Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

"Darmowy Skyrim to tylko kwestia czasu"

34 postów w tym temacie

Domek w Whiterun za prawdziwą kasę, nowe czary za prawdziwą kasę, towarzysz za dzienną opłatą i ludzie zatęsknią za dlc. ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2012 o 12:10, DeithWX napisał:

To ja jednak wolę zapłacić za grę niż w połowie rozgrywki zobaczyć komunikat - strefa
premium za jedyne 19,99$

Czyli mówiąc krótko: wolisz zapłacić za grę z góry, niż zapłacić za grę po kilku godzinach gry?

Czy tylko ja nie widzę tu sensu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm ciąg dalszy krojenia gier na części by frajerzy/fanboje zapłaci za zakończenie gry "good" np;mass 3
p.s:osobiście bolał zagrać GW2/LOL F2P nis jakiś beznadziejny "F2P" jak biowar czy innej gorszej marki daje "pay of win".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2012 o 12:15, Dared00 napisał:

Czy tylko ja nie widzę tu sensu?


Sens jest, i to dwojaki:

1. Imersja. Każde takie natknięcie się na strefę/przedmiot, za ktory musisz zapłacić, z miejsca wybija Cię z klimatu rozgrywki i poczucia obecności w świecie gry. Dla kogoś, dla kogo gry to jedynie niezobowiązująca zabawa na godzinkę po pracy problemem to nie będzie, ale dla tych, dla ktorych gry to pasja - już owszem.

2. Gdy płacisz z góry wtedy wiesz, ile kasy sie od Ciebie rząda. Kiedy stosowany jest system mikropłatności, tak na prawdę nie wiesz, ile będziesz musiał zapłacić, by miło/ciekawie/długo/komfortowo grać. Przykładem są MMO F2P (czy raczej Pay2Win), w których gracze nieraz zostawiają więcej kasy, niż w grach abonamentowych, nawet tego nie zauważając.

Tak więc sens optowania za "tradycyjnym" modelem jak najbardziej jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki to będzie rodzaj Free-2-play... Jak to będzie model w kórym musimy dokonać mikropłatności żeby np:

W grze dosatejmy podstawowe skille z main questlinem i tyle, a kupować trzeba:
- odblokowanie ważniejszych skilli
- odblokowanie frakcji jak gildia wojowników/złodziei/Dark Brotherhood
- odblokowanie ras np. Khajiit''ów i Almerów bo dostępne są tylko podstawowe
itp. Wtedy wyjdzie, że zapłacimy więcej niż za normalną grę, a jestem przekonany, że producenci gier nie robią tego ze względu na dobro graczy, tylko po to żeby wygernerować wiekszy zysk z nowym modelem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2012 o 12:15, Dared00 napisał:

Czy tylko ja nie widzę tu sensu?


Nie o to chodzi. Gry F2P zazwyczaj sa tak perfidnie projektowane, ze pograsz troche i stajesz przed wyborem. Olac pozycje, czy zabulic 5x tyle co za normalna kompletna gre. Najlepszym przykladem jest Age of Empires Online. W to sie nie da grac bez dokupienia wiekszosci dodatkow, bo co chwila dostajesz po oczach monitami "tylko wersja premium" itp.

Dla mnie produkt musi byc kompletny. Dodatki jakies tam moga sobie byc dla chetnych gadzeciarzy. Dzis jednak zapanowala chora moda na wydawanie gier nieukonczonych i dopelnianie ich platnymi DLC, ktore czesto maja kosmicznie wysokie ceny (chocby packi do CoD). Juz nawet pominmy aspekt cenowy. Ale do jasnej cholery, czemu mam czekac rok zeby zagrac w jakas misje ktora powinna byc od poczatku? Czemu od razu nei moge miec jakiejs zbroi czy karabinu, tylko musze na to czekac pol roku i zaplacic np. 5 euro? W ogole kto bedzie jeszcze za pol roku pamietal o tej grze? To juz nei te czasy ze jedna pozycja czlowieka absorbowala na kilka lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2012 o 12:15, Dared00 napisał:

Czy tylko ja nie widzę tu sensu?


Tylko Ty nie widzisz sensu :)
Placac z gory zgadzasz sie na z gory ustalona cene, gdzie masz pewnosc, ze bedziesz mogl skonczyc gre bez ponoszenia dodatkowych kosztow, ktore przy modelu f2p moglyby grubo przekroczyc te cene poczatkowa. Ja tez wole model placenia za cala gre z gory. Nie lubie f2p, nie lubie DLC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakoś tego nie widzę...

Model biznesowy przyjęty przez Bethesde sprawia, że przy premierze nowej części mają dużą grupę graczy zainteresowanych nową częścią serii. Gdyby wycieli wątek jednej z pobocznych gildii stracili by prawodopodobnie część ludzi, którzy nigdy by tych zadań nie zobaczyli.

Stworzenie wysokobudżetowych gier AAA, takich jak Skyrim nie może się opierać na założeniu mozliwych zysków, lecz pewnych szybko dostepnych kwot wynikających między innymi z preorderów czy pierwszych tygodni sprzedaży. O ile pamiętam nawet jeden z twórców gier AAA powiedział, że sukces gry przekłada się na nowe patche dodające również nowe funkcje.

Wiele gier próbuje na rynku freemium i nie odnoszą przy tym sukcesu. Często jest to próba ratowania gry, za którą nikt już nie chce płacić... Choć są też dobre tytuły tego typu, nie mogę znaleźć racjonalnego powodu, dla którego "wizja" tego pana ma się sprawdzić.

Powodzenia przy łataniu bugów wynikajacych z tego, że ktoś kupił przedmiot którego posiadania przez gracza nie przewidział projektant gry. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2012 o 13:00, Boguslav4 napisał:

Jakoś tego nie widzę...

Model biznesowy przyjęty przez Bethesde sprawia, że przy premierze nowej części mają
dużą grupę graczy zainteresowanych nową częścią serii. Gdyby wycieli wątek jednej z pobocznych
gildii stracili by prawodopodobnie część ludzi, którzy nigdy by tych zadań nie zobaczyli.

Stworzenie wysokobudżetowych gier AAA, takich jak Skyrim nie może się opierać na założeniu
mozliwych zysków, lecz pewnych szybko dostepnych kwot wynikających między innymi z preorderów
czy pierwszych tygodni sprzedaży. O ile pamiętam nawet jeden z twórców gier AAA powiedział,
że sukces gry przekłada się na nowe patche dodające również nowe funkcje.

Wiele gier próbuje na rynku freemium i nie odnoszą przy tym sukcesu. Często jest to próba
ratowania gry, za którą nikt już nie chce płacić... Choć są też dobre tytuły tego typu,
nie mogę znaleźć racjonalnego powodu, dla którego "wizja" tego pana ma się sprawdzić.


Powodzenia przy łataniu bugów wynikajacych z tego, że ktoś kupił przedmiot którego posiadania
przez gracza nie przewidział projektant gry. :)

Gadasz bez sensu. Gry zarabiaja wlasnie na tym ze ludzie je kupuja przez po premierze, a wyniki w dniu premiery moga jedynie dac jakis znak na to czy gra zarobi. A patchowanie gier to mus, bo jak mozna zostawic niedokonczona gre? To swiadczy o firmie i stosunku kupujacy-sprzedawca, jesli producent dba to zyskuje. BioWare ostatnio troche przesadzil, ale pozwolili sobie bo wiedzieli ze wszyscy na to pujda bo ma to byc przeciez ostatnia czesc i koniec trylogii. Nie powieram takeigo zachowania.
Model free2play jest bardzo dobrym modelem jesli dobze wrdozonym w życie. Prosty przyklad LoL, drugi Tribes trzeci GW. Gadasz bzdury ze przejscie na f2p to ratowanie, jest tez wiele przykladow jak to nie zostalo dobrze zaimplementowane w jednej grze, mozna bylo sobie doslownie kupywac sile, bronie itp. ktorych nie dalo sie w inny sposob dostac niz poprzez sklepik, nie wolno w grze naruszac rownowagi, kiedy ci ktory traca pieniadze sa silniejsi.
Ja i tak nie mam zamiaru grac w zadna produkcje SP f2p, to jest smiechu warte, nie widze jak mialo by to dzialac, leprze bronie, a moze skiny? boost xp? Głupi na to pójdą.

Dnia 29.03.2012 o 13:00, Boguslav4 napisał:


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydawca gier na iOS i Android to się może....Co on wie o grach wydawanych na konsole i komputery? Gra F2P zapewne była by pobierana przez mnóstwa graczy, ale nikt nie wydał by na nią żadnych pieniędzy. Już wystarczy, że za dlc trzeba płacić, które zostaje przez wydawców chamsko wycięte z gry, za którą ja płace i od której wymagam. Teraz świat gier wygląda tak, że wydawca mówi: zrobimy mniej, zażądamy więcej. Nie wszyscy, ale większość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Że co? Nigdy! A przynajmniej taka nam nadzieję. Place za grę i chce mieć ja w całości. A jeśli w produkcie jest za mało, to od tego są mody. Chcesz mieć najlepszy w grze miecz? Po co się męczyć? Zapłać jedyne $9.99!" To gorsze niż DLC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Baju-baju srutu-tutu, wątpie aby którykolwiek wydawca się o coś takiego pokusił, chyba że gra byłaby ewidentnie słabsza od innych jej podobnych, co ma miejsce np w świecie MMO. Mi się taki pomysł nie podoba nawet gdybym w sumie miał wydać tyle co za pełną grę, bo DLC to sprawa po prostu nie wygodna (to problem z przelewem, to ze ściągnięciem, a to trzeba instalować, to aktywować, to nie będzie dostępne w Polsce itd).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardziej optymalny dla wydawców i obecnie już stosowany wydaje się następujący model: kupujemy grę po pełnej cenie, z której wycięto zawartość i za nią trzeba zapłacić. I niestety to działa skoro dalej bezczelnie jest to stosowane. Model bezpłatnej podstawki jest nieopłacalny, bo nie gwarantuje zwrotu pieniędzy za produkcję. Na takich tytułach nie da się zarobić na hype z pre-orderów, bo zawsze ludzie w chwili premiery mogą spróbować część pełnego produktu i się zniechęcić. Natomiast w przypadku bardziej klasycznego modelu kasa już jest zapłacona i co najwyżej niezadowoleni klienci nie kupią dlc (a to są już małe straty, jeśli mamy do czynienia wyłącznie z dystrybucją cyfrową).

Podsumowując - chciwość sprawia, że tzw. model f2p być może nigdy nie spopularyzuje się wśród gier single, bo po co skoro można wydawać gry po cenach tak jak dotychczas i jeszcze dorabiać sobie na wyciętej zawartości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.03.2012 o 12:15, Dared00 napisał:

Czy tylko ja nie widzę tu sensu?

Zagraj w więcej niż jedną grę F2P z systemem mikropłatności, a szczególnie zagraj w AoE: Online. Twoje zdanie powinno zmienić się diametralne. Nie chodzi o to, że płacę po kilku godzinach zamiast zapłacić z góry, nie mieszaj tego z demem.

Kupując grę w sklepie mam pewność (do czasu ME3 oczywiście), że dostaję pełen produkt, wszystkie rasy są dostępne, wszystkie klasy są dostepne, wszystkie opcje w menu są dostępne. Grając w gre F2P co chwile wyskakuje mi komunikat "ta super klasa jest dostępna dla premium", "ta opcja dostępna tylko dla premium".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować