddaniem questa, czy gdy w walce z dużo wartym przeciwnikiem wystarczył już tylko jeden cios do położenia go. xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2012 o 10:42, Kadaj napisał:

Ciekawe czy poprawią idiotyczny pomysł z mniejszą liczbą doświadczenia na niższych poziomach
trudności. ;p


Ekhem...wiesz, BG pochodzi z czasów, gdy w grach były poziomy Easy, Normal i Hard, a nie Easy, Noob i Ultra-Noob (nazwane dla niepoznaki Trudnym, Średnim i Łatwym). Wtedy, jeśli śledzenie statystyk, kombinowanie podczas walki i koncentracja były zbyt duzym obciążeniem dla szarych komórek odbiorcy, to twórcy "bezsłownie" sugerowali mu, by nie grał w cRPG, tylko pograł sobie w Simsy czy inne "cokolwiek-zrobisz-będzie-dobrze".

Tak więc to nie pomysł był idiotyczny, tylko gra nie była dla każdego (co w dzisiejszych czasach jest nie do pomyslenia...).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2012 o 11:48, Tenebrael napisał:

Ekhem...wiesz, BG pochodzi z czasów, gdy w grach były poziomy Easy, Normal i Hard, a
nie Easy, Noob i Ultra-Noob (nazwane dla niepoznaki Trudnym, Średnim i Łatwym). Wtedy,
jeśli śledzenie statystyk, kombinowanie podczas walki i koncentracja były zbyt duzym
obciążeniem dla szarych komórek odbiorcy, to twórcy "bezsłownie" sugerowali mu, by nie
grał w cRPG,

No bez przesady, ja byłem w stanie to skończyć, więc gra nie mogła być aż tak mądra. ;p

Dnia 23.03.2012 o 11:48, Tenebrael napisał:

tylko pograł sobie w Simsy czy inne "cokolwiek-zrobisz-będzie-dobrze".

Wtedy jeszcze Simsów nie było. : (

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2012 o 09:32, Masquamacus napisał:

niech nie otrzymają, zero świętości dla PC-towych klasyków.

Yyy... panie, to ja poproszę 5 kilo świętości dla mojego klasyka! Może być ta żółta, z ogonkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2012 o 11:55, Kadaj napisał:

No bez przesady, ja byłem w stanie to skończyć, więc gra nie mogła być aż tak mądra.
;p


Ale ja wierzę, że Ty UMIESZ sensownie myśleć, nigdy w to nie wątpiłem! Po prostu kiedyś cRPG robione były pod graczy, którzy CHCIELI myśleć w grach, a nie jedynie się relaksować/wyżyć/odstresować. Dlatego poziom Easy raczej nie oznaczał wtedy "naciskaj X, a gra przejdzie się sama".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2012 o 09:32, Masquamacus napisał:

niech nie otrzymają, zero świętości dla PC-towych klasyków.


Choć jestem ultra-PCtowcem, to tutaj uważam, że pierniczysz jak potłuczony. Czemu równiez posiadacze iPada nie maja poznać, co to prawdziwe, ambitne cRPG? O ile tylko nie ucierpi na tym wersja PC, to jestem jak najbardziej za tym, by gra wyszła na jak najwięcej platform.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2012 o 09:52, Henrar napisał:

> niech nie otrzymają, zero świętości dla PC-towych klasyków. Nie wyobrażam sobie
grać
> w baldura na jakimkolwiek tablecie, wiem że nie było by z tym problemów, jednak
to nie
> spacja, f1-f5, Q, L, J, M, Tab, Alt i myszka.
To, że sobie nie wyobrażasz grania w BG na tablecie nie znaczy, że się nie da.

"Świętość PCtowych klasyków" - lol, fanboy much?

Idź trollować gdzie indziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2012 o 12:33, czaki222 napisał:

Idź trollować gdzie indziej.

Kolejny, który twierdzi, że gra, która pojawiła się X lat temu na PC nie może się pojawić na innych platformach, bo nie i koniec? I kto tu trolluje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2012 o 12:51, Henrar napisał:

> Idź trollować gdzie indziej.
Kolejny, który twierdzi, że gra, która pojawiła się X lat temu na PC nie może się pojawić
na innych platformach, bo nie i koniec? I kto tu trolluje?

Kupiła im mama komputer do nauki, żadnej konsoli nigdy nie mieli, to i bronią do krwi swoich pc hitów- ot typowy przykład polskiego PC HARDCORE GAMES TRUE PLAYERS, a kozole to każuale i zuo, a na jakieś ipada to już całkiem nie wolno przenosić gry, bo grzech.

Aha- ktoś wyżej wspomniał, że Baldur był taki super trudny i wymagający taktycznego myślenia- otóż nie, gra promowała proste techniki i spamowanie- daj każdemu łuk, a magiem wal ogniste kule, a 90% przeciwników padnie zanim do ciebie podejdzie.
Chcesz zobaczyć jak wygląda taktyczna walka- zagraj chociażby w Tactics Ogre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2012 o 14:14, Kopiec napisał:

Aha- ktoś wyżej wspomniał, że Baldur był taki super trudny i wymagający taktycznego myślenia-
otóż nie, gra promowała proste techniki i spamowanie- daj każdemu łuk


Na prostszych przeciwników taka taktyka nie była konieczna (zresztą, dość szybko do Ciebie podchodzili, więc niewiele to zmieniało), na silnych za to - nieskuteczna, gdyż zwykłe strzały zabierały mizerne ilości HP, a magiczne kosztowały krocie.

Dnia 23.03.2012 o 14:14, Kopiec napisał:

a magiem wal ogniste
kule, a 90% przeciwników padnie zanim do ciebie podejdzie.


Biorąc pod uwagę, że mag na najwyższych poziomach mógł mieć góra 3 takie kule (a może i mniej, na pewno nie więcej), a zanim użył ich ponownie musiało być nocowanie, to raczej kiepska taktyka. To nie dzisiejsze "cRPG", gdzie masz od czapy many i możesz spamować fireballami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2012 o 11:24, Silencer_pl napisał:

Lepiej by się pochwalili co tak naprawdę ulepszyli w grafice a nie tu z iPadami wyskakiwali
- i czemu np Android jest pomijany ?


Z lenistwa?
Zreszta na Androidzie odpalisz oryginalnego BG/BG2 z modami za pomocą gemrb (czy.gembr)
Gralem na telefonie. Zmodowalem tak ze polaczylem BG1 i BG2 w jedną gre, kilka dodatkowych modów i co prawda zajmuje 5GB na karcie ale na starym Nexus One nawet nie przycina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2012 o 14:35, Kopiec napisał:

Naprawdę polecam sprawdzić moją taktykę, zdziwisz się jaki dmg robi salwa z sześciu łuków
:P


Tiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
Salwa 6 łuków, gdzie w drużynie masz powiedzmy 3 lub 4 postacie bez specjalizacji w tejże broni? 2 osoby trafią, a reszta będzie pudłować - nie ma co, salwa jak się patrzy.
To nie dzisiejsze erpegi, gdzie mag zakłada ciężką zbroję + miecz i kosi wszystkich dookoła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2012 o 10:10, Lordpilot napisał:

W końcu w Baldury trzeba grać tylko na jedynie słusznym
sprzęcie, bez słowa krytyki i w pozycji klęczącej modląc się do zbudowanego ołtarzyka
z podobizną Minsca i jego chomika ;-)

To nie wiesz, że Ziemia kręci się wokół własnej osi jedynie dzięki Boo, który sobie w środku biega niczym w kołowrotku? ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj tam trochę stękasz.
Teraz też było kilka produkcji z dosyć przyzwoitym poziomem trudności, weź chociazby pierwszego Ninja Gaiden gdzie już przy pierwszym bossie brała człowieka ku... nerwica :)
Dragon Age Origins też w dniu premiery był stosunkowo dobrze zmontowany [potem bodajże patche go trochę rozmiękczyły]

Fakt faktem cRPG jako gatunek poszedł jak wszystko dziś w stronę mody na bycie "casualowym" [blee nie cierpię tego zwrotu] ale jeszcze się całkowicie nie odmóżdżył i co ciekawe [ostatni sondaż bodajże na IGNie z zeszłego roku] gracze wyraźnie pokazują, że mają dosyć "casualowych" gier w ogóle, może to w końcu da jednak jakieś bardziej wymierne rezultaty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2012 o 09:31, Karanthir666 napisał:

Dziwna treść newsa. Przecież BG na PC to oczywista oczywistość. Jakby nie było, to fani
by ich zjedli żywcem.


Otóż to. Dziwi mnie to, że PC nie został w ogóle wymieniony na stronie, to jest trochę jak obelga względem weteranów, którzy zjedli zęby na BG. Gdyby nie powstała wersja na komputery, to fandom by ich medialnie ukrzyżował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować